Czym pomalować płot (pręty zbrojeni owe 10mm)?

Data: 2009-04-26 15:06:48
Autor: Rylen
Czym pomalować płot (pręty zbrojeni owe 10mm)?
25m długości płot i brama wykonana z prętów zbrojeniowych 10mm
5 lat temu była malowana na seledynowy kolor. Teraz sąsiedzi
co się pobudowali pomalowali swoje na ciemny brąz (czekoladę?)
No i mój się bardzo wyróżnia (niekorzystnie) Czy mam kupić podkładówkę,
połysk,czy mat?. No i czym to malować? tradycyjnie pędzlem czy wałkiem ?
  Oczywiście zdrapywanie starej nie wchodzi w grę.Muszę pomalować na tą
"seledynowa"
Rylen

Data: 2009-04-26 19:10:31
Autor: ąćęłńóśźż
Czym pomalować płot (pręty zbrojeniowe 10m m)?
To koniecznie naspawaj na swój płot z prętów zbrojeniowych blachę pozostającą jako wytłoczki z procesów produkcyjnych, dopiero dorównasz estetyką do Polski B.

Jak się trzyma farba na gazonach ze starych opon, nie obłazi?
JaC

-- -- -

25m długości płot i brama wykonana z prętów zbrojeniowych 10mm 5 lat temu była malowana na seledynowy kolor.

Data: 2009-04-26 20:05:30
Autor: Piotrek
Czym pomalować płot (pręty zbrojeniowe 10mm)?
JaC

jak sie niema nic madrego do powiedzenia to lepiej milczec.
przynajmniej nie wyjdziesz na idiote, ale w twoim wypadku za pozno na to.

no i widze ze dalej za glupi jestes zeby sie nauczyc  poprawnie odpisywac.

PLONK :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-04-26 21:30:41
Autor: Rylen
Piotrek pisze:
[...]

No może powinienem dodać ze nie są to proste spawane pręty ale
coś w rodzaju ornamentu.Wygląda to dosyć ładnie. (Tak przynajmniej
twierdzą znajomi.
Rylen

Data: 2009-04-26 22:10:17
Autor: Jarek P.
Rylen <rylenSPAM@man.pl> wrote:

No może powinienem dodać ze nie są to proste spawane pręty ale
coś w rodzaju ornamentu.Wygląda to dosyć ładnie. (Tak przynajmniej
twierdzą znajomi.

U moich dziadków takie balustrady balkonowe są. Każda ma na froncie wspawanego tulipana z dwoma listkami, wszystko z żebrowanego pręta fi8mm :-)

J.

Data: 2009-04-26 22:28:24
Autor: Panslavista
Użytkownik "Rylen" <rylenSPAM@man.pl> napisał w wiadomości
Piotrek pisze:

> [...]
No może powinienem dodać ze nie są to proste spawane pręty ale
coś w rodzaju ornamentu.Wygląda to dosyć ładnie. (Tak przynajmniej

Hammerite, ale spróbować, czy nie pokłóci się z podłożem.
Podłoże przetrzeć szczotką na małej kątówce - rdzę usunąć.
Lub opalić starą farbę, np. przy pomocy palnika podłączonego do butli
turystycznej.

Data: 2009-04-26 21:45:03
Autor: Jacek
Czym pomalować płot (pręty zbrojeniowe 10mm)?
Jak malujesz na stare powłoki to podkład jest zbędny z wyjątkiem miejsc, gdzie farba odeszła i widać goły metal.
Tam, gdzie farba odeszła musisz porządnie wyczyścić (wiem, że trudno i sie nie chce) bo bez tego nawet cudowna farba odlezie.
Ponadto całą powierzchnię przed malowaniem trzeba przeszczotkować albo zmatowic papierem aby poprawic przyczeponość.
Jaki kolor, czy połysk, czy mat to tylko i wyłącznie Twoja sprawa. Co wolisz.
Bardziej istotny jest rodzaj farby. Ftalowa (alkidowa) na 3-5 lat. Poliwinylowa na 5-8 lat.
Jacek

Data: 2009-04-26 21:58:28
Autor: rrrrrrrrrrr
Jacek pisze:
[...]

No prosze a w reklamioe mówili że hammerite to prosto na rdzę :)

Data: 2009-04-26 22:53:09
Autor: Jarek P.
rrrrrrrrrrr <r@r.com> wrote:

No prosze a w reklamioe mówili że hammerite to prosto na rdzę :)

Prosto na rdzę, ale na takich farbach zawsze piszą, że nie na łuszczącą się, tą należy usunąć :-)

No i najlepiej nie tracić kasy na przereklamowany szajs, jakim jest Hammerite, tylko kupić cos równoważnego a połowę tańszego, farb do stosowania "na rdzę" jest zwykle w kibelmarketach cały regał.

J.

Data: 2009-04-27 08:25:21
Autor: Jacek
Czym pomalować płot (pręty zbrojeniowe 10mm)?
1. jak coś mówią w reklamie, to należy podejrzewać, że jest dokładnie odwrotnie. Jak słyszę "nowa lepsza formuła" to szlag mnie trafia. "Formuła" może brzmi uczenie dla kogoś po 4 klasach (ale to obraża pozostałych odbiorców). Nie da się powiedzieć "skład" "receptura"? qr...a mać?
2. hammerite to zwykła farba ftalowa modyfikowana styrenem tyle, że gęsta i z dodatkiem antykorozyjnym.
3. "prosto na rdzę" to znaczy według odbiorcy reklamy - nie czyszczę nic tylko pędzel i maluję, jak leci.
4. "prosto na rdzę" to znaczy według nadawcy reklamy - jak wczoraj, czy przedwczoraj było wyczyszczone do gołej stali a teraz masz nalot rdzy, to można pomalować
Jacek

Data: 2009-04-27 08:34:07
Autor: Panslavista

Użytkownik "Jacek" <maps@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

Można, ale to tłumacze tak tłumaczą.

2. hammerite to zwykła farba ftalowa modyfikowana styrenem tyle, że gęsta
z dodatkiem antykorozyjnym.

    Nie jest zła. Choć nasze szare farby z pyłem cynkowym, bodajże z Mińska
do dzisiaj (po 30, latach trzymają się na moim maszcie antenowym niezgorzej.
Hammerite jest farbą reaktywną. Dzięki czemu podczas malowania reagują z
rdzą powodując jej neutralizację. Dlatego wystarczy usunąć szczotką luźne
kawałki rdzy. Taka farba reaguje tez z rdzą międzykrystaliczną.

3. "prosto na rdzę" to znaczy według odbiorcy reklamy - nie czyszczę nic
tylko pędzel i maluję, jak leci.

Żle odczytałeś - szczotkowanie to etap przygotowawczy przed malowaniem.

4. "prosto na rdzę" to znaczy według nadawcy reklamy - jak wczoraj, czy
przedwczoraj było wyczyszczone do gołej stali a teraz masz nalot rdzy, to
można pomalować

Dokładnie - farba jest reaktywna, są i polskiej produkcji podobnie
działające farby.

Data: 2009-04-27 08:49:19
Autor: Panslavista
Czym pomalować płot (pręty zbrojeniowe 10mm)?
Data: 2009-04-27 08:50:39
Autor: Panslavista

Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości

http://www.malexim.pl/www/kraty.php

Data: 2009-04-27 09:00:34
Autor: Rylen
Panslavista pisze:
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości

http://www.malexim.pl/www/kraty.php

Dzięki za odpowiedzi. Ale pędzlem czy wałkiem ?
Czym będzie oszczędniej ?

Rylen

Data: 2009-04-27 09:15:15
Autor: Panslavista

Panslavista pisze:
> [...]
>
> http://www.malexim.pl/www/kraty.php

Dzięki za odpowiedzi. Ale pędzlem czy wałkiem ?

Kraty ogrodzenia wałkiem? Nie wbijesz w zakamarki (miejsca łączeń). Kup
tanią kątówkę 115mm, szczotki z linki (nie pojedyncze druciki) czołowe
(gwint M14), osłonę na twarz (przyłbicę) z poliwęglanu, szczotkę ręczna
drucianą wąską), jakiś skrobak - można zrobić ze starego lub złamanego
pilnika lub jeżeli jesteś zmechanizowany - młotowiertarka i dłuto jako
skrobak. Jeżeli masz kompresor to pistolet do piaskowania. Grube rękawice
skórzane - chronią przed odpryskami ale i wibracjami.
Pędzle - okrągłe do większych plaszczyzn, płaskie wąskie do zakamarków.
Pierwszą powłokę pędzlem - następne można pistoletem - jeżeli masz
możliwości - elektrostatycznym - oszczędziesz farbę.

Data: 2009-04-27 09:42:25
Autor: Usrobo
Panslavista pisze:

Pierwszą powłokę pędzlem - następne można pistoletem - jeżeli masz
możliwości - elektrostatycznym - oszczędziesz farbę.
fajna zabawka
ale 8000zł to by mial nowy płot ;)

michal

Data: 2009-04-27 10:05:07
Autor: Panslavista

Użytkownik "Usrobo" <usrobo@op.pl> napisał w wiadomości
Panslavista pisze:

> Pierwszą powłokę pędzlem - następne można pistoletem - jeżeli masz
> możliwości - elektrostatycznym - oszczędziesz farbę.
fajna zabawka
ale 8000zł to by mial nowy płot ;)

Myślałem o wypożyczeniu. Ostatecznie umiejętne zainwestowanie to nowa firma
do malowania ogrodzeń, szklarni i innych konstrukcji stalowych...

Czym pomalować płot (pręty zbrojeni owe 10mm)?