Czym pomalować/polakierować meble?

Data: 2009-06-04 23:42:10
Autor: m@rkop
Czym pomalować/polakierować meble?
Witam.
Posiadam meble, które były raz polakierowane bezbarwnym lakierem.
Teraz chciałbym je polakierować drugą warstwą lakieru i dodatkowo
zmienić ich kolor. Czego użyć do realizacji moich planów? Czy
lakierobejca, to dobry pomysł?
Pzdr

Data: 2009-06-05 15:03:41
Autor: Kajetana Kinga
Czym pomalować/polakierować meble?

Użytkownik "m@rkop" <markop64@gmail.com> napisał w wiadomości news:87210e20-7275-482c-94e0-03b0d5cd5533h23g2000vbc.googlegroups.com...

Hej,

miałam lakierobejcę i moim zdaniem nie działa - po pomalowaniu 2 x  (ciemny palisander) praktycznie nic nie było widać. Ewentualnie osobno bejca osobno lakier - tak chce zrobić na stary stół nigdy niczym nie malowany.
Teraz kupiłam lazurę do drewna - w kolorze palisandru, działa właśnie barwiąco i ochronnie, akurat używam jej na płot kratkowy na zewnątrz i wystarcza po pomalowaniu podobno na 3 lata.
Jeszcze nie próbowałam, jak nie będzie padać to w weekend pomaluję i dam Ci znać.
Natomiast jeśli mebel był już lakierowany to pytanie o "przyczepność" w/w preparatów i myślę że na to pytanie mogą Ci konsultanci w sklepie odpowiedzieć.

Kaja

Data: 2009-06-05 14:01:27
Autor: mk
On 5 Cze, 14:03, "Kajetana Kinga" <kajetana_ki...@gazeta.pl> wrote:
Jeszcze nie próbowałam, jak nie będzie padać to w weekend pomaluję i dam Ci
znać.

Z góry dzięki :)

Data: 2009-06-05 15:11:09
Autor: Kajetana Kinga
Czym pomalować/polakierować meble?

Użytkownik "m@rkop" <markop64@gmail.com> napisał w wiadomości news:87210e20-7275-482c-94e0-03b0d5cd5533h23g2000vbc.googlegroups.com...

Tu jest napisane że lazurę można stosować wewnątrz i na zewnątrz pomieszczenia ale jeśli mebel był już lakierowany, to trzeba go potraktować papierem ściernym:
http://www.v33.pl/lazury/lazura-ochronna,384.html?&vars=cHJvZHVpdF9pZD0zNTY%3D

Data: 2009-06-07 10:57:42
Autor: jack
Dnia Fri, 5 Jun 2009 15:11:09 +0200, Kajetana Kinga napisał(a):

[...]

dobrze rozwarz lazurę - ja uzywałem co prawda na zewnątrz ale juz tego nie
zrobie - schodzi szybko - wygląda dobrze po pomalowaniu ale trwałe u mnie
nie było. Zdarłem do drewna i poamalowałem dobrą lakierobejcą - teraz jest
ok. Co do malowanych juz mebli lakierem to nic nie zrobisz bez pozbycia się
lakieru. Lazura to prawda "chwyci" się lakieru ale zabarwi tylko lakier a
nie drewno. Wszelkiej masci bejce/lakierobejce powinny byc nakładane na
drewno a nie lakier.

Data: 2009-06-07 03:48:02
Autor: mk
On 7 Cze, 09:57, jack <shineme_bez_t...@gazeta.pl> wrote:
Zdarłem do drewna i poamalowałem dobrą lakierobejcą - teraz jest
ok.

Dzięki za info. Dobrą, czyli jakiego producenta?
Pzdr

Data: 2009-06-08 14:49:56
Autor: Justyna
[...]

"Podobno" bardzo dobry do lakierowania mebli drewnianych jest lakier samochodowy. Sama nie próbowałam, ale czytałam w gazecie - kobieta odnawiała stół i twierdzi, że teraz na blacie może stawiać zimne, gorące, mokre... (tylko bez skojarzeń) i powierzchni nic nie szkodzi.

Justyna

Data: 2009-06-08 17:02:59
Autor: Marek
Czym pomalować/polakierować meble?
Cześć  Justyna
Mon, 08 Jun 2009 14:49:56 +0200 w
<news:6069.000007dc.4a2d08f4newsgate.onet.pl> napisałeś:

"Podobno" bardzo dobry do lakierowania mebli drewnianych jest lakier samochodowy.

najlepiej srebrny metalik + alufelgi ;)
MSPANC
--
Pozdrawiam,