Czym przekopiowac dysk 3,5'' IDE bit za bitem?

Data: 2013-11-15 04:05:57
Autor: sphinxozo
Czym przekopiowac dysk 3,5'' IDE bit za bitem?
[...]
 Na razie przychodzi mi do głowy znalezienie jakieś trzeciego dysku, instalacja na nim czegokolwiek (Win? linux?), następnie podpięcie tych dwóch dysków i programem narzędziowym (to treść nastepnego pytania: czym przekopiować dysk bit za bitem?) wykonanie wiernej kopii. Inne pomysły?

Nagraj na USB HirensBoot CD. Masz tam mase narzędzi, między innymi mini dystrybucje linuxa PartLinux chyba czy coś takiego. Albo pociągnij zwykłą dystrybucje Clonezilla na USB. Masz tam narzędzie do kopiowania dysków, również linuxowe dd, kopiuje bit bo bicie. Może ignorować błedy itp. A obsluguje chyba prawie wszystko, podpinałem pod starożytne płyty na Nforcach2 i 4 , jakieś Pentiumy i zawsze działało.

Marcin

Data: 2013-11-15 14:05:39
Autor: 666
Czym przekopiowac dysk 3,5'' IDE bit za bitem?
To jest pomysł, wymaga sprawdzenia, czy w biosie płyty głównej da się ustawić bootowanie z usb jako pierwsze, a wyłączyć bootowanie z HD.
Ale skoro komputer ma napęd CD/DVD, to może jest jakaś dystrybucja, co startuje bezpośrednio z płyty i ewentualnie używa USB (nie HD !!) do zapisu swoich plików po starcie?
Pamięci RAM jest coś pomiędzy 384 a 756 MB.

-- -- -