Czym przetestowac nagrywarke?

Data: 2013-02-17 21:49:49
Autor: Maciek
Czym przetestowac nagrywarke?

Czesc

Mam w kompie nagrywarke CD/DVD. Odtwarza normalnie, ale nie chce nagrac
zadnej plyty. CDRWIN wywala jakis dziwny blad, MediaPlayer nie widzi
plyty... Sa jakies narzedzia diagnostyczne, ktorymi sprawdze, co sie
dzieje?

Zuzycie wykluczam - przez 4 lata nagralem moze 10 plyt.

--
Maciek

Karkulowsia zwartusia
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-02-17 21:59:28
Autor: Michal
W dniu 2013-02-17 21:49, Maciek pisze:

[...]

Pokaż z logów np: ImgBurn co to za "dziwny błąd".

Zuzycie wykluczam - przez 4 lata nagralem moze 10 plyt.

No to nie wykluczaj. To nie czasy napędów CDRW po 2000+ zł - w czasach DVDRW za ~70 zł te napędy produkuje się jako jednorazowe z żywotnością zakładaną na ~2 lata obowiązkowej ochrony konsumenckiej. Po tym czasie siada laser, mechanika itp. nawet jeśli używałeś tylko do odtwarzania albo i od samego zasysania kurzu przez szpary - może pomóc płyta czyszcząca, ale lustra tak nie wyczyścisz. Powoli szykuj się na kolejny gigantyczny wydatek rzędu 70 zł albo po prostu kup zewnętrzną USB - będzie do kilku komputerów bo teraz nawet windows i office taniej kupuje się online i instaluje z HDD/pendrive nie mówiąc już o programach czy grach - dopiero co wczoraj ciągnąłem ze Steam ~36GB Max Payne 3 Special Edition i chyba szybciej poszło niż gdybym miał użerać się z płytami (ile jest w pudełku - cztery?).

--
MB

Data: 2013-02-17 22:24:34
Autor: Maciek
Czym przetestowac nagrywarke?
Dnia Sun, 17 Feb 2013 21:59:28 +0100, Michal napisa(a):

Poka z logw

 EN: 'EN_SCSI_CDB_FAILED: SCSI CDB delivery failed, check
CDB_FAILURE_INFORMATION for details'(8) SE: 0 ET:

Naped nie jest na SCSI.

--
Maciek

Karkulowsia zwartusia
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-02-18 17:26:14
Autor: Michal
Czym przetestowac nagrywarke?
W dniu 2013-02-17 22:24, Maciek pisze:
Pokaż z logów
  EN: 'EN_SCSI_CDB_FAILED: SCSI CDB delivery failed, check
CDB_FAILURE_INFORMATION for details'(8) SE: 0 ET:

A spróbuj coś nagrać pod bootowalnym z pendrive linuksem
w k3b  itp. bo wygląda trochę jak błąd ASPI/SPTI.

Naped nie jest na SCSI.

Właśnie pod ASPI masz emulację SCSI na urządzeniach ATAPI.

--
/MB

Data: 2013-02-19 08:35:56
Autor: Kamil
Użytkownik "Michal" napisał:

> Naped nie jest na SCSI.

Właśnie pod ASPI masz emulację SCSI na urządzeniach ATAPI.

Co to ma do rzeczy? Do tej pory działało?

Pzdr

Data: 2013-02-20 02:32:42
Autor: Michal
W dniu 2013-02-19 08:35, Kamil pisze:
Naped nie jest na SCSI.
Właśnie pod ASPI masz emulację SCSI na urządzeniach ATAPI.

Co to ma do rzeczy? Do tej pory działało?

To że, pytający dziwi się komunikatowi o SCSI, jeśli nie ma tej magistrali w komputerze. Zwykłe wyjaśnienie że tak ma być.

--
/MB

Data: 2013-02-17 22:50:45
Autor: Padre
Czym przetestowac nagrywarke?
No to nie wykluczaj. To nie czasy napędów CDRW po 2000+ zł

No tak, jakby wtedy lepiej bywało, moja nagrywarka za 1500 wytrzymała 2,5 roku i jakieś 100, góra 120 płyt. No może trzeba jeszcze doliczyć ze 30 płyt uwalonych przy zapisie.

Data: 2013-02-17 23:42:50
Autor: Maciek
Czym przetestowac nagrywarke?
Dnia Sun, 17 Feb 2013 22:50:45 +0100, Padre napisa(a):

(...)

Moja pierwsza nagrywarka, kupiona chyba z 9 lat temu, kosztowala okolo
200-250 zl i wytrzymala jakies 5-6 lat lat CODZIENNEGO nagrywania...

--
Maciek

Karkulowsia zwartusia
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-02-18 01:16:45
Autor: h.w.d.p.
W dniu 2013-02-17 23:42, Maciek pisze:
[...]

mam taka nagrywarke firmy TEAC ktora ma podobny przebieg i dziala do dnia dzisiejszego. ale na szczescie nie mam juz w domu ani jednej plyty cd/dvd, a blueray to nawet na oczy nie widzialem i nie chce :>

Data: 2013-02-18 01:37:31
Autor: Padre
[...]

No i wszystko si zgadza, pisaem o tych za 2000 :) najpierw byy kiepskie bo technologia nowa, teraz kiepskie bo producent musi je sprzeda hurtownikom po 7$. Moja trzecia z kolei nagrywarka tez wytrzymaa adnych kilka lat i posza na mietnik razem z komputerem bo przeszedem na SFF.

Data: 2013-02-18 06:58:02
Autor: qwerty
Czym przetestowac nagrywarke?
Uytkownik "Padre"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:kfrtim$g4c$1@mx1.internetia.pl...
No i wszystko si zgadza, pisaem o tych za 2000 :)

U mnie do tej pory dziaa HL-DT H12L

Data: 2013-02-18 17:29:58
Autor: Michal
Czym przetestowac nagrywarke?
W dniu 2013-02-18 01:37, Padre pisze:

No i wszystko się zgadza, pisałem o tych za 2000 :) najpierw były
kiepskie bo technologia nowa, teraz kiepskie bo producent musi je
sprzedać hurtownikom po 7$.

Tu się zgodzę - TEAC W54 kupiony za ~900 zł i TEAC W58 za ~500 zł działają mi do dziś i przeżyły zgon kilku kupionych znacznie później napędów. Do tej pory jak jest problem z odczytem jakiejś płyty CD posiłkuję się jednym z tych napędów - absolutnie niezniszczalne urządzenia, choć toporne jak diabli ;)

--
/MB

Data: 2013-02-18 20:37:10
Autor: nom

Użytkownik "Michal" <snunkiawnev@dunflimblag.mailexpire.com> napisał w wiadomości news:kftlcj$7o6$1mx1.internetia.pl...
Tu się zgodzę - TEAC W54 kupiony za ~900 zł i TEAC W58 za ~500 zł działają mi do dziś i przeżyły zgon kilku kupionych znacznie później napędów.

Teac W512 za 1215zł z 2000 roku działa do dziś. ;-)

Data: 2013-02-18 20:51:33
Autor: qwerty
Użytkownik "nom"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:512282e5$0$1211$65785112@news.neostrada.pl...
Teac W512 za 1215zł z 2000 roku działa do dziś. ;-)

Teac potrafi wypalić na płycie chodnikowej, więc nie wiem o tyle szumu... ;)

Data: 2013-02-19 02:57:34
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-02-18 20:51, qwerty pisze:
Użytkownik "nom"  napisał w wiadomości grup
Teac W512 za 1215zł z 2000 roku działa do dziś. ;-)

Teac potrafi wypalić na płycie chodnikowej, więc nie wiem o tyle
szumu... ;)

A na nagrobnych epitafia też jara?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-02-18 10:23:33
Autor: DooMiniK
On 17/02/2013 20:49, Maciek wrote:

[...]

Jak napisano, najprawdopodobniej uszkodzona nagrywarka. Inna moliwo...
Ojcu siada stacjonarna nagrywarka podczona do telewizora - przestaa
nagrywa. Kazaem ojcu i po nowe pudeo pytek (50 sztuk) - to samo.
Kupiem na Allegro sam napd do nagrywarki (do specyficzny) - to samo,
czyli elektronika siada. Kupiem now uywan nagrywark (taki sam
model) - to samo. Okazao si, e cay rzut pytek z pewnego magazynu
by uszkodzony, mi nie przyszo do gowy sprawdzi jakoci czystych
DVD w innym urzdzeniu.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2013-02-18 11:38:44
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-02-18 11:23, DooMiniK pisze:
Jak napisano, najprawdopodobniej uszkodzona nagrywarka.

A może po prostu... kurz na soczewce lasera?
4 lata to dość długo. Zwłaszcza gdy MAŁO używana. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-02-18 10:46:42
Autor: DooMiniK
On 18/02/2013 10:38, $heikh el $hah wrote:
W dniu 2013-02-18 11:23, DooMiniK pisze:
Jak napisano, najprawdopodobniej uszkodzona nagrywarka.

A może po prostu... kurz na soczewce lasera?
4 lata to dość długo. Zwłaszcza gdy MAŁO używana. :)

Jak kolega się boi rozkręcać napęd (dotykanie soczewki
nie jest wskazane, daje się krope płynu i 'osucza' bez
dotykania soczekwi), zawsze można próbować
orać "płytką czysczącą" :-)

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2013-02-18 12:03:16
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-02-18 11:46, DooMiniK pisze:
Jak kolega się boi rozkręcać napęd (dotykanie soczewki
nie jest wskazane, daje się krope płynu i 'osucza' bez
dotykania soczekwi), zawsze można próbować
orać "płytką czysczącą" :-)

Eee tam, przejechać delikatnie patyczkiem kosmetycznym, przedmuchać sprężonym powietrzem i nic się nie uszkodzi. Ja jeszcze miałem kiedyś płyn vision express do czyszczenia soczewek kontaktowych, którym czyściłem monitor :D ale gdzieś mi się zapodział. W każdym razie gdybym taki miał, to patyczek nasączonym tym płynem plus przedmuchanie i już. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-02-19 08:38:44
Autor: Kamil
Użytkownik "$heikh el $hah" napisał:

Ja jeszcze miałem kiedyś płyn vision express ...

Kogo obchodzi co kiedyś miałeś? Kup sobie kajecik i pisz pamiętnik.

BZPZDR

Data: 2013-02-19 14:23:00
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-02-19 08:38, Kamil pisze:
Użytkownik "$heikh el $hah" napisał:

Ja jeszcze miałem kiedyś płyn vision express ...

Kogo obchodzi co kiedyś miałeś?

Bo żadnym płynem do szyb soczewki lasera bym nie potraktował.
A taki płyn wydaje się idealny.

Kup sobie kajecik i pisz pamiętnik.

Nie zgubiłeś ostatnio kija od miotły?
Musiało boleć jak ci się wbił w dupę.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-02-21 11:44:22
Autor: Doman
Czym przetestowac nagrywarke?
Kup sobie kajecik i pisz pamitnik.

Nie zgubie ostatnio kija od mioty?
Musiao bole jak ci si wbi w dup.

Nawet tu przylaze, jebany trollu?

Data: 2013-02-18 13:37:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 17 Feb 2013, Maciek wrote:

Zuzycie wykluczam - przez 4 lata nagralem moze 10 plyt.

  Zasilacz ;)
  Zdecydowanie.
  Powd: wentylatory nie maj jak wessa powietrza do obudowy.
  Trafiony?

  Nie wiem czy tu zaglda czasami Adam miaek (Janko Muzykant),
poleca wkadanie nagrywarek (przed montaem) do woreczka
foliowego.
  Oczywicie woreczek nie od przodu :> i tylko z minimalnymi
otworami na przewody (owin nadmiarem woreczka i zwiza
lub oklei).

  Idzie o ograniczenie kurzu.
  Obudowy o "zej" konstrukcji nie zapewniaj dostarczenia stosownej
iloci powietrza, wic podcinienie wsysa je czym si da.
  A przez tack z CD/DVD si da.

pzdr, Gotfryd
(PC z "siatkow" obudow i wentylator z przodu, obrcony)

Data: 2013-02-19 18:39:32
Autor: Maciek
Czym przetestowac nagrywarke?
Dnia Mon, 18 Feb 2013 13:37:55 +0100, Gotfryd Smolik news napisa(a):

Pudlo, obudowa jest cala dziurawa.

--
Maciek

Karkulowsia zwartusia
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-02-18 13:39:13
Autor: K
W dniu 17-02-2013 21:49, Maciek pisze:

[...]

jak juz napisali inni
patyczek 'do uszu', plyn do okien i wyczysc. zepsuc nie zepsujesz, a moze naprawisz :)

Czym przetestowac nagrywarke?