Czym przykleic czujnik do szyby

Data: 2018-07-01 07:00:01
Autor: Budzik
Czym przykleic czujnik do szyby
Wyswietlacz od czujnika cofania mam puszczony pod podsufitka i ma być przyklejony na górze przedniej szyby.
Niestety probowałem kilku rodzajów tasmy dwustronnej (niby jakies mega silne) i za kazdym razem kiedy przyjdzie mocniejsze słonce to to sie odkleja.
Czym to cholerstwo przykleic?

--
Pozdrawia... Budzik
"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

Data: 2018-07-01 09:36:30
Autor: ToMasz
W dniu 01.07.2018 o 09:00, Budzik pisze:
[...]

kleljem do szyb!!!!!!!!111jeden jeden
http://www.boll.pl/kleje-i-akcesoria-7/boll-klej-do-szyb-samochodowych-93
jak zaczniesz nim kleić inne przedmioty w domu i okolicy, to wyrzucisz większość innych lepideł.

ToMasz

Data: 2018-07-01 09:46:33
Autor: collie
Czym przykleic czujnik do szyby
W dniu 01.07.2018 09:36, ToMasz pisze:

kleljem do szyb!

Ale jak trzeba będzie przenieść ustrojstwo w inne
miejsce, to tego kleju na szybie już nie zmyjesz
niczym. Pozostaje tylko usuwanie mechaniczne,
kończące się zwykle podrapaniem szyby.

Data: 2018-07-01 10:59:59
Autor: Budzik
Czym przykleic czujnik do szyby
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

kleljem do szyb!

Ale jak trzeba będzie przenieść ustrojstwo w inne
miejsce, to tego kleju na szybie już nie zmyjesz
niczym. Pozostaje tylko usuwanie mechaniczne,
kończące się zwykle podrapaniem szyby.

To poliuretan. Powinien mięknąć po nagrzaniu.

No własnie chodziłoby o coś takiego co w razie "w" da się w miare bezinwazyjnie usunać.
Wyswietlacz jest mały i lekki - gdzies tak 10cm x 1cm. Ile tego kleju dac? 1cm2 bedzie ok?

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2018-07-01 13:29:43
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia 01 Jul 2018 10:59:59 GMT, Budzik napisał(a):

 Ile tego kleju dac? 1cm2 bedzie ok?

Nie znam konstrukcji. Zasada ogólna - czym mniej kleju tym lepiej.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-07-01 13:33:23
Autor: Adam
Czym przykleic czujnik do szyby
Dnia 01 Jul 2018 10:59:59 GMT, Budzik napisał(a):

  Ile tego kleju
dac? 1cm2 bedzie ok?

Nie znam konstrukcji. Zasada ogólna - czym mniej kleju tym lepiej.

Starzy stolarze mawiali:
Klej najlepij trzyma, jak go nima.

Im prasa była mocniejsza (w sensie więcej kleju wycisnęła = mniej kleju zostało) tym lepsza wytrzymałość spoiny. Analogicznie w innych sytuacjach, np. szewc, kaletnik.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-07-01 13:30:54
Autor: Adam
W dniu 2018-07-01 o 12:59, Budzik pisze:
[...]

Jestem zwolennikiem powiedzenia, że jak chcesz coś mieć dobrze zrobione, to zrób sobie to sam.

Ale tym razem zaryzykuję: może podjedź da jakiegoś lepszego zakładu zajmującego się szybami samochodowymi. W wielu modelach są teraz lusterka klejone do szyby. Taki np. Pilkington z reguły dostarcza już szybę z gotowym gniazdem do mocowania lusterka, ale niektórzy gorsi wytwórcy dają same gołe szyby. Zakłady takie mają wprawę w przeklejaniu lusterek ze starej szyby na nową. Może w cenie kupienia kleju (gdybyś chciał sam to robić) będziesz miał kompletną usługę razem z materiałem.

Druga rzecz: taki klej podgrzany do wysokiej temperatury zachowuje się podobnie jak guma do żucia.
Przednie lampy samochodowe, które mają klosze klejone do obudowy przed rozklejeniem wkłada się na chwilę do wrzątku. Klej odchodzi jednym ruchem. Lepszy klej nie zostawia śladów, gorsze zostają na kloszu, ale dość łatwo je zdjąć. Na obudowie (czyli na tworzywie sztucznym) praktycznie zawsze zostaje.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-07-01 23:17:54
Autor: m4rkiz
On 2018-07-01 13:30, Adam wrote:
Druga rzecz: taki klej podgrzany do wysokiej temperatury zachowuje się
podobnie jak guma do żucia.

nie

uszczelniacz butylowy, np. sika 710 jak najbardziej
ale mowa o kleju poliuretanowym jak np. sika Go4it

Data: 2018-07-01 13:55:42
Autor: ToMasz
W dniu 01.07.2018 o 13:30, Adam pisze:
[...]

obawiam się nikt mu tego nie zrobi za 10zł za 20 albo 25 dostanie bolla w lokalnym sklepie. jak przyklei kropelką albo distalem, to mu za parę lat pęknie szyba. każdy klej z szyby usunie, bo szyba jest twardsza. myjką do garów na przykład

ToMasz

Data: 2018-07-01 15:12:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czym przykleic czujnik do szyby
Hello ToMasz,

Sunday, July 1, 2018, 9:36:30 AM, you wrote:

[...]

Taśmą do przyklejania Viatolla do szyby? Uchwyt z kawałkiem taśmy
kosztuje bodaj 6 PLN. Ale nie pamiętam, czy tam już taśma jest z
jednej strony przyklejona czy jeszcze nie. --
Best regards,
 RoMan

Data: 2018-07-02 19:33:03
Autor: jerzu.xyz
Czym przykleic czujnik do szyby
On Sun, 1 Jul 2018 15:12:20 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Ale nie pamiętam, czy tam już taśma jest z
jednej strony przyklejona czy jeszcze nie.

Przyklejona. Ale to taśma 3M, wiec pewnie jest do kupienia gdzies w
necie.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2018-07-01 15:53:26
Autor: Janusz
W dniu 2018-07-01 o 09:00, Budzik pisze:
[...]

Klej na gorąco biały mleczny, dajesz na uchwyt kroplę duża i szybko dociskasz do szyby,
trzyma mocno, można go podgrzać i usunąć.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-07-01 23:23:22
Autor: m4rkiz
On 2018-07-01 09:00, Budzik wrote:
[...]

dobra tasma piankowa producenta ktory ma powtarzalna jakosc np:

http://allegro.pl/12-7mm-tasma-dwustronna-klejaca-akrylowa-vhb-3m-i6952871533.html

mi tam nigdy nic nie odpadlo a mam kamerke, viaauto i kolko pod gpsa w kazdym aucie

warunek to dobre przygotowanie powierzchni - jak jest pokryta plakiem czy innymi woskami\ olejami silikonowymi to zawsze spadnie po jakims czasie

Czym przykleic czujnik do szyby