Czym przypinać rower?

Data: 2009-12-30 17:10:24
Autor: Aclan
Czym przypinać rower?
Siema,

Kupiłem sobie w końcu rower który może zacząć zwracać uwagę
potencjalnych zazdrośników (widząc mój stary rower złodzieje mieli
zapewne ochotę wymienić nocą z dobrego serca spracowane korby na
nowe). Zacząłem się więc zastanawiać czym najlepiej przymocować go do
różnorakich obiektów stałych.

Z uwagi na to, że mój budżet po zakupie nie jest w najlepszym stanie
wolałbym aby propozycje nie odbiegały zbyt drastycznie od stu
peelenów. Chciałbym również, aby zapięcie nie stanowiło 20% masy
całego roweru.

Czym przypinają się do stojaków, latarni i drzew grupowicze?

Data: 2009-12-31 03:36:27
Autor: Dżejm
Czym przypinać rower?
[...]

Jest tylko jedna dobra odpowiedź. U-lock. Ja używam takiego:
http://www.allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=kryptonite+evolution+4
Pod firmą ludziom z pracy znikały rowery a mój kellys za 3k pln nadal jest mój, więc zapięcie chyba mogę polecić.

pozdro

Data: 2009-12-31 08:07:05
Autor: szaman
Czym przypinać rower?
Aclan wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
[...]

U-lock U-lock U-lock.

Chciałbym również, aby zapięcie nie stanowiło 20% masy
całego roweru.

jak masz super mega wyciniowaną szosę - da się zrobić:P

sz

Data: 2009-12-31 09:09:31
Autor: BoDro
Czym przypinać rower?
szaman pisze:

U-lock U-lock U-lock.

aż trzy? Rozumiem, ze dwa mogą mieć sens, bo pozwolą przypiąć obydwa koła, ale do czego trzeci? I razem będą ważyć z pięć kilo :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-12-31 09:15:36
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Czym przypinać rower?

U-lock U-lock U-lock.

aż trzy? Rozumiem, ze dwa mogą mieć sens, bo pozwolą przypiąć obydwa
koła, ale do czego trzeci? I razem będą ważyć z pięć kilo :-)

Każde koło spinasz jednym, a trzecim przypinasz rower do czegoś.
:>

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-31 09:29:30
Autor: BoDro
Czym przypinać rower?
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Każde koło spinasz jednym, a trzecim przypinasz rower do czegoś.
:>

No jasne, zapomniałem :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-12-31 09:19:25
Autor: Akarm
Czym przypinać rower?
BoDro napisał:
szaman pisze:
U-lock U-lock U-lock.
aż trzy? Rozumiem, ze dwa mogą mieć sens, bo pozwolą przypiąć obydwa koła, ale do czego trzeci?

Zapomniałeś o ramie?

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-12-31 08:33:25
Autor: krzyśko
Czym przypinać rower?
Dnia Thu, 31 Dec 2009 09:19:25 +0100, Akarm napisał(a):

BoDro napisał:
szaman pisze:
U-lock U-lock U-lock.
aż trzy? Rozumiem, ze dwa mogą mieć sens, bo pozwolą przypiąć obydwa
koła, ale do czego trzeci?

Zapomniałeś o ramie?

ramy nie ma po co przypinac :)
Poprawne zapiecie tylnego kola blokuje tez ramę, a w takim układzie wystarczy krótki ulock.

Obowiązkowy link do strony Sheldona Browna:
http://www.sheldonbrown.com/lock-strategy.html

tak więc Kryptonite Evolution 4 jak najbardziej tak, ale krótki, a nie w wersji LS

--
Krzysiek

Data: 2009-12-31 09:58:21
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Czym przypinać rower?

[...]

Nooo co ty nie napiszesz!

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-31 11:07:13
Autor: Michał Pysz
Czym przypinać rower?
[...]

Nie wprowadzaj ludzi w błąd.
Krótki jest mało praktyczny i mało popularny.

Oczywiście są osoby, którym pasuje (np Ty) ale to nie znaczy, że należy je wciskać wszystkim.

mp.

Data: 2009-12-31 11:40:29
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Czym przypinać rower?
Dnia 31.12.2009 11:07 użytkownik Michał Pysz napisał :
[...]

Oczywiście. Ale długie LS naprawdę mało komu są potrzebne. Krótki
zapewne oznacza standardowy. Chociaż krótki czyli mini też powinien w
wielu przypadkach wystarczyć. W każdym razie ja osobiście odradzam długie.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-12-31 20:23:35
Autor: Michał Pysz
Czym przypinać rower?
Oczywiście. Ale długie LS naprawdę mało komu są potrzebne. Krótki
zapewne oznacza standardowy. Chociaż krótki czyli mini też powinien w
wielu przypadkach wystarczyć. W każdym razie ja osobiście odradzam długie.
OK, pewnie myślałem o innym rozmiarze niż krzyśko.
Mi chodziło o zwykły czyli ani mini ani długi.

Sądząc po ofercie sprzedaży to on jest najpopularniejszy, i faktycznie dla przeciętnego usera (jak ja) powinien być OK.

Sorry za zamieszanie.

mp.

Data: 2010-01-01 05:54:38
Autor: krzyśko
Czym przypinać rower?
Dnia Thu, 31 Dec 2009 20:23:35 +0100, Michał Pysz napisał(a):

[...]

W rzeczy samej :)
piszac "krótki" miałem na mysli "krótszy z tych dwóch dostepnych na allegro", czyli "zwykły" według Twojej nomenklatury.

--
Krzysiek

Data: 2009-12-31 09:26:16
Autor: BoDro
Czym przypinać rower?
Akarm pisze:

Zapomniałeś o ramie?

o żesz... Faktycznie :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-12-31 09:43:21
Autor: Coaster
Czym przypinać rower?
BoDro wrote:
Akarm pisze:

Zapomniałeś o ramie?

o żesz... Faktycznie :-)

Nic podobnego - zapinajac kolo zapinasz rowniez rame: http://tinyurl.com/yj6e38n
:-P

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2009-12-31 09:57:03
Autor: BoDro
Czym przypinać rower?
Coaster pisze:

Nic podobnego - zapinajac kolo zapinasz rowniez rame: http://tinyurl.com/yj6e38n
:-P

Czyli potrzebne tylko dwa.
No dobra - ale co zrobić, gdy do dyspozycji mamy tylko grubaśny słup, np. lampę, której U nie chwyci. Jak mamy trzy ulocki, to można je połączyć w łańcuch :-). Dwa mogą nie wystarczyć...:-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-12-31 09:21:31
Autor: Alfer_z_pracy
Czym przypinać rower?
Aclan napisał:
Zacząłem się więc zastanawiać czym najlepiej przymocować go do
różnorakich obiektów stałych.

http://www.alfer.pl/Ulock.jpg

Pzdr
A.

Data: 2010-01-02 15:14:23
Autor: Piotrek
Czym przypinać rower?
Najdrozsze sa wiecznie U-lock`i
To juz swiadczy o jakiejs wytrzymalosci ;)
I ja chyba sie z linki na U-locka przerzuce

Data: 2010-01-02 15:44:45
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czym przypinać rower?
Aclan bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Czym przypinają się do stojaków, latarni i drzew grupowicze?

http://magnumlock.pl/sklep/product_info.php?products_id=4

Data: 2010-01-02 19:34:15
Autor: Dżejm
Czym przypinać rower?
Czym przypinają się do stojaków, latarni i drzew grupowicze?

http://magnumlock.pl/sklep/product_info.php?products_id=4

O, a co to droższe od kryptonita ? Pewnie płaci się za ten atest ;). Jestem ciekaw czy jakiś ubezpieczyciel naprawdę ubezpieczy od kradzieży. Kiedyś pisano tu, że to nie możliwe. Dało się jedynie od rozboju. Czyżby to się zmieniło ?

pozdro

Data: 2010-01-02 21:09:29
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czym przypinać rower?
Dżejm bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Czym przypinają się do stojaków, latarni i drzew grupowicze?

http://magnumlock.pl/sklep/product_info.php?products_id=4

O, a co to droższe od kryptonita ?

Yup. Ponieważ dostałem kiedyś na preclu kiedyś odpowiedź "kup najdroższy na
jaki cię stać". No to kupiłem. ;-)

Pewnie płaci się za ten atest ;).

Być może.

Jestem ciekaw czy jakiś ubezpieczyciel naprawdę ubezpieczy od kradzieży.

Allianz nie ubezpieczy...

Kiedyś pisano tu, że to nie możliwe. Dało się jedynie od rozboju.

....nawet jeżeli kradzież nastąpi na drodze rozbojowej.

Czyżby to się zmieniło ?

Nope.

Data: 2010-01-06 00:14:31
Autor: Tomasz
Czym przypinać rower?
stare, ale nie mogłem się powstrzymać

oto jedyne porządne zapięcie:
<http://www.ski-epic.com/amsterdam_bicycles/pu8s_user_contrib_bike_with_20_locks.jpg>

a i tak jak w bajce o zielonym kapturku,
"żaden kolor kapturka nie zabezpiecza w pełni"

Tomek

Data: 2010-01-12 21:05:01
Autor: Gotfryd Smolik news
Czym przypinać rower?
On Sat, 2 Jan 2010, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

[...]

  Ale było "jakiś ubezpieczyciel".
  A jeśli tak, to PZU cały czas ubezpieczało.
  Od rozboju (od "zwykłej" kradzieży nie).

Czyżby to się zmieniło ?

Nope.

  Znaczy (skoro się nie zmieniło), to ubezpieczy (od rozboju, PZU)
  :)

pzdr, Gotfryd

Czym przypinać rower?