Czym różni się homilia od kazania

Data: 2010-04-19 17:38:25
Autor: abc
Czym różni się homilia od kazania
Kazanie może być na dowolny temat, natomiast homilia jest to szczególny
rodzaj kazania, które komentuje wybrane fragmenty z Pisma Świętego.

Kazanie (w tym homilia) nie jest częścią Mszy św.  Na czas kazania celebrans
zdejmuje z lewego przedramienia manipularz (taka mała stuła) i kładzie go na
mszale.  Może nawet zdjąć ornat przez co podkreśla, że następuje przerwa w
czynnościach kultycznych.

Kazanie głoszone jest z ambony. Kapłan przepasany stułą wkłada biret i
wstępuje na ambonę . Ambona jest zawieszona na ścianie lub filarze po lewej
stronie nawy głównej w pobliżu prezbiterium.

Data: 2010-04-19 17:41:40
Autor: rAzor
Czym różni się homilia od kazan ia
Użytkownik... he he - abc raczył napisać:
Kazanie może być na dowolny temat, natomiast homilia jest to szczególny
rodzaj kazania, które komentuje wybrane fragmenty z Pisma Świętego.

NTG.
Przestań, bo się grzeniu grzeje.

Data: 2010-04-19 17:45:56
Autor: abc
[...]

Zauważyłem, że sporo osób nie wie czym różni się homilia od kazania, a
olbrzymia większość jest przekonana, że kazanie jest częścią Mszy Świętej, i
to częścią najważniejszą. Dlatego pozwalam sobie przypomnieć jak jest
naprawdę.

Data: 2010-04-19 17:48:01
Autor: rAzor
[...]

A co to ma wspólnego z tematyką TEY grupy?

Data: 2010-04-19 17:53:38
Autor: abc
Czym różni się homilia od kazania
A co to ma wspólnego z tematyką TEY grupy?

Przypomniało mi się to gdy Komorowski wygłosił na pogrzebie Kaczorowskiego "homilię" naśladując melodię języka JP II.  Reszta jest w mojej sygnaturce.

Czym różni się homilia od kazania