Tomasz Pyra pisze:
Czym można rozpuścić nagar którego gruba warstwa zalega na elementach silnika?
Prawdopodobnie silnik był zalewany jakimś podłym mineralem który w dodatku nie był wymieniany. Warstwa nagaru jest gruba (około 1mm), konsystencja smoły, odchodzi dość łatwo.
Na elementy na wierzchu wystarczy trochę nafty i szczotka ryżowa.
Ale problem mam z obudową wałków rozrządu która zawalona jest od wewnątrz, nie ma tam żadnego dojścia ze szczotką, więc rozpuszczenie musi być bez szorowania, najwyżej z wypłukaniem wodą bieżącą (nawet podejście z myjką ciśnieniową jest mocno kłopotliwe ze względu na nieduże otwory popychaczy które są jedynym dojściem).
W środku do rozpuszczania musiałbym całą tą obudowę zanurzyć, a więc istotne żeby środek nie był zbyt drogi (bo do pojemnika w którym to zrobię będę musiał nalać około 20l żeby to zanurzyć, ewentualnie mniej i obracać).
Ważne też żeby środek nie uszkodził gładzi łożysk ślizgowych które są w tej obudowie i które są niewyjmowalne.
Zwykly ON i pedzel.
Moczysz w ON i pedzelkiem czyscisz, przeplukujesz itp. itd.
Zejdzie bez problemu.
--
Karolek
|