Czym rozwiercić...

Data: 2010-07-08 16:44:50
Autor: Pawel O'Pajak
Czym rozwiercić...
Powitanko,

 Jakich wierteł użyć?

Tytanowych, ok 30zl/szt, ale IMHO da sie zwyklymi do metalu za grosze. Te szpilki wcale nie sa jakies super twarde.

Może jest jakaś specjalna strategia takiego rozwiercania?

Wyznaczyc i zapunktowac srodek. Dolek od zapunktowania powinien byc taki, zeby nie zjezdzalo wiertlo. Wiertlo dalbym jakies 1mm mniejsze niz srednica szpilki i od takiego wiertla zaczynaj. Nie stosuj malych wiertel i rozwiercania coraz wiekszymi, bo sie takie male g* zlamie w dziurze i dopiero bedzie wesolo;-) Popros kogos, aby patrzyl z boku i sprawdzal, czy rowno (w poziomie) wiercisz, albo podloz cos pod wiertarke zeby rowno szla. Nie wal mlotem bo przeguby padna, albo i gorzej. Jak juz bedzie dziura ze sciankami ok. 1mm, to delikatnie przekrzywiajac wiertarke i wiercac powinienes rozwiercic ja tak, ze bedzie na tyle cienka scianka, by ja wylamac (tylko nie ciagnij za felge alu;-). W metalu wiercic trzeba powoli, bardzo starannie wyznacz srodek, bo potem nie poprawisz.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
> pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl  <<<<*******

Czym rozwiercić...