Czym są wartości europejskie

Data: 2020-07-31 14:55:28
Autor: u2
Czym są wartości europejskie
czy to są wartości z karty LTBG ?

https://wpolityce.pl/polityka/511608-czarnecki-takie-dzialania-ue-spowoduja-wzrost-eurosceptyzmu

Unia wymusi na nas wdrażanie konwencji stambulskiej? Czarnecki: Jeżeli UE będzie tak działać to będzie rosnąć liczba eurosceptyków

     Polityka
     opublikowano: 18 minut temu

Paradoksalnie ci, którzy uważają się za euroentuzjastów, lewica, liberałowie, którzy usiłują szantażować innych właśnie w tym obszarze obyczajowo-moralnym, mogą stać się grabarzami Unii Europejskiej

-- mówi portalowi wPolityce.pl Ryszard Czarnecki, eurodeputowany PiS.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

-Konwencja stambulska unijnym prawem? Austriacka europoseł: KE ma plan, jak zobowiązać Polskę do jej pełnego wdrożenia

-Konwencja chroniąca prawa rodziny zamiast konwencji stambulskiej? Po dyspozycji premiera MSZ rozpoczęło działania dyplomatyczne

wPolityce.pl: Szefowa Komisji Praw Kobiet i Równouprawnienia w PE Evelyn Regner zapowiedziała, że UE zobowiąże Polskę do przyjęcia zawartości konwencji stambulskiej poprzez zmianę jej w unijne prawo. Czy taki scenariusz jest możliwy?

Ryszard Czarnecki: Kiedy Polska wchodziła do Unii Europejskiej, Europejskiej Wspólnoty Węgla i Stali, Unia podkreślała, że nasza obecność w Unii w żaden sposób nie będzie rzutować na sprawy obyczajowo-moralne, bo to jest kompetencja państw członkowskich, kompetencja wewnętrzna. W związku z tym nie wyobrażam sobie, żeby do czegoś takiego doszło.

Sprawy światopoglądowe również Traktatem Lizbońskim zostały przyznane kompetencji państw członkowskich. Od ostatnich pięciu lat obserwujemy w UE niszczenie tego prawa. Na ile groźna jest w Pana ocenie ta sytuacja?

Uważam, że jest to kolejna próba wywarcia na Polskę presji politycznej i medialnej. Inne są często pod różnymi groźbami odbierania pieniędzy Polsce, co jest rzeczą niedopuszczalną. Jeżeli Unia Europejska będzie tak działać, jak komisarz mówi, to będzie rosnąć zarówno w Polsce, jak i całej UE liczba tych, którzy są eurosceptykami.

Zdaniem Evelyn Regner decyzja o zablokowaniu części unijnych środków dla polskich miast, które przyjęły uchwały chroniące rodzinę była prawidłowa, ,,bo jeśli ktoś nie przestrzega unijnych wartości, nie może liczyć na unijne finansowanie". To stanowisko stoi w sprzeczności z traktatami. Czy mamy właśnie do czynienia z tworzeniem niebezpiecznych precedensów?

Ja bym powiedział, że jest to próba obchodzenia traktatów unijnych, kolejna próba de facto tworzenia prawa poza traktatami, obok traktatów. Jest to działanie pozaprawne. To charakterystyczne, że ktoś narzuca definicję wartości europejskich, a przecież nie ma czegoś takiego prawnie ustalonego.

Skoro nie jest to prawnie zdefiniowane, to nie można mówić, że ktoś postępuje wbrew wartościom europejskim, bo nie ma takiej definicji, przynajmniej na razie.

Powstaje w tym momencie pytanie, jak wyegzekwować unijne prawo w samej Unii Europejskiej, skoro ono tam nie jest przestrzegane? Czy jest na to jakiś sposób? Co można zrobić w tej sytuacji?

Właśnie ci, którzy mówią o poszanowaniu dla prawa, którzy domagają się przestrzegania prawa, obchodzą je, naginają, próbują redefiniować, działając na jego granicy, a przez to obok prawa. Dzieje się to już od szeregu lat. To jest niedopuszczalne i trzeba to nazywać głośno po imieniu, podkreślać, że to będzie rodzić bardzo niedobre owoce.

Paradoksalnie ci, którzy uważają się za euroentuzjastów, lewica, liberałowie, którzy usiłują szantażować innych właśnie w tym obszarze obyczajowo-moralnym, mogą stać się grabarzami Unii Europejskiej. Obywatele w coraz większym stopniu będą mieli dosyć takiego narzucania przez establishment lewicowo-liberalny pewnych kanonów, nie do przyjęcia dla bardzo wielu ludzi, nie tylko w Polsce. Tak naprawdę tego typu działania, jak szefowej Komisji Praw Kobiet i Równouprawnienia w PE, są działaniami przeciwko jedności w Europie.

Co ciekawe eurokraci zarzucają Polsce to, że dzieli na przykład przez to, że zastanawia się nad konstytucyjnością konwencji stambulskiej, czy wskazuje na zawarte w tym dokumencie kwestie ideologiczne.

Ja nie mówię o propagandzie. Ja mówię o stanie faktycznym. Mówimy o efektach stricte politycznych, a one są takie, że tego typu działania dzielą członków na lepszych i gorszych, tych myślących prawidłowo i tych rzekomo niemyślących prawidłowo i w sensie politycznym prowadzą do rozbicia jedności europejskiej, na czym gra od dawna Rosja. Przed tym przestrzegam. I to bardzo mocno. Tego typu polityki będą wykorzystywane przez Moskwę.

Niestety po stronie unijnej nie ma żadnej refleksji. Ursula von der Leyen, podtrzymując decyzję o odrzuceniu wniosków polskich samorządów w ramach unijnego programu ,,Partnerstwo dla miast" oświadczyła: ,,Będę nadal forsowała Unię równości". Jaka to jest równość, skoro samorządy są dyskryminowane ze względu na chęć obrony rodziny?

Właśnie. Zwracam uwagę, że przecież te działania samorządów były bardzo często odpowiedzią na wprowadzenie w Warszawie Karty LGBT przez wiceprzewodniczącego PO Rafała Trzaskowskiego, więc to pokazuje, że w UE są równi i równiejsi. Zwracam uwagę, że u podstaw Europejskiej Wspólnoty Węgla i Stali - o czym powinna pamiętać pani przewodnicząca von der Leyen - legła zasada jedności w różnorodności. Szkoda, że pani przewodnicząca von der Leyen o tej zasadzie zapomniała. O różnorodności, z której nikt nie może być wykluczony.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Anna Wiejak

Data: 2020-07-31 15:03:40
Autor: u2
W dniu 31.07.2020 o 14:55, u2 pisze:
czy to są wartości z karty LTBG ?

https://mnw.org.pl/app/uploads/2019/02/warszawska-deklaracja-lgbt.pdf

W świetle coraz większej akceptacji dla postaw skrajnych, otwartej mowy nienawiści stosowanej przez czołowych polityków rządu, radykalizacji postaw i coraz częściej pojawiających się incydentów przemocy i aktywności grup o jawnie faszystowskich poglądach oraz demontażu państwa prawa, konieczne jest wprowadzenie skutecznych działań antydyskryminacyjnych. Warszawa nie może pozostać bierna. Choć samorząd w Polsce nie ma narzędzi, by zaspokoić najbardziej priorytetowe potrzeby społeczności LGBT+ (takie jak np. formalizacja związków jednopłciowych), to może i powinien podjąć działania w zakresie swoich kompetencji, które zapewnią jej większe bezpieczeństwo, ochronę przed dyskryminacją i możliwość aktywnego uczestnictwa w życiu miasta. Osoby LGBT+ są bowiem równouprawnionymi członkami i członkiniami społeczności samorządowej i wnoszą wiele wartości do jej codziennego funkcjonowania.

Data: 2020-07-31 07:57:28
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu piątek, 31 lipca 2020 15:04:13 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

W świetle coraz większej akceptacji dla postaw skrajnych, otwartej mowy nienawiści stosowanej przez czołowych polityków rządu, radykalizacji postaw i coraz częściej pojawiających się incydentów przemocy i aktywności grup o jawnie faszystowskich poglądach oraz demontażu państwa prawa, konieczne jest wprowadzenie skutecznych działań antydyskryminacyjnych. Warszawa nie może pozostać bierna. Choć samorząd w Polsce nie ma narzędzi, by zaspokoić najbardziej priorytetowe potrzeby społeczności LGBT+ (takie jak np. formalizacja związków jednopłciowych), to może i powinien podjąć działania w zakresie swoich kompetencji, które zapewnią jej większe bezpieczeństwo, ochronę przed dyskryminacją i możliwość aktywnego uczestnictwa w życiu miasta. Osoby LGBT+ są bowiem równouprawnionymi członkami i członkiniami społeczności samorządowej i wnoszą wiele wartości do jej codziennego funkcjonowania.

Ano... gdzie tu jest haczyk?
Bo ja, jako fetyszysta bosych, dobrze wypielęgnowanych stópek młodych dam (która to orientacja co prawda bardziej niszowa od LGBT, to o wiele mniej kontrowersyjna - i całkiem poważna, przyznawał się do niej sam Quentin Tarantino!) również chciałbym mieć możliwość aktywnego uczestnictwa w życiu, tym razem nie Warszawki, ale Wrocka.
Niestety takiej możliwości władze miejskie mi nie dają....

Data: 2020-07-31 17:30:23
Autor: u2
W dniu 31.07.2020 o 16:57, Jakub A. Krzewicki pisze:
[...]

RT realizuje politykę "rządu światowego", Clinton i Macron również to realizują, Clinton już w odstawce, ale forował niedawno żonusię

ja patrzę, czy to korzystne poddawać się banksterom z nie-rządu światowego, czy nie

moim skromnym zdaniem nie jest to korzystne długofalowo dla Bolandy, bo nierząd światowy przeminie, a Bolanda mogłaby się obudzić z ręką w nocniku jak Niemcy, czy Francja

Data: 2020-08-01 11:59:47
Autor: Budzik
Czym są wartości europejskie
Użytkownik Jakub A. Krzewicki patrick.o.hooligan@gmail.com ...

[...]

W jakim sensie ci nie daja?

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Data: 2020-08-01 10:43:59
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu sobota, 1 sierpnia 2020 14:00:02 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

> Warszawki, ale Wrocka. Niestety takiej możliwości władze miejskie
> mi nie dają... W jakim sensie ci nie daja?

To że mi nie dają to był taki żart z postaw roszczeniowych.
Chodziło mi o to, że skoro sobie geje zabiegają o kłanianie się ich kulturalnym wybrykom i zapewnili sobie miejsce w mainstreamie, to czemu nie fetyszyści stóp ;))))))

Wiadomo czemu. Bo jest gejowskie lobby finansowe, a nie ma lobby finansowego fetyszystów stóp, nawet pomimo przynależności tam takich tuzów jak Tarantino. Z gejostwa (plus miłość lesbijska) zrobiono sobie polityczny i komercyjny symbol - nie po raz pierwszy zresztą w historii, jak wiemy z dziejów starożytnej Grecji, a rożne pomniejsze fetysze traktuje się po macoszemu, niektóre nawet nie załapały się na przystawki do ruchu LBGTQWERTYUIOP....

Data: 2020-08-02 20:59:43
Autor: Budzik
> [...]

> władze miejskie mi nie dają... W jakim sensie ci nie daja?

To że mi nie dają to był taki żart z postaw roszczeniowych.

A juz myslałem ze stworzono jakies formalne przeszkody ;-DDDD

Chodziło mi o to, że skoro sobie geje zabiegają o kłanianie się
ich kulturalnym wybrykom i zapewnili sobie miejsce w mainstreamie,
to czemu nie fetyszyści stóp ;))))))
No i co ci wyszło z tego rozmyslania?

[...]
A jakiez to prawa lobby fetyszystów stóp chciałoby dla siebie wywalczyc?
Bo trudno rozmawiac o tym czy sa skuteczni czy nie, czy jest o co walczyc czy nie bardzo jak nie znamy ich poglądów.
 --
Pozdrawia... Budzik
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

Data: 2020-08-02 23:13:08
Autor: Trefniś
W dniu .08.2020 o 22:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

> [...]

> chciałbym mieć możliwość aktywnego uczestnictwa w życiu, tym
> razem nie Warszawki, ale Wrocka. Niestety takiej możliwości

W jakim sensie ci nie daja?

[...]

Lobby fetyszystów stóp żądałoby pewnie zaprzestania reklamy środków  przeciwgrzybiczych (w TV to teraz hit!), agresywnej propagandy  utrzymywania higieny stóp, dyskryminowania osobników z tzw. śmierdzącymi  nogami!

Hehe, pozdrawiam Jakuba i jego damy ze śmierdzącymi stopami, choć nie  chciałbym kontaktu.

--
Trefniś

Data: 2020-08-02 23:19:06
Autor: u2
W dniu 02.08.2020 o 23:13, Trefniś pisze:
[...]

Kubuś to mosiek :

https://pl.pinterest.com/pin/314829830178284754/

https://i.pinimg.com/236x/a5/08/6f/a5086f9d66033b8b0cd62d45cf754771.jpg

Data: 2020-08-02 23:55:21
Autor: Trefniś
W dniu .08.2020 o 23:19 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

[...]

Nooo, ten to starał się przypodobać każdej władzy i w tym pewnie jest  Jakub podobny.

Oczywiście nieskutecznie - ani komuniści, ani naziści mu nie folgowali.
Poza tym był jednak dużo bardziej skomplikowany - fetyszyzował nie tylko  stopy!
Poza tym "nasz" Kuba to nie sięga zbyt daleko poza usenet, czyli nigdzie...

--
Trefniś

Data: 2020-08-02 23:59:05
Autor: u2
W dniu 02.08.2020 o 23:55, Trefniś pisze:

[...]

Bruno S. to zwykły nauczyciel o wielkiej imaginacji, Kubuś na pewno mu jej zazdrości:)

Data: 2020-08-03 08:59:59
Autor: Budzik
Czym są wartości europejskie
Użytkownik Trefniś trefnis1@mailinator.com ...

[...]

CZyli to nie jest lobby fetyszystów stop tylko lobby fetyszystów brudnych gir?

Hehe, pozdrawiam Jakuba i jego damy ze śmierdzącymi stopami, choć
nie  chciałbym kontaktu.

A skąd wniosek ze one maja te nogi brudne?

--
Pozdrawia... Budzik
które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

Data: 2020-08-03 12:24:29
Autor: Trefniś
W dniu .08.2020 o 10:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

[...]

Idąc tokiem rozumowania Jakuba z innego wątku, "bo mogą mieć brudne" :)

"Wśród adoratorów kobiecych stóp znajdą się także tacy, którzy uwielbiają  brudne stopy. Większość wyznawców miłości do kobiecych stóp, szczęśliwie  dla swojego zdrowia i higieny, wybiera jednak czyste i wypielęgnowane  stopy."

Czyż czyste stopy nie są zbyt banalne Jakuba?
https://www.medme.pl/artykuly/fetysz-stop-czy-to-choroba-na-czym-polega-rodzaje,69772.html

--
Trefniś

Data: 2020-08-01 07:31:12
Autor: Runt
W dniu 2020-07-31 o 14:55, pijaczyna u2 pisze:
czy to są wartości z karty LTBG ?

chlanie przez ciebie dykty nie jest wartoscią europejska tylko sowiecką.

--
Runt

http://100aferpis.pl/
Oculum pro oculo et dentem pro dente!