Czym się różnią znaki A6 (a,b,c) od zn aku D1?

Data: 2009-05-12 14:38:54
Autor: neelix
Czym się różnią znaki A6 (a,b,c) od zn aku D1?

Użytkownik "Jacobs" <jacobs997@o2.px> napisał w wiadomości news:gu9svd$md$1node2.news.atman.pl...
Witam!

Zastanawiam się czym się różnia powyższe oba znaki i kiedy się je stosuje:

A6 - Skrzyżowanie z drogą podporządkowaną
D1 - Droga z pierszeństwem.

Dodam, że widziałem przed skrzyzowaniem zarowno A6 i D1 w jak dla mnie podobnych sytuacjach.

Ktos mnie osiweci na chlospki rozum gdzie i jak sie stosuje w/w znaki?

Pozdrawiam

Znaki A-6x stosuje się zasadniczo poza obszarem zabudowanym na drogach, które na skrzyżowaniu biegną w linii prostej(też łuk). Jeśli droga z pierwszeństwem zmienia kierunek na skrzyżowaniu to stawia się D1+tabliczka. Dopuszcza się A-6x w obszarze zabudowanym w celu nadania pierwszeństwa na jednym skrzyżowaniu i na drogach 2-jezdniowych o v>60kph. D1 stawia się na obszarze zabudowanym. Poza zabudowanym tylko wtedy jak wyżej. D1 do 50m od skrzyżowania co skrzyżowanie. Jeśli droga z pierwszeństwem wylatuje poza zabudowany i jest znak A-6x to D2 już nie stawia się.

neelix

Czym się różnią znaki A6 (a,b,c) od zn aku D1?