Czym się (zim±) różni± zimówki od całorocznych ?

Data: 2011-11-09 19:25:45
Autor: The_EaGle
Czym się (zim±) różni± zimówki od całorocznych ?
W dniu 2011-11-09 18:35, Latet pisze:
Witam,

Czym się różni± zimówki od całorocznych? Pytam poważnie.

Mieszank± gumy, bieżnikiem, przeznaczeniem - wszystkim.

Mam dylemat, które kupić na zimę. Tylko na zimę, bo na lato - póki co -
i tak wróciłbym do obecnych letnich, bo s± bardzo dobre (nawet na
deszczu) ale już maj± parę lat (nie wiem ile, kupiłem razem z autem w
tym roku, a oznaczenia daty produkcji nie mogę się doszukać).

Co to były za opony zimowe skoro masz takie złe wspomnienia?

Mam za sob± do¶wiadczenia zarówno z różnymi zimówkami, jak i z
całorocznymi. Jedne i drugie s± wystarczaj±co dobre na ¶niegu, ale
znacznie gorzej "trzymaj±" na mokrym asfalcie. Więc przestałem rozumieć
różnicę miedzy nimi. Może jedyna różnica polega na tym, że na zimowych
lepiej latem nie jeĽdzić, a na całorocznych można? Je¶li tak jest, to na
zimę kupiłbym raczej caloroczne, na lato wrócę do letnich, ale pewnie
już ostatni sezon, a potem zostan± na jaki¶ czas tylko te całoroczne.

Dzięki,

Skoro miałe¶ takie odczucia do opon zimowych to najwyraĽniej miałe¶ jakie¶ straszne gnioty na kołach. Kup porz±dne zimówki a na mokrym będ± się bardzo dobrze zachowywać.

Opona całoroczna to opona ekonomiczna. Oznacza to tyle że będzie badziewna praktycznie zawsze w porównaniu do dobrych opon zimowych czy letnich.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-11-09 19:38:30
Autor: Latet
Czym się (zim±) różni± zimówki od całorocznych ?
Co to były za opony zimowe skoro masz takie złe wspomnienia?

Różne... na przestrzeni kilkunastu lat. Najgorsze jakie pamiętam to zimówki Pirelli w Yarisie. Choć stary ze mnie chłop, to my¶lałem, że się rozpłaczę, jak wyjechałem z warsztatu na ulicę po ich pierwszym założeniu - jeszcze była jesień i było sucho(!), a hamowało się tragicznie, czemu towarzyszył przedziwny dĽwięk - nie pisk, a raczej dziwne niskotonowe wycie jak z horroru...

Miałem też zimowe Fuldy, miałem co¶ z Dębicy (Cormorany?, Frigo? - nie pamiętam), miałem Continentale... Wszystkie to porażka na mokrym, ale na ¶niegu spełniały zadanie. Nigdy się w ¶niegu nie zakopałem, niegdy nie miałem problemów z ruszeniem z miejsca.

Teraz, w innym w±tku, polecacie mi (zimówki):

* Uniroyal MS Plus 66
* Sava S3
* Nokian WR D3

Kompletnie mi nic te marki nie mówi± (które¶ nie s± chińskie?), ale pewnie któr±¶ z tych wybiorę.

Dzięki,

latet

Data: 2011-11-09 19:40:57
Autor: Cavallino
Użytkownik "Latet" <latet@latet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

[...]

Nie, wszystkie to niezłe opony ze ¶redniej półki.
Wzi±łbym chyba Nokiana, o ile s± w tej samej cenie.

Data: 2011-11-09 19:52:39
Autor: Michał sirapacz Gut
Czym się (zimą) różnią zimówki od całorocznych ?
rozpłaczę, jak wyjechałem z warsztatu na ulicę po ich pierwszym
założeniu - jeszcze była jesień i było sucho(!), a hamowało się
tragicznie, czemu towarzyszył przedziwny dźwięk - nie pisk, a raczej
dziwne niskotonowe wycie jak z horroru...

a zauwazyles ze masz 'cycki' na nowych oponach i generalnie nie nalezy szaleć dopoki się nie zetrą? trwa to niedługo ale gumiarz ostrzega (mnie przynajmniej) zeby uwazac na początku z nowymi oponami.

Data: 2011-11-10 10:12:34
Autor: Latet
[...]

Tak... Miałem nadzieję, że ich starci coś da. Nie dało nic.

latet

Data: 2011-11-10 17:34:39
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-11-09 19:38, Latet pisze:
[...]

Również dobieram opony zimowe pod k±tem jazdy w deszczu i na chwilę obecn± chwalę sobie ultragripy good yeara.
JeĽdziłem na 7 i 7+, teraz s± 8, jeszcze ich nie używałem, ale z poprzednich modeli jestem bardzo zadowolony (w sensie ¶nieg ok, deszcz ok).

Czym się (zim±) różni± zimówki od całorocznych ?