Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Czym się (zim±) różni± zimówki od całorocznych ?

Czym się (zim±) różni± zimówki od całorocznych ?

Data: 2011-11-09 19:53:04
Autor: AL
Czym się (zim±) różni± zimówki od całorocznych ?
W dniu 2011-11-09 18:35, Latet pisze:
Witam,

Czym się różni± zimówki od całorocznych? Pytam poważnie.

Mam dylemat, które kupić na zimę. Tylko na zimę, bo na lato - póki co -
i tak wróciłbym do obecnych letnich, bo s± bardzo dobre (nawet na
deszczu) ale już maj± parę lat (nie wiem ile, kupiłem razem z autem w
tym roku, a oznaczenia daty produkcji nie mogę się doszukać).

Mam za sob± do¶wiadczenia zarówno z różnymi zimówkami, jak i z
całorocznymi. Jedne i drugie s± wystarczaj±co dobre na ¶niegu, ale
znacznie gorzej "trzymaj±" na mokrym asfalcie. Więc przestałem rozumieć
różnicę miedzy nimi. Może jedyna różnica polega na tym, że na zimowych
lepiej latem nie jeĽdzić, a na całorocznych można? Je¶li tak jest, to na
zimę kupiłbym raczej caloroczne, na lato wrócę do letnich, ale pewnie
już ostatni sezon, a potem zostan± na jaki¶ czas tylko te całoroczne.

Dzięki,

latet


lamelkami (jak sobie przypominam, bo akurat nie uwazam, by caloroczne tam gdzie jezdze zima sie sprawdzily)


--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2011-11-10 14:46:22
Autor: J.F
Czym się (zim±) różni± zimówki od całorocznych ?
Użytkownik "AL"  napisał w wiadomo¶ci
Czym się różni± zimówki od całorocznych? Pytam poważnie.
lamelkami (jak sobie przypominam,

Zle sobie przypominasz, bo np Debica Navigator lamelki maja.
GY vector 5 tez
http://www.oponeo.pl/Temp/debica-navigator2-png-t-f-l600-sk3.png
http://www.oponeo.pl/Temp/goodyear-vector-5-png-t-f-l600-sk3.png

bo akurat nie uwazam, by caloroczne tam gdzie jezdze zima sie sprawdzily)

Moze jakies przeciaganie liny jak snieg spadnie ? :-)

A gdzie jezdzisz ? Navigatory nowe byly calkiem niezle.

J.

Data: 2011-11-10 16:02:13
Autor: AL
Czym się (zim±) różni± zimówki od całorocznych ?
W dniu 2011-11-10 14:46, J.F pisze:
Użytkownik "AL" napisał w wiadomo¶ci
Czym się różni± zimówki od całorocznych? Pytam poważnie.
lamelkami (jak sobie przypominam,

Zle sobie przypominasz, bo np Debica Navigator lamelki maja.
GY vector 5 tez
http://www.oponeo.pl/Temp/debica-navigator2-png-t-f-l600-sk3.png
http://www.oponeo.pl/Temp/goodyear-vector-5-png-t-f-l600-sk3.png

dlatego napisalem - nie spieram sie.
Jak kiedys sie przygladalem, to caloroczne byly bardziej 'traktorowate' - specyficzny bieznik, natomiast zimowe mialy dod. lamelki - ktore maja sens tylko na sniegu/lodzie.  Wydaje mi sie, ze w oponach calorocznych lamelki szybko ulegna degradacji - ale.... jak pisalem - nie uwazam tego jako pewnik i pewnie mozna znalezc rozne rozwiazania.

bo akurat nie uwazam, by caloroczne tam gdzie jezdze zima sie sprawdzily)

Moze jakies przeciaganie liny jak snieg spadnie ? :-)

na zimowych wjezdzalem w miejsca, gdzie wiekszosc aut juz jezdzi na lancuchach (w tym bulwarowe suwy typu CRV/Rav4 - bo bez lancuchow nie dawaly rady) - widac to zwlaszcza w gorach w miejscowosciach polozonych wyzej w gorach.  Choc nie przesadzam tutaj nt mojego doswiadczenia i pare razy wspomagalem sie juz lancuchami (ktore w zimie zawsze mam w bagazniku - tak na wszelki wypadek)

A gdzie jezdzisz ? Navigatory nowe byly calkiem niezle.

najblizej powiedzmy, ze rejon Tatr (PL i SK) (choc w naszych Beskidach tez jest pare ciekawych podjazdow pod wyciagi)
Tera mam akurat Kleber Krisalp - ale to pochodna od Michelin Alpine - i zpierwszych jak i z drugich jestem ogolnie zadowolony.

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Czym się (zim±) różni± zimówki od całorocznych ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona