Czym slad zapisac? [NCTG]

Data: 2012-04-04 16:58:15
Autor: rmikke
Czym slad zapisac? [NCTG]
Dostal mi sie telefon z giepeesem. Ale nie zaden smartfon, tylko taki troche
lepszy klocek (SonyEricsson Elm). Znacie na takie rzeczy jakas ultraprosta
aplikacyjke do zapisywania sladow? Taka, zeby wlaczyc - zapisuje, wylaczyc -
przestaje, a slady do sciagniecia na komputer, wzglednie wyslania do jakiegos
serwisu?

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-04-04 19:09:45
Autor: Wojciech Waga
Czym slad zapisac? [NCTG]
On 04/04/2012 06:58 PM, rmikke wrote:
[...]

NA SE świetnie działa TrekBuddy. Nie dość, że zapisze Ci ślad jako gpx to jeszcze pokaże na ekraniku gdzie jesteś, mi już nie raz tyłek uratował :].
Programem MOBAC zasysasz sobie z google maps wybrany region na karte pamięci do telefonu i w drogę :].

pozdr.
w.

Data: 2012-04-05 08:52:07
Autor: cytawa
Czym slad zapisac? [NCTG]
Wojciech Waga pisze:

[...]

TrekBuddy jest rzeczywiscie dobry, choc troche mi brakuje rysowania przewidywanych tras. Tak jak w OziExplorerze. Do TrekBuddego jest mnostwo swietnych map rastrowych turystycznych. Praktycznie wszystkie potrzebne a dodatkowo kazdy rejon swiata mozna sciagnac z googli.

Jest jeszcze bardzo prosta darmowa aplikacja Velox. To taki licznik rowerowy, ktory podaje aktualna predkosc i podaje podstawowe statystyki oraz ma mozliwosc zapisywania sladu. Ten slad potem sie wysyla na strone velox'a i na mapie googli jest rysowana trasa i wykresy predkosci i wysokosci.

Od razu zwracam uwage, ze modul GPS w telefonie jest bardzo energozerny. Nie wiem czy nie lepiej miec zwyklejszy telefon i dokupic osobny modul GPS z bluetoothem i osobna bateria. Taki modul pracuje ponad 8 godzin a gdy mu zabraknie pradu to telefon nadal jest telefonem sprawnym.

Jan Cytawa

Data: 2012-04-05 11:52:37
Autor: szufla
Czym slad zapisac? [NCTG]
[...]

To wszystko zapewnia ci Trekbuddy.
Co do telefonu z wytrzymala bateria to np. solid B2710. Spokojnie jezdzisz 12 h na wlaczonym gpsie z  wyswietlaczem. Jak ktos potrzebuje tylko zapis to uruchamisz aplikacje w tle i wtedy pobor pradu jest minimalny.  Dodatkowo wodoszczelny. Do tego gumka na kierownice :)
http://www.dealextreme.com/p/convenient-tie-on-silicone-band-for-bike-light-assorted-color-24369

sz.

Data: 2012-04-05 13:01:59
Autor: rmikke
Czym slad zapisac? [NCTG]
Dnia Thu, 5 Apr 2012 11:52:37 +0200, szufla naskrobał/a:

[...]

O'rly?
To by byla dobra wiadomosc, bo wlasnie bylem przekonany, ze dzis mi nie zapisal
sladu, poniewaz wypchnalem go w tlo, zeby zablokowac klawiature. Dopiero w
firmie sie doszukalem, ze gdzies tam w opcjack jest taka, co sie nazywa
"TrackLog" i domyslnie byla ustawiona na "never". Moze to to...

W ogole musze poszukac jakiejs dobrej instrukcji do tego TrekBuddy.

Wczoraj sprobowalem zapisac slad SportsTrackerem. Na SE Elm jest jakas okrojona
wersja, zapisuje wylacznie we wlasnym formacie (GPX nie umie), wygrzebalem jakis
konwerter i obejrzalem. Bydle zlapalo fixa dopiro pod koniec trasy, z parunastu
kilometrow zapisalo 1.8. I obawiam sie, ze uzycie TrekBuddy niewiele tu pomoze.

Dodatkowo wodoszczelny.

A to nie zalezy wylacznie od wodoszczelnosci konkretnego aparatu?

Do tego gumka na kierownice :)
http://www.dealextreme.com/p/convenient-tie-on-silicone-band-for-bike-light-assorted-color-24369

Fajne, z tym ze jak jade gdzies dalej, to mam duzego Garmina z mocowaniem na
kierownice. W telefonie to GPS na pewno posluzy do geotagowania zdjec, a zapis
sladu to raczej na krotkich spontanach mi sie przyda. Telefon ogolnie ma te
zalete, ze sie z nim nie rozstaje, w przeciwenstwie do GPSMapa, bo to duze
bydle.

Data: 2012-04-05 15:12:45
Autor: szufla
Czym slad zapisac? [NCTG]
W ogole musze poszukac jakiejs dobrej instrukcji do tego TrekBuddy.

www.trekbuddy.net

sz

Data: 2012-04-05 15:14:47
Autor: cytawa
Czym slad zapisac? [NCTG]
rmikke pisze:

konwerter i obejrzalem. Bydle zlapalo fixa dopiro pod koniec trasy, z parunastu
kilometrow zapisalo 1.8. I obawiam sie, ze uzycie TrekBuddy niewiele tu pomoze.

Sam program nie ma nic do rzeczy. To modul GPS lapie fixa i przekazuje dane dalej. Na otwartej przestrzeni lapie szybciej. W lesie moze w ogole nie zlapac. Tak samo w gestej i wysokiej zabudowie. Ale jak juz dobrze zlapie to raczej dlugo trzyma.
Minimalna ilosc namierzonych satelit musi byc =4. Im wiecej satelit zlapie tym lepiej mierzy pozycje.

Jan Cytawa

Data: 2012-04-07 21:45:36
Autor: rmikke
Czym slad zapisac? [NCTG]
Dnia Thu, 05 Apr 2012 15:14:47 +0200, cytawa naskrobał/a:

rmikke pisze:

[...]

No wlasnie wiem...

Na otwartej przestrzeni lapie szybciej. W lesie moze w ogole nie zlapac. Tak samo w gestej i wysokiej zabudowie. Ale jak juz dobrze zlapie to raczej dlugo trzyma.

Kruca, mieszkam w wysokim budynku, pracuje w jeszcze wyzszym (podobno trzeci w DC). Co nie tlumaczy faktu, ze bydle lapie fixa po ruszeniu z Ronda ONZ dopiero na Poniatoszczaku. GPSMap lapie szybciej, a to dosc stara wersja...

Minimalna ilosc namierzonych satelit musi byc =4. Im wiecej satelit zlapie tym lepiej mierzy pozycje.

Swoja droga, ciekawe czemu musi zlapac cztery. Teoretycznie z trzema powinien dawac rade. Przy czym jest to teoretyczna teoretycznosc, tzn. nie znam sie na niuansach GSM, czysta geometria - przy trzech satelitach mozesz byc w dwoch punktach, jeden na ziemi, drugi w odleglosci dwoch wysokosci satelitow nad Ziemia...

Data: 2012-04-10 09:01:32
Autor: cytawa
Czym slad zapisac? [NCTG]
  rmikke pisze:

[...]

zauwazylem, ze ten sam GPS fiksuje sie szybko w samochodziepo podlaczeniu do zasilania natomiast meczy sie dlugo, gdy jade rowerem.
Pewno to ma cos wspolnego z tym, ze kabel moze stanowic cos w rodzaju anteny.

[...]

To akurat jest proste. Masz 4 niewiadome. Polozenie w przestrzeni + czas. Przeciez GPS musi bardzo dokladnie schynchronizowac czas wszystkich satelit. Satelity poruszaja sie po dosyc dalekich orbitach i z predkosciami dajacymi efekty relatywistyczne.
Z matematyki masz: zeby rozwiazac uklad rownan z 4 niewiadomymi, to musisz miec 4 rownania niezalezne.

Jan Cytawa

Data: 2012-04-10 09:06:31
Autor: szufla
Czym slad zapisac? [NCTG]
Pewno to ma cos wspolnego z tym, ze kabel moze stanowic cos w rodzaju anteny.

Kabel zasilajacy ? Nie sadze :)

sz.

Data: 2012-04-10 09:49:52
Autor: cytawa
Czym slad zapisac? [NCTG]
szufla pisze:
Pewno to ma cos wspolnego z tym, ze kabel moze stanowic cos w rodzaju
anteny.

Kabel zasilajacy ? Nie sadze :)

Tak sobie tylko gdybam.
Nie mniej jednak juz dawno zauwazylem, ze to samo radio na bateriach moze dzialac kiepsko z szumem a podlaczone do zasilanie odbiera zdecydowanie lepiej.

Jan Cytawa

Data: 2012-04-10 09:09:01
Autor: Zachu
Czym slad zapisac? [NCTG]

[...]

Antena. Do czego? ;)

--
Zachu

Data: 2012-04-10 09:53:00
Autor: cytawa
Czym slad zapisac? [NCTG]
Zachu pisze:

Antena. Do czego? ;)

Do odbiornika (modulu) GPS. Co w tym dziwnego?

Jan Cytawa

Data: 2012-04-12 14:32:50
Autor: rmikke
Czym slad zapisac? [NCTG]
Dnia Tue, 10 Apr 2012 09:01:32 +0200, cytawa naskrobał/a:

 rmikke pisze:

[...]

Mam watpliwosci. Satelity nadaja swoje czasy, wiec nie wiem, czy to rzeczywiscie
jest niewiadoma.

Data: 2012-04-12 23:08:20
Autor: Gotfryd Smolik news
Czym slad zapisac? [NCTG]
On Thu, 12 Apr 2012, rmikke wrote:

Dnia Tue, 10 Apr 2012 09:01:32 +0200, cytawa naskrobał/a:

To akurat jest proste. Masz 4 niewiadome. Polozenie w przestrzeni +
czas. Przeciez GPS musi bardzo dokladnie schynchronizowac czas
[...]
Mam watpliwosci. Satelity nadaja swoje czasy, wiec nie wiem, czy to rzeczywiscie
jest niewiadoma.

  Zdażyłem wysłać poprzedni post przed przeczytaniem tego wyżej,
ale skoro oponujesz: tak, satelity nadaja swoje czasy.
  I skad GPS ma wiedzieć, o ile wczesniej je nadały?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-13 15:31:44
Autor: rmikke
Czym slad zapisac? [NCTG]
Dnia Thu, 12 Apr 2012 23:08:20 +0200, Gotfryd Smolik news naskrobał/a:

[...]

Jak ma czas i odleglosc? Nevidim v tom hacek...

Data: 2012-04-13 01:42:16
Autor: Piotrpo
Czym slad zapisac? [NCTG]
W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 16:32:50 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:

Mam watpliwosci. Satelity nadaja swoje czasy, wiec nie wiem, czy to rzeczywiscie
jest niewiadoma.
Jest to niewiadoma. Satelity maj± bardzo dokładne zegary, odbiornik GPS już nie. Dostaje on jedynie informację, że w momencie wysyłania sygnału z satelity była jaka¶ godzina. W momencie otrzymania tego sygnału przez odbiornik czas jest już inny, gdzie inno¶ć zależy od odległo¶ci (nieznanej) od satelity. Można powiedzieć, że dokładny czas jest jedyn± niewiadom±, która jest potrzebna do okre¶lenia pozostałych.

Data: 2012-04-13 15:34:42
Autor: rmikke
Czym slad zapisac? [NCTG]
Dnia Fri, 13 Apr 2012 01:42:16 -0700 (PDT), Piotrpo naskrobał/a:

W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 16:32:50 UTC+2 u=BFytkownik rmikke napisa=
=B3:
=20
Mam watpliwosci. Satelity nadaja swoje czasy, wiec nie wiem, czy to rzecz=
ywiscie
jest niewiadoma.
Jest to niewiadoma. Satelity maj=B1 bardzo dok=B3adne zegary, odbiornik GPS=
ju=BF nie. Dostaje on jedynie informacj=EA, =BFe w momencie wysy=B3ania sy=
gna=B3u z satelity by=B3a jaka=B6 godzina. W momencie otrzymania tego sygna=
=B3u przez odbiornik czas jest ju=BF inny, gdzie inno=B6=E6 zale=BFy od odl=
eg=B3o=B6ci (nieznanej) od satelity. Mo=BFna powiedzie=E6, =BFe dok=B3adny =
czas jest jedyn=B1 niewiadom=B1, kt=F3ra jest potrzebna do okre=B6lenia poz=
osta=B3ych.

Zaraz, zgubilem sie.
Wydawalo mi sie, ze wlasnie odleglosci od satelitow sa podstawa do wyznaczenia
polozenia, czyli sa znane...

Data: 2012-04-13 11:29:16
Autor: Piotrpo
Czym slad zapisac? [NCTG]
W dniu pi±tek, 13 kwietnia 2012 17:34:42 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:

Zaraz, zgubilem sie.
Wydawalo mi sie, ze wlasnie odleglosci od satelitow sa podstawa do wyznaczenia
polozenia, czyli sa znane..
A sk±d maj± być znane? Trzeba je zmierzyć. Satelita robi "bip" odbiornik ile¶ tam ns póĽniej odbiera to bip  i liczy ile czasu synał "leciał". Dzieli przez ~C i ma odległo¶ć od satelity.
Żeby móc okre¶lić opóĽnienie sygnału konieczny jest dokładnie zsynchronizowany czas w odbiorniku, bo prędko¶ć ¶wiatła jest spora. Cały "bajer" polega na tym, że tylko podstawiaj±c prawidłowy czas wszystkie sfery (odległo¶ci) od satelitów przetn± się w jednym, lub 2 punktach.
Czyli problem sprowadza się do rozwi±zania układu równań gdzie niewiadomymi s± opóĽnienia sygnału (lub odległo¶ci) od satelitów systemu i czas.

Data: 2012-04-13 10:34:58
Autor: Tomek Banach
Czym slad zapisac? [NCTG]
On 2012-04-12 16:32, rmikke wrote:

Mam watpliwosci. Satelity nadaja swoje czasy, wiec nie wiem, czy to rzeczywiscie
jest niewiadoma.

jeżeli nie wierzysz kolegom to sprawdź jest kupa stron które tłumaczą zasadę działania.

Jeżeli akademicka wiedza Cie przekona to miałem kiedyś laborkę z gpsów i to było standardowe pytanie na wejściówce z taką odpowiedzią :)

--
Tomek

Data: 2012-04-12 13:45:50
Autor: rmikke
Czym slad zapisac? [NCTG]
Dnia Sun, 8 Apr 2012 00:08:01 +0200, szufla naskrobał/a:

Swoja droga, ciekawe czemu musi zlapac cztery.

Czwarty jest potrzebny aby okreslic wysokosc.

Po pierwsze, jak chce wiedziec, gdzie jestem, to wiesz, gdzie mam wysokosc?
Wolalbym, zeby GPS szybciej pokazywal pozycje, a jak potem zlapie rowniez
wysokosc, to fajnie. Zreszta, GPSMap tak potrafi (wnioskuje na podstawie
pojawiania sie na wyswietlaczu ikonki z napisem 2D lub 3D), a i tak potrzebuje
czterech satelitow.

Po drugie, jesli dobrze rozumiem, ze GPS okresla polozenie na podstawie
odleglosci od satelitow, to w trojwymiarowej przestrzeni istnieja dokladnie dwa
punkty w okreslonej odleglosci od trzech satelitow, Z czego tylko jeden
mniej-wiecej na powierzchni Ziemi, wiec (bardzo teoretycznie) trzy satelity
powinny wystarczyc. Zgaduje, ze czwarty jest potrzebny z powodu nieprecyzyjnosci
pomiaru wysokosci w ten sposob. Jesli kompletnie sie myle, chetnie sie dowiem.

Data: 2012-04-13 08:47:50
Autor: cytawa
Czym slad zapisac? [NCTG]
rmikke pisze:

[...]

Powinny wystarczyc gdyby twoj GPS byl dokladnie schynchronizowany z czasami satelitow. A niby skad ma on wiedziec jaki jest dokladny czas?
Ano 4ty satelita mu mowi. Matematyki nie przeskoczysz. 4 niewiadome to 4 rownania. Dodatkowe satelity tylko zmniejszaja blad pomiaru.

Zgaduje, ze czwarty jest potrzebny z powodu nieprecyzyjnosci
pomiaru wysokosci w ten sposob. Jesli kompletnie sie myle, chetnie sie dowiem.

Tu sie mylisz. Nieprecyzyjnosc pomiaru wysokosci jest spowodowana zupelnie czyms innym. Zeby to zrozumiec wystarczy sie zastanowic i wziac przyklad. Masz lornetke i widzisz w odleglosci np. 1 km dwie osoby stojace niedaleko siebie. Ocen ich odleglosc odsiebie. Jesli stoja na linii laczacej ciebie z nimi to ocena odleglosci jest bardzo trudna, ale jesli stoja na linii prostopadlej to bardzo latwo dosyc precyzyjnie podac odleglosc miedzy nimi. Tak samo jest z satelitami.

Jan Cytawa

Data: 2012-04-13 01:38:21
Autor: Piotrpo
Czym slad zapisac? [NCTG]
W dniu pi±tek, 13 kwietnia 2012 08:47:50 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:

[...]
Faktycznie można sprowadzić problem do układu równań z czterema niewiadomymi - x,y,z,t jednak równań jest trochę więcej niż sugerujesz. Dopisz do tego co sugerujesz jeszcze nierówno¶ci opisuj±ce odległo¶ć od powierzchni geoidy w zadanym zakresie (powiedzmy 10 000m) Dla większo¶ci układów odniesienia wystarczy to do wyłonienia prawidłowej nawigacyjnie pozycji w przestrzeni.

[...]
Lornetka może ci zmierzyć odległo¶ć k±tow±, GPS liniow±, więc analogia nie do końca trafna

Data: 2012-04-12 22:58:24
Autor: Gotfryd Smolik news
Czym slad zapisac? [NCTG]
On Sat, 7 Apr 2012, rmikke wrote:

[...]

  Ale ta geometria zakłada że znasz odległosc od owych 3 satelitów.
  A skad chcesz ja znac? :)
  Z różnicy czasów, czyli potrzeba "czasu pomiarowego".
  Proste przeliczenie: 0,3 Gm/s daje 3 ns na metr wymaganej dokładnosci.

  GPS nie ma bezwzględnego punktu odniesienia dla czasu pomiarowego,
musi więc odległosci liczyc z różnic lub najpierw wyznaczyc "spodziewany
czas sredni", co na jedno wychodzi (musi bazowac na tym co odbiera
z satelitów) - można przyjać że zna tylko różnice odległosci od satelitów,
nie same odległosci.
  Nie zaprzeczam, że teoretycznie można wprowadzic do GPSa *dokładna* mapę
powierzchni i szukac obszarów ktore spełniaja "warunek różnic", ale
na razie chyba jest na odwrót ;) (to z GPSa odczytujemy wysokosc).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-13 15:39:02
Autor: rmikke
Czym slad zapisac? [NCTG]
Dnia Thu, 12 Apr 2012 22:58:24 +0200, Gotfryd Smolik news naskrobał/a:

[...]

O, i tu mi rozjasniles. Troche :)

 Nie zaprzeczam, że teoretycznie można wprowadzic do GPSa *dokładna* mapę
powierzchni i szukac obszarów ktore spełniaja "warunek różnic", ale
na razie chyba jest na odwrót ;) (to z GPSa odczytujemy wysokosc).

Zdaje sie, ze GPSies cos takiego robi, tzn. koryguje dane o wysokosci, zapisane
w sladzie, na podstawie mapy powierzchni. No, ale to ne jest w GPSie...

Data: 2012-04-16 09:49:34
Autor: cytawa
Czym slad zapisac? [NCTG]
rmikke pisze:

Zdaje sie, ze GPSies cos takiego robi, tzn. koryguje dane o wysokosci, zapisane
w sladzie, na podstawie mapy powierzchni. No, ale to ne jest w GPSie...

GPS faktycznie podaje wysokosc na podstawie wczesniej zapisanej mapy w systemie. Problem jest w tym, ze z geometri wynika, ze blad pomiaru wysokosci jest wiekszy niz pomiaru polozenia.
Wez sobie model plaski i 2 satelity.
Jak sobie rozrysowac okregi, ktore odpowiadaja pomiarowi +/- dopuszczalne odchylki to mamy obszar niepewnosci, ktory w przyblizeniu jest rombem o dluzszej przekatnej, ktora odpowiada pomiarowi wysokosci.

Jan Cytawa

Data: 2012-04-15 08:30:21
Autor: Krzysiek
Czym slad zapisac? [NCTG]
W dniu czwartek, 5 kwietnia 2012 15:14:47 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
dane dalej. Na otwartej przestrzeni lapie szybciej. W lesie moze w ogole nie zlapac. Tak samo w gestej i wysokiej zabudowie. Ale jak juz dobrze zlapie to raczej dlugo trzyma.

Dodałbym, że faktycznie otwarta przestrzeń znacznie ułatwia złapanie fix, jednak w terenie zabudowanym bardzo pomaga zatrzymanie się. Gdy się jedzie zestaw widocznych satelitów zmienia się co chwila i st±d problemy. Mi GPS zwykle łapie pierwszego fixa jak stoje na ¶wiatłach..

Data: 2012-04-05 16:46:44
Autor: Wojciech Waga
Czym slad zapisac? [NCTG]
w SE->menu->gps->assisted start=yes;

Parę groszy kazdy start gpsa będzie Cię kosztował ale fixa łapie w 2-3sek.

Co do energożerności, jak używam GPS w SE to działa około 8h na baterii jak rzadko zaglądam na mapkę. Jak używam zewnętrznego odbiornika GPS via bluetooth to masz ponad dobę jeżdżenia.

pozdr.
w.

Data: 2012-04-05 14:52:06
Autor: rmikke
Czym slad zapisac? [NCTG]
Dnia Thu, 05 Apr 2012 16:46:44 +0200, Wojciech Waga naskrobał/a:

[...]

No ale do tego, to mi jeszcze korpo musi internet w telefonie wlaczyc, prawda?
Bo to korpozabawka, a ja nie chce nosic dwoch. Jest szansa, ale jest i opor...

Data: 2012-04-05 13:50:06
Autor: cytawa
Czym slad zapisac? [NCTG]
szufla pisze:

[...]

Mam TrekBuddego pod Jave ale nie zauwazylem by byla taka mozliwosc. Zreszta nie do tego jest mi potrzebny. Sam sobie moge na podstawie zapisanego sladu porobic wykresy. Wazne by pokazywal miejsce na mapie. I tak ekranik jest za maly i uzywanie Trebuddego nie zastapi duzej mapy.

12-czy nawet 16 godzin to ciagle malo, gdy chodzi o uzywanie GPS w turystyce trekingowej. Nie ma problemu gdy jest gdzie naladowac baterie.
Modul GPS  lezy sobie spokojnie w sakwie, czy w kieszeni i wysyla mi komorke potrzebne dane. I to praktycznie na kazda komorke z najprostsza Java. Poza tym baterie do niego sa smiesznie tanie i mozna miec kilka na zapas.

Ta aplikacja Velox jest malutka i zgrabniutka. Mimochodem mam zapisany slad swojej drogi. Uzywam jej gdy jade rowerem, w ktorym nie mam licznika a z roznych wzgledow chce wiedziec ile przejechalem.

Nie mowie, ze nie masz racji. Ja tylko odpowiadam na zadanie pytanie i wskazuje najprostrze i najtansze rozwiazanie.

Jan Cytawa

Data: 2012-04-06 08:46:00
Autor: ikov
Czym slad zapisac? [NCTG]
[...]

Sorry że się wbijam w wątek, ale mam podobna kombinację - loggera gps Pentagram P3106 i solida B2710. O ile logger świetnie działał z SE K750i, to w solidzie pyta o hasło połączenia (jak przy parowaniu przez bluetootha z komputerem)... Co wpisać, jak połączyć - w SE tego nie było?
Teraz gdy gdzieś jadę to w kieszeni/plecaku logger sobie działa, a jak muszę spojrzeć do mapy to włączam TB na Samsungu z wewnętrznym gps telefonu (czekanie na fix trwa dość długo) a później wyłączam, bo jednak zauważyłem że po kilku godzinach dość mocno ubywa baterii.

A co TB to można przygotować na komputerze ślad, uprościć go i potem jechać wg niego (od punktu do punktu) ale dla mnie było to mało wygodne (jeśli pominiesz skrótem jakiś punkt to zamiast złapać kolejny, ale bliższy, ciągle prowadzi to tego pierwszego w kolejności - albo źle coś ustawiłem).

Data: 2012-04-06 14:13:26
Autor: szufla
Czym slad zapisac? [NCTG]
Co wpisać, jak połączyć - w SE tego nie było?

Probowales cztery zera ?

> [...]
jechać wg niego (od punktu do punktu) ale dla mnie było to mało wygodne (jeśli pominiesz skrótem jakiś punkt to zamiast złapać kolejny, ale bliższy, ciągle prowadzi to tego pierwszego w kolejności - albo źle coś ustawiłem).

W ustawieniach  masz sortuj wg odleglosci/nazw/kolejnosci, ale nie wiem czy to wystarczy

sz

Data: 2012-04-13 10:40:22
Autor: Tomek Banach
Czym slad zapisac? [NCTG]
On 2012-04-06 14:13, szufla wrote:
[...]

Ostatnio testowałem dasz sortowanie punktów wg odległości wybierasz najbliższy i na nim route to kieruje Cie najpierw do najbliższego punktu a potem już zgodnie z kolejnością punktów.

Ale faktycznie mogłoby by to działać jakoś sprytniej.

--
Tomek

Data: 2012-04-09 22:23:22
Autor: rmikke
Czym slad zapisac? [NCTG]
[...]

Niestety, nieprawda jest, jakoby.

Wykonalem eksperyment wczoraj. Wlaczylem TrekBuddy, odpalilem "datasource"
(czyli
nacisnalem Start), wypchnalem w tlo, zablokowalem telefon i wsadzilem w kieszen.
Wszystko to przy wlaczonym logowaniu w opcjach (jadac w przeciwnym kierunku sprawdzilem, ze działa) i na granicy Warszawy (czyli ani wysokich budynkow, ani gestego lasu). Nawet fixa nie zlapal.

Wyglada na to, ze wielozadaniowosc Elma jest jednak na poziome Windows'95 - aplikacja wypchnieta w tlo usypia.

Data: 2012-04-10 08:59:47
Autor: szufla
Czym slad zapisac? [NCTG]
Niestety, nieprawda jest, jakoby.

Wykonalem eksperyment wczoraj. Wlaczylem TrekBuddy, odpalilem "datasource"
(czyli
nacisnalem Start), wypchnalem w tlo

Musisz cos zle robic, moze zle ustawienia. Przed wypchnieciem w tlo niech zlapie fixa.
U mnie zapis w tle pieknie dziala od kiedy uzywam TB (wersji niekomercyjnej), czyli od roku i w kazdej wersji wielokrotnie podczas jednego zapisu powtarzajac operacje wrzucania w tlo.
Jak masz jakies problemy, pytanie mozesz zadac na forum TB nie rejestrujac sie specjalnie.

sz.

Data: 2012-04-13 10:42:18
Autor: Tomek Banach
Czym slad zapisac? [NCTG]
On 2012-04-10 08:59, szufla wrote:
[...]

To może być wina telefonu. U mnie na SE też jakoś dziwnie się zachowywał.

--
Tomek

Data: 2012-04-13 22:40:52
Autor: rmikke
Czym slad zapisac? [NCTG]
Dnia Fri, 13 Apr 2012 10:42:18 +0200, Tomek Banach naskrobał/a:

On 2012-04-10 08:59, szufla wrote:
[...]

Szufla dobrze gada, dac mu wodki.

Jak sie zaczeka, az aparat zlapie fixa i dopiero wypchnie aplikacje w tlo, to
slad
jest zapisywany.

Data: 2012-04-10 15:59:17
Autor: szufla
Czym slad zapisac? [NCTG]
Niestety, nieprawda jest, jakoby.

Sprawdzilem jeszcze dzisiaj jadac samochodem. Dodatkowo podczas rejestracji w tle wlaczona byla w TB wtyczka online - livetrack24 i  malo tego rozmawialem przez chwile przez telefon.
Zadnych przeklaman w rejestracji nie zauwazylem, wszystko jest jak trzeba.

sz.

Data: 2012-04-13 10:57:56
Autor: Tomek Banach
Czym slad zapisac? [NCTG]
On 2012-04-05 08:52, cytawa wrote:

Nie wiem czy nie lepiej miec zwyklejszy telefon i dokupic osobny modul
GPS z bluetoothem i osobna bateria. Taki modul pracuje ponad 8 godzin a
gdy mu zabraknie pradu to telefon nadal jest telefonem sprawnym.

Z modułami jest teraz średnio. Kupowałem jakoś pod koniec zeszłego roku i w Polsce dostępny był praktycznie tylko holux m241. Zagraniczne sklepy miały już więcej ale też te lepsze modele były stosunkowo drogie.

Do zalet przynajmniej mojego holuxa mogę dodać dokładniejszy pomiar. Chociaż akurat okazało się mój moduł jest wrażliwy na położenie - odwrócisz do góry nogami i niepewność rośnie :D

--
Tomek

Data: 2012-04-05 13:08:00
Autor: rmikke
Czym slad zapisac? [NCTG]
Dnia Wed, 04 Apr 2012 19:09:45 +0200, Wojciech Waga naskrobał/a:

[...]

A ktora z map, ktore MOBAC umie zassac, jest guglowa? Bo mi zaproponowal kilka
wersji z OSM, kilkanascie innych (w tym UMP), ale zadna nie ma "google" w
nazwie.

Na stronie byla wzmianka, ze cos tam usuneli, byc moze wlasnie guglomapy z
przyczyn formalnych...

Data: 2012-04-05 06:36:13
Autor: Kuba Abuk
Czym slad zapisac? [NCTG]

rmikke napisał(a):

A ktora z map, ktore MOBAC umie zassac, jest guglowa? Bo mi zaproponowal kilka
wersji z OSM, kilkanascie innych (w tym UMP), ale zadna nie ma "google" w
nazwie.

Spróbuj Googleak: http://www.trekbuddy.net/wiki/index.php?title=Googleak_dla_poczatkujacych

Zdravim,
Kuba

Data: 2012-04-05 16:48:21
Autor: Wojciech Waga
Czym slad zapisac? [NCTG]
Tak, usunęli google bo licencja, $$$ i cośtam.

Ale jacyś poczciwi ludzie naprawili tę niedogodność i krąży po sieci malutki pliczek google.jar, który trzeba skopiowac w "mapsources" zeby działało z powrotem.

pozdrawiam
w.

Data: 2012-04-06 08:50:27
Autor: ikov
Czym slad zapisac? [NCTG]
W dniu 2012-04-05 15:08, rmikke pisze:
Dnia Wed, 04 Apr 2012 19:09:45 +0200, Wojciech Waga naskrobaďż˝/a:

[...]

Kiedyś robiłem MOBACem mapy z googla, ostatnio już się nie dało - wrzuciłem mapę z UMP i nie żałuję, całkiem przyjemnie działa i szybko jest aktualizowana (google mnie nieraz wyprowadziło w pole - dosłownie).

Data: 2012-04-06 13:42:06
Autor: Jacek
Czym slad zapisac? [NCTG]

Użytkownik "rmikke" <Rot13.Elfmneq.Zvxxr@tznvy.pbz> napisał w wiadomo¶ci news:jlhuj70lradrn.newsguy.com...
[...]

ja uzywam endomondo
jest chyba na wszystkie platformy a chyba jako jeden mi znany
pokazuje na biezaco gdzie jestes.
Ze strony mozesz potem sciagnac jako gpx
niewykluczone ze jakby zginal telefon pokazalo by gdzie sie slad skonczyl
Choc trekbudy chyba tez pokazuje na biezaco ale cos mi w nim nie pasowalo

pozdrawiam
Jacek

Data: 2012-04-06 14:40:20
Autor: szufla
Czym slad zapisac? [NCTG]

ja uzywam endomondo
jest chyba na wszystkie platformy a chyba jako jeden mi znany
pokazuje na biezaco gdzie jestes.

W sensie obserwacji przez www ? Komu to potrzebne, chyba tylko zonie ?:)
Co innego jakies zawody, moze wzgledy bezpieczenstwa. Generalnie to zbedny gadget.
http://www.livetrack24.com/

Ze strony mozesz potem sciagnac jako gpx
niewykluczone ze jakby zginal telefon pokazalo by gdzie sie slad skonczyl
Choc trekbudy chyba tez pokazuje na biezaco ale cos mi w nim nie pasowalo

Musisz miec dostep nonstop do internetu.
Na endomondo nie mozesz wrzucic wlasnych modyfikowanych gpxow np. gpxeditorem. Traktuje je jako uszkodzone.
Skasowalem tam konto wlasnie z tego powodu.

sz.

Data: 2012-04-13 10:51:25
Autor: Tomek Banach
Czym slad zapisac? [NCTG]
On 2012-04-06 14:40, szufla wrote:

ja uzywam endomondo
[...]

W aplikacji jest zakładka z mapa i pokazuje twoją trasę i gdzie jesteś. No ale wymaga internetu (chyba mapy googla) więc żre transfer.

--
Tomek

Data: 2012-04-13 11:20:22
Autor: szufla
Czym slad zapisac? [NCTG]
W aplikacji jest zakładka z mapa i pokazuje twoją trasę i gdzie jesteś. No ale wymaga internetu (chyba mapy googla) więc żre transfer.

Do najnowszego TB jest napisana wtyczka do Livetrack24. Przetestowalem i np. nadanie 1/60sek to okolo 1MB/h, przynajmniej u mnie tak wychodzi. Sporo.

sz.

Data: 2012-04-14 22:50:36
Autor: Wojciech Waga
Czym slad zapisac? [NCTG]
On 04/13/2012 11:20 AM, szufla wrote:
[...]

ZTCP MapNav wysyla mniej. Ale musiałem sam napisać serwerową część, ale już nie pamiętam dlaczego :]

pozdr.
w.

Czym slad zapisac? [NCTG]