Czym sprawdzić łączność sieci?

Data: 2009-09-26 13:13:23
Autor: .B:artek.
Czym sprawdzić łączność sieci?
Piotr Dworak wyskrobał(a):
Witam,
sorki za głupio napisany temat, ale mam świeżo położone kable
sieciowe w całym domu, jeszcze nie zatynkowane, ale zanim nadejda
tynki wolałbym sprawdzić czy wszystko działa. Jest jakis miernik na
rynku, albo sposób by sprawdzic czy kable nie są uszkodzone albo cuś?
Bo jak juz tynki bedą a coś nie będzie działać to pozostanie mi
wi-fi, a tego wolałbym uniknąć. Zaznaczam, że w miejscu budowy
jeszcze nie mam połączenia internetowego.

Weź dwa urządzenia (2 laptopy, laptop i router) i zobaczy czy się widzą, czy pingi chodzą między nimi. Poza tym kabel to kabel. Jak nie jest uszkodzony mechanicznie z zewnątrz (mocne przetarcie czy przerwanie), to musi działać na 99,9%.

--
..B:artek.

Czym sprawdzić łączność sieci?