Czym sprawdzić łączność sieci?

Data: 2009-09-26 14:35:17
Autor: Krzysztof Kucharski
Czym sprawdzić łączność sieci?

Użytkownik "Piotr Dworak" <piotrdworak@interia.pl> napisał w wiadomości news:h9kso7$63p$1news.mm.pl...

Witam

[...]
sorki za głupio napisany temat, ale mam świeżo położone kable sieciowe w całym domu, jeszcze nie zatynkowane, ale zanim nadejda tynki wolałbym sprawdzić czy wszystko działa. Jest jakis miernik na rynku, albo sposób by sprawdzic czy kable nie są uszkodzone albo cuś? Bo jak juz tynki bedą a coś nie będzie działać to pozostanie mi wi-fi, a tego wolałbym uniknąć.
Zaznaczam, że w miejscu budowy jeszcze nie mam połączenia internetowego.
[...]

Według mnie wystarczy tak "zaawansowane technicznie" urządzenie, jak bateria płaska 3R12 + stosowna żarówka. Serio!. Po jednej stronie kabla należy zewrzeć ze sobą przewody z danej pary, np. zielony z biało-zielonym, niebieski z biało-niebieskim itd. Po drugiej stronie włączyć szeregowo "tester".  Sprawdzenie wszystkich par to sprawa 1-2 minut. Opisywany sposób jest sprawdzony. W praktyce nie zdarzyło mi się, żeby kabel "przedzwoniony" w ten sposób sprawiał jakiekolwiek problemy w eksploatacji. Wszelkie nieprawidłowości wynikają z reguły z nieprawidlowego zakończenia kabla - wtyki, gniazda naścienne itp.
Na koniec - właściwymi miejscami do zamieszczenia takiego pytania są grupy poświęcone sieciom (np. pl.comp.sieci).

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Czym sprawdzić łączność sieci?