Czym usunąć wtartą w lakier gumę z opoQ1|B|

Data: 2015-12-14 00:26:21
Autor: PlaMa
Czym usunąć wtartą w lakier gumę z opoQ1|B|
Cześć.

Macie jakieś sugestie czym można by było usunąć wtartą gumę z lakieru? TIR zmieniał pas ze mną na nim i wydaje mi się, że wręcz ją wtopił w lakier i rysy, które w nim zrobił.

https://app.box.com/s/1deyfg8fjfqdrcmgivweboudvo5jxj8q

Tarłem microfibrą z wodą, pryskałem kercherem, tarłem płynem na owady, tarłem środkiem na asfalt i smołę, tarłem płynem z chłodnicy i nawet WD40. Nic nie pomaga.

Może macie jakiś relatywnie tani i przydomowy patent? Chodzi o gumę, bo mam podkład pod lakier i lakier bezbarwny, więc planuję wgniecenia olać, ryski wypełnić podkładem i całość pokryć bezbarwnym.
Cały przebiegły plan siadł jednak na tym, że nie mogę zmyć tego cholerstwa.

Byłem u lakiernika i powiedział, że błotnik zrobi za 500zł, ale kasa z PZU (swoją drogą gnojki policzyli minimalną roboczo-godzinę, co za łajzą trzeba być by tam pracować?) rozeszła się na bieżące naprawy foki, więc chciałbym to przydomowymi sposobami załatwić.

Data: 2015-12-14 07:40:49
Autor: Maciek
Czym usunąć wtartą w lakier gumę zQ1|Bh
W dniu 2015-12-14 o 00:26, PlaMa pisze:
[...]
Czy się chociaż odwoływałeś, czy tylko wziąłeś co skapło?

Maciek

Data: 2015-12-15 08:27:53
Autor: ddddddddd
W dniu 2015-12-14 o 07:40, Maciek pisze:
[...]

odwołanie nic nie daje, ja teraz idę do sądu (pzu wyceniło szkodę na 7000zł, rzeczoznawca na 34.000) - ale to już koszty - kilka tysięcy trzeba wyłożyć...
Za to Hestia stwierdziła u mnie, że nie poniosłem strat z tytułu stłuczki, a u mojego pracownika, że samochód jest mało uszkodzony więc nie należy mu się odszkodowanie za zdrowie - choć wylądował w kołnierzu. Po zdjęciach samochodu stwierdzili że jest zdrowy :)

Łukasz

Data: 2015-12-15 11:11:38
Autor: J.F.
Czym usunąć wtartą w lakier gumę z opony
Użytkownik "ddddddddd"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n4of8u$9ve$1@dont-email.me...
Za to Hestia stwierdziła u mnie, że nie poniosłem strat z tytułu stłuczki, a u mojego pracownika, że samochód jest mało uszkodzony więc nie należy mu się odszkodowanie za zdrowie - choć wylądował w kołnierzu.

kolnierz nie oznacza strat na zdrowiu.
O ile wiem, to kolnierz powinno sie zakladac profilaktycznie - jesli doszlo do jakis drobnych uszkodzen kregoslupa szyjnego, to w kolnierzu maja wieksze szanse sie samoczynnie zaleczyc.

Po zdjęciach samochodu stwierdzili że jest zdrowy :)

Uszkodzenia samochodu sugerowaly niskie sily i nie uzasadnialy strat na zdrowiu :-P

J.

Data: 2015-12-17 12:51:21
Autor: ddddddddd
W dniu 2015-12-15 o 11:11, J.F. pisze:
[...]

skoro przez miesiąc nie mógł pracować (a wiem co mówię, bo to gość który jak jeszcze żyje to przychodzi do pracy ;) to drobne raczej nie było...chociaż po miesiącu wrócił, więc może drobne...

Po zdjęciach samochodu stwierdzili że jest zdrowy :)

Uszkodzenia samochodu sugerowaly niskie sily i nie uzasadnialy strat na
zdrowiu :-P

mocne to to nie było, z zewnątrz nawet auto wygląda - wgięte tylne drzwi, zderzak czy też podłoga w bagażniku

Łukasz

Data: 2015-12-16 13:01:53
Autor: Maciek
W dniu 2015-12-15 o 08:27, ddddddddd pisze:
[...]
Widocznie coraz więcej ludzi przestaje machać ręką, więc "utwardzają"
stanowisko :-) Ja ze 2 lata temu po samym odwołaniu (nie ukrywam, że
przy współpracy z Rzecznikiem Ubezpieczonych) dostałem kwotę zbliżoną do
oczekiwanej przez warsztat. Nie będę ukrywał, że nadal była zaniżona,
ale już nie w tak chamski sposób. Do sądu nie warto już było się pchać,
bo cała szkoda była o ile pamiętam na 3-4 tys.

Maciek

Data: 2015-12-15 21:40:15
Autor: PlaMa
Czym usunąć wtartą w lakier gumę zQ1|Bh
W dniu 2015-12-14 o 07:40, Maciek pisze:

Czy się chociaż odwoływałeś, czy tylko wziąłeś co skapło?

A jakże... Odpowiedź brzmiała coś w stylu "Pierdol się, zaskarż nas jak ci się nie podoba". Trochę mnie kusi, ale prawnik postraszył mnie, że jak sąd przywali biegłego po połowie to w sprawie o 300 zł zapłacę 600 za geniusza :)

Ale przyznam się, że dla czystej zasady mam ochotę się popsztykać z nimi...

Ogólnie odradzam PZU.

Data: 2015-12-16 13:03:18
Autor: Maciek
W dniu 2015-12-15 o 21:40, PlaMa pisze:
[...]
W przypadku wygranej ten rzeczoznawca wypadnie po stronie
ubezpieczyciela. Jest ryzyko jest zabawa ;-)

Ogólnie odradzam PZU.
Ogólnie odradzam wszystkich ubezpieczycieli :->

Maciek

Data: 2015-12-17 13:16:37
Autor: kosmos
[...]

W takiej sytuacji może warto się skontaktować z jakąś firmą, która odkupuje cesję odszkodowania? Jak masz "twarde" dowody (czyli np. w kosztorysie umieszczono bezprawnie jakieś potrącenia) to wystarczy przesłać taki kosztorys - firma specjalizująca się w takich tematach już sobie policzy ile z tego można jeszcze "wycisnąć" a Tobie wypłacą gotówkę od ręki.
Ja tak zrobiłem i polecam, jak komuś samemu nie chce się po sądach chodzić.

Data: 2015-12-14 08:28:40
Autor: ToMasz
[...]

jak wd40 nie pomógł, to ciężka sprawa. dawniej robiło się to takim mleczkiem do konserwacji karoserii. nie pamiętam nazwy. czerwona butelka, białe mleczko lekko ścierne, ale bardziej działało jak pasta lub wosk do lakieru.
benzyną próbowałeś?
ToMasz

Data: 2015-12-14 08:39:47
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Chyba zacząłbym od jakiejś myjki parowej,
a skończył na benzynie ekstrakcyjnej i polerce, ewentualnie agresywnym rozpuszczalnikiem ale to już matowienie lakieru.
Ja generalnie to bym to olał i tak jeździł, ale to ja:)
Ewentualnie zastanowiłbym się przed sprzedażą czy warto to robić.

Data: 2015-12-14 08:46:17
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Może spróbować takiego wynalazku?
http://tenzi.sklep.pl/tenzi-tg-targlue-cleaner-1-l-p-998.html

Data: 2015-12-14 09:13:45
Autor: Tomasz Pyra
Czym usunąć wtartą w lakier gumę z opoQ1|B|
Dnia Mon, 14 Dec 2015 00:26:21 +0100, PlaMa napisa(a):

Moe macie jaki relatywnie tani i przydomowy patent? Chodzi o gum, bo mam podkad pod lakier i lakier bezbarwny, wic planuj wgniecenia ola, ryski wypeni podkadem i cao pokry bezbarwnym.
Cay przebiegy plan siad jednak na tym, e nie mog zmy tego cholerstwa.

Tak czy owak przed tym lakierowaniem naley powierzchni przygotowa
papierem ciernym i wtedy ta guma spokojnie powinna zej.

Jak chcesz j usun inaczej, to nie tylko potrzebujesz rodka chemicznego,
ale przedewszystkim do twardej szczotki (nawet lekkie zarysowania
przecie tam Ci nie robi rnicy obecnie).
Z takich bardziej agresywnych rozpuszczalnikw mona sprbowa toluen albo
ksylen, ale tu trzeba uwaa bo lubi zacz rozpuszcza te jakie sabsze
lakiery (ale to znowu nie problem jak i tak to lakierujesz).

Data: 2015-12-14 15:33:40
Autor: robot
W dniu 2015-12-14 o 09:13, Tomasz Pyra pisze:

Z takich bardziej agresywnych rozpuszczalnikw mona sprbowa toluen

Albo trjnitrotoluen, ale to ju strasznie agresywny :)

Data: 2015-12-15 00:25:59
Autor: Tomasz Pyra
Czym usun wtart w lakier gum z opony
Dnia Mon, 14 Dec 2015 15:33:40 +0100, robot napisa(a):

W dniu 2015-12-14 o 09:13, Tomasz Pyra pisze:

Z takich bardziej agresywnych rozpuszczalnikw mona sprbowa toluen

Albo trjnitrotoluen, ale to ju strasznie agresywny :)

Przed uyciem dobrze wstrzsn

Data: 2015-12-15 08:16:36
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2015-12-15 o 00:25, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Mona nawet podpali :) - to nie Trjnitrogliceryna - cho efekty kocowe mog by podobne

Pozdrawiam - Mirek
President Teddy on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2015-12-15 11:41:41
Autor: robot
W dniu 2015-12-15 o 08:16, Mirek Ptak pisze:
[...]

Trjnitrogliceryna te si pali jak podpalisz.

Data: 2015-12-16 10:18:09
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2015-12-15 o 11:41, robot pisze:

[...]

Problem jest tylko taki, e si pali do szybko ;) - zwaszcza w porwnaniu z trjnitrotoluenem :)

Data: 2015-12-16 14:00:10
Autor: robot
W dniu 2015-12-16 o 10:18, Mirek Ptak pisze:
[...]

Czy ja wiem, jak saletra z cukrem mniej wicej.
Problem to gdy eksploduje.

Data: 2015-12-16 15:28:29
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Kto puszcza kiedy bczki?:)

Data: 2015-12-17 09:54:50
Autor: robot
W dniu 2015-12-16 o 15:28, Czesaw Winiak pisze:

[...]

Kady.
A przynajmniej cae moje osiedle.

Data: 2015-12-17 15:58:57
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2015-12-16 o 14:00, robot pisze:

[...]

Temperatura detonacji 230'C (wrzenia 50' co te powoduje detonacj) - ycz powodzenia w osigniciu pomienia o niszej temperaturze :)

Data: 2015-12-18 09:13:37
Autor: robot
W dniu 2015-12-17 o 15:58, Mirek Ptak pisze:
[...]

Mimo wszystko jednak mona j zapali i wtedy si pali podobnie do saletry z cukrem.

Data: 2015-12-16 19:57:44
Autor: Tomasz Pyra
Czym usun wtart w lakier gum z opony
Dnia Tue, 15 Dec 2015 08:16:36 +0100, Mirek Ptak napisa(a):

Susznie :)

Data: 2015-12-15 20:22:36
Autor: Tom N
Tomasz Pyra w <news:1frj3edmslbnc$.yb7iib6j36pu.dlg40tude.net>:

[...]

Uwaasz, e rzeczony nie jest odporny na wstrzsy?  Masz tu kart:
http://www.nitrochem.com.pl/upload/zalaczniki/57/2karta_charakterystyki_2_4_6_trinitrotoluen.pdf

--
'Tom N'

Data: 2015-12-16 10:33:09
Autor: J.F.
Czym usun wtart w lakier gum z opony
Uytkownik "Tom N"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:151215.202236.pms.3513.89@int.dyndns.org.invalid.151215.invalid...
Tomasz Pyra w
[...]

Przezywa wystrzal z armaty i pozniejsze uderzenie pocisku lub bomby w ziemie czy beton.

J.

Data: 2015-12-14 10:38:20
Autor: radekp@konto.pl
Czym usun wtart w lakier gum z opony
Mon, 14 Dec 2015 00:26:21 +0100, w <566dfe99$0$699$65785112@news.neostrada.pl>,
PlaMa <mariush.p@wupe.pel> napisa(-a):

Moe macie jaki relatywnie tani i przydomowy patent? Chodzi o gum, bo mam podkad pod lakier i lakier bezbarwny, wic planuj wgniecenia ola,

Pasta lekkocierna do lakieru - Tempo, K2 czy jakie tam jeszcze s.
Chocia tutaj widz gbsze rysy, wic niekoniecznie pomoe w 100%.

Moesz podjecha do jakiego zakadu, zrobi polerk na szybko.

Data: 2015-12-14 13:53:35
Autor: Jacek
[...]

Coś mi się widzi, że jak wtopił gumę w lakier, to już nie ma sytuacji, że jest: blacha/podkład/lakier/guma tylko
blacha/podkład/mieszanka gumolakier
Tutaj nie pomogę.
Spróbuj może jeszcze jakiś agresywny rozpuszczalnik, np. aceton, ksylen (rozpuszczalnik chlorokauczukowo-poliwinylowy), ewentualnie rozpuszczalnik nitro.
Jacek

Data: 2015-12-14 15:59:37
Autor: lleeoo
[...]

Spróbuj naftą a później potraktuj to twarda glinką.

Data: 2015-12-14 23:27:07
Autor: PlaMa
[...]

Benzyna ekstrakcyjna też nie pomogła, natomiast wpadłem do pobliskiego sklepiku z lakierami po filler na plastik bo mi się zamarzyło mieć listwy w kolorze nadwozia. Wyżaliłem się typowi, ten wziął jakiś środek, potarł, zaklął, wrócił z jakimś świństwem o barwie denaturatu i zapachu acetylenu i 3 ruchami starł gumę :D

Zamówiłem u niego ten specyfik, 0.2L za 5 zł (droższe od spirytu, ale jak pomoże to niech stracę :) ) , planuję wytrzeć resztki gumy, przetrzeć 1500ką, poszpachlować co głębsze rysy, polecieć kolorem, bezbarwnym i tempem.

Może uda się to skorygować, wprawdzie wgłębienia zostaną, ale ten obrzydliwy ślad po gumie i rysy znikną:)

Data: 2015-12-15 00:48:50
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Przejechał jakimś agresywnym rozpuszczalnikiem i tyle.

Data: 2015-12-15 07:12:27
Autor: AA
Czym usun wtart w lakier gum z opony
W dniu poniedziaek, 14 grudnia 2015 23:27:37 UTC+1 uytkownik PlaMa napisa:
W dniu 2015-12-14 o 00:26, PlaMa pisze:

> Macie jakie sugestie czym mona by byo usun wtart gum z lakieru?
> TIR zmienia pas ze mn na nim i wydaje mi si, e wrcz j wtopi w
> lakier i rysy, ktre w nim zrobi.

Benzyna ekstrakcyjna te nie pomoga, natomiast wpadem do pobliskiego sklepiku z lakierami po filler na plastik bo mi si zamarzyo mie listwy w kolorze nadwozia. Wyaliem si typowi, ten wzi jaki rodek, potar, zakl, wrci z jakim wistwem o barwie denaturatu i zapachu acetylenu i 3 ruchami star gum :D

Zamwiem u niego ten specyfik, 0.2L za 5 z (drosze od spirytu, ale jak pomoe to niech strac :) ) , planuj wytrze resztki gumy, przetrze 1500k, poszpachlowa co gbsze rysy, polecie kolorem, bezbarwnym i tempem.

wanie miaem pisa, eby sobie zmywacz silikonowy w lakierniczym kupi, ale widz, e mnie ubiege ;)

--
pozdr
AA

Data: 2019-12-03 01:32:18
Autor: filmykulinarne
Czym usunąć wtartą w lakier gumę z opony
W dniu poniedziaek, 14 grudnia 2015 00:26:19 UTC+1 uytkownik PlaMa napisa:
Cze.

Macie jakie sugestie czym mona by byo usun wtart gum z lakieru? TIR zmienia pas ze mn na nim i wydaje mi si, e wrcz j wtopi w lakier i rysy, ktre w nim zrobi.

https://app.box.com/s/1deyfg8fjfqdrcmgivweboudvo5jxj8q

Tarem microfibr z wod, pryskaem kercherem, tarem pynem na owady, tarem rodkiem na asfalt i smo, tarem pynem z chodnicy i nawet WD40. Nic nie pomaga.

[...]

Byem u lakiernika i powiedzia, e botnik zrobi za 500z, ale kasa z PZU (swoj drog gnojki policzyli minimaln roboczo-godzin, co za ajz trzeba by by tam pracowa?) rozesza si na biece naprawy foki, wic chciabym to przydomowymi sposobami zaatwi.

Czym usunąć wtartą w lakier gumę z opoQ1|B|