Czym uszczelnić brok?

Data: 2010-05-10 22:28:03
Autor: Tomasz Pyra
Czym uszczelnić brok?
Tomasz Pyra pisze:
Wymieniam w silniku brok - jest to stalowa pokrywka do zatkania 50mm otworu w aluminiowym bloku silnika.

Nie wygląda to na zbyt trudną operacje, a jednak udało mi się to spaprać...

Brok kupiłem w ASO - 50mm, taki jak poprzedni.
Dziurę oczyściłem dokładnie szczoteczką drucianą, odtłuściłem benzyną i dziurę i brok.

Brok posmarowałem takim klejem: http://www.hurtmet.pl/p4030_317_silikon_wysokotemperaturowy_hermetic_20ml.html

Wbiłem go równo z blokiem (fakt że wszedł dość lekko - wystarczyło kilka niezbyt mocnych puknięć młotkiem przez drewniany trzonek siekiery). I delikatnie rozklepałem na płasko za pomocą młotka i tego trzonka.

Zostawiłem go tak na jakieś 36h, dziś zalałem wodą, przejechałem się kawałek żeby popracował przy nominalnej temperaturze, jak na koniec rozpędziłem silnik do 6000rpm to brok jednak raczył wyskoczyć.

Co zrobiłem źle?
Zły ten klej?
Zły brok (poprzedni ma 50.05mm, nowy 49.95mm) - kupiony w ASO brok 50mm.
Źle zamontowałem?

Silokon widać że zdążył związać, ale za powodu ścisłego przylegania między brokiem a otworem przy wbijaniu został cały wyciśnięty do tyłu i uszczelniał połączenie między kołnierzem a boczną ścianą bloku.

Data: 2010-05-11 01:20:24
Autor: kogutek
Czym uszczelnić brok?
Tomasz Pyra pisze:
> [...]

Silokon widać że zdążył związać, ale za powodu ścisłego przylegania między brokiem a otworem przy wbijaniu został cały wyciśnięty do tyłu i uszczelniał połączenie między kołnierzem a boczną ścianą bloku.
Jak kiedyś wykituję to się chyba Świat zawali. Bierzesz nowy brok, bo ten co
wypadł możesz sobie w buty wsadzić. Czyścisz otwór w bloku, ale bez przesady.
Smarujesz Hermetikiem ( taki brązowy spermolit), farbą olejną, silikonem ( może
być sanitarny). Wkładasz brok do dziury. Bierzesz mały młotek i zaczynając od
środka klepiąc po spirali go rozklepujesz. Na początku uderzenia są głuche ,
mogą być brzęczące. Jak zaczyna łapać w otworze to zmienia się ton uderzeń.
Żadnych klocków, pobijaków, trzonków. Młotkiem stukasz po broku. Mały młotek ma
być, taki 250gram. Pukasz lekko ale miejsce obok miejsca. Ty nie rozklepałeś
broka tylko go odkształciłeś. Wywinął się na drugą stronę ale średnica się nie
zmieniła. Trzymał się tylko na kleju. --

Czym uszczelnić brok?