Czym w USA?

Data: 2019-11-23 13:33:02
Autor: A. Filip
Czym w USA?
Ktoś mi ciemnemu wskaże te kluczowe _prawne_ różnice dzięki którym jedno
jest cacy a drugie fuj?  Bo jeszcze wyjdzie że jakiś nadgorliwy matoł
opierdala zły Putinistan tak że dobre USA obrywają ;-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_Agents_Registration_Act
The Foreign Agents Registration Act (FARA) is a United States law
passed in 1938 requiring that agents representing the interests of
foreign powers in a "political or quasi-political capacity" disclose
their relationship with the foreign government and information about
related activities and finances.

https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_foreign_agent_law
The Russian "foreign agent" law, officially "On Amendments to
Legislative Acts of the Russian Federation regarding the Regulation of
the Activities of Non-profit Organisations Performing the Functions of
a Foreign Agent", is a law in Russia that requires non-profit
organizations that receive foreign donations and engage in "political
activity" to register and declare themselves as foreign agents.[1]
The bill was [...] signed into law by President Vladimir Putin on
20 July 2012.[1]

--
A. Filip

Data: 2019-11-23 14:32:44
Autor: u2
W dniu 23.11.2019 o 13:33, A. Filip pisze:
[...]

https://pl.wikipedia.org/wiki/Federalna_S%C5%82u%C5%BCba_Bezpiecze%C5%84stwa_Federacji_Rosyjskiej

W 1996 FSB uruchomiła system wywiadu telekomunikacyjnego SORM (unowocześniany potem kolejno w 1998 i 2015).

FSB dysponuje niemal nieograniczonym prawem podsłuchiwania obywateli, a od lipca 2010 prawem do wezwania każdego Rosjanina na tzw. ,,pogadankę", będącą ostatnim ostrzeżeniem przed postawieniem zarzutu o nielegalną działalność polityczną[1][3]. Wielu komentatorów zauważyło w tym rozwiązaniu analogię do sytuacji po 25 grudnia 1972, kiedy to Prezydium Rady Najwyższej ZSRR wydało Dekret ,,O zastosowaniu przez organy bezpieczeństwa państwowego ostrzeżenia w charakterze środka zapobiegawczego". Ostrzeżenia udzielano osobom, które dopuściły się ,,działań antyspołecznych, sprzecznych z interesem bezpieczeństwa państwowego ZSRR, jeśli nie skutkowały odpowiedzialnością karną"[4].

https://pl.wikipedia.org/wiki/Federalne_Biuro_%C5%9Aledcze

Nowe zadania

Po zakończeniu zimnej wojny i rozpadzie ZSRR dla niektórych agentów FBI działalność kontrwywiadowcza oznaczała przebywanie w bibliotekach i sprawdzanie, czy osoby o wschodnioeuropejskich lub rosyjskich nazwiskach nie wypożyczają prac na temat zaawansowanych rozwiązań technicznych. Dopiero powtarzające się skargi bibliotekarzy doprowadziły do zaniechania tej praktyki, co zdawało się symbolizować koniec epoki polowania na szpiegów w dawnym stylu[potrzebny przypis].

Przestępstwa komputerowe

W odpowiedzi na problem szpiegostwa komputerowego i wzrost liczby różnego rodzaju innych przestępstw komputerowych, w Federalnym Biurze Śledczym powstała Narodowa Grupa do spraw Przestępstw Komputerowych (National Computer Crime Squad).

Terroryzm

      Ta sekcja jest niekompletna. Jeśli możesz, rozbuduj ją.

Zamach z 11 września

Po atakach na World Trade Center i Pentagon z 11 września 2001, głównym celem Federalnego Biura Śledczego oraz innych agencji wywiadowczych i bezpieczeństwa stała się walka z terroryzmem.

Przestępstwa popełnione przez wysoko postawione osoby

FBI przeprowadza także dochodzenia, śledztwa, i podsłuchuje za uzyskanym pozwoleniem sądowym wysoko postawione osoby w rządzie federalnym czy władzach stanowych. Przykładowo, w grudniu 2008 Special Agent Robert D. Grant, szef biura FBI w Chicago, wraz z United States Attorney dla Dystryktu Północnego stanu Illinois, Patrickiem Fitzgeraldem, po miesiącu podsłuchiwania gubernatora stanu Illinois, Roda Blagojevicha, zlecili jego aresztowanie za korupcję i usiłowanie wykonania licytacji czy ,,sprzedaży" wakatu do Senatu Stanów Zjednoczonych. Gubernator stanu Illinois ma w swojej gestii wyznaczenie osoby na to stanowisko, w przypadku zaistnienia wakatu, aczkolwiek nie quid pro quo. FBI ściga właśnie m.in. tego rodzaju przestępstwa[2].

Data: 2019-11-23 15:12:02
Autor: A. Filip
Czym w USA?
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

To Snowden pracował dla FBI? :-)

Z Putinistaem wypada się nastawiać na długą rozgrywkę choćby się nawet
miało (jakąś) nadzieje na szybką.  Propaganda w wykonaniu idących na
łatwiznę tanich partaczy się nie opłaca.  Na dłuższą metę liczy się
zdolność stworzenia (dość) prostej wersji która dla bardziej
dociekliwych nie będzie _bezczelną_ podwójną moralnością skurwysynów.

--
A. Filip

Data: 2019-11-23 16:59:45
Autor: u2
W dniu 23.11.2019 o 15:12, A. Filip pisze:
[...]

rozgrywkę o co ? wystarczy napuścić kitajców na kacapów, wtedy się zacznie:)

Data: 2019-11-24 23:17:51
Autor: J.F.
Czym się różnią źli "zagraniczni agenci" w Putinistanie od dobrych "zagranicznych agentów" w USA?
Dnia Sat, 23 Nov 2019 13:33:02 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):
Ktoś mi ciemnemu wskaże te kluczowe _prawne_ różnice dzięki którym jedno
jest cacy a drugie fuj?  Bo jeszcze wyjdzie że jakiś nadgorliwy matoł
opierdala zły Putinistan tak że dobre USA obrywają ;-)

Nie widzisz ? W USA trzeba to bylo zalatwic ustawowo w 1938,
w ZSRR/Rosji radzili sobie bez ustawy przez 70 lat :-)

J.

Data: 2019-11-25 13:07:44
Autor: Olin
Dnia Sun, 24 Nov 2019 23:17:51 +0100, J.F. napisał(a):

Nie widzisz ? W USA trzeba to bylo zalatwic ustawowo w 1938,
w ZSRR/Rosji radzili sobie bez ustawy przez 70 lat :-)

Grupa Dziadka Mroza może o tym nie wiedzieć. A. Filip i u2 powinni tym
podać z Truvorem:
o2.pl/artykul/rosja-kulturysta-z-zakazem-wjazdu-na-terytorium-polski-6448135125620353a

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

,,Nie ma takiego problemu, ani osobistego, ani rodzinnego, ani narodowego,
Różańca"
Matka Boża do s. Łucji

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-11-25 15:10:44
Autor: u2
W dniu 25.11.2019 o 13:07, sracz z UB pisze:
Grupa Dziadka Mroza może o tym nie wiedzieć. A. Filip i u2 powinni tym
podać z Truvorem

ano nisu prosto z ubeckiego sracza, podali że ten kacap jest mister universum z roku 2008, ale żadnego konstantina nie ma na liście, jest arnie s., kostka b. niet:))))))))

Data: 2019-11-25 16:22:28
Autor: A. Filip
Czym w USA?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
[...]
[ były linki ]

Nie widzisz ? W USA trzeba to bylo zalatwic ustawowo w 1938,
w ZSRR/Rosji radzili sobie bez ustawy przez 70 lat :-)

Należy więc stanowczo potępić Putinistan za to że śmieli sobie
dorobić podstawy prawne "jak w USA"? ;-)

Eksperyment myślowy: Jak szybko USA "ureguluje prawnie" jak komuś z
zagranicy będzie się chciało (zbyt otwarcie) wrzucić parędziesiąt
milionów USD przez różne NGO np. w ruch "Black Lifes Matter"?

--
A. Filip

Data: 2019-11-26 12:44:23
Autor: Olin
Dnia Mon, 25 Nov 2019 16:22:28 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

Należy więc stanowczo potępić Putinistan za to że śmieli sobie
dorobić podstawy prawne "jak w USA"?

Sputnik już to zrobił?

Data: 2019-11-26 13:32:21
Autor: A. Filip
Czym w USA?
Olin <kuku@adres.w.stopce> pisze:
Dnia Mon, 25 Nov 2019 16:22:28 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

Należy więc stanowczo potępić Putinistan za to że śmieli sobie
dorobić podstawy prawne "jak w USA"?

Sputnik już to zrobił?

Twoim zdaniem powinien?  Moim mogliby jak nie są nastawieni
głownie na odbiorców idiotów.
"Ironii miecz ostry dla idiotów obosiecznym jest"  :-)

--
A. Filip

Data: 2019-11-26 14:00:59
Autor: Olin
Czym się różnią źli "zagraniczni agenci" w Putinistanie od dobrych "zagranicznych agentów" w USA?
Dnia Tue, 26 Nov 2019 13:32:21 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

Sputnik już to zrobił?

Twoim zdaniem powinien?

Naturalnie; to przecież najbardziej obiektywne i niezależne źródło
informacji we wszechświecie.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-11-26 14:28:04
Autor: A. Filip
Czym w USA?
[...]

:-)

Ja nie wierzę w media niezależne.  Przeważnie wierze że ostro ze sobą
konkurujące (także ekonomicznie) media "rozmaicie zależne" są ich
całkiem niezłym przybliżeniem.  Sputnik się "marnie" wpisuje w model
mediów niezależnych.  W model tabunu mediów rozmaicie zależnych wpisuje
się całkiem nieźle :-)

A jak chcesz po prawniczemu: "Należy wysłuchać obu stron" [A].
Ignorujesz prawnika-obrońcę bo mu oskarżony płaci za reprezentowanie
siebie czy dlatego że marnie broni?
[A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Audiatur_et_altera_pars

--
A. Filip
| Nie można tańczyć na dwóch weselach ani jedną sempiterną siedzieć
| na dwóch koniach.   (Przysłowie żydowskie)

Czym w USA?