Czym właściwie jest celibat

Data: 2010-03-16 19:21:19
Autor: abc
Czym właściwie jest celibat
Celibat jest to forma życia polegająca na dobrowolnym zrezygnowaniu z
wchodzenia w związek małżeński. Powtarzam, chodzi o rezygnację z wchodzenia
w związek małżeński.

Bzyknięcie przez księdza jakiejś kobiety jest grzechem cudzołóstwa, a nie
złamaniem celibatu.

Data: 2010-03-16 13:37:15
Autor: J-23
On 16 Mar, 19:21, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

i te noce upojnej onani...
albo sciskanie kuski w konfesjonale.
chyba ze ks.kanonik robi ci laske

Data: 2010-03-16 21:20:24
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
Czym właściwie jest celibat

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał

Celibat jest to forma życia polegająca na dobrowolnym zrezygnowaniu z
wchodzenia w związek małżeński.

Rezygnacja byłaby dobrowolna, gdyby ksiądz mógł zawrzec związek małżeński, póki co jest warunkowa. Chcesz byc księdzem, to nie możesz byc żonaty.

Artur Borubar

"Lech Kaczyński jest pierwszym prezydentem, który potrafił zablokować i zniszczyć całościową systemową reformę w Polsce. To jest rekord dwudziestolecia, zablokowanie reformy służby zdrowia (...) to jest grzech przeciwko Polsce. Drugim ewidentnym grzechem jest uniemożliwienie odzyskania przez Polskę w sposób łatwy i najprostszy opinii kraju lidera postępu integracji europejskiej (...) Smutnym rekordem będzie blokowanie dokończenia procesu ratyfikacji Traktatu z Lizbony, który sam przeprowadził i podpisał."

http://pepepe.pl/  Jeszcze 281 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-03-16 21:45:42
Autor: abc
[...]

Celibat to asceza w imię miłości Boga. Chodzi o to, żeby duchowość
przeważyła nad cielesnością.

Celibat daje możliwość całkowitego poświęcenia się Bogu, także poprzez
służbę innym, zgodnie z tym, o czym pisał św. Paweł:

"Człowiek bezżenny troszczy się o sprawy Pana, o to jakby się przypodobać
Panu. Ten zaś, kto wstąpił w związek małżeński, zabiega o sprawy świata, o
to, jakby się przypodobać żonie. I doznaje rozterki." (1 Kor 7,32b-34a)

--
W krzyżu cierpienie, w krzyżu zbawienie,
W krzyżu miłości nauka.

Data: 2010-03-16 22:09:06
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
[...]

"Co to jest celibat?
WIKIPIEDIA:Celibat to forma życia kogoś, kto dobrowolnie zrezygnował ze związku małżeńskiego.
W Kościele katolickim celibat jest wymagany od osób wyświęconych (diakonów, prezbiterów, biskupów) w rytuale rzymskim od XI-XII wieku.
Podstawa teologiczna celibatu kościelnego tkwi w jego związkach ze święceniami, które łączą kapłana z Jezusem Chystusem. Natomiast w praktyce rozwiązanie to zostało wypracowane aby uchronić dobra i tytuły kościelne przed groźbą dziedziczenia"

[...]

"
Skandal pedofilii w Kościele to także rezultat celibatu - uważa Arcybiskup Wiednia kardynał Christoph Schoenborn. Hierarcha podkreśla, że potrzebna jest tu "zmiana spojrzenia". Duchowni zwrócili także uwagę, że tylko skandal pedofilii w Kościele katolickim trafia na czołówki mediów."

Data: 2010-03-17 09:36:39
Autor: abc
Czym właściwie jest celibat
"Skandal pedofilii w Kościele to także rezultat celibatu - uważa
Arcybiskup Wiednia kardynał Christoph Schoenborn. Hierarcha podkreśla, że
potrzebna jest tu "zmiana spojrzenia".

Kard. Schoenborn tak już ma. Kościół  nie uznaje objawień w Medjugorie
http://www.bibula.com/?p=10757 ,
a kard. Schoenborn uznaje
http://ekai.pl/wydarzenia/swiat/x24656/kard-schonborn-wzywa-do-refleksji-nad-owocami-medjugorje/

Data: 2010-03-17 02:46:46
Autor: J-23
On 17 Mar, 09:36, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> "Skandal pedofilii w Kościele to także rezultat celibatu - uważa
> Arcybiskup Wiednia kardynał Christoph Schoenborn. Hierarcha podkreśla, że
> [...]

 nacpali sie, albo daja w szyje, i sie im w lbach pomiszalo od
klepania pacierzy

Data: 2010-03-16 21:58:51
Autor: Andrzej Adam Filip
Czym właściwie jest celibat [ w wersji abc ;-) ]
"abc" <abc@wp.pl> pisze:
[...]

Czyli *według twojej logiki* ksiądz z zakonnicą może? :-)

Słabi nigdy nie potrafią przebaczać. Przebaczenie jest cnotą silnych.
  -- Gandhi, Mohandas Karamchand (1869-1948)

Data: 2010-03-16 22:03:48
Autor: abc
[...]

Nie powinienm bo to grzech cudzołóstwa.  A zakonnica złamałaby śluby czystości,

Data: 2010-03-16 14:32:41
Autor: J-23
On 16 Mar, 22:03, "abc" <a...@wp.pl> wrote:

> Czyli *wed ug twojej logiki* ksi dz z zakonnic mo e? :-)

Nie powinienm bo to grzech cudzo stwa.  A zakonnica z ama aby luby
czysto ci,

--
W krzy u cierpienie, w krzy u zbawienie,
W krzy u mi o ci nauka.

Siostra Malgorzata dzisiaj za kare, dostanie serdelka pokrojonego w
plasterki.

Data: 2010-03-16 22:21:55
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
Czym właściwie jest celibat [ w wersji abc ;-) ]

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał

Nie powinienm bo to grzech cudzołóstwa.  A zakonnica złamałaby śluby czystości,

Osoba stanu wolnego, jak sama nazwa wskazuje nie może cudzo - łożyc.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Cudzo%C5%82%C3%B3stwo

Data: 2010-03-17 07:21:35
Autor: sofu

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości

> Czyli *według twojej logiki* ksiądz z zakonnicą może? :-)

Nie powinienm bo to grzech cudzołóstwa.  A zakonnica złamałaby śluby
czystości,

--

Nie powinien, nie może, grzech itp. A przeciez wystarczyłoby wykastrowac
kotabasów, aby przeszła im chęc na wszelkiej maści zboczenia z pedofilia na

sofu

Data: 2010-03-17 00:01:47
Autor: awe
Czym właściwie jest celibat
Ja tez jestem za celibatem, co drugiej odpuszczam
awe

Czym właściwie jest celibat