Czym zasłonić wnękę?

Data: 2009-07-10 09:48:27
Autor: Dominik & Co
Czym zasłonić wnękę?
Witam,

Jest sobie taka oto wnęka:
http://picasaweb.google.com/dominik.alaszewski/Wneka#

Ma być zasłonięta. Pytanie: czym?

Trwała zabudowa odpada, w środku jest gazomierz oraz
wodomierze (poniżej dolnej, wyjmowanej półki).

Myślałem nad:

- zwykła zwijana roleta (jak okienna, jeno mocowana do
ściany).
Wady- prawa krawędź nie dojdzie do samej ściany
ze względu na mocowanie (aczkolwiek dzięki płytkom szczelina
nieco się zmniejszy).
Zalety: tania, prosta, dobrze zasłoni.

- roleta bambusowa, ze zwinięciem od dołu
(coś około tego- przykładowo:
http://www.allegro.pl/item682744232_roleta_zaluzja_bambusowa_dd15_60x165cm_promocja.html)
Wady: bardziej niewygodne zwijanie no i wałek u dołu- może
być problem z przeciskaniem go między ścianą a szafką.
Może trochę prześwitywać.
Zalety: tanie, proste, bez szczeliny od ściany.

- roleta w kasecie
Raczej odpada ze względu na problemy z mocowaniem
(wewnątrz nierówna ściana od lewej, na zewnątrz nie ma
z lewej jednej płaszczyzny- płytki).

- żaluzja raczej odpada (żonie się nie podoba), ewentualnie
uszłaby żaluzja harmonijkowa (choć trochę boję się o trwałość).

Skłaniam się raczej do zwijanej rolety, ale może przegapiłem
inne ciekawe rozwiązania?

Aha, że wnętrze wnęki brzydkie i nie pomalowane- wiem.
Szafki kuchenne do wymiany- wiem, będą wymienione :-)

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-07-10 10:17:46
Autor: Ikselka
Czym zasłonić wnękę?
Dnia Fri, 10 Jul 2009 09:48:27 +0200, Dominik & Co napisał(a):

Skłaniam się raczej do zwijanej rolety, ale może przegapiłem
inne ciekawe rozwiązania?

Ładna dekoracyjna tkanina (są piękne z juty np.), zdatna do prania
(sąsiedztwo zlewozmywaka), powieszona na całej długości ściany, na
wysokości owej wnęki, nie tylko na samej wnęce. Nie marszczona. ma to być
coś w rodzaju makaty, a nie firanki.
Zalety: można odchylić, aby się szybko dostać do wnętrza wnęki.

Data: 2009-07-10 10:40:26
Autor: Dominik & Co
Czym zasłonić wnękę?
Ikselka napisał(a):

[...]

Czyli w ogóle nie podciągane? Ok, rozważymy, dzięki.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-07-13 18:25:46
Autor: wolim
Czym zasłonić wnękę?
żaluzja?
drzwiczki?

Data: 2009-07-14 07:45:40
Autor: Dominik & Co
Czym zasłonić wnękę?
wolim napisał(a):
żaluzja?

Pisałem.

drzwiczki?

Otwierane do wnętrza szafki nad zlewem?
A może suwane, spuszczane do dołu? ;-)

Przemyślę jeszcze drzwi harmonijkowe...

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-07-13 23:13:13
Autor: Moorek
Czym zasłonić wnękę?
Element suwany taka zasłona panelowa jakie sprzedają w ikei docięta na
wymiar - http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/30115113 .

moorek

Data: 2009-07-14 10:55:15
Autor: --=olo=--
Czym zasłonić wnękę?
(...)

Aha, że wnętrze wnęki brzydkie i nie pomalowane- wiem.
Szafki kuchenne do wymiany- wiem, będą wymienione :-)

jako, że szafki będą wymieniane to narożną bym zawiesił tylko nie widać co dalej po lewej stronie - czy będzie pasować...

-- =olo=--

Data: 2009-07-15 12:14:59
Autor: Dominik & Co
Czym zasłonić wnękę?
-- =olo=-- napisał(a):

jako, że szafki będą wymieniane to narożną bym zawiesił tylko nie widać co dalej po lewej stronie - czy będzie pasować...

Po lewej tylko ściana- komin wentylacyjny. Jest wywietrznik, ale wyżej.
Faktycznie narożna szafka by pasowała, tylko z dziurą w "plecach" do gazomierza.
No i pozostaje problem dołu. Ale może wtedy dać faktycznie jakąś płytę na magnesy...

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-07-14 21:59:48
Autor: BQB
Czym zasłonić wnękę?
Ja bym kupił jakąś płytę z tworzywa, dociął do kształtu otworu, na brzegach w kilku miejscach umieściłbym magnesy na jakiś mocny klej, we wnęce umocowałbym magnesy na płycie wiórowej przykręconej do krawędzi ściany:

Wnęka bez niczego:

-- -- -- -- -- -
|         |
|         |
|         |
|         |
|         |
|         |
-- -- -- -- -- -
|         |
|         |
|         |
|         |
|         |
-- -- -- -- -- -

Wnęka z płytą wiórową:

            magnes
              /\
             /  \
            /    \
magnes  -- -- -- -- -- -  magnes
-- -- -- ->||       ||<-- -- -- -
         ||       ||
         ||       ||
         ||       ||
magnes  ||       ||  magnes
-- -- -- ->||       ||<-- -- -- -
magnes  -- -- -- -- -- -  magnes
-- -- -- ->||       ||<-- -- -- -
         ||       ||
         ||       ||
magnes  ||       ||  magnes
-- -- -- ->||       ||<-- -- -- -
         -- -- -- -- -- -
            \    /
             \  /
              \/
            magnes

Płyta z tworzywa z podobnie rozmieszczonymi magnesami, bądź kawałkami żelaza czy stali. Będzie to trzymać mocno, płytę z tworzywa możesz dobrać sobie jaką chcesz a nawet pomalować, możesz też na nią dać jakiś uchwyt ułatwiający demontaż, czy nawet uszczelkę gumową dookoła. Płytę możesz wstawić np taką jak do drzwi się w środek wstawia, bądź materiał HDF 3 mm, który stosuje się na "plecy" np szafek kuchennych.

Data: 2009-07-15 12:12:48
Autor: Dominik & Co
Czym zasłonić wnękę?
BQB napisał(a):
Ja bym kupił jakąś płytę z tworzywa, dociął do kształtu otworu, na

OK, z tym, że wydaje mi się, że jedna płyta może być mocno
niewygodna w zdejmowaniu- może dwie (górna i dolna)?

Przekażę żonie do namysłu.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-07-15 12:20:27
Autor: BQB
Czym zasłonić wnękę?
Dominik & Co pisze:
BQB napisał(a):
Ja bym kupił jakąś płytę z tworzywa, dociął do kształtu otworu, na

OK, z tym, że wydaje mi się, że jedna płyta może być mocno
niewygodna w zdejmowaniu- może dwie (górna i dolna)?

Zawsze można przeciąć jedną na pół, jak będzie niewygodna.

Czym zasłonić wnękę?