Czym zastąpić starego Matroksa

Data: 2010-06-27 23:42:51
Autor: =Marcos=
Czym zastąpić starego Matroksa
właśnie stwierdziłem, że mój Matrox G400 jest wolny, google earth się ślimaczy. Czy wymiana karty na szybszą przyspieszy działania GUI (firefox etc.) i np. aplikacji typu google earth czy vlc/bestplayer?
Płyta to Gigabyte GA-8IPE775-G (rev. 1.2), a karta graficzna obecnie Matrox Millenium G450 DualHead. Monitor podłączony po D-SUB (syncmaster 940n). Myślę o czymś używanym, jest sens wymieniać kartę? I na co?

Google Earth jak najbardziej, bo tu chodzi głównie o 3D. Firefox PRAWDOPODOBNIE, bo główny czynnik spowalniający to bannery flash, filmiki reklamowe itp. i nowoczesne karty wspomagają odtwarzanie tego. Jeśli raczej nie grywasz w nowe gry, prawdopodobnie dobrze wyjdziesz na wymianie nawet na nowoczesną kartę z dolnej półki.
Np. Radeon HD3450 na AGP za 150zł lub Radeon HD3650 (2-3x szybszy od 3450) za około 200zł na AGP. Mówię o nowych kartach z jakiegoś sklepu na Allegro. Alternatywnie jakiś używany Radeon 7600GS, który można dostać za 150zł w firmowych wersjach pasywnych.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze