Czym zmiekczacie pranie?

Data: 2010-02-07 12:29:38
Autor: sam jestem
Czym zmiekczacie pranie?
Proszę podajcie nazwy płynów/koncentratów do płukania takanin, z których jesteście zadowoleni.

Ja nie wiem co mam robić: wszystko co wypiorę jest sztywne, twarde, można się o to ręce pokalecyć.

To wina wody? - Poznań, sieciowa, z wodociągów miejskich, Aquanet.
A może pralki? - stary automat Privileg, pierze, cztery płukania ostatnie z wirowaniem, uszlachetnianie z wirowaniem (około 400 obrotów/min).
A może proszku? - używalem i markowych i zwykłych (Wizir, Rex) oraz żelu marki ARO z Makro.
Do uszlachetniania dotąd użyłem tylko niemieckiego DOMOLa z Rossmanna.

Pytam, bo sam jestem, i sobie nie radzę.

Data: 2010-02-07 12:50:06
Autor: Prawusek
Czym zmiekczacie pranie?
"sam jestem" <janke@vp.pl> wrote in message
[...]

    Kup sobie na Allegro dwie magiczne kule do prania (~8zł za jedną),
przepierz pustą pralkę wtemp. 40 - 60°C, a później wypierz (z kulami, bez
proszku) co tam masz np jasne kolory - temp. 40°C, jedno płukanie. Jeżeli
będziesz zadowolony to pierz następne rzeczy można prać ciemne nie farbujące
z jasnymi - kule nie rozpuszczają kolorów, ale ostrożność wskazana.
    Gdyby to nie pomogło najtaniej wyjdzie zamontować na dopływie do pralki
naczynie (jak na filtr) z fosforanami w środku...

Data: 2010-02-07 15:03:02
Autor: Borys Pogoreło
Czym zmiekczacie pranie?
Dnia Sun, 7 Feb 2010 12:50:06 +0100, Prawusek napisał(a):

Pytam, bo sam jestem, i sobie nie radzę.

    Kup sobie na Allegro dwie magiczne kule do prania (~8zł za jedną),

 "Kula piorąca jest wypełniona kuleczkami ze specjalnych
materiałów bioceramicznych.
Ponadto, do klasterów wody emitowane jest promieniowanie podczerwone, co powoduje wzrost temperatury, a zatem wzmożony ruch cząsteczek wody
- co przyspiesza efekt rozpuszczania brudu."

 To brzmi jak opis magnetyzerów do paliwa. Jak to naprawdę działa (o ile
działa)?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-02-07 15:31:53
Autor: Prawusek
Czym zmiekczacie pranie?
"Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message

> [...]

- co przyspiesza efekt rozpuszczania brudu."

 To brzmi jak opis magnetyzerów do paliwa. Jak to naprawdę działa (o ile

Dobrze - przestałem stosowac proszek do prania, przestałem sie drapać, mimo,
ze płukanie wystarcza jedno.

Data: 2010-02-07 15:55:14
Autor: XL
Czym zmiekczacie pranie?
Dnia Sun, 7 Feb 2010 15:31:53 +0100, Prawusek napisał(a):

[...]

Boszsz, co za pierdoły :-D
--

Ikselka.

Data: 2010-02-08 11:59:27
Autor: Marek Dyjor
Czym zmiekczacie pranie?
Borys Pogoreło wrote:
[...]

normalne pierdoły...  :)

facet chodzi w brudnych ciuchach tylko wypłukanych w wodzie i mechanicznie zmordowanych tymi kulkami. :)

Data: 2010-02-08 12:18:22
Autor: Prawusek
Czym zmiekczacie pranie?

"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message
Borys Pogoreło wrote:

> [...]

normalne pierdoły...  :)

facet chodzi w brudnych ciuchach tylko wypłukanych w wodzie i mechanicznie

Też z początku myślałem, ze to tylko zmiętolone - ale pusciły nawet stare
plamy z soków.

Data: 2010-02-07 13:52:01
Autor: Me(L)Isa
Czym zmiekczacie pranie?
W dniu 2010-02-07 12:29, sam jestem pisze:
[...]

Płyn (np.)GLOBAL - biały lub niebieski. Nie jest drogi, ładnie pachnie, pranie miękkie.
Wlewasz do ostatniego płukania...I już.
;-)
Mel

Data: 2010-02-07 18:00:59
Autor: misiczka
Czym zmiekczacie pranie?

Użytkownik "sam jestem" <janke@vp.pl> napisał w wiadomości news:hkm875$h85$1opal.icpnet.pl...
Proszę podajcie nazwy płynów/koncentratów do płukania takanin, z których jesteście zadowoleni.

Ja nie wiem co mam robić: wszystko co wypiorę jest sztywne, twarde, można się o to ręce pokalecyć.

Ja piorę w E albo w Vizirze i płucze w Lenorze (polskim albo niemieckim).
Inne płyny do płukania mnie nie zadowalają :-)

Data: 2010-02-08 09:41:27
Autor: shat
Czym zmiekczacie pranie?

"misiczka" <ignaszewska@gmail.com> wrote in message news:hkmrkb$8o8$1news.onet.pl...

Użytkownik "sam jestem" <janke@vp.pl> napisał w wiadomości news:hkm875$h85$1opal.icpnet.pl...

Ja piorę w E albo w Vizirze i płucze w Lenorze (polskim albo niemieckim).
Inne płyny do płukania mnie nie zadowalają :-)

Jesteś typową ofiarą reklam. Wszystko co sie pojawia w telewizji to największy możliwy syf, wystarczy spojrzeć na składniki produktów spożywczych. A jeśli uważasz że Vizir/Lenor jest skuteczny to zostałaś zmanipulowana "bo cała Polska korzysta z Vizir" lub "Tylko profesjonaliści korzystają z Lenora" .

--
Radek

Data: 2010-02-08 11:46:04
Autor: misiczka
Czym zmiekczacie pranie?

Użytkownik "shat" <asas@ssss.pl> napisał w wiadomości news:hkoinp$53n$1inews.gazeta.pl...

[...]

No cóż, rzecz w tym, że nie oglądam TV :)
A Ty czego używasz do prania i płukania?

Data: 2010-02-08 14:21:25
Autor: Borys Pogoreło
Czym zmiekczacie pranie?
Dnia Mon, 8 Feb 2010 09:41:27 +0100, shat napisał(a):

[...]

 Ja tam na Vizir nie narzekam. Musiałem wyprać kilka ostro ubrudzonych
białych koszulek, więc niczym typowy facet w sklepie zgarnąłem pierwszy z
brzegu proszek do białego o w miarę rozpoznawalnej nazwie ;) Trafiło akurat
na Vizir. Poradził sobie nieźle, więc nie mam zastrzeżeń. Choć pewnie inne
by dały radę podobnie :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-02-07 18:02:22
Autor: Bbjk
Czym zmiekczacie pranie?
sam jestem pisze:
Proszę podajcie nazwy płynów/koncentratów do płukania takanin, z których jesteście zadowoleni.

Ja nie wiem co mam robić: wszystko co wypiorę jest sztywne, twarde, można się o to ręce pokalecyć.

Nie używam proszków do prania, tylko płynów (Persil i Perwoll), do płukania Lenor, pranie jest miękkie i świeże, a wodę chyba mamy z tego samego ujęcia.
--
Basia

Data: 2010-02-08 11:04:52
Autor: Dominik & Co
Czym zmiekczacie pranie?
sam jestem rzecze:

To wina wody? - Poznań, sieciowa, z wodociągów miejskich, Aquanet.

Sprawdź- w sklepie zoologicznym powinno dać się kupić
test twardości wody.

--
Dominik (& kąpany)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

Data: 2010-02-08 11:05:53
Autor: Boombastic
Czym zmiekczacie pranie?

Użytkownik "Dominik & Co" <Dominik.Alaszewskinagmailu@invalid.com> napisał w wiadomości news:hkonk4$kh7$1inews.gazeta.pl...
sam jestem rzecze:

To wina wody? - Poznań, sieciowa, z wodociągów miejskich, Aquanet.

Sprawdź- w sklepie zoologicznym powinno dać się kupić
test twardości wody.

Zwykle wystarcza wejść na stronę dostawcy wody.

Data: 2010-02-08 11:14:56
Autor: sam jestem
Czym zmiekczacie pranie?
Użytkownik "Boombastic" <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hkonm5$n2f$1news.onet.pl...

Sprawdź- w sklepie zoologicznym powinno dać się kupić
test twardości wody.

Zwykle wystarcza wejść na stronę dostawcy wody.

OK, zrobię jedno albo drugie.

Co zrobić gdy woda okaże się twarda albo nawet bardzo twarda? Bo rozumiem, że to iększy problem niż miękka?

Dodawać coś do prania? A może o każdego prania, płukania i uszlachetniania?
Tylko coś mądrego, nie z reklam tivi... sodę?

Soda zmiękcza wodę, zmniejsza napięcie powierchniowe.
Ale czy można ją dodawać do prania?

Sam (nie imię, tylko stan)

Data: 2010-02-08 11:16:33
Autor: Bbjk
Czym zmiekczacie pranie?
sam jestem pisze:

Co zrobić gdy woda okaże się twarda albo nawet bardzo twarda? Bo rozumiem, że to iększy problem niż miękka?

Mam wodę także z Aquanet, nie jest za twarda. Pisałam, jak piorę, nie ma z niczym problemu.
--
Basia

Data: 2010-02-08 11:40:10
Autor: witek
Czym zmiekczacie pranie?
W dniu 08-02-2010 11:14, sam jestem pisze:
[...]

Możesz użyć taki filtr:
http://www.dafi-filters.com/index.php?go1=filtry_przeplywowe

Witek

Data: 2010-02-08 12:35:04
Autor: Dominik & Co
Czym zmiekczacie pranie?
Boombastic rzecze:

Zwykle wystarcza wejść na stronę dostawcy wody.

Stare chińskie przysłowie powiada: Dobrze: wierzyć, lepiej: zmierzyć ;-)

Data: 2010-02-08 11:38:33
Autor: Tomek Głowacki
Czym zmiekczacie pranie?
sam jestem pisze:
Proszę podajcie nazwy płynów/koncentratów do płukania takanin, z których jesteście zadowoleni.

Ja nie wiem co mam robić: wszystko co wypiorę jest sztywne, twarde, można się o to ręce pokalecyć.

U mnie to była wina... pralki.

Co ciekawe, nie starej, a nowej. W starym Indesicie prałem całe lata, tak samo (głównie Vizir/Persil i Lenor do płukania), 40C na bawełnę, wirowanie to chyba miało z 400 czy 600 obr/min. Każde pranie wychodziło niezniszczone, nawet tkaniny techniczne, śpiwory itp.

Teraz mam nówkę sztukę Hoovera i... nawet na programie tzw. delikatnym, w 40C, 600 obr/min wirowanie mam masakrę. Pranie bawełniane w ciągu trzech miesięcy zużyło się tak, jakbym je gotował - twarde, sprane, sztywne, pogniecione po wyjściu z pralki. Na programie delikatnym :)

Na bawełnianym - pościel nawet nie daje rady :(

Pozdr,
Tomek

Data: 2010-02-09 13:00:09
Autor: mk
Czym zmiekczacie pranie?
Jeśli dasz radę wkomponować suszarkę do ubrań to polecam. Rzeczy wyjęte z niej są o wiele przyjemniejsze od tych ze sznurka, kaloryfera, ...
Pdr. M

Czym zmiekczacie pranie?