Czym zmienić kolor glazury w łazience ?

Data: 2010-01-03 20:17:24
Autor: maxi
Czym zmienić kolor glazury w łazience ?
Witam,

mam starą glazurę w łazience, ma chyba ze 30 lat, jest w dobrym stanie / kolor brzoswiniowy, dymiony , z połyskiem, marki Opoczno / i chciałabym zmienić jej kolor / na nową nie mam co liczyć /.
Może macie jakąś praktykę - czym to zamalować, albo może - coś nakleić ???
Glazura jest w całości do połowy wysokości, na wszystkich ścianach, plus wyżej, nad wanną + obudowa wanny.
Myślałam o farbie, nie mam precyzji, co do koloru, najlepszy byłby taki, na którym mało będzie widać...i które będzie można łatwo umyć.
Mam małe dziecko :)

Proszę o poradę.

Data: 2010-01-03 21:26:30
Autor: Wojciech Skrzypinski
  maxi pisze:

Myślałam o farbie, nie mam precyzji, co do koloru, najlepszy byłby taki, na którym mało będzie widać...i które będzie można łatwo umyć.
Mam małe dziecko :)

Jeden ze sposobow to tapeta wodoodporna. Ale ona niestety - jaka by nie byla - i tak zacznie odlazic i plesniec. A jak zacznie gdzies odstawac to dziecko oderwie :)

W.

Data: 2010-01-03 21:41:00
Autor: Jackare
Użytkownik " maxi" <maxima12@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hhqu0j$r8m$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tego się tak nie robi. Glazurę się wymienia.
Można ją oczywiście pomalowac dowolną farbą olejną, ale uzyskamy lamperię o estetyce rodem ze sracza w pruskich koszarach....
Daj sobie spokój i zrób jak należy
--
Jackare

Data: 2010-01-03 21:59:05
Autor: Rentier
Czym zmienić kolor glazury w łazi ence ?
Tego się tak nie robi. Glazurę się wymienia.
iiii... tam, zobacz: http://www.jaegerlacke.de/files/POS_Fliesen.mpg
Szczegóły tu: http://www.jaegerlacke.de/199-0-897-fliesenlack-- badewannenlack-fr-- 68-m.html
Na marginesie:
Drogie to, ale sam daawno temu pomalowałem wannę blaszaną ze zniszczoną emalią.
15 lat wytrzymała, zanim epoksyd zaczęł żółknąć.
R.

Data: 2010-01-03 21:08:49
Autor: maxi
Rentier <fekaliusz@gmail.com> napisał(a):
> [...]
emalią.
15 lat wytrzymała, zanim epoksyd zaczęł żółknąć.
Dziękuję :)
właśnie o czymś takim myślałam ... gdzieś to w Polsce można nabyć ???
pozdr

Data: 2010-01-04 21:31:06
Autor: Rentier
  maxi pisze:
Dziękuję :)
właśnie o czymś takim myślałam ... gdzieś to w Polsce można nabyć ???
pozdr
Ja to targałem od Niemca.
Walnij do nich maila i zapytaj o dystrybutorów.

Data: 2010-01-04 21:57:50
Autor: Jackare
Użytkownik " maxi" <maxima12.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hhr111$bbv$1inews.gazeta.pl...
Rentier <fekaliusz@gmail.com> napisał(a):

> Tego się tak nie robi. Glazurę się wymienia.
> [...]

To nadal będzie glazura pomalowana lakierem, tyle że technologia tego lakieru sprawi że nie będzie odpadał i się odbarwiał.
Jak dla mnie efekt estetyczny raczej nie do przyjęcia w porównaniu z tym który zapewnia ceramika.
--
Jackare

Data: 2010-01-05 08:01:49
Autor: basti78
Czym zmienić kolor glazury w łazience ?

daj proszę znać jak wyjdzie Ci to malowanie, bo jestem ciekawy Twojego zdania PO takim zabiegu.....

--

Sebastian

Data: 2010-01-04 01:03:39
Autor: basti78
Czym zmienić kolor glazury w łazience ?

farba/epoksyd/lakier czy inna wynalazka na pewno bedzie cuuuudnie z bliska wygladac na kafelkach.....

urok płytek to ich GLAZURA - czyli ceramika - zadna farba teog nie podrobi.........

moze pobaw sie farbami do szkla, ale najgorzej bedzie z fugami

generalnie - raczej polecalbym wymiane bo i tak efekt bedzie sredni

--

Sebastian

Data: 2010-01-04 01:23:01
Autor: XL
Czym zmienić kolor glazury w łazience ?
Dnia Sun, 3 Jan 2010 20:17:24 +0000 (UTC), maxi napisał(a):

Myślałam o farbie,

Odradzam! Po zamalowaniu płytek farbą na gładko - zostaną podkreślone i
będą drażniły wzrok i estetykę wszelkie nierówności fug oraz niezgodności
plaszczyzn płytek, będzie nie tylko paskudna faktura, ale i widoczne
krzywizny i inne niezgodności. Efekt będzie tragiczny.
Zostaw plytki, lepsze płytki niż to, cokolwiek masz zamiar z nimi zrobić
nie usuwajac ich.
--

Ikselka.

Data: 2010-01-04 19:26:04
Autor: Jacek
Czym zmienić kolor glazury w łazience ?
Ja bym odradzał malowanie. Co najwyżej można odnowić fugi, albo wydrapać i dac nowe albo ostatecznie uzupełnić ubytki i pomalować ale tylko fugi.
Ewentualnie daj panele ścienne. Są tanie, łatwo się kładzie a efekt niezły.
Jacek

Data: 2010-01-05 22:46:20
Autor: Krycha
[...]

(...)

Przygotowując się do malowania pokoju przeglądałam stare Muratory.
W Muratorze nr 4 z 2008 roku znalazłam taki opis na str. 30
pkt 58 "Stare płytki, nowy kolor."
"Za pomocą specjalnej farby do płytek można odświeżyć wygląd ściany pokrytej glazurą.
W przypadku systemu firmy Flugger stare płytki trzeba umyć i odtłuścić środkiem myjąco-czyszczącym Flugger 37, spłukać je wodą oraz pomalować zwiększającą przyczepność farbą gruntującą Flugger Alflex.
Zagruntowane płytki trzeba dwukrotnie pomalować farbą akrylową Deco-plast 5 (matowa)
lub Deco-plast 25 (półmat).
Najpierw wstępnie malujemy pędzlem spoiny i krawędzie płytek. Następnie nakładamy farbę wałkiem"

Może będzie to dla Ciebie przydatna informacja.

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2010-01-05 23:55:13
Autor: XL
Dnia Tue, 5 Jan 2010 22:46:20 +0100, Krycha napisał(a):

[...]

Fajne niby, ale to musi dawać tak czy tak paskudny efekt - nie da się tego
zrobic idealnie równo, no i te spoiny...
--

Ikselka.

Data: 2010-01-06 01:20:00
Autor: JBP

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:a1bhy32q0ha6$.1ky89iuj1qhm7$.dlg40tude.net...

[...]

Jak przypuszczam, ten opis dotyczy zamalowania całej powierzchni (i płytek i spoin) tą samą farbą, w tym samym kolorze. Pędzlem wgłębienia, a wałkiem powierzchnię płytek. To wypadnie równo. Jak jednobarwna ściana o fakturze płytek.
Ale zgadzam się, że wygląd końcowy kiepski.
(Prezentowali to kiedyś na tv.domo. W rezultacie na brzydkie pomalowane płytki położyli nową glazurę - bez zrywania starej.)
JBP

Czym zmienić kolor glazury w łazience ?