Czym zmyć z lakieru czarne kropki?

Data: 2009-08-01 22:17:49
Autor: Max_P
Czym zmyć z lakieru czarne kropki?

"Rudy" <ravenwest@wp.pl>

Może ktoś wie czym zmyć z lakieru czarne kropki tak aby nie uszkodzić lakieru? Wydaje mi się że są to jakieś kropki pochodzące z asfaltu, jakaś smoła czy coś podobnego.

Looodzie! czy to jest grupa samochodowa, czy lameriada. Plamy z smoły i asfaltu to jedno z najczęstszych zanieczyszczeń na karoserii pojazdu. Z tego też powodu _KAŻDY_  producent kosmetyków samochodowych produkuje chemikalia dedykowne dokladnie do tych zanieczyszczeń. Wejdź chłopie na stronę autokosmetyków i sobie poszukaj do wyboru.

Może ktoś przerabiał ten temat?

Jak widzisz - przerabiali. Pojechali kurde masłem ~~%O To i tak dobrze, że nie pucpapierem.

Max

Data: 2009-08-01 13:29:19
Autor: .
> [...]
dedykowne dokladnie do tych zanieczyszczeń. Wejdź chłopie na stronę
autokosmetyków i sobie poszukaj do wyboru.

To jest dobre: http://tiny.pl/hh58k

Sprawdzałem i działa. Ma też dobre opinie.

Data: 2009-08-01 22:54:33
Autor: Max_P

"." <orfeusz7@gmail.com> wrote in message news:1e4b54c6-fa9d-45c4-ad52-4b8fb15a370926g2000yqk.googlegroups.com...
> [...]
dedykowne dokladnie do tych zanieczyszczeń. Wejdź chłopie na stronę
autokosmetyków i sobie poszukaj do wyboru.

A to jeszcze lepsze ;)

http://tinyurl.com/lxty3v

Max

Data: 2009-08-02 20:38:09
Autor: Przemek V

Użytkownik "Max_P" <Max_P@xxl.pl> napisał w wiadomości news:h529rl$vuq$1news.onet.pl...

> [...]
dedykowne dokladnie do tych zanieczyszczeń. Wejdź chłopie na stronę
autokosmetyków i sobie poszukaj do wyboru.

A to absolutnie najlepsze. Prosto z Danii.

http://www.lurpak.com/C1256ED9004B6707/O/UWEN5ZSGAA

Data: 2009-08-01 22:47:25
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Max_P pisze:
[...]

Hmm, ktoś tu slang "sibistów" krytykował.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-08-02 00:03:48
Autor: STranger
Max_P pisze:

Może ktoś przerabiał ten temat?

Jak widzisz - przerabiali. Pojechali kurde masłem ~~%O To i tak dobrze, że nie pucpapierem.

Piszesz jakby w kryptoreklamie. Po co kupować drogie kosmetyki samochodowe dedykowane gdy zwykłe masło/margaryna wystarczą w zupełności. A przy okazji w pełni ekologiczne :)

STranger

Data: 2009-08-02 09:13:44
Autor: marjan
STranger pisze:
Po co kupować drogie kosmetyki samochodowe dedykowane gdy zwykłe masło/margaryna wystarczą w zupełności. A przy okazji w pełni ekologiczne :)

Dokładnie. Kurde, kupiłem kiedyś takie płyny do mycia szyb samochodowych, piszę w liczbie mnogiej, bo były dwa rodzaje:
1) Na zewnątrz - dobrze usuwa ciężkie zanieczyszczenia
2) Do wewnątrz - po umyciu nie paruje.

I co? Dupa, bardziej zadowolony byłem jak korzystałem ze zwykłych "domowych" środków którymi mama okna w mieszkaniu myje :) a ile taniej..

Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz Morycz
[e-mail bez cyferek]

Data: 2009-08-02 03:49:57
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Sugerujesz, że masło nie działa?!
PO pastę musisz jechać do sklepu, a masło w domu niemal każdy ma.

A palnięcie z margaryną świadczy o totalnej nieznajomości tematu.

zyga

Data: 2009-08-02 09:11:48
Autor: STranger
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Sugerujesz, że masło nie działa?!

Uważam, że skoro tyle osób mówi że działa to faktycznie działa!
Ale dlaczego działa, jaka reakcja chemiczna zachodzi między masłem a smołą?

PO pastę musisz jechać do sklepu, a masło w domu niemal każdy ma.

Otóż to. Choć niekoniecznie czyste masło, zwykle w sklepach pod nazwą masło ekstra są różne miksy z margaryną.

A palnięcie z margaryną świadczy o totalnej nieznajomości tematu.

:> A dlaczego margaryna nie działa a masło tak?

btw - jedząc masło nawet nie zdajesz sobie sprawy jak dużo margaryny producent zmieszał. Niestety, o czyste masło obecnie tak trudno jak o auto na rynku wtórnym z niecofanym licznikiem. Uczciwi Mohikanie już wymarli prawie całkiem... ;)

STranger

Data: 2009-08-02 10:00:21
Autor: J.F.
On Sun, 02 Aug 2009 09:11:48 +0200,  STranger wrote:
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Sugerujesz, że masło nie działa?!
Uważam, że skoro tyle osób mówi że działa to faktycznie działa!

Dziala rewelacyjnie.

Ale dlaczego działa, jaka reakcja chemiczna zachodzi między masłem a smołą?

Niekoniecznie chemiczna - moze tluszcz robi za rozpuszczalnik dla
smoly.

A palnięcie z margaryną świadczy o totalnej nieznajomości tematu.
:> A dlaczego margaryna nie działa a masło tak?

Wydaje mi sie ze tez dziala.

[...]

Sie mylisz - maslo jest ostatnio uczciwe. Tylko trzeba czytac i kupic
"maslo", a nie "masmix", "oselka", czy jeszcze cos innego.

IMO - to jakis wysmiewany unijny przepis zadzialal, okreslajacy ilosc
masla w masle :-)

J.

Data: 2009-08-02 21:56:07
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Czym zmyć z lakieru czarne kropki?

Sugerujesz, że masło nie działa?!

Uważam, że skoro tyle osób mówi że działa to faktycznie działa!
Ale dlaczego działa, jaka reakcja chemiczna zachodzi między masłem a smołą?

Masło wiąże i rozpuszcza cząsteczki cięższe od siebie.
Chemia ze szkoły podstawowej, kiedyś w 8 klasie.

PO pastę musisz jechać do sklepu, a masło w domu niemal każdy ma.

Otóż to. Choć niekoniecznie czyste masło, zwykle w sklepach pod nazwą masło ekstra są różne miksy z margaryną.

Kłamiesz! Masło to masło, masmix to ścierwo.

A palnięcie z margaryną świadczy o totalnej nieznajomości tematu.

:> A dlaczego margaryna nie działa a masło tak?

Daaawno temu próbowałem z margaryna chyba Delicat i nie działało.
Nie próbowałem takiego masmixa, czyli margaryny z masłem, bo wiem, że masło na pewno zadziała.

[...]

Kłamiesz!
Obecnie przepisy regulują co jest masłem co masmixem.

zyga

Data: 2009-08-02 23:50:57
Autor: STranger
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

PO pastę musisz jechać do sklepu, a masło w domu niemal każdy ma.

Otóż to. Choć niekoniecznie czyste masło, zwykle w sklepach pod nazwą masło ekstra są różne miksy z margaryną.

Kłamiesz!

Heh.. nie tak emocjonalnie.

Masło to masło, masmix to ścierwo.

Nieoszukane masło to masło, a oszukane masło to masmix właśnie i jak najbardziej ścierwo - tu się zgadzamy.

[...]

Nie emocjonuj się tak bardzo, to tylko dyskusja :>

Obecnie przepisy regulują co jest masłem co masmixem.

Przepisy przepisami, a producenci masła i tak oszukują. Sprawdź w byle supermarkecie masło. Może te najdroższe są faktycznie masłem, ale tańsze masło jest oszukane.

STranger

Data: 2009-08-03 14:23:00
Autor: Jakub Witkowski
STranger pisze:

Przepisy przepisami, a producenci masła i tak oszukują. Sprawdź w byle supermarkecie masło. Może te najdroższe są faktycznie masłem, ale tańsze masło jest oszukane.

A jak - analizę chemiczną ma zrobić?

Bo jeśli idzie o to, co jest na etykiecie, to ja nie znalazłem ostatnio
ani jednego produktu, który by się nazywał "masło", a miał w składzie
wyszczególnione oleje roślinne.
Fakt, że pomysłowość producentów w opakowywaniu margaryn tak,
aby przypominały maksymalnie masło jest faktycznie spora.

Data: 2009-08-04 00:51:06
Autor: STranger
Jakub Witkowski pisze:
STranger pisze:

[...]

Chodzi o zwykłe ordynarne mieszanie margaryny z masłem dla zysku, a nie o etykiety upodabniające:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,3162363.html
http://www.sfora.pl/Uwazaj-jakie-maslo-kupujesz-a9492
A reszta na google w ilościach dowolnych.
Zresztą po smaku i konsystencji można oszukane masło rozpoznać, gdy ktoś pamięta z PRLu jak powinno smakować prawdziwe masło.

STranger

Czym zmyć z lakieru czarne kropki?