Czynny żal a niezłożona deklaracja VAT

Data: 2012-09-14 14:20:20
Autor: Roman
Czynny żal a niezłożona deklaracja VAT
Witam

Mam zawieszoną DG od prawie roku natomiast parę miesięcy temu sprzedałem środek trwały z DG (niestety pieniędzy za niego w całości do dzisiaj nie otrzymałem). Następnie wyjechałem za granicę a deklarację miała wysłać znajoma "księgowa" i przesłać kasę za podatek - niestety z jakichś względów tego nie zrobiła. Niedawno się o tym dowiedziałem. Mam teraz spory problem - gdyż opóźnienie wynosi już kilka miesięcy a co wiecej nie mam w tej chwili wystarczających środków aby zapłacić cały podatek. Czy jak wyślę czynny żal z deklaracją w tym momencie ale nie zapłacę podatku to będzie on ważny? Czy lepiej poczekać aż klient się wywiąże z zapłaty za ten środek i wtedy wysłać deklarację płacąc jednocześnie podatek? Czy można jednocześnie w czynnym żalu poprosić o prolongatę płatności podatku?

Pzdr
Roman

Data: 2012-09-15 16:21:06
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 14 Sep 2012, Roman wrote:

[...]

  Na mój rozum powinien być ważny, ale niewpłacenie podatku po wezwaniu
przez US go "unieważni". Zajrzyj do KKS i przeczytaj ten przepis, tam
jest dopisek "najpóźniej po wezwaniu przez US" czy jakoś tak.
  I do tego "w całości" (pamiętać o odsetkach!)

Czy
lepiej poczekać aż klient się wywiąże z zapłaty za ten środek i wtedy wysłać
deklarację płacąc jednocześnie podatek?

  Na odsetki starczy? ;)

Czy można jednocześnie w czynnym
żalu poprosić o prolongatę płatności podatku?

  Ależ prosić można, ryzykując skutkiem jak wyżej.
  Przepis masz tu:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,216,9176,20120418,zaniechanie-ukarania-sprawcy.html
....zwróć uwagę na słowa "tylko wtedy".
  Wystarczy że klient zapłaci po terminie wyznaczonym przez US, nie zdążysz
wziąć kredytu ani pożyczki i do widzenia.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-16 18:08:50
Autor: Roman
[...]

no to miodzio;(