Czyszczenie CEIDG

Data: 2018-05-16 18:30:04
Autor: m
Czyszczenie CEIDG
W dniu 16.05.2018 o 10:56, jureq pisze:
Chyba wypada przypomnieć, że w najbliższy piątek upływa termin uzupełnienia danych w CEIDG. Dane przenoszone z ewidencji papierowej w końcu roku 2011 nie zawierały numeru PESEL. Termin uzupełnienia to właśnie 18.05.2018. Brak PESELu oznacza automatyczne wykreślenie z ewidencji.
Niestety w podglądzie danych na stronie CEIDG nie można w sposób 100% pewny sprawdzić czy ten numer był zgłoszony.

To ja się zapytam, bo mnie ciekawi, jak oleję temat, to co się stanie że
mnie wykreślą?

p. m.

Data: 2018-05-17 13:21:09
Autor: radekp@konto.pl
Czyszczenie CEIDG
Wed, 16 May 2018 18:30:04 +0200, w <5afc5c8c$0$687$65785112@news.neostrada.pl>,
m <mvoicem@gmail.com> napisał(-a):

> [...]
> To ja się zapytam, bo mnie ciekawi, jak oleję temat, to co się stanie że

Zwrócą zapłacony VAT jako pobrany od nieistniejącego podmiotu ;)
Po czym dowalą grzywnę za prowadzenie niezarej. DG ;)

Data: 2018-05-18 11:39:09
Autor: J.F.
Czyszczenie CEIDG
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1cpqfd5cnb7md6nejltqu0tet02ntno7ph@4ax.com...
[...]

A gdzie tam. Uznaja, ze VAT sie slusznie nalezy, ale odliczano VAT od zakupow nieslusznie.
I do zwrotu/doplaty, z odsetkami ...

Po czym dowalą grzywnę za prowadzenie niezarej. DG ;)

J.

Data: 2018-05-18 12:11:35
Autor: ń
Czyszczenie CEIDG
Ale przecież CEDiG to jedno, a zgłoszenie do US (i ZUS/GUS) to drugie - no chyba, żeby się pozmieniało i powiązali z automatu?

Data: 2018-05-18 12:32:38
Autor: Wojciech Bancer
Czyszczenie CEIDG
On 2018-05-18, ń <ń@ń.ń> wrote:

Ale przecież CEDiG to jedno, a zgłoszenie do US (i ZUS/GUS) to drugie - no chyba, żeby się pozmieniało i powiązali z automatu?

Przecież od dawna te zgłoszenia są powiązane. Wysyłasz tylko do CEIDG,
a dalej do poszczególnych urzędów idzie automatem.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-05-18 17:26:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czyszczenie CEIDG
Hello Wojciech,

Friday, May 18, 2018, 12:32:38 PM, you wrote:

[...]

Oprócz VAT.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2018-05-19 12:59:06
Autor: Wojciech Bancer
Czyszczenie CEIDG
On 2018-05-18, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

[...]

Przecież od dawna te zgłoszenia są powiązane. Wysyłasz tylko do CEIDG,
a dalej do poszczególnych urzędów idzie automatem.

Oprócz VAT.

VAT-R też można załączyć, ale fakt.

Natomiast przy wyrejestrowaniu, to chyba pójdzie z automatu?
Można być czynnym podatnikiem VAT, tak o?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-05-19 14:21:32
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czyszczenie CEIDG
Hello Wojciech,

Saturday, May 19, 2018, 12:59:06 PM, you wrote:

[...]

Nie idzie - trzeba złożyć osobno VAT-R

Można być czynnym podatnikiem VAT, tak o?

Nie można - dlatego VAT-R :)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2018-05-19 15:10:06
Autor: ń
Czyszczenie CEIDG
A dlaczego nie? Przecież przychody obciążone VAT mogą być z innego tytułu, niż DG.

-- -- -
Nie można

Data: 2018-05-19 17:51:39
Autor: Wojciech Bancer
Czyszczenie CEIDG
On 2018-05-19, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

[...]

VAT-R też można załączyć, ale fakt.
Natomiast przy wyrejestrowaniu, to chyba pójdzie z automatu?
Nie idzie - trzeba złożyć osobno VAT-R

Od 2017 to chyba urząd może wykreślać z automatu, z różnych przyczyn. Myślę, że podciągną pod to wykreślenie z CEIDG
(zawieszenie na okres > 6 miesięcy powoduje wyrejestrowanie
z VAT, nie wiem jak zadziała wykreślenie z ewidencji CEIDG).

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-05-19 19:42:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czyszczenie CEIDG
Hello Wojciech,

Saturday, May 19, 2018, 5:51:39 PM, you wrote:

[...]

Po 4 latach zawieszenia nastąpiło wykreślenie z automatu - zapomniałem
przedłużyć zawieszenie. Przyszło zaproszenie z US do złożenia
wyjaśnień, dlaczego nie złożyłem VAT-R.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2018-05-18 17:25:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czyszczenie CEIDG
Hello ń,

Friday, May 18, 2018, 12:11:35 PM, you wrote:

Ale przecież CEDiG to jedno, a zgłoszenie do US (i ZUS/GUS) to
drugie - no chyba, żeby się pozmieniało i powiązali z automatu?

Powiązali. Oprócz VAT.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2018-05-18 17:48:51
Autor: ń
Czyszczenie CEIDG
No znam niepowiązanych, są w CEDiG (jakoś z automatu przepisani z gminnych "bez wiedzy i zgody"), a w US/ZUS nie bo nie prowadzą.
CEDiG jest deklaratywny, czy konstytutywny?

-- -- -
Powiązali.

Data: 2018-05-18 12:31:51
Autor: Wojciech Bancer
Czyszczenie CEIDG
On 2018-05-18, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Zwrócą zapłacony VAT jako pobrany od nieistniejącego podmiotu ;)

A gdzie tam. Uznaja, ze VAT sie slusznie nalezy, ale odliczano VAT od zakupow nieslusznie. I do zwrotu/doplaty, z odsetkami ...

No ale to od dnia wykreślenia, a nie "wstecznie". :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-05-18 16:08:24
Autor: J.F.
Czyszczenie CEIDG
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnpftasn.1nn8.wojciech.bancer@pl-test.org...
On 2018-05-18, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
[...]

Wystarczy. Za pol roku sie zorientuja i kaza zaplacic :-)

J.

Czyszczenie CEIDG