Czyszczenie drukarki

Data: 2013-09-09 14:43:20
Autor: Chocobo
Czyszczenie drukarki
Czy s± jakie¶ tajne serwisowe sposoby na od¶wieżenie starej brudnej drukarki?
Nie chodzi mi o jako¶ć wydruku i programowe zabawy, a o rozebranie jej na czę¶ci i ogarnięcie np paneli obudowy, która ma milion zakamarków w których s± "zacieki" z kurzu i resztek tonera.
Ręcznie doprowadzenie tego do porz±dku potrwałoby pewnie z tydzień :/
Marcin

Data: 2013-09-09 17:35:22
Autor: ToMasz
Czyszczenie drukarki
W dniu 09.09.2013 14:43, Chocobo pisze:
[...]
jest taki płyn, nazywa się dimer. możesz poszukać w makro, selgrosie albo na allegro. nie wiem jakich ¶rodków myj±cych używałe¶, ale dimer ma kopa. jak go rozcieńczysz wbrew zaleceniom 1:1 to reaguje z aluminium. tak więc sugeruje rozrobić dimera, wlać do spryskiwacza, spryskać co potrzebujesz, zebrać co się da szmat±, g±bk±, a co się nieda odkurzaczem. jasne że to zdrowe dla niego nie będzie, ale jak zbierzesz 50ml wody, i wyrzucisz worek, to raczej nic złego się nie stanie

ToMasz

Data: 2013-09-09 22:49:48
Autor: BartekK
Czyszczenie drukarki
W dniu 2013-09-09 14:43, Chocobo pisze:
Czy są jakieś tajne serwisowe sposoby na odświeżenie starej brudnej
drukarki?
Nie chodzi mi o jakość wydruku i programowe zabawy, a o rozebranie jej
na części i ogarnięcie np paneli obudowy, która ma milion zakamarków w
ktĂłrych sÄ… "zacieki" z kurzu i resztek tonera.
Ręcznie doprowadzenie tego do porządku potrwałoby pewnie z tydzień :/
Marcin
w "profesjonalnym autoryzowanym serwisie" obudowa jest rozbierana i wszystko jest myte... pod wielkim zlewem ;) Najpierw zwykłym płynem "do garów" i pędzlem (takim jak do malowania), potem silnym strumieniem wody, a potem dmuchanie-suszenie z kompresora.

Data: 2013-09-09 23:27:25
Autor: Chocobo
Czyszczenie drukarki
W dniu 2013-09-09 22:49, BartekK pisze:

[...]

Ogólnie usunięcie tego brudu sam± szmatk± daje satysfakcjonuj±cy efekt, nie trzeba  (na chwilę obecn±) żadnej chemii. On odchodzi nawet po przejechaniu paluchem
http://prntscr.com/1qco4q

Problem bardziej z dostępem do zakamarków. Nawet wkładałem pod prysznic i dałem duże ci¶nienie i w±ski strumień niestety to akurat nie za bardzo działa.
O ile w pierwszym zdjęciu to nie jest bardzo duży problem, to już w tego typu elementach http://prntscr.com/1qcove
jest lipa. A na pewno będ± jeszcze gorsze.
Próbowałem, owijać ¶rubokręt szmatk±, ale zbiera za bardzo punktowo, no i problem z narożnikami. Może rzeczywi¶cie pędzelek jest wart wypróbowania :)

Marcin

Data: 2013-09-10 08:50:04
Autor: chochlik_drukarski
Czyszczenie drukarki

Użytkownik "Chocobo" <bozupabylazaslona@poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:l0leg0$2rp$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ja czy¶ciłem kilkana¶cie drukarek poprzez rozebranie ich dosłownie do ostatniej
¶rubki. Większo¶ć drukarek po kilku latach jest tak zachlapana w ¶rodku, ze inaczej
po prostu się nie da. Można ewentualnie poprzestać na zdjęciu wszystkich widocznych
plastików, co często też nie jest proste, bo niektóre elementy s± mocno zintegrowane
z cało¶ci±. W każdym razie je¶li to ma być czyste to zapomnij o jakim¶ dłubaniu patyczkami.
Jedna kropla tego cholernego tuszu potrafi zabrudzić pół drukarki, a jak zaschnie to
godzinami to trzeba moczyć i płukać.

Data: 2013-09-10 22:37:13
Autor: Chocobo
Czyszczenie drukarki
W dniu 2013-09-10 08:50, chochlik_drukarski pisze:

Ja czy¶ciłem kilkana¶cie drukarek poprzez rozebranie ich dosłownie do
ostatniej
¶rubki.

Taki jest plan mniej więcej :)

> W każdym razie je¶li to ma być czyste to zapomnij o jakim¶
dłubaniu patyczkami.

Sęk w tym, że pojedyncze nierozbieralne już elementy s± tak skonstruowane, że moje delikatne paluszki maj± problem :)

Marcin

Data: 2014-03-07 21:28:08
Autor: Poldek
Czyszczenie drukarki
BartekK wrote:
[...]

Autoryzowane serwisy mają specjalne płyny do mycia drukarek. Nazwa tego płynu jest tajemnicą firmy :-) W każdym razie to nie jest płyn do mycia naczyń, tylko odpowiedni koncentrat sprowadzany na zamówienie. Ale przy pojedyńczej drukarce pewnie dobry płyn do mycia naczyń może dać efekt.

Data: 2014-03-08 00:00:00
Autor: BartekK
Czyszczenie drukarki
Taaa, i jest to przewaĹĽnie jakaĹ› mutacja tego: http://kopier.pl/pol_pl_Cleanser-Plastik-1l-MICROCHIP-30026_1.png

Data: 2014-03-11 09:54:06
Autor: Poldek
Czyszczenie drukarki
BartekK wrote:
[...]

Tak, no i?
A moĹĽe nie.

Data: 2013-09-10 12:14:15
Autor: Yakhub
Czyszczenie drukarki
W li¶cie datowanym 9 wrze¶nia 2013 (14:43:20) napisano:

[...]

Fragmenty  plastikowej  obudowy  znakomicie  myj±  się  w  zmywarce do
naczyń.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2013-09-10 22:39:12
Autor: Chocobo
Czyszczenie drukarki
W dniu 2013-09-10 12:14, Yakhub pisze:

Fragmenty  plastikowej  obudowy  znakomicie  myj±  się  w  zmywarce do
naczyń.

O, to jest my¶l. A praktykowałe¶ z chemi±, czy sam± wod±? Jeden z moich noży z plastikow± r±czk± niestety nie zniósł zmywarki najlepiej, ale może to kwestia konkretnego plastiku

Marcin

Data: 2013-09-11 12:34:28
Autor: ikov
Czyszczenie drukarki
[...]

Jest też patent na wybielenie - je¶li obudowa onegdaj była biała, a teraz szarokremowa: w drogerii trzeba kupić preparat do rozja¶niania włosów (woda utleniona w formie żelu). Smarujesz plastiki i wystawiasz na niezbyt długi czas na słońce. Przy słabym efekcie można powtórzyć, plastiku nie powinno uszkodzić a będzie wygl±dał jak prosto z fabryki. Pomaga na od¶wieżanie (wyzualne) plastików starej elektroniki, np C64 albo jakie¶ pradawne konsole.

Czyszczenie drukarki