Czyszczenie łańcucha - czy warto na długo eksploatowanym?

Data: 2016-06-27 17:46:15
Autor: TheGhost
Czyszczenie łańcucha - czy warto na długo eksploatowanym?
Teraz zasadnicze pytanie - czy po wyszejkowaniu łańcucha wypełnionego smarem z kurzem i wyczyszczeniu benzyną ekstrakcyjną zębatek nie dostanie nagle luzów i nie zacznie skakać? 1 łańcuch, kaseta i korba od wymiany w 2012 r. przejechały równe 5000 km, więc są dopasowane, ale jeśli nagle łańcuch pozbędzie się wypełniacza w postaci mazi to nie skończy się na potrzebie wymiany całego napędu? Obawiam się przeskakiwania itp. Chcę, by w końcu było czysto (obecnie dotknięcie łańcucha kończy się użyciem pasty BHP do mycia skóry) ale bez potrzeby większej inwestycji w sprzęt.

Zasada jest taka, że korbę / wolnobieg / kasetę / poszczególne zębatki (jesli kaseta ma taką możliwość)wymienia się, gdy łańcuch podczas kręcenia przeskakuje na zębatce (ślizga się). Łańcuch zazwyczaj kiedy strzeli, lub też kiedy będąc na zębatce po naciągnięciu go do góry odstaje od zębatek powiedzmy te powiedzmy 5 mm. Myślę, że nawet na zasyfionym łańcuchu można to sprawdzić (nawet nie mając miernika zużycia łańcucha)

Pozdrawiam, M.

Czyszczenie łańcucha - czy warto na długo eksploatowanym?