Czyszczenie retorty

Data: 2014-07-16 18:16:49
Autor: wowa
Czyszczenie retorty

Użytkownik <qwerty> napisał w wiadomości news:53c581e6$0$2145$65785112news.neostrada.pl...
Witam,

Jestem posiadaczem kotła ślimakowego na ekogroszek Defro Komfort Eko 25kW.
Chciałem wyczyścić w nim retortę, niestety nakrętka od spodniego dekielka retorty mocno trzyma i nawet użycie dużej siły nie pomaga a nie chcę przesadzić z siłą aby nie obrobić nakrętki. Opukiwanie młotkiem oraz użycie WD-40 (nakrętka jest z kapturkiem) nic nie pomaga, macie jakiś pomysł jak to odkręcić?

Może lewy gwint? Jeśli nic się nie spali to podgrzać samą nakrętkę. Często pomaga dociągnięcie nakrętki.
Wojtek
--
sygnaturka poszła...

Data: 2014-07-16 20:23:07
Autor:
Czyszczenie retorty
Może lewy gwint? Jeśli nic się nie spali to podgrzać samą nakrętkę. Często pomaga dociągnięcie nakrętki.

Lewy gwint w retorcie, w dodatku nie obrotowej? Nie idzie ruszyć ani w lewo ani w prawo a silniej wolę nie ryzykować. Podgrzanie lutownicą gazową nic nie dało. Na razie zostawiłem retortę w spokoju, jak się zapcha tak, że nie będzie dmuchało to wówczas nie będę miał nic do stracenia.

Czyszczenie retorty