Czyszczenie sitka z sokowirówki - jak ?

Data: 2009-05-03 00:51:54
Autor: Piotrek
Czyszczenie sitka z sokowirówki - jak ?
Niestety po użyciu sokowirówki w sitku filtrującym pozostaje mnóstwo resztek.
Próby wypłukiwania przeciwnym strumieniem nie dają nic - resztki są za miekkie i nie wylatują.
podobnie płukanie w wodzie i wytrząsanie
Macie jakieś dobre pomysły na czyszczenie tego sitka ?

Piotrek

Data: 2009-05-03 02:56:44
Autor: Panslavista

Użytkownik "Piotrek" <bez_adresu@onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

Szczoteczką, z obu stron.

Data: 2009-05-03 17:49:34
Autor: Piotrek
Panslavista pisze:
[...]

powoduje to zdrapanie tylko tego co wystaje ponad powierzchnię sitka a to co w dziurkach - zostaje bo są za duże włoski w szczoteczce

czyli - ten sposób nie działa :(

Piotrek

Data: 2009-05-03 18:13:02
Autor: Panslavista

Panslavista pisze:
> [...]
powoduje to zdrapanie tylko tego co wystaje ponad powierzchnię sitka a
to co w dziurkach - zostaje bo są za duże włoski w szczoteczce

Wystarczy postukać i wysuszyć.

Data: 2009-05-03 22:48:12
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sun, 03 May 2009 17:49:34 +0200, Piotrek napisał(a):

Szczoteczką, z obu stron.

powoduje to zdrapanie tylko tego co wystaje ponad powierzchnię sitka a to co w dziurkach - zostaje bo są za duże włoski w szczoteczce

czyli - ten sposób nie działa :(

 A pomyślałeś o tym, by wziąć inną szczotkę?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-05-03 23:08:54
Autor: Bogdan Kwietniak
Piotrek pisze:
Panslavista pisze:
[...]

Musowo działa. Od lat moim letnio-jesiennym zajęciem jest przerabianie jabłek na soki i oczyszczenie sitka wymaga:
a) płukania przemiennego (wewnątrz/zewnątrz)
b) przeczyszczenia szczoteczką do rąk
c) powtórzenia powyższego ze 3-4 razy
Od biedy można urządzić "burzę w misce wody", ale wymaga to więcej wody.

Bogdan

Data: 2009-05-04 08:35:48
Autor: szadok
Czyszczenie sitka z sokowirĂłwki - jak ?
Dnia 03.05.2009 Bogdan Kwietniak <drumel@poczta.onet.pl> napisał/a:

Musowo działa. Od lat moim letnio-jesiennym zajęciem jest przerabianie jabłek na soki i oczyszczenie sitka wymaga:

A potem pasteryzujesz? Pytam na zaś, bo zdaje się, że mi klęska urodzaju
grozi :)

Soki czysto-jabłkowe, czy z domieszkami innych owoców/warzyw robisz?

pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
śp. babcia

Data: 2009-05-05 22:02:40
Autor: Bogdan Kwietniak
szadok pisze:
[...]

Jak na razie - tylko do bezpośredniego zużycia.

Soki czysto-jabłkowe, czy z domieszkami innych owoców/warzyw robisz?

Głównie czysto jabłkowe, choć bywa, że pojawiają się w nich i porzeczki, jeśli akurat podprowadzę je z działki u babci ;)

BogdanKa

Data: 2009-05-08 21:55:53
Autor: asmira
[...]

to może przy okazji spytam się jaką sokowirówkę polecacie?
mąż mi wpadł na pomysł, że soki są super zdrowe. ja tam osobiście wolę warzywa/owoce w całości pożerać.

A.

Data: 2009-05-14 16:47:55
Autor: szadok
Czyszczenie sitka z sokowirĂłwki - jak ?

to może przy okazji spytam się jaką sokowirówkę polecacie?
mąż mi wpadł na pomysł, że soki są super zdrowe. ja tam osobiście wolę warzywa/owoce w całości pożerać.

Kupiliśmy ostatnio rodzicom zelmera. Model 476. Rewelacja. 1. nie trzeba rozkrawać owocow warzyw
2. cicha 3. szybka
4. ogromny kosz na odpadki, nie ma problemu z otwieraniem czyszczeniem
etc
5. super kubek z separatorem piany. 6. funkcja autoczyszczenia też fajna rzecz (turbo)

jednym słowem polecam
pzdr, szadok

Data: 2009-05-04 10:44:52
Autor: ąćęłńóśźż
Czyszczenie sitka z sokowirówki - jak ?
Działa, szczotką wzdłuż dziurek, od zewnatrz sitka, pod strumieniem wody - gdybym nie wiedział, że uspokaja nerwy, to jakbym nie wziął tego sitka i nim o scianę nie pie....... ł ;-))
JaC

-- -- -

Musowo działa.

Data: 2009-05-04 09:00:17
Autor: Jacek
Czyszczenie sitka z sokowirówki - jak ?
Szczotkę odradzam, a polecam zmywak "druciki" - może byc stalowy a dla bardziej ostrożnych jakiś miększy (widziałem czerwonawe, podobno miękkie, ale nie używałem). Krzywdy sitku nie zrobi a ładnie czyści,
Jacek

Data: 2009-05-04 09:05:36
Autor: Panslavista

Użytkownik "Jacek" <maps@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

Szczotka stylonowa nie uszkodzi sitka metalowego, a wystarczy namoczyć w
roztworze płynu do naczyń i nic w siatce po szczotkowaniu nie zostanie,
nawet jak facet wysuszył sitko z włóknami roslinnymi, ale ostre krawędzie
"druciaka" i owszem.

Data: 2009-05-06 08:39:25
Autor: Marex
Panslavista <panslavista@wp.pl> napisał(a):

> [...]

roztworze płynu do naczyń i nic w siatce po szczotkowaniu nie zostanie,
nawet jak facet wysuszył sitko z włóknami roslinnymi, ale ostre krawędzie

     Szczotka metalowa do czyszczenia z rdzy zazwyczaj wystarcza. Poza tym jesli sitko jest metalowe - drobiny zapychające mozna wypalić nad gazem. Tak jak sitko od ekspresu kawowego...                           PozdrawiaM

Data: 2009-05-06 11:05:02
Autor: Panslavista

Użytkownik "Marex" <marksv.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Tak
jak sitko od ekspresu kawowego...                           PozdrawiaM

Sitko z sokowirówki nie rdzewieje.

Data: 2009-05-06 20:50:58
Autor: Marex
> [...]

Tak
> jak sitko od ekspresu kawowego...                           PozdrawiaM

    Toteż pytający w temacie nie będzie go czyscił od rdzy..!<rotfl>

Data: 2009-05-07 22:19:35
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 6 May 2009 08:39:25 +0000 (UTC), Marex napisał(a):

     Szczotka metalowa do czyszczenia z rdzy zazwyczaj wystarcza. Poza tym jesli sitko jest metalowe - drobiny zapychające mozna wypalić nad gazem. Tak jak sitko od ekspresu kawowego...

 Rany, ale kombinujecie. Moulinex po prostu dorzuca do sokowirówki
najzwyklejszą szczotkę, która pięknie czyści to sitko. Do głowy by mi nie
przyszło łapać za druciaka albo wsadzać to nad gaz...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-05-08 19:35:15
Autor: Marex
Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> napisał(a):
> [...]

najzwyklejszą szczotkę, która pięknie czyści to sitko. Do głowy by mi nie
przyszło łapać za druciaka albo wsadzać to nad gaz...

      To po kiego diabła  cały post?? Odpowiadamy bo pytający bezradny jak ......  Więc może z nudów, może z przerażenia pleciemy coś jakby w temacie.. Taki poziom odpowiedzi jaki  i pytań... Cóż- bywa~~

--

Czyszczenie sitka z sokowirówki - jak ?