Czyszczenie sitka z sokowirówki - jak ?

Data: 2009-05-03 02:56:44
Autor: Panslavista
Czyszczenie sitka z sokowirówki - jak ?

Użytkownik "Piotrek" <bez_adresu@onet.pl> napisał w wiadomości
news:gtiila$pe0$1node2.news.atman.pl...
Niestety po użyciu sokowirówki w sitku filtrującym pozostaje mnóstwo
resztek.
Próby wypłukiwania przeciwnym strumieniem nie dają nic - resztki są za
miekkie i nie wylatują.
podobnie płukanie w wodzie i wytrząsanie
Macie jakieś dobre pomysły na czyszczenie tego sitka ?

Piotrek

Szczoteczką, z obu stron.

Data: 2009-05-03 17:49:34
Autor: Piotrek
Panslavista pisze:
[...]

powoduje to zdrapanie tylko tego co wystaje ponad powierzchnię sitka a to co w dziurkach - zostaje bo są za duże włoski w szczoteczce

czyli - ten sposób nie działa :(

Piotrek

Data: 2009-05-03 18:13:02
Autor: Panslavista

Panslavista pisze:
> [...]
powoduje to zdrapanie tylko tego co wystaje ponad powierzchnię sitka a
to co w dziurkach - zostaje bo są za duże włoski w szczoteczce

Wystarczy postukać i wysuszyć.

Data: 2009-05-03 22:48:12
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sun, 03 May 2009 17:49:34 +0200, Piotrek napisał(a):

Szczoteczką, z obu stron.

powoduje to zdrapanie tylko tego co wystaje ponad powierzchnię sitka a to co w dziurkach - zostaje bo są za duże włoski w szczoteczce

czyli - ten sposób nie działa :(

 A pomyślałeś o tym, by wziąć inną szczotkę?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-05-03 23:08:54
Autor: Bogdan Kwietniak
Piotrek pisze:
Panslavista pisze:
[...]

Musowo działa. Od lat moim letnio-jesiennym zajęciem jest przerabianie jabłek na soki i oczyszczenie sitka wymaga:
a) płukania przemiennego (wewnątrz/zewnątrz)
b) przeczyszczenia szczoteczką do rąk
c) powtórzenia powyższego ze 3-4 razy
Od biedy można urządzić "burzę w misce wody", ale wymaga to więcej wody.

Bogdan

Data: 2009-05-04 08:35:48
Autor: szadok
Czyszczenie sitka z sokowirĂłwki - jak ?
Dnia 03.05.2009 Bogdan Kwietniak <drumel@poczta.onet.pl> napisał/a:

Musowo działa. Od lat moim letnio-jesiennym zajęciem jest przerabianie jabłek na soki i oczyszczenie sitka wymaga:

A potem pasteryzujesz? Pytam na zaś, bo zdaje się, że mi klęska urodzaju
grozi :)

Soki czysto-jabłkowe, czy z domieszkami innych owoców/warzyw robisz?

pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
śp. babcia

Data: 2009-05-05 22:02:40
Autor: Bogdan Kwietniak
szadok pisze:
[...]

Jak na razie - tylko do bezpośredniego zużycia.

Soki czysto-jabłkowe, czy z domieszkami innych owoców/warzyw robisz?

Głównie czysto jabłkowe, choć bywa, że pojawiają się w nich i porzeczki, jeśli akurat podprowadzę je z działki u babci ;)

BogdanKa

Data: 2009-05-08 21:55:53
Autor: asmira
[...]

to może przy okazji spytam się jaką sokowirówkę polecacie?
mąż mi wpadł na pomysł, że soki są super zdrowe. ja tam osobiście wolę warzywa/owoce w całości pożerać.

A.

Data: 2009-05-14 16:47:55
Autor: szadok
Czyszczenie sitka z sokowirĂłwki - jak ?

to może przy okazji spytam się jaką sokowirówkę polecacie?
mąż mi wpadł na pomysł, że soki są super zdrowe. ja tam osobiście wolę warzywa/owoce w całości pożerać.

Kupiliśmy ostatnio rodzicom zelmera. Model 476. Rewelacja. 1. nie trzeba rozkrawać owocow warzyw
2. cicha 3. szybka
4. ogromny kosz na odpadki, nie ma problemu z otwieraniem czyszczeniem
etc
5. super kubek z separatorem piany. 6. funkcja autoczyszczenia też fajna rzecz (turbo)

jednym słowem polecam
pzdr, szadok

Data: 2009-05-04 10:44:52
Autor: ąćęłńóśźż
Czyszczenie sitka z sokowirówki - jak ?
Działa, szczotką wzdłuż dziurek, od zewnatrz sitka, pod strumieniem wody - gdybym nie wiedział, że uspokaja nerwy, to jakbym nie wziął tego sitka i nim o scianę nie pie....... ł ;-))
JaC

-- -- -

Musowo działa.

Czyszczenie sitka z sokowirówki - jak ?