Czyszczenie - tym razem inaczej

Data: 2009-05-30 19:49:26
Autor: Zbylut
Czyszczenie - tym razem inaczej
Hej, Było wiele razy. Problem jest taki u mnie, że nie mam dostępu do
szlaucha, garażu itp. Jedyne czym dysponuję to mieszkanie z balkonem.
Miałem ostatnio przyjemność jeździć w deszczu i błocie. Dziś wziąłem się
za czyszczenie roweru - na balkonie polewanie wodą + czyszczenie
pędzlem oraz papierowymi ręcznikami. Następnie smarowanie łańcucha i
zębatek. Mam bardzo małą łazienkę, rower mi do wanny nie wejdzie. Jak
podejść do czyszczenia roweru w takich warunkach? --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-05-30 21:50:36
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

A próbowałeś ściągać koła?
:>

zyga

Data: 2009-05-30 20:38:35
Autor: Zbylut
Zygmunt M. Zarzecki napisal(a):

zębatek. Mam bardzo małą łazienkę, rower mi do wanny nie wejdzie. Jak
podejść do czyszczenia roweru w takich warunkach?

A próbowałeś ściągać koła?

nie:) po cóş by?

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-05-30 21:52:05
Autor: kml

Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomości news:slrnh2338l.oo6.ZbylutNoWhere.zzz...
[...]

Zdjąć łańcuch, wyszejkować, założyć nasmarować. Reszte olać :D A poważnie to jeżeli miałeś jakiś MEGA syf to może jakaś myjka samoobsługowa ale BEZ polewania piast, amora etc a potem w domu konserwacja napędu.

Jak myłeś rower to woda z balkonu lała się niżej do sąsiadów?

Poza tym od mycia pękają ramy :)

kml
Last update 28/05/2009 czyli manual jak obniżyć amortyzator.

Data: 2009-05-30 20:38:35
Autor: Zbylut
kml napisal(a):

[...]

woda z balkonu spływa taką jakby rynienką, do sąsiadów nic nie leci :)
Chodzi mi tylko o to, by błoto mi nie zajechało napędu:)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-05-30 13:43:54
Autor: baranowski.m
Czyszczenie - tym razem inaczej
A po co szejkować łańcuch wystarczy tylko oczyścić z piachu jakimś
pędzelkiem i nasmarować. To że łańcuch jest brudny nie wpływa na jego
żywotność tylko to że jest nienasmarowany.

Data: 2009-05-30 13:51:27
Autor: Saurus
On 30 Maj, 22:43, baranowsk...@wp.pl wrote:
A po co szejkować łańcuch wystarczy tylko oczyścić z piachu jakimś
pędzelkiem i nasmarować. To że łańcuch jest brudny nie wpływa na jego
żywotność tylko to że jest nienasmarowany.

Wpływa, twarde drobiny piachu i kurzu oraz własne drobinki wytartego
metalu przyspieszają jego zużycie. W pewnym momencie masz w łańcuchu
praktycznie pastę ścierną ;)

Data: 2009-05-30 22:16:49
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-05-30, Saurus wrote:
[...]

Tyle teoria. A masz jakieś twarde dane porównujące zużycie łańcucha
szejkowanego i nieszejkowanego (oba oczywiście smarowane)?

Data: 2009-05-30 15:50:02
Autor: Saurus
Czyszczenie - tym razem inaczej
On 31 Maj, 00:16, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Tyle teoria. A masz jakieś twarde dane porównujące zużycie łańcucha
szejkowanego i nieszejkowanego (oba oczywiście smarowane)?

Nie, przestałem się przejmować pierdołami gdy przeszedłem na napęd
jednorzędowy :P
Ale nawet i taki łańcuch czasem szejkuję i widząc ilość brudu która
osiada potem na dnie (a największy syf po jakim jeżdżę to utwardzone
gruntowe drogi) to jednak bym tego nie lekceważył.

Data: 2009-05-30 21:55:58
Autor: Dominik Mirowski
Czyszczenie - tym razem inaczej
Zbylut wyklepał(a) :

Było wiele razy. Problem jest taki u mnie, że nie mam dostępu do
szlaucha, garażu itp. Jedyne czym dysponuję to mieszkanie z balkonem.

Wiaderko wody albo i dwa - rower wieszasz na trzepaku przed domem przypinając go do niego aby nikt się z nim nie zaprzyjaźnił w czasie gdy pójdziesz po wodę i myjesz...
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2009-05-30 20:38:36
Autor: Zbylut
Dominik Mirowski napisal(a):

Wiaderko wody albo i dwa - rower wieszasz na trzepaku przed domem przypinając go do niego aby nikt się z nim nie zaprzyjaźnił w czasie gdy pójdziesz po wodę i myjesz...

podobnie próbowałem na balkonie, chodzi mi o mechanizmy - rama itp
wszystko jest juĹź czyste :)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-05-31 10:41:01
Autor: Titus Atomicus
Czyszczenie - tym razem inaczej
In article <gvs318$flm$1@opal.futuro.pl>,
 "Dominik Mirowski" <spam.trap@ipv4.pl> wrote:

Zbylut wyklepał(a) :

> [...]

Wiaderko wody albo i dwa - rower wieszasz na trzepaku przed domem przypinając go do niego aby nikt się z nim nie zaprzyjaźnił w czasie gdy pójdziesz po wodę i myjesz...

Moze skorzystac z okazji - teraz pogoda odpowiednia. Poczekac na fajne urwanie chmury i wtedy bez mycia sie obedzie...

TA

Data: 2009-05-31 10:59:03
Autor: Dominik Mirowski
Czyszczenie - tym razem inaczej
Użytkownik wyklepał(a) :

[...]

Słabe... lepiej wsadzić rower na bagażnik dachowy i jechać przynajmniej 100 km/h w takiej ulewie :).

--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2009-05-31 23:05:31
Autor: szaman
Czyszczenie - tym razem inaczej
Dominik Mirowski wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Słabe... lepiej wsadzić rower na bagażnik dachowy i jechać przynajmniej 100 km/h w takiej ulewie :).

dzis tak zrobilem :)
i jak teraz patrze... faktycznie, szoska czysta...

:)

Data: 2009-05-30 22:22:22
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 30.05.2009 21:49 użytkownik Zbylut napisał :
[...]

Odepnij koła i odkręć przerzutkę tylną.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-05-30 22:27:00
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czyszczenie - tym razem inaczej
Panie Zbylut, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:slrnh2338l.oo6.ZbylutNoWhere.zzz> przy ul....

[...]

Sprawdź, czy Ci rama nie pękła. Czasem pęka od mycia roweru.
A tak poważnie: po chuk? Zdejmij tylne koło, przeczyść kasetę, zdejmij
łańcuch i do wyszejkuj, zdrap błoto z elementów napędu, załóż koło,
łańcuch, łańcuch nasmaruj i do boju.
Serio pytam: po co czyścić rower?

Data: 2009-05-30 23:45:35
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 30.05.2009 22:27 użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał :
[...]

Po to żeby się błoto nie sypało na łeb.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-05-30 22:22:13
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-05-30, Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

Przestań wieszać rower nad łóżkiem. :)

Data: 2009-05-31 10:44:32
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 31.05.2009 00:22 użytkownik Jan Srzednicki napisał :
On 2009-05-30, Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

I trzymaj w piwnicy?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-05-31 09:09:00
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-05-31, Mikołaj "Miki" Menke wrote:
Po to żeby się błoto nie sypało na łeb.

Przestań wieszać rower nad łóżkiem. :)

I trzymaj w piwnicy?

Możesz spać w piwnicy. :)

Data: 2009-05-31 11:09:31
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czyszczenie - tym razem inaczej
Panie "Mikołaj \"Miki\" Menke", prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:v0m8f6-he1.ln1menek.one.pl> przy ul....

Porządne błoto nie sypie się na łeb.

Data: 2009-05-31 10:06:40
Autor: kajot04

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:13n10vc7pn88z.dlgpedaluje.ile.moze...
Serio pytam: po co czyścić rower?
-- -- -- -
 a po co myć samochód ? albo nogi ? czasem to element tzw.kultury bycia - może i dla pewnej grupy błoto na rowerze to fan i szpan, jednak to nie oznacza iż to ma być metoda powszechna. idziałes kiedyś na starcie zawodowców na brudnych rowerach ? Nawet jeśli dzień wcześniej taplali sie w błocie ? No właśnie :).

Data: 2009-05-31 09:07:35
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-05-31, kajot04 wrote:

[...]

ROTFL

Czysty wypucowany rower świadczy o przynależności do wyższych sfer?
Niezłe.

Data: 2009-05-31 12:54:47
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czyszczenie - tym razem inaczej
Panie Jan Srzednicki, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:slrnh24i6o.11ja.w_at_wrzask_dot_ploak.pl> przy ul....

On 2009-05-31, kajot04 wrote:

[...]

Pewnie znaczy to, że masz fajny samochód, do którego musisz wsadzić czysty
rower, bo czyszczenie tapicerki kosztuje tyle, co rower. :-)

Data: 2009-05-31 11:09:06
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czyszczenie - tym razem inaczej
Panie kajot04, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gvtdql$asq$1inews.gazeta.pl> przy ul....

[...]

Nie mam samochodu, ale gdy będę miał (fuj. Sama wizja mnie odrzuca ;-)) to
ewentualne sprzątanie jego odbywać się będzie tylko we wnętrzu.

albo nogi ?

Dla zdrowia.

idziałes kiedyś na starcie zawodowców na brudnych rowerach ? Nawet jeśli dzień wcześniej taplali sie w błocie ? No właśnie :).

Nie widziałem, z dwóch powodów:
1) ja sport uprawiam, a nie oglądam go
2) zawodowcy stawiają na masę, a błoto waży. ;-)

Data: 2009-05-31 23:07:27
Autor: szaman
Czyszczenie - tym razem inaczej
Marek 'marcus075' Karweta wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

za brudne blachy mozesz dostac mandat:P

sz

Data: 2009-05-31 23:23:45
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czyszczenie - tym razem inaczej
Panie szaman, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gvurig$avn$2news.onet.pl> przy ul....

No dobra, to jeszcze tablice.

Data: 2009-05-31 12:14:39
Autor: Zbylut

no a to co napisałeś to nie czyszczenie? :) A ja lubię mieć czysty rower, podobnie jak samochód:)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-05-31 15:21:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czyszczenie - tym razem inaczej
Panie Zbylut, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:slrnh24st7.7u0.ZbylutNoWhere.zzz> przy ul....

[...]

Czyszczenie napędu =/= czyszczenie roweru.

Data: 2009-05-31 14:51:15
Autor: Zbylut
Czyszczenie - tym razem inaczej
Marek 'marcus075' Karweta napisal(a):

Serio pytam: po co czyścić rower?

no a to co napisałeś to nie czyszczenie? :)

Czyszczenie napędu =/= czyszczenie roweru.

dla mnie czyszczenie napędu zawiera się w czyszczeniu roweru:)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-05-31 18:17:55
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czyszczenie - tym razem inaczej
Panie Zbylut, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:slrnh2551u.bvl.ZbylutNoWhere.zzz> przy ul....

Dla mnie też.
Ale nie myję ramy. Bo po co?
Napęd, owszem, czyszczę.

Data: 2009-05-31 18:34:30
Autor: live_evil
Czyszczenie - tym razem inaczej
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Ale nie myję ramy. Bo po co?

Bo pęknie :-)
MSPANC

--

  My homebuilt FWD recumbent, a welder's prank :-)
   -- > http://piotrowiak.info/poziom

Data: 2009-05-31 18:58:02
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czyszczenie - tym razem inaczej
Panie live_evil, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gvubin$npj$1inews.gazeta.pl> przy ul....

Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Ale nie myję ramy. Bo po co?

Bo pęknie :-)

To też! Wiadomo powszechnie, że czyszczony rower pęka! Szczególnie, jeżeli
jest czerwony, bo czerwone rowery są najsłabsze. --

Data: 2009-05-31 23:01:34
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czyszczenie - tym razem inaczej
Panie Jan Srzednicki, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:slrnh25qdm.11ja.w_at_wrzask_dot_ploak.pl> przy ul....

Data: 2009-05-31 19:11:54
Autor: Zbylut
Czyszczenie - tym razem inaczej
Marek 'marcus075' Karweta napisal(a):

Dla mnie teĹź.
Ale nie myję ramy. Bo po co?
Napęd, owszem, czyszczę.

lubię mieć czystą i ramę. Jestem inny? ;-)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-05-31 12:42:48
Autor: Saurus
On 31 Maj, 21:11, Zbylut <Zby...@NoWhere.zzz> wrote:
lubię mieć czystą i ramę. Jestem inny? ;-)

Nie jesteś sam, też lubię. Rower ma przede wszystkim jeździć a nie
wyglądać, ale skoro mi się chce, to co Wam do tego że myję go w
całości żeby także wyglądał? Kładę duży nacisk na estetykę moich
rowerów i tak już mam, staram się tak dobierać części żeby przy okazji
dobrze wyglądały i dbam o zachowanie tego wyglądu.

Data: 2009-05-31 22:14:01
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czyszczenie - tym razem inaczej
Panie Zbylut, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:slrnh25kt3.o59.ZbylutNoWhere.zzz> przy ul....

Tak.

Data: 2009-05-31 21:14:27
Autor: Zbylut
Czyszczenie - tym razem inaczej
Marek 'marcus075' Karweta napisal(a):

Napęd, owszem, czyszczę.

lubię mieć czystą i ramę. Jestem inny? ;-)

Tak.

przyjąłem to z godnością. Dobrze się z w/w czuję :)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-05-31 23:26:30
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czyszczenie - tym razem inaczej
Panie Zbylut, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:slrnh25sie.vcq.ZbylutNoWhere.zzz> przy ul....

Marek 'marcus075' Karweta napisal(a):
Napęd, owszem, czyszczę.
lubię mieć czystą i ramę. Jestem inny? ;-)
Tak.
przyjąłem to z godnością. Dobrze się z w/w czuję :)

Po przemyśleniu sprawy nieco się zgadzam. To znaczy: dziwnie, IMO,
wyglądałaby uwalona błotem rama szosy czy tam ostrego. Ale nie wyobrażam
sobie, żeby ktoś miał jeździć czystym iksce albo fulem. Fuj.

Data: 2009-05-31 00:54:44
Autor: miok
On 30 Maj, 21:49, Zbylut <Zby...@NoWhere.zzz> wrote:
[...]

Masz mniejsza wanne? http://picasaweb.google.com/lh/photo/tn_ZJllHDHYRpNdeN26DuQ?feat=directlink
Mi po zdjeciu kol miesci sie 23" rama na kola 28". Myje potem
prysznicem.

Tyle ze potem wszystko brudne (oprocz roweru), wiec juz sobie
odpuszczam i myje tak:
zdejmuje kola, przecieram obrecze od blota
myje lancuch, potem kasete i tryby korby.
A z ramy to brud sam odpada jak wyschnie

Data: 2009-05-31 12:14:40
Autor: Zbylut
miok napisal(a):

Masz mniejsza wanne? http://picasaweb.google.com/lh/photo/tn_ZJllHDHYRpNdeN26DuQ?feat=directlink
Mi po zdjeciu kol miesci sie 23" rama na kola 28". Myje potem
prysznicem.

dobra, wygrałeś:) Mam większą

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-05-31 12:49:10
Autor: Paweł Suwiński
Czyszczenie - tym razem inaczej
Dnia sob, 30 maj 2009 tako rzecze Zbylut:

Było wiele razy. Problem jest taki u mnie, że nie mam dostępu do
szlaucha, garażu itp. Jedyne czym dysponuję to mieszkanie z balkonem.
(...)
 Jak podejść do czyszczenia roweru w takich warunkach?

Przejrzałem odpowiedzi  i nikt  nie podał najprostszego  i najbardziej
leniwego rozwiązania. Pomijając oczywiście  nie czyszczenie wcale, ale
coś  bliskiego zasadzie,  że  centymetrowe błoto  odpada  samo ;).  Po
prostu  zostawić na  noc rower  w  suchym pomieszczeniu  (np. na  holu
wyłożonym kafelkami). Rano wystarczy  zmiotką omieść i wykruszyć rower
z  suchego już  błota/ piasku,  zamieść kafelki  pod rowerem,  a potem
ewentualnie można dla błysku przetrzeć  rower wilgotną szmatką. Po tym
można  przejść do  właściwego  smarowania/ oliwienia  jak będzie  taka
potrzeba.

Ja tak zawsze robię, będąc w zgodzie z moją ulubioną zasadą Wu wei :).
Oszczędza to sporo wysiłku, wody, i czasu. --
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

Data: 2009-05-31 10:57:24
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-05-31, Paweł Suwiński wrote:
[...]

Z gliną nie działa. Zaschniętą w ten sposób glinę trzeba by potem łupać
dłutem. ;)

Data: 2009-05-31 13:45:40
Autor: Paweł Suwiński
Czyszczenie - tym razem inaczej
Dnia nie, 31 maj 2009 tako rzecze Jan Srzednicki:

[...]

A to  prawda, Ba często bywa,  że zapchany rower gliną  trzeba czyścić
jeszcze w trakcie  wycieczki, bo nie da się  jechać. Do przetestowania
na  dowolnym  szlaku  terenowym  na Żuławach  po  pierwszych  lepszych
opadach  :). Na  szczęście  łatwo  odróżnić, czy  to  co  w czym  jest
ufajdany rower to glina czy cokolwiek innego.

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

Data: 2009-06-01 01:13:12
Autor: mt
Paweł Suwiński pisze:

[...]

Na Żuławach to głównie mady, glina to na Kaszubach.

--
marcin

Data: 2009-05-31 16:43:40
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Czyszczenie - tym razem inaczej
Panie Jan Srzednicki, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:slrnh24okl.11ja.w_at_wrzask_dot_ploak.pl> przy ul....

On 2009-05-31, Paweł Suwiński wrote:
[...]

Jak dobrze na słońcu zaschnie to można dom wybudować. :-)

Data: 2009-05-31 12:58:13
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Błoto samo odpada, całe.

zyga

Data: 2009-05-31 13:40:58
Autor: drill
Czyszczenie - tym razem inaczej
ja trzymam rower nad lozkiem na scianie i robie z nim cos tylko jesli bloto jest wiekszego kalibru :D generalnie jesli dojade do domu i jest suche to miotelka, pach pach i samo odpada rower moze wisiec... jesli wracam a ciagle pada itp to kolo domu mam myjnie bezdotykowa samoobslugowa... wrzucam 1zl i splukuje bloto, w domu tylko z grubsza wycieram co mokre...

oczywiscie naped to osobna sprawa... do mycia go zdejmuje lancuch (spinka) i tyle... kaseta i korba myja sie bez problemu na zlozonym bajku :D

pzdr

Czyszczenie - tym razem inaczej