Czytać, pisać i liczyć do stu!

Data: 2012-06-25 23:46:35
Autor: Ikselka
Czytać, pisać i liczyć do stu!
Tyle nam będzie wolno. Szykują nas na naród niewolników.

http://www.przywracamyhistorie.pl/
Złóżcie podpisy!

http://www.pch24.pl/narod-bez-historii-staje-sie-narodem-bezdomnym,2598,i.html

http://forum.interia.pl/glodujacy-nie-chodzi-tylko-o-historie-problem-jest-duzo-komentarze,catId,1895,dId,2030471
Z komentarzy:
"Nauka histori to ksztaltowanie swiadomego obywatela. Teraz budzi
przerazenie wypowiedz niejednego "mlodego i wyksztalconego" plotacego
androny na temat historii wlasnego kraju. To jest czasem az zenujace.
Ludzie ida do glosowania nie majac pojecia jak naprawde moze wygladac
kszalt wielu spraw w Polsce. No i potem JAKIE WYBORY TAKA WLADZA i takie
OBLICZE PANSTWA w ktorym przychodzi nam zyc, albo z ktorego ZMUSZENI
jestesmy UCIEKAC!"
"Problem jest bardzo duży. Czy polska kinematografia po 1945 roku nakręciła
chociaż jeden film o historii Polski i Polaków, który był tej miary jak:
Lista Szindlera, Skrzypek na dachu, Pianista, W ciemności. Nie. Okres wojny
dotyczący Polaków i Polski jest przedstawiany w filmach historycznych tak,
ze musimy się tego wstydzić. Bo tak ją widzą reżyserzy. Można rzec, że
Polacy nie mają się czym chwalić. A to nie jest zgodne z PRAWDĄ."
--
XL

Data: 2012-06-25 23:53:10
Autor: u2
Czytać, pisać i liczyć do stu!
W dniu 2012-06-25 23:46, Ikselka pisze:
Złóżcie podpisy!

Ale po co takie apele ?

Data: 2012-06-26 07:33:23
Autor: Chiron
Czytać, pisać i liczyć do stu!
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4fe8ddc8$0$1224$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-06-25 23:46, Ikselka pisze:
Złóżcie podpisy!

Ale po co takie apele ?

Jeśli sami się nie obronimy- nikt nam nie przyjdzie z pomocą. Musimy jednak nauczyć się organizować, występować razem we własnym interesie. Nie dać się zantagonizować.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-06-26 22:24:58
Autor: u2
Czytać, pisać i liczyć do stu!
W dniu 2012-06-26 07:33, Chiron pisze:
Ale po co takie apele ?

Jeśli sami się nie obronimy- nikt nam nie przyjdzie z pomocą. Musimy
jednak nauczyć się organizować, występować razem we własnym interesie.
Nie dać się zantagonizować.

Widac, ze opor dal efekt, historia jakoby wracala do szkol. Ale ja nadal
jestem nieufny. Nadal jest podzial na my, czyli Polacy, i oni, czyli
agenciaki u wladzy.

Data: 2012-06-27 11:04:34
Autor: Chiron
Czytać, pisać i liczyć do stu!
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4fea1a9d$0$1317$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To tak nie działa. To bardzo długi proces. Na pokolenia. I na to się trzeba przygotować. Popatrz na komunizm. System lat pięćdziesiątych w Polsce był antyludzki, jednak wiele rzeczy działało lepiej, niż później. Dlaczego? Bo żyli ludzie, którzy wiedzieli, jak to wszystko działać powinno- i działali tak, jak byli nauczeni przed wojną. Jednak rodzili się coraz to nowi, umierali ci, co wiedzieli jak to wszystko powinno wyglądać. Aż w końcu mamy to, co jest teraz. Zobacz- demoralizowano całe pokolenia. Nie da rady tak "pstryknąć palcami"- i już jest inaczej. Trzeba tłumaczyć innym, po co im jest potrzebne własne państwo. Zachęcać do organizowania zjazdówrodzinnych, klasowych, etc- to integruje społeczeństwo. Zachęcać do tworzenia różnego rodzaju organizacji i działania w nich- różnych, niechby i miłośników potraw ziemniaczanych. To uczy rządzić, brać swoje sprawy we własne ręce. Przed wojną było kilka tysięcy (sic!) organizacji pozarządowych. Komuna zabiła samorządność. Tego wszystkiego- i jeszcze więcej- trzeba się nauczyć Praca organiczna i praca u podstaw- wracamy do pozytywizmu, Szanowny Interlokutorze.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-06-27 16:22:07
Autor: u2
Czytać, pisać i liczyć do stu!
W dniu 2012-06-27 11:04, Chiron pisze:
[...]

Przez ostatnie 20 lat t.zw. transformacji ustrojowej wyszlo w koncu
szydlo z worka ilu w Polsce jest agenciakow na szczytach wladzy.

Jak patrze n.p. na kary unijne z powodu braku odpowiednich uregulowan na
rynku telekomunikacyjnym to bierze sie wlasnie z tego agenciarstwa i
jego niekompetencji. Jak moze taki Boni byc dobrym ministrem jesli mu
brakuje wyksztalcenia ?

A propos : jak moze byc Franz Smuda dobrym trenerem jesli mu brakuje
nawet matury ? On nie potrafi sie wyslowic. Boi sie panicznie porazki.
Przez to polska reprezentacja nie wygrywa tylko walczy o bilety wstepu z
prezesem PZPN :-)

Data: 2012-06-27 19:03:20
Autor: Chiron
Czytać, pisać i liczyć do stu!

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4feb1713$0$26695$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czym jest odpowiednie wykształcenie? Co masz na myśli? Z mojej branży: pan Łagoda z min. finansów poszedł w końcu na emeryturę (nie chcieli puścić). Jego kolega- nazwiska nie pomnę- także. No i okazało się, że tylko oni dwaj mają w ogóle pojęcie o działaniu kas fiskalnych od strony technicznej i jak to zgrać z istniejącymi przepisami. Od lat byli w ministerstwie- żadna zmiana rządu ich nie wymiotła. Jednak teraz to co się dzieje- to mówiąc kolokwialnie "Sajgon". Nikt nie ma pojęcia o przepisach fiskalnych i jednocześnie sprawach technicznych, związanych z działaniem kas. Za to braki wiedzy widać w coraz to bardziej nierealnych przepisach. Czy oni mają wykształcenie? Z tego, co wiem- niektórzy i doktorat. Łagoda był chyba tylko inżynierem. Jednak- w przeciwieństwie do obecnych- to był fachowiec. Budżet kraju potrafi zrobić kilku (też chyba 2) pracowników tego ministerstwa. No ale gdy ich zabraknie? Reszta pracowników- sądząc z posiadanej wiedzy- być może pochodzi z łapanki ulicznej. :-)

[...]
Wiesz- nie wiem, czy Górski miał maturę. Franek Smuda to autor największych sukcesów Widzewa, a także innych drużyn krajowych. On jest teraz kozłem ofiarnym- tyle, że z próżnego...no sam wiesz. Inna sprawa- mógł się nie zgodzić. Jednak- znając Donka- pewno mu obiecał, że jak zajmiemy miejsce w pierwszej 5- to zrobi go ministrem. Tak podejrzewam.

--

Chiron

Data: 2012-06-27 19:18:45
Autor: Bogdan Idzikowski
Czytać, pisać i liczyć do stu!

Użytkownik "Chiron" <eleuzis@onet.pl> napisał w wiadomości news:jsfecu$ifv$1node1.news.atman.pl...

[...]

Co ma Donek do PZPN?

Data: 2012-06-27 19:33:11
Autor: Chiron
Czytać, pisać i liczyć do stu!

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4feb407a$0$26685$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie pisałem, że ma. Pisałem, że mógł obiecać Smudzie np ministerstwo sportu, jak ten poprowadzi zawodników do pierwszej piątki Euro 2012

--

Chiron

Data: 2012-06-27 19:39:27
Autor: Bogdan Idzikowski
Czytać, pisać i liczyć do stu!

Użytkownik "Chiron" <eleuzis@onet.pl> napisał w wiadomości news:jsfg4r$k7m$1node1.news.atman.pl...

[...]

Jesteś coraz bardziej zabawny, Nie rozśmieszaj mnie więcej, bo mam zajady. ;-)

Data: 2012-06-27 19:36:23
Autor: Wiesiaczek
Czytać, pisać i liczyć do stu!
On Wed, 27 Jun 2012 19:39:27 +0200, Bogdan Idzikowski wrote:

[...]

Ĺźe jak zajmiemy miejsce w pierwszej 5- to zrobi go ministrem. Tak
podejrzewam.

[...]

Dobrze, że nie hemoroidy. Bo jakbyś tak popuścił...

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2012-06-28 13:02:04
Autor: u2
Czytać, pisać i liczyć do stu!
W dniu 2012-06-27 19:03, Chiron pisze:

[...]

Ale wlasnie chodzi o wyksztalcenie techniczne, a nie technokratyczne.
Technokraci wlasnie robia takie buble prawne jak niejaki Boni.

[...]

Latwo sprawdzic, ze Kazimierz Gorski ukonczyl kurs trenerski na AWF w
Krakowie oraz studia na AWF we Wrocku :

"Ukończył kurs trenerski w Wyższej Szkole Wychowania Fizycznego w
Krakowie w 1952 roku oraz studia w Akademii Wychowania Fizycznego we
Wrocławiu w 1980."

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kazimierz_G%C3%B3rski

A Franz Smuda to typowy chlopak z niemieckiej lapanki.

Data: 2012-06-28 14:53:44
Autor: Chiron
Czytać, pisać i liczyć do stu!
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4fec39b0$0$1311$65785112news.neostrada.pl...
Zostawmy polityków- jak jest, każdy widzi

[...]

http://pl.wikipedia.org/wiki/Franciszek_Smuda#Sukcesy

o to mi chodziło. Który trener może poszczycić się takimi sukcesami? Naprawdę- niewielu. A teraz gra kozła ofiarnego- no ale IMO wiedział, że nikt by nie dał rady. Jednak odsądzanie go od czci i wiary tudzież umiejętności trenerskich jest nieprawdziwe. Choć pewno przez to Euro to już karierę ma zwichniętą. Kto go teraz zatrudni? Niedawno słuchałem wywiadu (fragmentu) z Beenhakker'em. Reporter chciał go wyciągnąć na narzekania na Polskę. On się nie dał- powiedział tylko, że w Polsce nie ma młodzieży piłkarskiej- i to jest ten problem, który uniemożliwia stworzenie zwycięskiej kadry. No i coś w tym jest. Sam pamiętam- wielu moich kumpli chodziło na treningi Widzewa, ŁKS- gdzie podawali piłki, a w międzyczasie za boiskiem kopali sobie. Jak który wpadł w oko trenerowi- to zapraszano go do trampkarzy. Trenował, podawał piłki na meczach- jak był dobry, to wchodził do młodzieżówki. Słyszałeś obecnie coś o trampkarzach czy młodzieżówce? No oczywiście istnieje jeszcze wiele innych problemów. Mam na myśli taką sytuację: pamiętam, jak Dania święciła swoje triumfy na różnych mistrzowstwach i okazało się, że tam nie ma zawodowej ligi- więc grają w innych państwach. No ale jak chcą go do kadry- to dla niego jest to taki zaszczyt, że nie ważne, że traci finansowo (bo nie gra w Niemczech czy Hiszpanii za kasę)- ważne, że reprezentuje Danię Tego u nas nie ma. Już nie ma.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-06-28 16:26:58
Autor: u2
Czytać, pisać i liczyć do stu!
W dniu 2012-06-28 14:53, Chiron pisze:
A Franz Smuda to typowy chlopak z niemieckiej lapanki.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Franciszek_Smuda#Sukcesy

o to mi chodziło. Który trener może poszczycić się takimi sukcesami?
Naprawdę- niewielu.

Nie przesadzaj, toz to cienizna. Najlepszy wynik sprzed ponad dekady z
Widzewem. :

Rozgrywki ligowe:

    Mistrzostwo Polski (3x) : 1995/1996 (Widzew Łódź), 1996/1997 (Widzew
Łódź), 1998/1999 (Wisła Kraków)
    Puchar Polski (1x): 2008/2009 (Lech Poznań)
    III miejsce w Ekstraklasie (2x): 2005/2006 (Zagłębie Lubin),
2008/2009 (Lech Poznań)
    III miejsce w Cypryjskiej Pierwszej Lidze (1x): 2004/2005 (Omonia
Nikozja)

Europejskie puchary:

    Faza grupowa Ligi Mistrzów: 1996/1997 (Widzew Łódź)
    1/16 finału Pucharu UEFA: 2008/2009 (Lech Poznań)

Data: 2012-06-28 16:31:14
Autor: u2
Czytać, pisać i liczyć do stu!
W dniu 2012-06-28 14:53, Chiron pisze:
Słyszałeś obecnie coś o trampkarzach czy młodzieżówce?

Za moich czasow w gale grali non-stop wszyscy na podworku. Teraz mam
boisko pod oknem i tez graja, ale juz od swieta.

Data: 2012-06-26 17:58:22
Autor: Ikselka
Czytać, pisać i liczyć do stu!
Dnia Mon, 25 Jun 2012 23:53:10 +0200, u2 napisał(a):

W dniu 2012-06-25 23:46, Ikselka pisze:
Złóżcie podpisy!

Ale po co takie apele ?

Poniewaz ludzie w większości nie zastanawiają się nad własną ignorancją i
pewne rzeczy trzeba im uświadomić - część nie "załapie", ale część na
pewno.
--
XL

Data: 2012-06-26 14:07:45
Autor: Antenka
Czytać, pisać i liczyć do stu!
On 26 Cze, 17:58, Ikselka <iks...@gazeta.pl> wrote:

Poniewaz ludzie w większości nie zastanawiają się nad własną ignorancją i pewne rzeczy trzeba im uświadomić - część nie "załapie", ale część na pewno.<

Skąd mają wiedzieć, że są głupielkowaci? Współczesna szkoła nie uczy
myślenia - raczej indoktrynuje. Upadek cywilizacji łacińskiej z
filozofią na czele ma w tym swój przemożny udział. :- /

Antenka

Data: 2012-06-26 23:46:18
Autor: Chiron
Czytać, pisać i liczyć do stu!
Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości news:295c220c-2037-44ab-8273-ab521bc970bcn33g2000vbi.googlegroups.com...
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=xfbYKi9hMUI

....a ty siej, a nóż coś urośnie...

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-06-27 11:47:04
Autor: Wiesiaczek
Czytać, pisać i liczyć do stu! [ort]
On Tue, 26 Jun 2012 23:46:18 +0200, Chiron wrote:

[...]

Co Ci tam urośnie? :D
Litości!

Data: 2012-06-27 00:04:33
Autor: Ikselka
Czytać, pisać i liczyć do stu!
Dnia Tue, 26 Jun 2012 14:07:45 -0700 (PDT), Antenka napisał(a):

[...]

Ignorancja niekonieczne wynika z głupoty, czasem jedynie z braku myślenia
UMYŚLNIE spowodowanego warunkami życia...

--
XL

Data: 2012-06-27 08:15:38
Autor: Bogdan Idzikowski
Czytać, pisać i liczyć do stu!

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1t5n2enyqs60p$.1vubcmxwpeie5$.dlg40tude.net...
[...]

A kiedy następuje brak myślenia? Gdy warunki życia są dobre, złe czy takie sobie?

Data: 2012-06-27 13:48:05
Autor: Ikselka
Czytać, pisać i liczyć do stu!
Dnia Wed, 27 Jun 2012 08:15:38 +0200, Bogdan Idzikowski napisał(a):

[...]

Wtedy, kiedy głowa podlega brzuchowi.
--
XL

Data: 2012-06-27 15:21:15
Autor: Ikselka
Czytać, pisać i liczyć do stu!
Dnia Wed, 27 Jun 2012 14:28:07 +0200, Bogdan Idzikowski napisał(a):

[...]

Konsumpcyjne nastawienie do życia tak promowane obecnie przez media
związane z rządem PO oducza ludzi myślenia o tym, co jest naprawdę ważne.
--
XL

Data: 2012-06-27 15:43:26
Autor: Bogdan Idzikowski
Czytać, pisać i liczyć do stu!

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:cl3e781xugop.1kd2t4ti0oj9s$.dlg40tude.net...
[...]

I takie życie mi się podoba. Nie podoba mi się umartwianie, posty, paciorki i tym podobne bzdury.

Data: 2012-06-27 15:52:05
Autor: Ikselka
Czytać, pisać i liczyć do stu!
Dnia Wed, 27 Jun 2012 15:43:26 +0200, Bogdan Idzikowski napisał(a):

[...]

To po co tu piszesz i psujesz sobie tę sielankę?
--
XL

Data: 2012-06-27 15:59:51
Autor: Bogdan Idzikowski
Czytać, pisać i liczyć do stu!

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1k9n872n3rbia.ufdp81nnyjms$.dlg40tude.net...
[...]

Zeby was wku***wiać!

Data: 2012-06-27 16:58:28
Autor: Wiesiaczek
Czytać, pisać i liczyć do stu!
On Wed, 27 Jun 2012 15:43:26 +0200, Bogdan Idzikowski wrote:

[...]

Konsumpcyjne nastawienie do Ĺźycia tak promowane obecnie przez media
związane z rządem PO oducza ludzi myślenia o tym, co jest naprawdę
waĹźne.

I takie życie mi się podoba. Nie podoba mi się umartwianie, posty,
paciorki i tym podobne bzdury.

Wypisz wymaluj ideologia bydła: Pełna micha i święty spokój!
No i oczywiście zezwolenie na swobodne rozmnażanie się :)

Data: 2012-06-26 13:57:51
Autor: Antenka
Czytać, pisać i liczyć do stu!
On 25 Cze, 23:46, Ikselka <iks...@gazeta.pl> wrote:
[...]

A czy to pierwszy raz? Historia zatoczyła koło :-(

Antenka

Data: 2012-06-27 00:00:08
Autor: Ikselka
Czytać, pisać i liczyć do stu!
Dnia Tue, 26 Jun 2012 13:57:51 -0700 (PDT), Antenka napisał(a):

[...]

I właśnie dlatego KTOŚ nie chce jej w szkole :-/
--
XL

Data: 2012-06-26 14:09:55
Autor: jadryś
Czytać, pisać i liczyć do stu!
[...]

Takie osobiste spostrzeżenie: dotychczasowy sposób nauczania Historii tylko wypacza prawdy historyczne i fałszuje obraz rzeczywistości. Po prostu propagandziści nią manipulują, ze szkodą dla młodych Polaków.

Data: 2012-06-26 18:07:32
Autor: Ikselka
Czytać, pisać i liczyć do stu!
Dnia Tue, 26 Jun 2012 14:09:55 +0200, jadryś napisał(a):

[...]

Wiem. W ww. cytacie też o tym jest:

"Problem jest bardzo duży. Czy polska kinematografia po 1945 roku nakręciła
chociaż jeden film o historii Polski i Polaków, który był tej miary jak:
Lista Szindlera, Skrzypek na dachu, Pianista, W ciemności. Nie."

Bo w tych filmach jest "prawda" tylko o Żydach, Polacy tam są przedstawiani
źle.

--
XL

Data: 2012-06-27 16:35:29
Autor: jadryś
Czytać, pisać i liczyć do stu!
W dniu 2012-06-26 18:07, Ikselka pisze:

[...]

Ale za to nakręciła "Ziemię Obiecaną" ;-) A tak poważnie, nie byłbym tak rygorystyczny w tym nauczaniu historii. Po prostu nie da się jej nauczać bez przekłamywania, gdy jest  pisana przez jednego autora, a więc pomysł z zwolnieniem z obowiązku nauczania jej w szkołach miałby rację bytu.

Data: 2012-06-27 11:02:36
Autor: jan
Czytać, pisać i liczyć do stu!
polska katlicka ma historię do dupy  i nic tylko to GÓWNO naklezy zliwidowac nazawsze ,polska ktolicka stojaca wiarą katolicka obchodzi tylko same klęski ,a nie zwieciestwa od cąla "HIDTORIA:" polska katolickiej od 966 roku ,poco nam historia ,-niech zamiest tego polska katocka nauczy sie liczyc ,bo od zawsze polska katolicka ma kłopoty z liczeniem - my polacy jestemy z matematymaką na BAKIER od zawsze !!!!!!!!!!

Data: 2012-06-27 14:10:51
Autor: Ikselka
Czytać, pisać i liczyć do stu!
Dnia Wed, 27 Jun 2012 11:02:36 +0000 (UTC), jan napisał(a):

[...]

POlska katolicka? No papaczciepaństwo, same klęski od 966 roku - toż to
grubo ponad 1000 lat klęski. Tymczasem nie-katolicki ZSRR był, był... i się
zbył. Toż to jeden wielki sukces!
:->
--
XL

Data: 2012-06-27 14:11:48
Autor: Ikselka
Czytać, pisać i liczyć do stu!
Dnia Wed, 27 Jun 2012 11:02:36 +0000 (UTC), jan napisał(a):

polska katlicka ma historię do dupy  i nic tylko to GÓWNO naklezy zliwidowac nazawsze

Przyjdą muzułmanie i tak ci dadzą w d.., że będziesz się modlił cienkim
głosem.
--
XL

Czytać, pisać i liczyć do stu!