Czytanie cudzej korespondencji

Data: 2010-11-21 14:47:21
Autor: Genowefa Rada
Czytanie cudzej korespondencji
Mam taki problem.
podejrzewam, że ktoś loguje się do mojej skrzynki email i czyta moją pocztę; nie
wiem jak to robi. Podejrzewam kto to jest. Zachowuje się tak, jakby wiedział o
mnie wszystko, ale ukrywa to. Nie to, zebym się bała, ale mam w skrzynce trochee
zdjęć i wymieniam się z przyjaciółką linkami i plotkujemy sobie, także o nim.

Czy iść z tym na policję? bo czytanie korespondencji to przestępstwo.

ale tak myslę co oni zrobią? jak dowiedzą się, że ktoś się loguje do mojej
skrzynki ? i jak się dowiedzą to co? od razu do niego pójdą i go aresztują ? nie
wiem jak to się odbywa, bo nauczka by mu się przydała, ale nie aż tak, aby go
aresztowali.

Data: 2010-11-21 14:58:24
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-21 14:47, Genowefa Rada pisze:
[...]

   Być może sprawdzą w logach, ale ani teraz, ani później go nie aresztują. Zmień hasło.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-21 15:44:54
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-11-21 14:58, Liwiusz pisze:
[...]

Dodam: Upewnij się, czy masz włączone "loguj się bezpiecznie", czy "korzystaj z szyfrowanego połączenia" (różnie się to nazywa). W przeglądarce ma być kłódka, u góry https, żółty kolor, a w kliencie poczty (Outlook czy Thunderbird, czy co tam masz) - włączone SSL/TLS.
Potem zmień hasło.

Hasła do poczty trzeba bardziej pilnować, niż hasła do banku, bo tam jest "druga linia" zabezpieczeń.

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-11-21 21:30:05
Autor: max441
Czytanie cudzej korespondencji
In article <6d67.000000a4.4ce922e9@newsgate.onet.pl>, genowefa.radaWYTNIJTO@op.pl says...

Mam taki problem.
podejrzewam, że ktoś loguje się do mojej skrzynki email i czyta moją pocztę; nie
wiem jak to robi.
Pewnie zna hasło. Zmień.

[...]

Może jakbyście nie plotkowały o nim to by nie był ciekaw co piszecie.

[...]

Art. 267. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu służącego do przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne, magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. P.

Data: 2010-11-21 22:26:29
Autor: niusy.pl
Czytanie cudzej korespondencji

Użytkownik "max441" <max441@wp.pl>

[...]

Znaczy telepatia ? No i ... czy tylko o nim plotkują ?

Data: 2010-11-22 15:02:35
Autor: max441
Czytanie cudzej korespondencji
In article <icc2q9$kak$1@news.net.icm.edu.pl>, dsfds@niusy.pl.invalid says...

Użytkownik "max441" <max441@wp.pl>

> Może jakbyście nie plotkowały o nim to by nie był ciekaw co piszecie.

Znaczy telepatia ? No i ... czy tylko o nim plotkują ?

Nie telepatia tylko motyw.

Data: 2010-11-23 12:16:21
Autor: niusy.pl
> [...]

> Może jakbyście nie plotkowały o nim to by nie był ciekaw co piszecie.

Znaczy telepatia ? No i ... czy tylko o nim plotkują ?

Chyba nie zrozumiałeś. Chodzi mi o to, że jak one plotkują za pomocą emaila to on ma takie same powody interesować się jak cała reszta świata, bo tak jak cała reszta świata nie wie czy o niej plotkują czy nie plotkują.

Data: 2010-11-24 19:13:05
Autor: max441
Czytanie cudzej korespondencji
In article <icif03$efm$5@news.net.icm.edu.pl>, dsfds@niusy.pl.invalid says...
[...]

Pewnie, że nie wie, ale może podejrzewać. Tak samo jak Pani podejrzewa kto czyta jej maile. A jak podejrzewa to ma motyw żeby przeczytać maile i się upewnić.

Data: 2010-11-24 23:38:25
Autor: niusy.pl
[...]

No ale każdy może podejrzewać niezależnie od tego czy plotkują czy nie plotkują. Było, że jakby nie plotkowały to może by nie był ciekawy.

Data: 2010-11-25 12:02:51
Autor: max441
Czytanie cudzej korespondencji
In article <ick455$mn2$1@news.net.icm.edu.pl>, dsfds@niusy.pl.invalid says...

> [...]

No ale każdy może podejrzewać niezależnie od tego czy plotkują czy nie plotkują. Było, że jakby nie plotkowały to może by nie był ciekawy.

Ogólnie masz rację. Tylko dlaczego Pani podejrzewa akurat Pana o którym plotkuje, a nie cały świat? Z tego wnioskuję, że jest świadoma tego, że mogła mu to w jakiś sposób zasygnalizować (świadomie lub nie), że o nim plotkuje. A wtedy ma już trochę inne powody żeby się interesować niż cała reszta świata.

Data: 2010-11-26 13:01:09
Autor: niusy.pl
> [...]

plotkują. Było, że jakby nie plotkowały to może by nie był ciekawy.

Ogólnie masz rację. Tylko dlaczego Pani podejrzewa akurat Pana o którym

Dlatego, że łatwiej.

Z tego wnioskuję, że jest świadoma tego, że
mogła mu to w jakiś sposób zasygnalizować (świadomie lub nie), że o nim
plotkuje.

Z artykułu wynika, że odwrotnie tj, że on jej tak sygnalizuje.

A wtedy ma już trochę inne powody żeby się interesować niż
cała reszta świata.

Jeśli nawet to nie powód, by ograniczać prywatne plotkowanie.

Data: 2010-11-23 14:07:37
Autor: Tapatik
Użytkownik max441 napisał:
[...]

Jak plotkują to jest ciekaw? A skąd wie, że plotkują o nim?

Zresztą, nawet jeśli plotkują to nie jest to powód, aby się komuś na skrzynkę włamywać.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-11-23 21:29:24
Autor: rAzor
Czytanie cudzej korespondencji
Darz bór! Użytkownik... he he - Genowefa Rada raczył napisać:
[...]

A jest pani przekonana, co do lojalności i niegadatliwości przyjaciółki, pani Genowefo?...
--
Sátoraljaújhely

Czytanie cudzej korespondencji