Czyżby NIEUDOKUMENTOWANA ingerencja w SPRZĘT przez WINDOWS???

Data: 2011-06-16 19:26:53
Autor: Q
Czyżby NIEUDOKUMENTOWANA ingerencja w SPRZĘT przez WINDOWS???
Tak więc po tym trochę mozolnym pozamienianiu literek partycji gdzie
siedzi Windows system zdawał się pracować OK, z literką "C". Tak jest

A wez se "normalnie" zainstaluj tego xp - jak nie umiesz daj komus.

Data: 2011-06-16 11:25:09
Autor: jeo stancey
On 16 Cze, 18:26, "Q" <n...@spam.pl> wrote:
> Tak wi c po tym troch mozolnym pozamienianiu literek partycji gdzie
> siedzi Windows system zdawa si pracowa OK, z literk "C". Tak jest

A wez se "normalnie" zainstaluj tego xp - jak nie umiesz daj komus.

a jak zmusić instalator aby przypisał do partycji literkę "C" zamiast
jakiejś "E" kiedy nie jest na pierwszym miejscu?

i jeszcze: czy używanie systemu z literką inną niż "C" czymś grozi?

Data: 2011-06-16 21:23:02
Autor: Q
Czyżby NIEUDOKUMENTOWANA ingerencja w SPRZĘT przez WINDOWS???
a jak zmusić instalator aby przypisał do partycji literkę "C" zamiast
jakiejś "E" kiedy nie jest na pierwszym miejscu?

No widzisz - nie wiesz - daj w koncu komus zarobic.
W Googlach znajdziesz.
Podobnie (tzn.: inaczej, ale "podobnie") bylo z Win7 i zakladana partycja 100MB.

i jeszcze: czy używanie systemu z literką inną niż "C" czymś grozi?

Nie powinno.

PS
Podziel dysk na partycje.
Ustaw aktywna ta, na ktora chcesz zainstalowac XP.
Instalator pokaze Ci ja jako C:.

PS2
Jak o tak banalnych sprawach nie masz pojecia,
to mam zle wiesci - i jak pisali inni - niech ktos inny wystawi ekspertyze.

Data: 2011-06-18 05:23:18
Autor: jeo stancey
On 16 Cze, 20:23, "Q" <n...@spam.pl> wrote:
> i jeszcze: czy u ywanie systemu z literk inn ni "C" czym grozi?

Nie powinno.

"nie powinno" czy NA PEWNO? Słyszałem, że niektóre programy są trochę
niedbale napisane i jak system nie ma literki "C" to zaczynają się
"kwiatki" - m.in. znany program do kosztorysowania RODOS!

PS
Podziel dysk na partycje.
Ustaw aktywna ta, na ktora chcesz zainstalowac XP.
Instalator pokaze Ci ja jako C:.

O widzisz, podejrzewałem, że tak jest ale tego nie wiedziałem akurat!
Tzn. tego, że wystarczy ustawić jako AKTYWNĄ. Przecież nigdzie nie
jest to napisane a sama instalacja to długotrwały proces więc nie ma
sensu próbować różnych konfiguracji samemu.
Tak więc fajnie, że coś konkretnego powiedziałeś, dziękuję Ci za to.
Tylko nie-fajnie, że tak się NADYMASZ! Jeśli jednak piszesz tu z
wydziału marketingu to WYBACZAM ;)

Aha, i JESZCZE JEDNO: czy teraz muszę instalować wszystko od początku
czy wystarczy po odpaleniu instalatora wybrać opcję "NAPRAWA SYSTEMU"?
(Oczywiście po ustawieniu tamtej partycji jako ATKTYWNEJ.) Pojęcia nie
macie ile to teraz roboty żeby te wszystkie ustwienia robić OD ZERA!

Data: 2011-06-16 21:25:20
Autor: Michal Kawecki
Dnia Thu, 16 Jun 2011 11:25:09 -0700 (PDT), jeo stancey napisał(a):

[...]

Zwyczajnie. System stawiasz na dowolnej partycji podstawowej, ale
_przed_ instalacją ustawiasz ją jako "aktywną". Jeżeli jest to partycja
zaczynająca się > 128 GB, to system musi być zintegrowany co najmniej z
SP2.

i jeszcze: czy używanie systemu z literką inną niż "C" czymś grozi?

Niczym. Co najwyżej nerwowością użytkownika ;-). Natomiast jeżeli na dysku zainstalowano dwa systemy, z których ten drugi
_po_jego_uruchomieniu_ będzie widział własną partycję systemową z
przypisaną inną literką niż C - to może się pojawić problem, gdyż
niektóre aplikacje mają na sztywno zaszytą ścieżkę do C i będą mazać po
nie swojej partycji.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2011-06-16 23:08:08
Autor: Wiktor S.
Czyżby NIEUDOKUMENTOWANA ingerencja w SPRZĘT przez WINDOWS???
i jeszcze: czy używanie systemu z literką inną niż "C" czymś grozi?

Już prawie 10 lat mam XP-ka na E: i nie zauważyłem kłopotów.

--
Azarien

Data: 2011-06-17 20:57:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 16 Jun 2011, Wiktor S. wrote:

i jeszcze: czy używanie systemu z literką inną niż "C" czymś grozi?

Już prawie 10 lat mam XP-ka na E: i nie zauważyłem kłopotów.

....a ntldr masz na...?
  :)

pzdr, Gotfryd

Czyżby NIEUDOKUMENTOWANA ingerencja w SPRZĘT przez WINDOWS???