Czyżbym wykrakal?

Data: 2020-03-01 19:24:30
Autor: T.
Czyżbym wykrakal?
Citroen AMI. Elektryczny mały dwuosobowy samochód miejski za chwile będzie do kupienia za 26 tysięcy złotych. Prędkość maksymalna 45km/h zasięg na ladowaniu 70 kilometrów. Koszt ładowania do pełna 2-3,50 zł w zależności od taryfy. Do duzego miasta nic wiecej nie jest potrzebne. Oby cieszył się popularnością to za chwilę inni producenci wprowadza do sprzedaży podobne. Przy Twizy AMI to limuzyna klasy Lux.

W środku to nie ma nawet klamek, tylko tasiemka... :-)
No i drzwi - łapacz kur :-)

https://tinyurl.com/qode9pf

T.

Data: 2020-03-01 15:47:46
Autor: Zenek Kapelinder
Czyżbym wykrakal?
Tutaj jest bez tasiemek zamiast klamek ale trochę droższy chociaż chyba i tak tanszy od Twizy.
https://elektrowoz.pl/auta/chinski-zotye-e200-ev-bedzie-produkowany-na-bialorusi/

Data: 2020-03-02 07:54:31
Autor: z
Czyżbym wykrakal?
Tutaj jest bez tasiemek zamiast klamek ale trochę droższy chociaż chyba i tak tanszy od Twizy.
https://elektrowoz.pl/auta/chinski-zotye-e200-ev-bedzie-produkowany-na-bialorusi/

Cena Zotye E200 EV ma się rozpoczynać od równowartości 17 tysięcy dolarów, co odpowiada 56,4 tysiąca złotych.

No właśnie. CENA

Data: 2020-03-01 19:40:17
Autor: Shrek
Czyżbym wykrakal?
W dniu 01.03.2020 o 19:24, T. pisze:

W środku to nie ma nawet klamek, tylko tasiemka... :-)
No i drzwi - łapacz kur :-)

https://tinyurl.com/qode9pf

Tak - po 50 latach rozwoju motoryzacji ludzie przesiądą się do wykastrwoanego malcera;)

--
Shrek

Data: 2020-03-01 20:25:34
Autor: z
Czyżbym wykrakal?
A Ty widziałeś ostatnio jakiś rozwój motoryzacji?

Wyciskanie jak najwięcej kasy jak najmniejszym kosztem.

Przy wycieraniu sobie gęby ekologią i zmuszaniu klientów do kupowania kolejnych DEBILNYCH systemów.

Seaty, A3, Golfy 1,8 Turbo 150 KM z roczników 2000+ już nie tanieją.
PSIPADEK? ;-)

Data: 2020-03-01 20:57:55
Autor: Shrek
Czyżbym wykrakal?
W dniu 01.03.2020 o 20:25, z pisze:
A Ty widziałeś ostatnio jakiś rozwój motoryzacji?

https://i.sadistic.pl/pics/5006fafe5bdb.jpg :P

Wyciskanie jak najwięcej kasy jak najmniejszym kosztem.

Jednak im nowesze tym wygodniejsze.

Seaty, A3, Golfy 1,8 Turbo 150 KM z roczników 2000+ już nie tanieją.
PSIPADEK? ;-)

A co mają spaść do trzech kostek masła? ;)

--
Shrek

Data: 2020-03-01 12:12:45
Autor: Kris
Czyżbym wykrakal?
A co mają spaść do trzech kostek masła? ;)

Swego czasu miałem jednocześnie 3szt fso1500
W okolicy przełomu wieków pozbyłem się ich za właśnie 3 kostki masła;)
Nikt nie chciał dać więcej jak ważyły x cena złomu Dzisiaj licząc promocyjnie masło po 3 zł za KAZDEGO z tych fiatów dostałbym ze 3000 kostek masła od ręki;)

Data: 2020-03-01 21:25:08
Autor: Shrek
Czyżbym wykrakal?
W dniu 01.03.2020 o 21:12, Kris pisze:
[...]

Kurde - normalnie zysk jak na bitcoinach. Oczywiście teoretyczny;)

--
Shrek

Data: 2020-03-01 21:29:55
Autor: z
Czyżbym wykrakal?
Bitcoin to hazard a taki radiomagnetofon Condor to dziś kupiłem za 200 zł. Tylko drożeją ;-)

Data: 2020-03-01 21:37:40
Autor: Shrek
Czyżbym wykrakal?
W dniu 01.03.2020 o 21:29, z pisze:
Bitcoin to hazard a taki radiomagnetofon Condor to dziś kupiłem za 200 zł. Tylko drożeją ;-)

I na tej postawie twierdzisz, że są lepsze niż dzisiejszy sprzęt?

--
Shrek

Data: 2020-03-01 21:56:42
Autor: z
Czyżbym wykrakal?
W dniu 2020-03-01 o 21:37, Shrek pisze:
I na tej postawie twierdzisz, że są lepsze niż dzisiejszy sprzęt?

O widzę że zaczynasz łapać.
Miałeś kiedyś w ręku sprzęt firmy Thompsonic? ;-)

Data: 2020-03-01 23:48:33
Autor: Shrek
Czyżbym wykrakal?
W dniu 01.03.2020 o 21:56, z pisze:

O widzę że zaczynasz łapać.
Miałeś kiedyś w ręku sprzęt firmy Thompsonic? ;-)

No. I?

--
Shrek

Data: 2020-03-01 22:00:28
Autor: T.
Czyżbym wykrakal?
W dniu 2020-03-01 o 20:57, Shrek pisze:
W dniu 01.03.2020 o 20:25, z pisze:
A Ty widziałeś ostatnio jakiś rozwój motoryzacji?

https://i.sadistic.pl/pics/5006fafe5bdb.jpg :P

Tu akurat strzeliłeś jak kulą w płot. Zobacz sobie, jak wygląda Łada Vesta i z jakimi (normalnymi) silnikami jest oferowana.

https://www.lada.de/

T.

Data: 2020-03-01 23:49:20
Autor: Shrek
Czyżbym wykrakal?
W dniu 01.03.2020 o 22:00, T. pisze:

Tu akurat strzeliłeś jak kulą w płot. Zobacz sobie, jak wygląda Łada Vesta i z jakimi (normalnymi) silnikami jest oferowana.

https://www.lada.de/

Ale rozumiesz, że to dowcip był?

--
Shrek

Data: 2020-03-02 09:37:37
Autor: T.
Czyżbym wykrakal?
W dniu 2020-03-01 o 23:49, Shrek pisze:
[...]

No właśnie nie wyszedł, bo akurat Łada się przez te lata mocno zmieniła :-) Z pewnością bardziej niż Polonez ;-)
T.

Data: 2020-03-02 20:14:33
Autor: Shrek
Czyżbym wykrakal?
W dniu 02.03.2020 o 09:37, T. pisze:

https://www.lada.de/

Ale rozumiesz, że to dowcip był?

No właśnie nie wyszedł, bo akurat Łada się przez te lata mocno zmieniła :-)

Ale wiesz, że większość dowcipów nie jest wcale prawdziwa?

Z pewnością bardziej niż Polonez ;-)

https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_VnnHlZFiqKsTmQAjJ4CSKIjR0SGOYrYm.jpg

--
Shrek

Data: 2020-03-02 10:43:52
Autor: robot
Czyżbym wykrakal?
W dniu 2020-03-01 o 22:00, T. pisze:
Łada Vesta

Juz ja wybrałem sobie wersję i kolor:

https://images.app.goo.gl/mobL4VZ9hHZTT8a88

Data: 2020-03-02 11:04:22
Autor: robot
Czyżbym wykrakal?
W dniu 2020-03-02 o 10:43, robot pisze:
W dniu 2020-03-01 o 22:00, T. pisze:
Łada Vesta

Juz ja wybrałem sobie wersję i kolor:

https://images.app.goo.gl/mobL4VZ9hHZTT8a88

I po personalizacji:

https://ibb.co/860W0qL

Data: 2020-03-02 11:23:16
Autor: robot
Czyżbym wykrakal?
W dniu 2020-03-02 o 11:04, robot pisze:
[...]

A żeby znaleźć cos pozytywnego dzisiaj.
To dobra nazwe dali dla rodzinnego samochodu.
Pomysłową i ładną.

Data: 2020-03-02 11:02:06
Autor: JDX
Czyżbym wykrakal?
On 2020-03-01 20:25, z wrote:
[...]
Seaty, A3, Golfy 1,8 Turbo 150 KM z roczników 2000+ już nie tanieją.
PSIPADEK? ;-)
Żaden psipadek. Powoli stają się już eksponatami muzealnymi to i nic
dziwnego, że ceny przestają spadać. :-)

Data: 2020-03-02 12:14:37
Autor: z
Czyżbym wykrakal?

I w czym taki Seat (nawet z wpakowaniem kupy szmalu w niego) jest gorszy od nowego?

Data: 2020-03-01 20:20:57
Autor: Robert Wańkowski
Czyżbym wykrakal?
W dniu 2020-03-01 o 19:24, T. pisze:
No i drzwi - łapacz kur :-)
Ale za to na wstecznym też można łapać kury. :-)

Robert

Data: 2020-03-02 10:34:39
Autor: robot
Czyżbym wykrakal?
[...]

Rzeczywiście limuzyna.
Dla Prezesa będzie w sam raz.

Data: 2020-03-02 10:37:57
Autor: robot
Czyżbym wykrakal?
[...]

No i ta predkośc maksymalna 450 km/h. Przecież to rakieta.
No ale w elektrykach to nie dziwi.
Zaraz. Chwila. Ile? 45?
Może to w milach morskich?

Data: 2020-03-02 12:22:15
Autor: z
Czyżbym wykrakal?
W bogatych zachodnich krajach gdzie staruszek nie może mieć już prawa jazdy może sobie takiego kupić.
Oczywiście też może jeździć 14-16 latek.
Taki pojazd musi być lekki z uwagi na przepisy i mieć ograniczoną moc i prędkość.

Ale... Jeśli się go nafaszeruje bateriami zaczyna być problem.

Albo idziemy w funkcjonalność i zasięg i kolejne przepisy prawne albo robimy malutką bateryjkę.

Coś takiego ma rację bytu z małym dieslem i zbiornikiem paliwa 10l.
I takie się sprzedają.

Data: 2020-03-02 19:00:38
Autor: kk
Czyżbym wykrakal?
On 2020-03-02 12:22, z wrote:
[...]

No ale takie coś pierdzi, śmierdzi i nie ma sensu ekologicznego. Te elektryki jednak dają ograniczenie emisji spalin w miastach i właśnie do miast nadają się najbardziej o czym już dawno pisałem. I nie ma znaczenia, że gros ludzików chce limuzynę bo limuzyna nie jest i nigdy nie będzie do miasta. Właśnie inny target.

Data: 2020-03-02 11:05:21
Autor: sczygiel
Czyżbym wykrakal?
W dniu poniedziałek, 2 marca 2020 12:00:48 UTC-6 użytkownik kk napisał:
On 2020-03-02 12:22, z wrote:
> [...]

No ale takie coś pierdzi, śmierdzi i nie ma sensu ekologicznego.. Te elektryki jednak dają ograniczenie emisji spalin w miastach i właśnie do miast nadają się najbardziej o czym już dawno pisałem..

Tu z grubsza ok.

I nie ma znaczenia, że gros ludzików chce limuzynę bo limuzyna nie jest i nigdy nie będzie do miasta. Właśnie inny target.

A tu nie.

Dwie sprawy przynajmniej:
1. W polsce zeby auto na firme miec trza suva z kratka czy bez. Jeden kit. twizy  w koszta nie wrzucisz. lifa tez nie.
Juz nie wspominam o rozliczeniu pradu do takiego jak jakis ludek tym do klienta jezdzi albo bulki rozwozi w malej firmie.

2. w europie jeszcze nie ale w usa producenci specjalnie tak ksztaltuja oferte aby wypierac male auta z rynku.
Gdzie oferta kombi w usa? Niby jest, ale z dupy*, lepiej kupic suva.

I w efekcie miejsca gdzie mozna zrobic wiele dla ekologii sa zignorowane przez tych co maja jaka kolwiek pozycje do zmiany sytuacji.

Wiec nie bardzo to tak jest ze ludziki chca limuzyny czy suv-y.
Oni grzecznie pra w kierunku wskazywanym przez rzad albo koncerny.

*2 to nie tylko w usa sie dzieje ze kombiaki drogie, wcale nie wiele wieksze od hatchbackow, albo wogole ich nie ma. Nawet tojota robi te kombiaki male. Kiedysiejsze mondeo mialo bagaznik ogromny. Dzis nawet ono jest male. Juz nie wspomne o jakichs tojotach czy innych subaru co niby sa kombi ale bagaznik jest taki ze szkoda gadac...

Chcesz rewolucji elektrycznej u nas?
Pozwol wrzucac w koszty lify, volty czy inne twizy albo wrecz e-biki (kurierzy miejscy). Sie zrobi ruch taki jak z fotowoltaika...

Data: 2020-03-02 20:55:28
Autor: kk
Czyżbym wykrakal?
On 2020-03-02 12:22, z wrote:
[...]

Nic mi o tym nie wiadomo. Wydaje mi się, że zakup to zakup, można odliczyć tylko może nie na tych samych zasadach. Nawet czytam tutaj, że kratka robiła tylko z samochodu osobowego ciężarowy. Ale mogę się mylić bo trochę w d...e teraz to mam.

[...]

A moim zdaniem jest tak, że auto musi jeździć i dlatego z elektrykami nie jest łatwo bo trzeba je często ładować i pi..ć się z nimi zamiast po prostu jeździć. I mówię Ci, codziennie spotykam kogoś kto pyta o Twizy. To nie znaczy, że od razu kupi, ale chyba widzisz potencjał.

[...]

Doprawdy nie wiem jak możnaby nie wrzucić w koszty takiego czy innego wyposażenia. Wyobrażam sobie, że można inaczej amortyzować i VAT odliczać, co niewątpliwie może skłaniać ku innym zakupom, ale .. ja w ogóle nie pisałem o biznesie tylko zwykłych ludzikach. Zobacz zresztą pierwszy zacytowany akapit, od czego się rozpoczęł ten wątek dyskusji.

Data: 2020-03-02 13:27:42
Autor: sczygiel
Czyżbym wykrakal?
On 2020-03-02 20:05, sczygiel@gmail.com wrote:

> [...]

Nic mi o tym nie wiadomo. Wydaje mi się, że zakup to zakup, można odliczyć tylko może nie na tych samych zasadach. Nawet czytam tutaj, że kratka robiła tylko z samochodu osobowego ciężarowy. Ale mogę się mylić bo trochę w d...e teraz to mam.

Tez na biezaco nie jestem ale jakos popytu na osobowki nie widze.
Znaczy sie jakies tam sa ale jak sie patrzy na poleasingowe/poflotowe to tam malych juz raczej nie widac.
> [...]

A moim zdaniem jest tak, że auto musi jeździć i dlatego z elektrykami nie jest łatwo bo trzeba je często ładować i pi..ć się z nimi zamiast po prostu jeździć. I mówię Ci, codziennie spotykam kogoś kto pyta o Twizy. To nie znaczy, że od razu kupi, ale chyba widzisz potencjał.

No ma jezdzic. Ale u nas jazda droga (znaczy sie nie tak najstraszniej ale ludzie narzekaja). Wiec kazda zlotowka co sie da urwac czy to na naprawach czy paliwie czy podatku sie liczy.

A o twizy pytaja bo se mysla ze to male, da sie parkowac laduje sie z gniazdka wiec pewnie tanie. A tu zonk, bo niby niedrogie ale tanie tez nie.

> [...]
> Doprawdy nie wiem jak możnaby nie wrzucić w koszty takiego czy innego wyposażenia. Wyobrażam sobie, że można inaczej amortyzować i VAT odliczać, co niewątpliwie może skłaniać ku innym zakupom, ale .. ja w ogóle nie pisałem o biznesie tylko zwykłych ludzikach. Zobacz zresztą pierwszy zacytowany akapit, od czego się rozpoczęł ten wątek dyskusji.

No normalnie, masz biznes, jezdzisz to odliczasz.
Na zachodzie tak mozna bo ogolnie mozna wiecej (co nie oznacza ze mozna bez problemu jazde na wakacje w koszty wrzucic).

A jak biznes lyknie to potem zwykly kowalski takiego 3-4 latka przejmie juz po leasingu.

No i taki 16 latek se kupi elektryka, choc moze nie takiego co jedzie tylko 45km/h.

Ale zobacz, gdyby poczta miala twizopodobne pojazdy, miala preferencje w ich kosztach to i 16-latek by potem mogl to kupic.
Podobnie jacys kurierzy czy inne uberitsy.

Tyle ze do tego musialy by byc tanie czesci, bo taki kurier sie pozbedzie jezdzidla jak juz zacznie byc widac koszty na horyzoncie.

Tak czy siak, popularnosc mogla by byc ale nie bedzie bo duzym nie zalezy.

Data: 2020-03-04 01:55:14
Autor: kk
Czyżbym wykrakal?
On 2020-03-02 22:27, sczygiel@gmail.com wrote:

[...]

1. Z reguły nie wiedzą że to elektryk. To wychodzi w trakcie rozmowy.
2. O cenę pyta może 1/2 pod koniec rozmowy
3. O cenę pytają też dzieci :-)

Nie sądzę by im chodziło dokładnie o to, że tanie. Myślę, że głownie chodzi o to, że chcieliby je mieć.

Data: 2020-03-03 11:00:50
Autor: cyklista
Czyżbym wykrakal?
sczygiel@gmail.com pisze:

Chcesz rewolucji elektrycznej u nas?
Pozwol wrzucac w koszty lify, volty czy inne twizy albo wrecz e-biki (kurierzy miejscy). Sie zrobi ruch taki jak z fotowoltaika...

Jaki masz problem we wrzucaniu elektryków w koszty? Nawet masz lepiej niż samochody (to znaczy wszystko co nie jest zaliczane do samochodów czy motorów) bo idzie całe w koszty, cały vat odliczasz i nie ma problemu z rejestracją na firmę kilometrówkami itd..

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2020-03-03 16:34:14
Autor: Cavallino
Czyżbym wykrakal?
W dniu 03-03-2020 o 11:00, cyklista pisze:
sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

A to niby jakim cudem?

Data: 2020-03-04 09:51:09
Autor: cyklista
Czyżbym wykrakal?
sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Podaj przepis który należy rower traktować tak jak samochód pod względem rozliczania vatu.

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2020-03-04 10:15:39
Autor: Cavallino
Czyżbym wykrakal?
sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Aaaa, Ty o rowerze pisałeś.
NTG

Data: 2020-03-02 19:58:42
Autor: andal
Czyżbym wykrakal?
On Mon, 02 Mar 2020 19:00:38 +0100, kk wrote:

On 2020-03-02 12:22, z wrote:
[...]

a jaka jest roznica miedzy smrodem/spalinami z samochodu od tego z elektrowni weglowej?

Data: 2020-03-02 14:07:29
Autor: Zenek Kapelinder
Czyżbym wykrakal?
Taka jest różnica że elektrownia, nawet węglowa, na jednostkę mocy wytwarza mniej spalin. Sprawność użytkowa współczesnych elektrowni węglowych to ok 43%. To prawie dwa razy więcej niż silnika benzynowego pracującego w optymalnych warunkach i o 1/3 więcej od silnika diesla pracującego w optymalnych warunkach. W ruchu miejskim sprawność silników spalinowych jest jednocyfrowa. Do tego skuteczność wyłapywania cząstek stałych w elektrowniach jest minimum o rząd wielkości lepsza niż w silniku spalinowym z bajerami w układzie wydechowym.

Data: 2020-03-03 00:16:26
Autor: andal
Czyżbym wykrakal?
On Mon, 02 Mar 2020 14:07:29 -0800, Zenek Kapelinder wrote:

[...]

podaj zrodla

Data: 2020-03-02 17:58:06
Autor: Zenek Kapelinder
Czyżbym wykrakal?
Za źródła robi wiedza powszechna. Ta sama ze jest Słońce albo że woda w oceanach jest słona. Dla tych co byli chorzy jak na fizyce w szkole było o sprawności silników jest w Wikipedii wzór.

Data: 2020-03-03 16:32:13
Autor: andal
Czyżbym wykrakal?
On Mon, 02 Mar 2020 17:58:06 -0800, Zenek Kapelinder wrote:

Za źródła robi wiedza powszechna. Ta sama ze jest Słońce albo że woda w
oceanach jest słona. Dla tych co byli chorzy jak na fizyce w szkole było
o sprawności silników jest w Wikipedii wzór.

powszechnie to jest wiadomo ze fanzolisz na kazdy temat

Data: 2020-03-02 21:00:10
Autor: kk
Czyżbym wykrakal?

On 2020-03-02 12:22, z wrote:
[...]

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

[...]

Taka jak pisałem. Wziąłbyś i trochę zastanowił się co kto pisze.

Data: 2020-03-03 06:24:57
Autor: Shrek
Czyżbym wykrakal?
W dniu 02.03.2020 o 20:58, andal pisze:

a jaka jest roznica miedzy smrodem/spalinami z samochodu od tego z
elektrowni weglowej?

Akurat z elektrowni jest naprawdę nieźle oczyszczony. Choć w sumie z nowych silników też. Po drugie - elektrownei mają wysokie kominy, żeby to dobrze "rozcieńczyć" niska emisja nie.

--
Shrek

Data: 2020-03-03 10:02:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czyżbym wykrakal?
Hello andal,

Monday, March 2, 2020, 8:58:42 PM, you wrote:

[...]

[...]

Bardzo duża, szczególnie w przypadku nowoczesnej elektrowni:
1. Samochód nie pojedzie na węglu.
2. Sprawność silnika spalinowego, nawet diesla, jest znacząco niższa
niż sprawność elektrowni węglowej. Silnik spalinowy w samochodzie
bardzo rzadko pracuje w zakresie maksymalnej sprawności. Elektrownia
praktycznie zawsze.
3. Spalanie w elektrowni węglowej jest kontrolowane z dokładnością
niedostępną dla silnika spalinowego pracującego w bardzo zmiennych
warunkach.
4. Filtrowanie spalin w elektrowni węglowej jest obecnie tak skuteczne,
że nie wymagają one już osobnych kominów do wyprowadzania spalin na
dużą wysokość (dla rozproszenia opadu pyłów). W nowoczesnych
elektrowniach spaliny są wyprowadzane przez chłodnie kominowe i nie
mogą zawierać jakichkolwiek zanieczyszczeń, bo zanieczyściłoby to wodę
obiegową.
Cząstki stałe są filtrowane całkowicie, związki siarki służą do
produkcji płyt gipsowo kartonowych, obecnie wyłapuje się nawet tlenki
azotu. Pozostaje dwutlenek węgla, para wodna i azot. Zanieczyszczenia
są śladowe.

Polska produkuje mało energii z OZE ale taką energię importujemy. W
efekcie jeszcze bardziej poprawia się bilans zanieczyszczeń.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-03-03 16:42:32
Autor: andal
Czyżbym wykrakal?
On Tue, 03 Mar 2020 10:02:09 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

dziekuje wszystkim ktorzy rzeczowo odpowiedzieli

ale... merdia ciagle trabia o co2 o azocie rzadko wspominajac

moj punkt: pojazdy elektryczne zanim znajda sie w ruchu powoduja te co2 i ten azot przez to ze musza byc powolane do zycia, produkcja tych blach, drutow miedzianych, karoserii itd itp

czy gdzies jest jakies zestawienie/balans ile trzeba zanieczyscic teraz zeby byc czysciejszym pozniej?

Data: 2020-03-03 19:17:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czyżbym wykrakal?
Hello andal,

[...]

moj punkt: pojazdy elektryczne zanim znajda sie w ruchu powoduja te co2 i
ten azot

W szkołę cegłami rzucałeś? Azot stanowi 78% powietrza którym
oddychasz. Wdychasz go i wydychasz. Każdy proces spalania w powietrzu
atmosferycznym powoduje, że azot pobierany z powietrzem pojawia się w
spalinach.

przez to ze musza byc powolane do zycia, produkcja tych blach,
drutow miedzianych, karoserii itd itp

Jasne, bo produkcja samochodów spalinowych przebiega bez CO2. Nie mają
blach, karoserii, żeliwa na blok, aluminium na głowice. Produkcja
paliw i olejów też przecież nie wymaga energii i nie zanieczyszcza -
sama błogość.

czy gdzies jest jakies zestawienie/balans ile trzeba zanieczyscic teraz
zeby byc czysciejszym pozniej?

Szukaj. W sieci znajdziesz dowolne informacje. Dopasujesz sobie sam,
co będzie pasowało do tezy, którą chcesz udowodnić.

Uprzedzając: akumulatory podlegają recyklingowi a zanim do niego
dojdzie, to mogą - po niezbędnych wymianach uszkodzonych ogniw -
posłużyć przez lata jako magazyny energii. Poczytaj o Tesla PowerWall.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-03-03 19:51:03
Autor: 147
Czyżbym wykrakal?
RoMan Mandziejewicz w <news:7419480623$20200303191750squadack.com>:

Hello andal,

[...]

[...]

W postaci Nox, czyli szkodliwej dla ludzi. Tego w szkole też uczyli, chętnych...

--
'Tom N'

Data: 2020-03-03 23:49:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czyżbym wykrakal?
Hello 1470,

[...]

Jak również NxOy jak np. NO2 AKA N2O4 (jedna forma przechodzi w drugą
samorzutnie). O tlenkach azotu wspominałem wcześniej.

Tego w szkole też uczyli, chętnych...

Czytanie całego wątku ze zrozumieniem też uczyli?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-03-03 23:19:59
Autor: andal
Czyżbym wykrakal?
On Tue, 03 Mar 2020 19:17:49 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello andal,

[...]

[...]

tezy zadnej nie stawialem

prawdy nie jest latwo dociec

ale "ile trzeba stracic zeby mozna bylo zarobic" ?

Data: 2020-03-04 07:50:03
Autor: Cavallino
Czyżbym wykrakal?
W dniu 04-03-2020 o 00:19, andal pisze:
[...]

Tracisz głównie czas i wolność - bo musisz je poswięcić na łądowanie w trasie i takie jej planowanie, żeby zasięg pozwolił dojechać od ładowarki do ładowarki.
Na nowym aucie elektrycznym, porównywalnym ze spalinowym, przez pierwsze kilka lat jesteś w plecy - przykładowo na Nissanie Leaf, dopiero po 2 latach wychodzisz na zero, biorąc pod uwagę różnicę wartości w stosunku do podobnie wyposażonego kompakta, o podobnej mocy, ale rozsądnej cenie.

Ale - obecnie, jeśli tym kompaktem będzie np. nowy Golf, to od razu masz taką samą cenę, więc od razu jesteś do przodu. ;-)

Data: 2020-03-04 16:41:30
Autor: andal
Czyżbym wykrakal?
On Wed, 04 Mar 2020 07:50:03 +0100, Cavallino wrote:

[...]

dzieki!

ale przeciez chcemy zadowolic enviro

to ile musimy nabrudzic teraz zeby pozniej bylo czysciej ?

Data: 2020-03-03 22:50:10
Autor: Cavallino
Czyżbym wykrakal?
W dniu 03-03-2020 o 17:42, andal pisze:

moj punkt: pojazdy elektryczne zanim znajda sie w ruchu powoduja te co2 i
ten azot przez to ze musza byc powolane do zycia, produkcja tych blach,
drutow miedzianych, karoserii itd itp

Pojazdy spalinowe również.
Więc to pomijalne - tak naprawdę liczy się bieżące zużycie.
A to jest na ogromną niekorzyść spaliniaków.

Data: 2020-03-03 16:32:57
Autor: Cavallino
Czyżbym wykrakal?

On 2020-03-02 12:22, z wrote:
[...]

Tak, że jak idziesz ulicą, to Ci elektrownia położona 300 km dalej nie śmierdzi.
Już nie wspominając o tym, że są zielone taryfy, w których możesz CAŁOŚĆ energii kupić ze źródeł odnawialnych.
Albo samemu sobie ją zrobić.

Data: 2020-03-03 15:34:53
Autor: z
Czyżbym wykrakal?
W dniu 2020-03-02 o 19:00, kk pisze:
No ale takie coś pierdzi, śmierdzi i nie ma sensu ekologicznego.

Jak to nie ekologiczne? Pali 2,5-3 l ON i przewiezie 2 osoby + zakupy w deszcz ;-)

Data: 2020-03-03 16:34:47
Autor: Cavallino
Czyżbym wykrakal?
W dniu 03-03-2020 o 15:34, z pisze:
W dniu 2020-03-02 o 19:00, kk pisze:
No ale takie coś pierdzi, śmierdzi i nie ma sensu ekologicznego.

Jak to nie ekologiczne? Pali 2,5-3 l ON i przewiezie 2 osoby + zakupy w deszcz ;-)

Śmierdząc i pierdząc, głośniej niż każdy inny samochód.

Data: 2020-03-04 15:15:15
Autor: z
Czyżbym wykrakal?
W dniu 2020-03-03 o 16:34, Cavallino pisze:
Śmierdząc i pierdząc, głośniej niż każdy inny samochód.

To się zdecyduj czy chcesz CISZY czy naprawdę powszechnego ograniczenia emisji do 3 litrów na samochód ;-)

Data: 2020-03-04 15:26:13
Autor: Cavallino
Czyżbym wykrakal?
W dniu 04-03-2020 o 15:15, z pisze:
W dniu 2020-03-03 o 16:34, Cavallino pisze:
Śmierdząc i pierdząc, głośniej niż każdy inny samochód.

To się zdecyduj czy chcesz CISZY czy naprawdę powszechnego ograniczenia emisji do 3 litrów na samochód ;-)

0 litrów na samochód brzmi lepiej.
Już nie mówiąc o tym, ze Ty nie piszesz o samochodzie, więc tym smrodem nie ograniczysz zużycia samochodów, a wręcz możesz je podnieść. ;-)

Data: 2020-03-04 17:42:54
Autor: z
Czyżbym wykrakal?
W dniu 2020-03-04 o 15:26, Cavallino pisze:

0 litrów na samochód brzmi lepiej.

I 2 x drożej a tu dużych przebiegów nie będzie ;-)

Już nie mówiąc o tym, ze Ty nie piszesz o samochodzie,

A Zenek to o czym napisał? O czterokołowcu lekkim przecież
Moja alternatywa jest jak najbardziej na miejscu

więc tym smrodem
nie ograniczysz zużycia samochodów, a wręcz możesz je podnieść.

Jak zakaże się w mieście jeździć samochodem spalającym 7 i więcej to nie podniosę. Będziesz protestował przeciwko takiemu zakazowi?

Chcesz faktycznie coś zrobić w obronie MATKI ZIEMI czy się przekomarzać i rajcować elektrykiem?

Data: 2020-03-04 19:12:01
Autor: Cavallino
Czyżbym wykrakal?
W dniu 04-03-2020 o 17:42, z pisze:
W dniu 2020-03-04 o 15:26, Cavallino pisze:

0 litrów na samochód brzmi lepiej.

I 2 x drożej

Taniej.
Cena złomu się nie liczy.

a tu dużych przebiegów nie będzie ;-)

Już nie mówiąc o tym, ze Ty nie piszesz o samochodzie,

A Zenek to o czym napisał? O czterokołowcu lekkim przecież

No właśnie.
I nic nie mówił o samochodach, więc i Ty nie zaczynaj, bo to nie ten temat.

Chcesz faktycznie coś zrobić w obronie MATKI ZIEMI

Owszem.
Zakaz palenia paliwa stałymi byłby na miejscu.

Data: 2020-03-04 10:17:30
Autor: WS
Czyżbym wykrakal?
On Wednesday, March 4, 2020 at 7:12:03 PM UTC+1, Cavallino wrote:

Zakaz palenia paliwa stałymi byłby na miejscu.

ale np. drewno to paliwo odnawialne ;)
Drzewo rosnac pochlania CO2, spalajac je oddajemy... i tak w kolko, nie przybywa CO2 w atmosferze
Austraiacy maja pelno takich lokalnych cieplowni w gorach...

Data: 2020-03-04 19:20:35
Autor: Cavallino
Czyżbym wykrakal?
W dniu 04-03-2020 o 19:17, WS pisze:
On Wednesday, March 4, 2020 at 7:12:03 PM UTC+1, Cavallino wrote:

Zakaz palenia paliwa stałymi byłby na miejscu.

ale np. drewno to paliwo odnawialne ;)

Ale syf robi taki sam jak wungiel, a często i większy.

Data: 2020-03-04 10:26:44
Autor: WS
Czyżbym wykrakal?
On Wednesday, March 4, 2020 at 7:20:37 PM UTC+1, Cavallino wrote:

Ale syf robi taki sam jak wungiel, a często i większy.

Zalezy jak sie spala, te austriackie kotlownie to nie dymia...
Kolega tez kupil dobrych parenascie lat temu retortowy kociol na drewno i toto nie dymi, teraz poszlo do smieci, bo w Krk zakaz...
Jak sie pali mokrym drewnem w smieciuchu tu syf jest... ale pomijajac przepisy nie ma to sensu, bo sporo ciepla sie marnuje wraz z para wodna w duzej ilosci  idaca przez komin...

Data: 2020-03-04 19:49:05
Autor: andal
Czyżbym wykrakal?
On Wed, 04 Mar 2020 10:17:30 -0800, WS wrote:

On Wednesday, March 4, 2020 at 7:12:03 PM UTC+1, Cavallino wrote:

Zakaz palenia paliwa stałymi byłby na miejscu.

ale np. drewno to paliwo odnawialne

spalony las odrasta po 25 latach

Data: 2020-03-04 12:49:36
Autor: Zenek Kapelinder
Czyżbym wykrakal?
A węgiel kamienny robi się po trzystu milionach lat. I spalone drewno czy drzewo i węgiel są źródłami odnawialnymi jeśli stworzyć ku temu warunki.

Data: 2020-03-05 05:13:20
Autor: J.F.
Czyżbym wykrakal?
Dnia Wed, 4 Mar 2020 12:49:36 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a):

A węgiel kamienny robi się po trzystu milionach lat. I spalone
drewno czy drzewo i węgiel są źródłami odnawialnymi jeśli stworzyć
ku temu warunki.

O ile drewno mozna traktowac jako odnawialne (o ile nie wytniesz
wiecej niz 2% lasu i zasadzisz nowe drzewa), to wegla nie odnowisz.
Nie masz milionow lat.

Ale mozemy zaczac ... sypac do tej dziury w Belchatowie smieci
organiczne ?

J.

Data: 2020-03-06 02:10:51
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czyżbym wykrakal?
Hello andal,

Wednesday, March 4, 2020, 8:49:05 PM, you wrote:

Zakaz palenia paliwa stałymi byłby na miejscu.
ale np. drewno to paliwo odnawialne
spalony las odrasta po 25 latach

Nie ma problemu, żeby sadzić w takim tempie, w jakim się spala. Mamy
wystarczający obszar lasów.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-03-06 05:59:47
Autor: Budzik
Czyżbym wykrakal?
Użytkownik RoMan Mandziejewicz roman@pik-net.pl.invalid ...

[...]

Wystarczajacy do czego?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2020-03-06 14:52:19
Autor: J.F.
Czyżbym wykrakal?
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3454450442$20200306021053@squadack.com...
[...]

A ile mamy ?

Bo spalic cale lasy mozesz w rok, w ten rok zasadzisz nowe ... ale wtedy przerwa w paleniu na 24 lata ...

J.

Data: 2020-03-06 15:05:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czyżbym wykrakal?
Hello J.F.,

Friday, March 6, 2020, 2:52:19 PM, you wrote:

[...]

Mnóstwo.

Bo spalic cale lasy mozesz w rok,

Ale ja nie o pożarach. Kontekst jest o ogrzewaniu.

Data: 2020-03-06 16:19:35
Autor: J.F.
Czyżbym wykrakal?
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5337227243$20200306150516@squadack.com...
[...]

Hm, produkujemy ok 40 mln m3 drewna.
https://www.lasy.gov.pl/pl/drewno/skad-sie-bierze-drewno

Tak po 1m3 na obywatela.
Odpowiednik 300 kg wegla ?
Zakladajac, ze w domku mieszkaja 3 osoby, tona wegla ... przy takiej zimie moze i starczy.

Bo wegla wydobywamy 65 mln ton rocznie plus jeszcze importujemy ?

J.

Data: 2020-03-06 16:55:51
Autor: Tom N
Czyżbym wykrakal?
J.F. w <news:5e626a08$0$525$65785112news.neostrada.pl>:
J.F. w
Hm, produkujemy ok 40 mln m3 drewna.
https://www.lasy.gov.pl/pl/drewno/skad-sie-bierze-drewno

Jarek, a nie myślałes, żeby kłam@#$politykiem zostać?

Tak po 1m3 na obywatela.
Odpowiednik 300 kg wegla ?

Wiesz, czy się pytasz?

Zakladajac, ze w domku mieszkaja 3 osoby, tona wegla ... przy takiej zimie moze i starczy.

Czyli wiesz, ale jak GUPI CIUL przyjmujesz założenie, że 40 000 000
obywateli mieszka w domkach....

Bo wegla wydobywamy 65 mln ton rocznie plus jeszcze importujemy ?

Jareczku, boisz się obecnej włdzi, że wszędzie ten pytajnik wstawiasz, nawet
w zdaniu wyglądającym na oznajmujące! ? ;P

--
'Tom N'

Data: 2020-03-06 17:20:52
Autor: J.F.
Czyżbym wykrakal?
Użytkownik "Tom N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:200306.165551.pms.4401.94@int.dyndns.org.invalid.200306.invalid...
J.F. w
Hm, produkujemy ok 40 mln m3 drewna.
https://www.lasy.gov.pl/pl/drewno/skad-sie-bierze-drewno

Jarek, a nie myślałes, żeby kłam@#$politykiem zostać?

Ale gdzie tu klamstwa ?

Tak po 1m3 na obywatela.
Odpowiednik 300 kg wegla ?

Wiesz, czy się pytasz?

Powiedzmy ze wiem, ale moge sie mylic. Mozesz sprostowac, jesli uwazasz inaczej.
Ale z uzasadnieniem :-)

Zakladajac, ze w domku mieszkaja 3 osoby, tona wegla ... przy takiej
zimie moze i starczy.
Czyli wiesz, ale jak GUPI CIUL przyjmujesz założenie, że 40 000 000
obywateli mieszka w domkach....

A ja to myslisz czym grzeje w bloku ?
Weglem w elektrocieplowni.

I nie wiem - RoMan wlicza do grzania, czy nie wlicza.
Ile EC pali, tez nie wiem ..

Bo wegla wydobywamy 65 mln ton rocznie plus jeszcze importujemy ?

Jareczku, boisz się obecnej włdzi, że wszędzie ten pytajnik wstawiasz, nawet
w zdaniu wyglądającym na oznajmujące! ? ;P

Zdanie moze oznajmujace, ale tez pytajace - te 65 mln ton wegla z plusem maja byc zastapione 40 mln m3 drewna ?
Czy elektrowni nie wliczamy to tego twierdzenia.

No i ... zeby to mialo sens, to powinnismy lasy na deski i belki, a palic stare drewno po rozbiorkach.
Ale przeciez odpadow palic nie wolno :-P

J.

--
'Tom N'

Data: 2020-03-06 17:38:53
Autor: Tom N
Czyżbym wykrakal?
J.F. w <news:5e627866$0$17343$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Polityki nie ma?

[...]

Czyzby dyskusja była o węglu, czy o drewnie...!!!

[...]

Swoich pomysłów, z dupy wyjętych -- patrz polityk jak mówi, to kłamie -- nie
wkładaj innym w gembe

Czy elektrowni nie wliczamy to tego twierdzenia.

I kiedy trzeba pytajnik postawić, to go brak, ale jest kropka bez spacji...

No i ... zeby to mialo sens, to powinnismy lasy na deski i belki, a palic stare drewno po rozbiorkach.
Ale przeciez odpadow palic nie wolno :-P

Od kiedy drewno jest odpadem. Poproszę wytyczne detaliczne...

--
'Tom N'

Data: 2020-03-06 19:57:16
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czyżbym wykrakal?
Hello J.F.,

Friday, March 6, 2020, 4:19:35 PM, you wrote:

[...]

W tym roku zużyłem jakieś 0.5 m? drewna - więcej nie było potrzeby -
klimatyzacja ogrzewała całe mieszkanie. Przy normalnej zimie poszłoby
2 m?.

Bo wegla wydobywamy 65 mln ton rocznie plus jeszcze importujemy ?

Ale węgiel idzie głównie do elektrowni. A mowa o ogrzewaniu mieszkań.
Na palenie drewnem w elektrowni trzeba chyba jednak mnóstwo nieużytków
na plantacje topoli przerobić.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-03-03 18:11:18
Autor: nadir
Czyżbym wykrakal?
W dniu 03.03.2020 o 15:34, z pisze:

Jak to nie ekologiczne? Pali 2,5-3 l ON i przewiezie 2 osoby + zakupy w deszcz ;-)

Żeby być bardziej eko można podobno w tych gówienkach spalać olej jadalny?

Data: 2020-03-02 19:00:13
Autor: kk
Czyżbym wykrakal?
On 2020-03-02 10:37, robot wrote:
[...]

Może ... Ty nie chesz samochodu do miasta i dlatego ten samochód do miasta nie ma dla Ciebie wartości.

Data: 2020-03-04 10:42:09
Autor: robot
Czyżbym wykrakal?
On 2020-03-02 10:37, robot wrote:
[...]

Nie masz najmniejszej możliwości wiedzieć czego ja chce.
Nie masz najmniejszej możliwości wiedzieć co ma dla mnie wartość i jaką.

Data: 2020-03-04 18:54:19
Autor: kk
Czyżbym wykrakal?
On 2020-03-02 10:37, robot wrote:
[...]

Nie wiesz co ja mogę a czego nie mogę. Może jestem twoim stwórcą i wiem o Tobie wszystko.

Data: 2020-03-04 19:46:05
Autor: andal
Czyżbym wykrakal?

On 2020-03-02 10:37, robot wrote:
[...]

sprobuj 'fortune teller', niezla kasa z tego

Data: 2020-03-09 10:48:06
Autor: robot
Czyżbym wykrakal?
On 2020-03-02 10:37, robot wrote:
[...]

Dobra dobra.
Bardziej chodziło mi o to, że pisałem nie o swoich potrzebach, tylko ogólnie
w temacie elektryków.

Data: 2020-03-09 19:35:31
Autor: kk
Czyżbym wykrakal?

On 2020-03-02 10:37, robot wrote:
[...]

No ale widzisz, samochód zaspokaja jakieś potrzeby. Jeśli Ty chcesz rodzinę wozić to nie kupisz Twizy. Ale jak tylko do pracy to juz możesz kupić. I ja tak przez pryzmat używania Twizy właśnie piszę. Takiego niewątpliwie miejskiego samochodu.

Czyżbym wykrakal?