Data: 2013-06-19 23:43:34 | |
Autor: Adam Klobukowski | |
[PORD] D1+T6a | |
Wczoraj napotkałem na jednym słupie D1+T6a no i zastanawiam się jak to zinterpretować.
(moim zdaniem T6a w tej sytuacji jest bez znaczenia, więc proszę mnie wyprowadzić z błędu, jeśli w nim jestem) AdamK |
|
Data: 2013-06-20 08:54:05 | |
Autor: live_evil | |
[PORD] D1+T6a | |
On 20.06.2013 08:43, Adam Klobukowski wrote:
Wczoraj napotkałem na jednym słupie D1+T6a no i zastanawiam się jak to zinterpretować. No normalnie, że droga z pierwszeństwem zmienia kierunek na skrzyżowaniu. -- live_evil |
|
Data: 2013-06-20 17:54:18 | |
Autor: Przemysław Adam Śmiejek | |
[PORD] D1+T6a | |
W dniu 20.06.2013 08:54, live_evil pisze:
On 20.06.2013 08:43, Adam Klobukowski wrote: Swoją szosą, na styku Gliwic i Żernicy jest Ustąp postawiony na drodze z pierwszeństwem :D https://mapy.google.pl/maps?hl=pl&ie=UTF8&ll=50.251349,18.648144&spn=0.000532,0.001155&sll=50.31494,18.79665&sspn=0.271852,0.591202&t=h&hnear=%C5%BBernica,+gliwicki,+%C5%9Bl%C4%85skie&layer=c&cbll=50.2514,18.648063&panoid=FFwq-KMKRDZcxT0kHX9Hrw&cbp=12,305.53,,0,-2.72&z=20 -- Przemysław Adam Śmiejek Niech żadne nieprzyzwoite słowo nie wychodzi z ust waszych, ale tylko dobre, które może budować, gdy zajdzie potrzeba, aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchają. (Ef 4,29) |
|
Data: 2013-06-20 17:59:04 | |
Autor: zgred | |
[PORD] D1+T6a | |
W dniu 2013-06-20 17:54, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
W dniu 20.06.2013 08:54, live_evil pisze:No bo jeżeli ta droga z prawej jest równorzędna Twojej, to "jest z prawej", więc USTĄP (tym z prawej :) ). Normalnemu, myślącemu ludziowi wystarczyłaby sama tabliczka. Ale urzędnik, to ani ludź, ani myślący. -- Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred. |
|
Data: 2013-06-20 19:25:30 | |
Autor: zgred | |
[PORD] D1+T6a | |
W dniu 2013-06-20 17:59, zgred pisze:
https://mapy.google.pl/maps?hl=pl&ie=UTF8&ll=50.251349,18.648144&spn=0.000532,0.001155&sll=50.31494,18.79665&sspn=0.271852,0.591202&t=h&hnear=%C5%BBernica,+gliwicki,+%C5%9Bl%C4%85skie&layer=c&cbll=50.2514,18.648063&panoid=FFwq-KMKRDZcxT0kHX9Hrw&cbp=12,305.53,,0,-2.72&z=20No bo jeżeli ta droga z prawej jest równorzędna Twojej, to "jest z Samokrytyka/autopoprawka: Na TEJ drodze nie powinno być ŻADNEGO znaku określającego pierwszeństwo. Chyba, że - ta z przeciwka i ta z prawej byłaby skręcającą główną. "Zabić urzędnika, to nie grzech, nie trzeba się spowiadać. To dobry uczynek". -- Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred. |
|
Data: 2013-06-20 19:29:33 | |
Autor: Przemysław Adam Śmiejek | |
[PORD] D1+T6a | |
W dniu 20.06.2013 17:59, zgred pisze:
No bo jeżeli ta droga z prawej jest równorzędna Twojej, to "jest z Wiem, rozumiem intencję. Po prostu przepisy są niedostosowane do wielu przypadków życiowych. Inny problem na tym skrzyżowaniu, to czy jadąc z prawej w kierunku kamery (nie chce mi się wklejać ujęcia z tamtej strony) skręcam w lewo czy też jadę prosto. Teoria mówi, że skręcam w lewo, ale w praktyce pojadę takim stylem, jakbym jechał prosto. -- Przemysław Adam Śmiejek Niech żadne nieprzyzwoite słowo nie wychodzi z ust waszych, ale tylko dobre, które może budować, gdy zajdzie potrzeba, aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchają. (Ef 4,29) |
|
Data: 2013-06-20 21:38:13 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
[PORD] D1+T6a | |
On Thu, 20 Jun 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
W dniu 20.06.2013 17:59, zgred pisze: Pytaniem jest, czy nadmiarowa informacja jest tu wskazana. Jeśli kierowca nie umie rozeznać znaczenia samej tabliczki o "pierwszeństwie łamanym", równie dobrze może zawahać się w kwestii pierwszeństwa nad tym z przeciwka. I nie chodzi o to, że mu ustąpi - jak zrobi to wyraźnie i jednoznacznie, jego wola. Ale jak zachowa się "niewyraźnie", obie strony mogą jednocześnie ruszyć (oczywiście z winą tego z przeciwka). Inny problem na tym skrzyżowaniu, to czy jadąc z prawej w kierunku kamery (nie chce mi się wklejać ujęcia z tamtej strony) skręcam w lewo czy też jadę prosto. Teoria mówi, że skręcam w lewo, O ile dobrze pamiętam, nie było wyraźnego rozstrzygnięcia w sprawie ustalenia, czy w takim przypadku mamy "zakręt na skrzyżowaniu" czy "skrzyżowanie na zakręcie". Zakręt jest "zwolniony z migania" z mocy Konwencji, skrzyżowanie nie, zmiany pasa nie ma, więc priorytet będzie decydował o tym czy mamy "skręt w rozumieniu prawa" czy "jazdę prosto w rozumieniu prawa". Ktoś w międzyczasie wpadł na pomysł? Niemniej ja byłbym jednak za użyciem kierunkowskazu. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-06-20 21:28:07 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
[PORD] D1+T6a | |
On Thu, 20 Jun 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
W dniu 20.06.2013 08:54, live_evil pisze: Przecież to jest "codzienność" - nim skrzyżowania Korfantego z Gdańską oraz przy Makro zostały przerobione na ronda, A7 na wybranych *jezdniach* drogi z pierwszeństwem stały sobie tu i ówdzie. Choć... hm... ten znak chyba rzeczywiście narusza zasadę "minimalnej jednoznacznej informacji" - przeoczyłem coś, nie widać któregoś znaku o którym nie wiemy, czy jednak jest on (ten A7) *zbędny*? https://mapy.google.pl/maps?hl=pl&ie=UTF8&ll=50.251349,18.648144&spn=0.000532,0.001155&sll=50.31494,18.79665&sspn=0.271852,0.591202&t=h&hnear=%C5%BBernica,+gliwicki,+%C5%9Bl%C4%85skie&layer=c&cbll=50.2514,18.648063&panoid=FFwq-KMKRDZcxT0kHX9Hrw&cbp=12,305.53,,0,-2.72&z=20 Usiłujesz złapać jakiegoś jelenia do odstrzału, na nierozróżnianiu drogi od jezdni? No fakt, flejm byłby przedni ;) Ale jak ktoś raz przeczytał PRZEPIS dotyczący A7 to się na taki numer nie złapie. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-06-20 09:21:17 | |
Autor: m | |
[PORD] D1+T6a | |
On 20.06.2013 08:43, Adam Klobukowski wrote:
Wczoraj napotkałem na jednym słupie D1+T6a no i zastanawiam się jak to zinterpretować. Dlaczego bez znaczenia? p. m. |
|
Data: 2013-06-20 02:37:24 | |
Autor: Adam Klobukowski | |
[PORD] D1+T6a | |
On Thursday, 20 June 2013 09:21:17 UTC+2, m wrote:
On 20.06.2013 08:43, Adam Klobukowski wrote: Zapomniałem napisać że w tym konkretnym przypadku T6a, droga z pierwszeństwem szła od dołu w prawo. Ok, jeśli to dobrze rozumiem to taka kombinacja daje mi absolutne prawo drogi - mam pierwszeństwo nad wszystkimi, łącznie z jadącymi z przeciwka jak będę chciał jechać w lewo. Zastanawia mnie jakie ma w tej sytuacji znaki jadący z mojej prawej (tego akurat nie sprawdziłem). Też powinien mieć T6a (z nóżką w drugą stronę) no i chyba powinien mieć jeszcze A7 żeby mnie nie staranował jak będę jechał prosto/w lewo, ale jest to trochę bez sensu bo by musiał ustępować innym którzy z mocy T6a są do niego podrzędni :) AdamK |
|
Data: 2013-06-20 12:35:20 | |
Autor: Liwiusz | |
[PORD] D1+T6a | |
W dniu 2013-06-20 11:37, Adam Klobukowski pisze:
On Thursday, 20 June 2013 09:21:17 UTC+2, m wrote: Nie. Jak skręcasz w lewo lub jedziesz prosto, to ustępujesz tym z prawej. -- Liwiusz |
|
Data: 2013-06-20 17:26:55 | |
Autor: zgred | |
[PORD] D1+T6a | |
W dniu 2013-06-20 12:35, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-06-20 11:37, Adam Klobukowski pisze: Czyli jakoby tej złamanej strzały (T6a) nie było - prawda? (skrzyżowanie równorzędne)? Tak, wtedy ten T6a byłby bez sensu.Zapomniałem napisać że w tym konkretnym przypadku T6a, droga z Ale to nadgorliwość naszych urzędasów. Zauważ, że dawniej (jeśli nie jesteś na to za młody :) ), to zwykłe światła na skrzyżowaniu miały trzy fazy: 1) zielone dla N-S, czerwone dla E-W 2) żółte dla wszystkich 3) odwrotnie do 1) A teraz każda konfliktująca nitka ma wyłącznie dla siebie własne, bezkonfliktowe (często nawet z pieszymi) zielone. Efekt: pełen cykl trwa 5 minut... Skutek uboczny: kierujący, wiedząc o tym próbują załapać się jeszcze na żółtym, z różnym skutkiem. -- Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred. |
|
Data: 2013-06-20 21:14:12 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
[PORD] D1+T6a | |
On Thu, 20 Jun 2013, zgred wrote:
W dniu 2013-06-20 12:35, Liwiusz pisze: Nie. Tak jest tylko dla rozpatrzenia niewielu z pośród masy możliwych kombinacji torów jazdy. (skrzyżowanie równorzędne)? No właśnie nie. Weź dowolnego jadącego podporządkowaną... Tak, wtedy ten T6a byłby bez sensu. On ma ZAWSZE sens! Musisz rozpatrzeć komplet kombinacji kierunków ruchu pojazdów. Przy "pierwszeństwie łamanym" zawsze pojawia się taki przejazd, że ma "super podporządkowanie" czyli musi ustąpić wszystkim innym kolizyjnym (dla odmiany "nadpierwszeństwo" występuje również przy zwykłym pierwszeństwie - u skręcających w prawo). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-06-20 22:55:30 | |
Autor: m | |
[PORD] D1+T6a | |
On 20.06.2013 21:14, Gotfryd Smolik news wrote:
Tak, wtedy ten T6a byłby bez sensu. Poza tym, łamane pierwszeństwo nas informuje w którą stronę skręca droga z pierwszeństwem przejazdu. A tam, formalnie rzecz biorąc, może nie być żadnych znaków aż do znaku "koniec drogi z pierwszeństwem przejazdu" a pierwszeństwo przejazdu będzie, właśnie dzięki znakowi T6a p. m. |
|
Data: 2013-06-20 11:26:36 | |
Autor: Maruda | |
[PORD] D1+T6a | |
W dniu 2013-06-20 08:43, Adam Klobukowski pisze:
Wczoraj napotkaĹem na jednym sĹupie D1+T6a no i zastanawiam siÄ jak to zinterpretowaÄ.Normalnie, bez T6a, po D1, jeĹli byĹ skrÄcaĹ w lewo, to musiaĹbyĹ ustÄ piÄ pierwszeĹstwa nadjeĹźdĹźajÄ cym z przeciwka. Przy T6a - juĹź nie. -- DziÄkujÄ. Pozdrawiam. Ten Maruda |
|
Data: 2013-06-20 02:44:59 | |
Autor: Adam Klobukowski | |
[PORD] D1+T6a | |
On Thursday, 20 June 2013 11:26:36 UTC+2, Maruda wrote:
W dniu 2013-06-20 08:43, Adam Klobukowski pisze: Dobra, meaculpa zaćmienie umysłu miałem. Przecież D1+T6a to specjalne combo ;) AdamK |
|
Data: 2013-06-20 15:23:25 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
[PORD] D1+T6a | |
On Wed, 19 Jun 2013, Adam Klobukowski wrote:
Wczoraj napotkałem na jednym słupie D1+T6a no i zastanawiam się jak to zinterpretować. Czy może Ci wyszło, że jak masz D1 to WSZYSCY mają psi obowiązek Ci ustępować? ;) Znaczy się przekonany jesteś, że nie da się tak pojechać żeby Twój tor jazdy przecinał się z torem jazdy pojazdu który jedzie *również po drodze z pierwszeństwem*, tyle że w przeciwnym kierunku? pzdr, Gotfryd |