Data: 2013-06-20 09:21:17 | |
Autor: m | |
[PORD] D1+T6a | |
On 20.06.2013 08:43, Adam Klobukowski wrote:
Wczoraj napotkałem na jednym słupie D1+T6a no i zastanawiam się jak to zinterpretować. Dlaczego bez znaczenia? p. m. |
|
Data: 2013-06-20 02:37:24 | |
Autor: Adam Klobukowski | |
[PORD] D1+T6a | |
On Thursday, 20 June 2013 09:21:17 UTC+2, m wrote:
On 20.06.2013 08:43, Adam Klobukowski wrote: Zapomniałem napisać że w tym konkretnym przypadku T6a, droga z pierwszeństwem szła od dołu w prawo. Ok, jeśli to dobrze rozumiem to taka kombinacja daje mi absolutne prawo drogi - mam pierwszeństwo nad wszystkimi, łącznie z jadącymi z przeciwka jak będę chciał jechać w lewo. Zastanawia mnie jakie ma w tej sytuacji znaki jadący z mojej prawej (tego akurat nie sprawdziłem). Też powinien mieć T6a (z nóżką w drugą stronę) no i chyba powinien mieć jeszcze A7 żeby mnie nie staranował jak będę jechał prosto/w lewo, ale jest to trochę bez sensu bo by musiał ustępować innym którzy z mocy T6a są do niego podrzędni :) AdamK |
|
Data: 2013-06-20 12:35:20 | |
Autor: Liwiusz | |
[PORD] D1+T6a | |
W dniu 2013-06-20 11:37, Adam Klobukowski pisze:
On Thursday, 20 June 2013 09:21:17 UTC+2, m wrote: Nie. Jak skręcasz w lewo lub jedziesz prosto, to ustępujesz tym z prawej. -- Liwiusz |
|
Data: 2013-06-20 17:26:55 | |
Autor: zgred | |
[PORD] D1+T6a | |
W dniu 2013-06-20 12:35, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-06-20 11:37, Adam Klobukowski pisze: Czyli jakoby tej złamanej strzały (T6a) nie było - prawda? (skrzyżowanie równorzędne)? Tak, wtedy ten T6a byłby bez sensu.Zapomniałem napisać że w tym konkretnym przypadku T6a, droga z Ale to nadgorliwość naszych urzędasów. Zauważ, że dawniej (jeśli nie jesteś na to za młody :) ), to zwykłe światła na skrzyżowaniu miały trzy fazy: 1) zielone dla N-S, czerwone dla E-W 2) żółte dla wszystkich 3) odwrotnie do 1) A teraz każda konfliktująca nitka ma wyłącznie dla siebie własne, bezkonfliktowe (często nawet z pieszymi) zielone. Efekt: pełen cykl trwa 5 minut... Skutek uboczny: kierujący, wiedząc o tym próbują załapać się jeszcze na żółtym, z różnym skutkiem. -- Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred. |
|
Data: 2013-06-20 21:14:12 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
[PORD] D1+T6a | |
On Thu, 20 Jun 2013, zgred wrote:
W dniu 2013-06-20 12:35, Liwiusz pisze: Nie. Tak jest tylko dla rozpatrzenia niewielu z pośród masy możliwych kombinacji torów jazdy. (skrzyżowanie równorzędne)? No właśnie nie. Weź dowolnego jadącego podporządkowaną... Tak, wtedy ten T6a byłby bez sensu. On ma ZAWSZE sens! Musisz rozpatrzeć komplet kombinacji kierunków ruchu pojazdów. Przy "pierwszeństwie łamanym" zawsze pojawia się taki przejazd, że ma "super podporządkowanie" czyli musi ustąpić wszystkim innym kolizyjnym (dla odmiany "nadpierwszeństwo" występuje również przy zwykłym pierwszeństwie - u skręcających w prawo). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-06-20 22:55:30 | |
Autor: m | |
[PORD] D1+T6a | |
On 20.06.2013 21:14, Gotfryd Smolik news wrote:
Tak, wtedy ten T6a byłby bez sensu. Poza tym, łamane pierwszeństwo nas informuje w którą stronę skręca droga z pierwszeństwem przejazdu. A tam, formalnie rzecz biorąc, może nie być żadnych znaków aż do znaku "koniec drogi z pierwszeństwem przejazdu" a pierwszeństwo przejazdu będzie, właśnie dzięki znakowi T6a p. m. |
|