Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   DĹ‚ugo "krÄ™ci" - nietypowo

Długo "kręci" - nietypowo

Data: 2012-04-17 19:12:48
Autor: Mario
Długo "kręci" - nietypowo
Witam

Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju dniowym/kilkudniowym odpala bez problemu, jeśli po jeździe zostanie zgaszone i odpalone np po 5 czy 15min także pali na dotyk...

Natomiast jesli postoi około godziny to trzeba bardzo dlugo krecić rozrusznikiem aby załapał...

Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
Około 10 000km mają filtry paliwa, powietrza, świece, przepływomierz(bosch)



Ma ktoś jakieś sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiście błędów sterownik nie zczytuje...


Pozdrawiam
Mario

Data: 2012-04-17 20:10:33
Autor: DooMiniK
Długo "kręci" - nietypowo
On 17/04/2012 18:12, Mario wrote:
Witam

Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju dniowym/kilkudniowym
odpala bez problemu, jeśli po jeździe zostanie zgaszone i odpalone np po
5 czy 15min takĹĽe pali na dotyk...

Natomiast jesli postoi około godziny to trzeba bardzo dlugo krecić
rozrusznikiem aby załapał...

Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
Około 10 000km mają filtry paliwa, powietrza, świece, przepływomierz(bosch)



Ma ktoś jakieś sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiście błędów sterownik
nie zczytuje...

Czujnik położenia wału? (strzelam, nie znam się na samochodach.


--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-04-18 07:36:36
Autor: Marek Dyjor
Długo "kręci" - nietypowo
DooMiniK wrote:
On 17/04/2012 18:12, Mario wrote:
Witam

Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju
dniowym/kilkudniowym odpala bez problemu, jeśli po jeździe zostanie
zgaszone i odpalone np po 5 czy 15min takĹĽe pali na dotyk...

Natomiast jesli postoi około godziny to trzeba bardzo dlugo krecić
rozrusznikiem aby załapał...

Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
Około 10 000km mają filtry paliwa, powietrza, świece,
przepływomierz(bosch) Ma ktoś jakieś sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiście błędów
sterownik nie zczytuje...

Czujnik położenia wału? (strzelam, nie znam się na samochodach.

to ja teĹĽ strzelÄ™...  ktoĹ› rzuciĹ‚ urok...

Data: 2012-04-18 10:55:54
Autor: Wmak
Długo
DooMiniK <bachus@post.pl> napisał(a): Czujnik położenia wału? (strzelam, nie znam się na samochodach.

Jak umiesz strzelać to idĽ polować na zaj±ce a nie zawracaj tutaj d...

--


Data: 2012-04-18 15:24:18
Autor: DooMiniK
Długo
On 18/04/2012 11:55,  Wmak wrote:
DooMiniK<bachus@post.pl>  napisał(a):


Czujnik położenia wału? (strzelam, nie znam się na samochodach.

Jak umiesz strzelać to idĽ polować na zaj±ce a nie zawracaj tutaj d...

No ale przynajmniej umiem cytować ;-)

p.s. miałem podobny przypadek, miałem już egzorcystę wzywać, chodziło
wła¶nie o czujnik położenia wału, który w zależno¶ci od... położenia
wału, temperatury na zewn±trz, ci¶nienia i wilgotno¶ci pozwalał
odpalić, albo nie.

Na pych oczywi¶cie odpalał (stary benzyniak, może nie uszkodziło
katalizatora), to samo jak przy zgaszonym silniku próbować go
na biegu kawałek przepchn±ć. Wymiana czujnika rozwi±zała problem.


--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-04-18 08:15:47
Autor: Miroo
Długo "kręci" - nietypowo
W dniu 2012-04-17 19:12, Mario pisze:
Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju dniowym/kilkudniowym
odpala bez problemu, jeśli po jeździe zostanie zgaszone i odpalone np po
5 czy 15min takĹĽe pali na dotyk...

Natomiast jesli postoi około godziny to trzeba bardzo dlugo krecić
rozrusznikiem aby załapał...

Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
Około 10 000km mają filtry paliwa, powietrza, świece, przepływomierz(bosch)

Ma ktoś jakieś sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiście błędów sterownik
nie zczytuje...

Miałem coś podobnego i najprawdopodobniej był to problem z aparatem zapłonowym, a konkretnie z czujnikiem optycznym. Z tym, że komputer powinien to wykazać.

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2012-04-18 09:02:26
Autor: Clawfinger
Długo "kręci" - nietypowo
W dniu 17.04.2012 19:12, Mario pisze:
Witam

Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju dniowym/kilkudniowym
odpala bez problemu, jeśli po jeździe zostanie zgaszone i odpalone np po
5 czy 15min takĹĽe pali na dotyk...

Natomiast jesli postoi około godziny to trzeba bardzo dlugo krecić
rozrusznikiem aby załapał...
To po co czekasz akurat godzinę ?? Odpalaj wcześniej albo czekaj dłużej, żeby godzina minęła i wtedy ziuuuuuu i jazda :-)

Pozdro
WOJtek

Data: 2012-04-18 10:31:36
Autor: yabba
Długo "kręci" - nietypowo
Użytkownik "Mario" <mario1980.2@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jmk8c3$mrs$1inews.gazeta.pl...
Witam

Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju dniowym/kilkudniowym odpala bez problemu, jeśli po jeździe zostanie zgaszone i odpalone np po 5 czy 15min także pali na dotyk...

Natomiast jesli postoi około godziny to trzeba bardzo dlugo krecić rozrusznikiem aby załapał...

Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
Około 10 000km mają filtry paliwa, powietrza, świece, przepływomierz(bosch)



Ma ktoś jakieś sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiście błędów sterownik nie zczytuje...



Jakie są wartości parametrów z czujników po tej godzinie? Głównie chodzi mi o temperaturę powietrza i wody.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-04-18 12:08:48
Autor: kogutek
Długo
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał(a):
Użytkownik "Mario" <mario1980.2@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jmk8c3$mrs$1inews.gazeta.pl...
> Witam
>
> Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju dniowym/kilkudniowym > odpala bez problemu, jeśli po jeździe zostanie zgaszone i odpalone np po 5 > czy 15min także pali na dotyk...
>
> Natomiast jesli postoi około godziny to trzeba bardzo dlugo krecić > rozrusznikiem aby załapał...
>
> Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
> Około 10 000km mają filtry paliwa, powietrza, świece, > przepływomierz(bosch)
>
>
>
> Ma ktoś jakieś sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiście błędów sterownik
 nie > zczytuje...
>


Jakie są wartości parametrów z czujników po tej godzinie? Głównie chodzi mi o temperaturę powietrza i wody.

A co to da jak poda. Sprawny silnik ma zapalić na dotyk przy dowolnych
mieszcz±cych się w jakiej¶ normie temperaturach wody i powietrza. Jak by¶
spytał o przebieg. No tak, żeby spytać o przebieg to trzeba się trochę znać.

--


Data: 2012-04-18 14:20:15
Autor: yabba
Długo
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jmmasg$svh$1inews.gazeta.pl...
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał(a):

Użytkownik "Mario" <mario1980.2@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:jmk8c3$mrs$1inews.gazeta.pl...
> Witam
>
> Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju > dniowym/kilkudniowym
> odpala bez problemu, jeśli po jeździe zostanie zgaszone i odpalone np > po 5
> czy 15min takĹĽe pali na dotyk...
>
> Natomiast jesli postoi około godziny to trzeba bardzo dlugo krecić
> rozrusznikiem aby załapał...
>
> Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
> Około 10 000km mają filtry paliwa, powietrza, świece,
> przepływomierz(bosch)
>
>
>
> Ma ktoś jakieś sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiście błędów > sterownik
 nie
> zczytuje...
>


Jakie są wartości parametrów z czujników po tej godzinie? Głównie chodzi
mi
o temperaturÄ™ powietrza i wody.

A co to da jak poda. Sprawny silnik ma zapalić na dotyk przy dowolnych
mieszcz±cych się w jakiej¶ normie temperaturach wody i powietrza. Jak by¶
spytał o przebieg. No tak, żeby spytać o przebieg to trzeba się trochę znać.


Jak czujnik od temperatury jest uszkodzony i znacznie zawyża lub zaniża temperaturę, to może być problem z uruchomieniem.
Zam przypadek, że czujnik wskazywał ci±gle na temperaturę silnika -30C i ciepły silnik dostawał zbyt bogat± mieszankę.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-04-18 12:44:54
Autor: kogutek
Długo
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał(a):
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jmmasg$svh$1inews.gazeta.pl...
> yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał(a):
>
>> Użytkownik "Mario" <mario1980.2@gazeta.pl> napisał w wiadomości
>> news:jmk8c3$mrs$1inews.gazeta.pl...
>> > Witam
>> >
>> > Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju >> > dniowym/kilkudniowym
>> > odpala bez problemu, jeśli po jeździe zostanie zgaszone i odpalone np >> > po 5
>> > czy 15min takĹĽe pali na dotyk...
>> >
>> > Natomiast jesli postoi około godziny to trzeba bardzo dlugo krecić
>> > rozrusznikiem aby załapał...
>> >
>> > Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
>> > Około 10 000km mają filtry paliwa, powietrza, świece,
>> > przepływomierz(bosch)
>> >
>> >
>> >
>> > Ma ktoś jakieś sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiście błędów >> > sterownik
>>  nie
>> > zczytuje...
>> >
>>
>>
>> Jakie są wartości parametrów z czujników po tej godzinie? Głównie >> chodzi
>> mi
>> o temperaturÄ™ powietrza i wody.
>>
> A co to da jak poda. Sprawny silnik ma zapalić na dotyk przy dowolnych
> mieszcz±cych się w jakiej¶ normie temperaturach wody i powietrza. Jak by¶
> spytał o przebieg. No tak, żeby spytać o przebieg to trzeba się trochę > znać.
>

Jak czujnik od temperatury jest uszkodzony i znacznie zawyża lub zaniża temperaturę, to może być problem z uruchomieniem.
Zam przypadek, że czujnik wskazywał ci±gle na temperaturę silnika -30C i ciepły silnik dostawał zbyt bogat± mieszankę.


Masz rację ale pytaj±cemu zimny i gor±cy dobrze pali. I nie napisał nic o tym
że mu spalanie wzrosło. Zadał pytanie jak typowy pizdeusz. Przebieg by podał,
czy w pedał ostro daje.

--


Data: 2012-04-18 15:16:35
Autor: yabba
Długo
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jmmd06$5qc$1inews.gazeta.pl...
yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał(a):

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:jmmasg$svh$1inews.gazeta.pl...
> yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał(a):
>
>> Użytkownik "Mario" <mario1980.2@gazeta.pl> napisał w wiadomości
>> news:jmk8c3$mrs$1inews.gazeta.pl...
> A co to da jak poda. Sprawny silnik ma zapalić na dotyk przy dowolnych
> mieszcz±cych się w jakiej¶ normie temperaturach wody i powietrza. Jak > by¶
> spytał o przebieg. No tak, żeby spytać o przebieg to trzeba się trochę
> znać.
>

Jak czujnik od temperatury jest uszkodzony i znacznie zawyża lub zaniża
temperaturę, to może być problem z uruchomieniem.
Zam przypadek, że czujnik wskazywał ci±gle na temperaturę silnika -30C i
ciepły silnik dostawał zbyt bogat± mieszankę.


Masz rację ale pytaj±cemu zimny i gor±cy dobrze pali. I nie napisał nic o tym
że mu spalanie wzrosło. Zadał pytanie jak typowy pizdeusz. Przebieg by podał,
czy w pedał ostro daje.


Ale lekko ciepły już nie pali i to jest dla mnie intryguj±cej.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-04-18 20:43:24
Autor: scobowski
Długo "kręci" - nietypowo
W dniu 2012-04-17 19:12, Mario pisze:
Witam

Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju dniowym/kilkudniowym
odpala bez problemu, jeśli po jeździe zostanie zgaszone i odpalone np po
5 czy 15min takĹĽe pali na dotyk...

Natomiast jesli postoi około godziny to trzeba bardzo dlugo krecić
rozrusznikiem aby załapał...

Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
Około 10 000km mają filtry paliwa, powietrza, świece, przepływomierz(bosch)



Ma ktoś jakieś sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiście błędów sterownik
nie zczytuje...


Pozdrawiam
Mario

Są już w topiku dwie poprawne odpowiedzi: czujnik hall'a (to nie czujnik "położenia wału" - bo jest na wałku rozrządu ;) )- i czujnik_I _ temperatury: płynu chłodniczego (mogą być dwa w turbobenzynie: okolice głowicy i chłodnica, jeden z nich będzie opisany jako termowłącznik) i temperatury powietrza w dolocie - czyli zła dawka paliwa na rozruch przez zafałszowaną temperaturę albo nieodpalona / w niewłaściwym momencie odpalona iskra przez zrypany czujnik obrotów.

Data: 2012-04-18 20:53:22
Autor: DooMiniK
Długo "kręci" - nietypowo
On 18/04/2012 19:43, scobowski wrote:
W dniu 2012-04-17 19:12, Mario pisze:
Witam

Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju dniowym/kilkudniowym
odpala bez problemu, jeśli po jeździe zostanie zgaszone i odpalone np po
5 czy 15min takĹĽe pali na dotyk...

Natomiast jesli postoi około godziny to trzeba bardzo dlugo krecić
rozrusznikiem aby załapał...

Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
Około 10 000km mają filtry paliwa, powietrza, świece,
przepływomierz(bosch)



Ma ktoś jakieś sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiście błędów sterownik
nie zczytuje...
SÄ… juĹĽ w topiku dwie poprawne odpowiedzi: czujnik hall'a (to nie czujnik
"położenia wału" - bo jest na wałku rozrządu ;) )- i czujnik_I _
temperatury: płynu chłodniczego (mogą być dwa w turbobenzynie: okolice
głowicy i chłodnica, jeden z nich będzie opisany jako termowłącznik) i
temperatury powietrza w dolocie - czyli zła dawka paliwa na rozruch
przez zafałszowaną temperaturę albo nieodpalona / w niewłaściwym
momencie odpalona iskra przez zrypany czujnik obrotĂłw.

Hmmm - ale jak jeździłem passatem to czujnik halla (uszkodzony) objawiał
się (jak już zapalił) 'falowaniem' obrotów a nie brakiem możliwości
odpalenia...

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Długo "kręci" - nietypowo

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona