DAHONy

Data: 2012-04-10 11:55:39
Autor: Titus Atomicus
DAHONy
Witam, Tak sie przygladam po raz kolejny ofercie dahona (www.dahon.pl). I tam sa rozne skladaki w roznych cenach. Biore pod uwage co najwyzej Vitesse (cena), ale w opisach podkreslaja jego niskobudzetowosc. Czym on jest gorszy niz np. taki MU XL? Przy zalozeniu ze osprzet zblizony (Shimano Alfine 7)... TA

Data: 2012-04-10 12:09:20
Autor: Titus Atomicus
DAHONy
I jeszcze:
 Czy ktos jezdzil skladakiem turystycznie, znaczy z sakwami?
Znalazlem cos takiego:
http://www.foldsoc.co.uk/Mike/dahon_touring.html
I czym ten Dahon Speed rozni sie od Vitesse?
TA

Data: 2012-04-10 12:02:14
Autor: Jerzy Kot
DAHONy
On 10 Kwi, 12:09, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

Przyglądnij się tej stronie:
http://pathlesspedaled.com/videos/

Marka rowerów inna (Brompton) ale idea ta sama.

Data: 2012-04-10 21:20:42
Autor: z
DAHONy
W dniu 2012-04-10 21:02, Jerzy Kot pisze:
Marka rowerów inna (Brompton) ale idea ta sama.

No to jeszcze :-)
http://www.decathlon.com.pl/PL/rowery-sk-adane-38954675/
były też metalowe jednobiegowe za 600 zł (można dokupić piastę)
albo
http://www.arkus.com.pl/rowery_romet_bikes/rowery_city/art686.html

Data: 2012-04-10 23:17:11
Autor: Titus Atomicus
DAHONy
In article <b9e95ac1-2abc-4113-b447-f40c10a7b743@12g2000vba.googlegroups.com>,
 Jerzy Kot <tenjurekkot@gmail.com> wrote:

> [...]
> Znalazlem cos takiego:http://www.foldsoc.co.uk/Mike/dahon_touring.html
> I czym ten Dahon Speed rozni sie od Vitesse?

O, fajna strona. Dzieki. Nie znalem tego.

Marka rowerów inna (Brompton) ale idea ta sama.
Bromptony znam. Niestety sa dla mnie za drogie.
Ale to nie da mi odpowiedzi na pytania o Daahony.
TA

Data: 2012-04-11 08:28:49
Autor: z
DAHONy
W dniu 2012-04-10 23:17, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Marka rowerów inna (Brompton) ale idea ta sama.
Bromptony znam. Niestety sa dla mnie za drogie.
Ale to nie da mi odpowiedzi na pytania o Daahony.
TA

Moja podróba dahona sprawuje się nadspodziewanie dobrze.
Często nawet z maksymalną ładownością (125kg)
Nie rozsypuje się jeszcze. Żadnych luzów w ramie.
Jako że takie jeździdło do wyczynów się nie nadaje to nie warto przepłacać.

Data: 2012-04-11 14:40:13
Autor: Titus Atomicus
DAHONy
In article <jm38b3$p1p$1@inews.gazeta.pl>, z <zch280672@gazeta.pl> wrote:

> [...]

Często nawet z maksymalną ładownością (125kg)
Nie rozsypuje się jeszcze. Żadnych luzów w ramie.

A co to za 'podroba'?
Wszytskie znane mi Dahony maja max. ladownosc 105kg.

Jako że takie jeździdło do wyczynów się nie nadaje to nie warto przepłacać.

To tak jak ze zwyklym proszkiem i gospodyniami domowymi?
TA

Data: 2012-04-11 18:29:08
Autor: z
DAHONy
W dniu 2012-04-11 14:40, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Wszytskie znane mi Dahony maja max. ladownosc 105kg.

http://tiny.pl/hp5wj
http://www.discounto.de/Angebot/Alu-Faltrad-55566/

Mój nie ma dynama w piaście i ma delikatniejszą kierownicę
120kg - max.
25kg - bagażnik

Data: 2012-04-13 16:21:32
Autor: Titus Atomicus
DAHONy
In article <jm4bgl$il3$1@inews.gazeta.pl>, z <zch280672@gazeta.pl> wrote:

> [...]

http://tiny.pl/hp5wj
http://www.discounto.de/Angebot/Alu-Faltrad-55566/

Mój nie ma dynama w piaście i ma delikatniejszą kierownicę
Hm, czy oni przypadkiem nie zawyzaja tych wartosci?
Znaczy, czy w Dahon jest az tak delikatny?
No, ale ten z linka bardzo solidnie wyglada. Tylka ta waga - 14,5kg to sporo jednak.

TA

Data: 2012-04-10 15:27:48
Autor: pawlin
DAHONy
W dniu 2012-04-10 12:09, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
I jeszcze:
  Czy ktos jezdzil skladakiem turystycznie, znaczy z sakwami?

z tego co widze ktos z rowerowej rodzinki jezdzi chyba dahonem

http://www.rowerowarodzinka.pl/

Data: 2012-04-10 17:22:10
Autor: Titus Atomicus
DAHONy
In article <4F843554.1040508@fromru.com>, pawlin <pawlin@fromru.com> wrote:

> [...]
>   Czy ktos jezdzil skladakiem turystycznie, znaczy z sakwami?

z tego co widze ktos z rowerowej rodzinki jezdzi chyba dahonem

O, dziekuje za przypomnienie.

TA

Data: 2012-04-10 16:20:54
Autor: z
DAHONy
W dniu 2012-04-10 12:09, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
I jeszcze:
  Czy ktos jezdzil skladakiem turystycznie, znaczy z sakwami?

Generalnie na polskie drogi :-) to 20" koło jest za małe - masakra (myślę jakby tu założyć amortyzator z przodu) :-)
Drugie przeciw to przełożenia. Niby to nie wyścigi ale po przesiadce z czegoś większego może być ból.
Jak przebolejesz te dwie rzeczy to już z górki :-)
Od roku ujeżdżam dahonopodobnego składaka (całe 600 zł kosztował) z 3 biegami w piaście. Zmniejszyłem zębatkę w kole na jak najmniejszą i po mieście daje radę ale na dłuższą trasę nie polecam. Może 7 biegów załatwiłoby sprawę.

Data: 2012-04-10 17:07:14
Autor: Titus Atomicus
DAHONy
In article <jm1fk9$nld$1@inews.gazeta.pl>, z <zch280672@gazeta.pl> wrote:

> [...]

Drugie przeciw to przełożenia. Niby to nie wyścigi ale po przesiadce z czegoś większego może być ból.
W holendrze mam 3-biegi. I na miasto wystarcza.

Jak przebolejesz te dwie rzeczy to już z górki :-)

E, jezdze nawet pod gorke (Ul. Belwederska, W-wa)

Od roku ujeżdżam dahonopodobnego składaka (całe 600 zł kosztował) z 3 biegami w piaście. Zmniejszyłem zębatkę w kole na jak najmniejszą i po mieście daje radę ale na dłuższą trasę nie polecam.

A ilocalowe kola? I czy uzywasz bagaznikow?

Może 7 biegów załatwiłoby sprawę.

Ale czy to potrzebne?
I to chyba wage zwiekszy...

TA

Data: 2012-04-13 23:21:53
Autor: Titus Atomicus
DAHONy
Witam,
A tymczasowo kupilem to:
http://tinyurl.com/bpcdfxe
Dahon Presto.
Wlasnie wrocilem z 30kilometrowego testu. Na poczatku bylo slabo. Nawet jakos pod Belwederska (WAW) musialem go prowadzic (na pseudoholendrze, tez 3 biegi podjezdzam jakos). Te 3 biegi to jednak troche za malo.
I troche niepewnie sie czulem. Dawno na czyms takim nie jechalem.
Ale potem bylo lepiej. Czulem sie jak inzynier Karwowski ujezdzajacy Karata. I nawet malutkie kolka (16") za bardzo nie przeszkadzaly.
Pierwsze 8-14km bylo ok, ale potem to juz meczace...
Chyba przez to siodelko. Przyzyczylem sie jednak do Brooksa.
TA

Data: 2012-04-13 23:22:35
Autor: Titus Atomicus
DAHONy
In article <Titus_Atomicus-A1A303.11553910042012@node2.news.atman.pl>,

[...]

Cos takiego bylo na allegro:
<http://allegro.pl/skladany-skladak-dahon-mu-xl-dodatk-opony-gratis-i2261
754986.html>
Okazja? Cena katalogowa tegorocznego modelu to 4000zl.
Ale w tamym roku mozna bylo dostac nowy za ok. 3000zl.
Ww. egzemplarz testowalem przed koncem aukcji. I bez rewelacji. Niby wszytsko ok, ladnie spasowany, bez luzow, ale rdze bylo widac na niektorych czesciach - widac ze w zimie uzywany albo na balkonie trzymany.
No i ten Alfine 8. Wydaje mi sie, ze tych biegow bylo jednak nieco za duzo...

TA

Data: 2012-04-14 00:39:35
Autor: Titus Atomicus
DAHONy
Witam,
Wlasnie znalazlem cos takiego:
http://www.raleigh.pl/kategoria/115
Tylko ze te dwa tansze brzydkie jak kupa. I z tania przerzutka shimano.
Ten ladniejszy:
http://www.raleigh.pl/rower/86
Tylko ze Raleigh jakos taktownie nie podaje wagi tych rowerow.
Sprawdzilem w googlach i to wazy prawie 15kg.
TA

DAHONy