DB poszedł po bandzie!

Data: 2009-04-02 09:53:33
Autor: RobertS
DB poszedł po bandzie!
właśnie sobie wchodzę na ich stronę, aby zobaczyć kurs CHF do spłaty raty kredytu i widzę, że spread wynosi ponad 28 gr!

a poniżej komunikat, że od 1.04.2009 obowiązują nowe poziomy spreadów walutowych:

euro 7,25%
usd 7,25%
chf 9,97%!!!

czyli spread na chf zmienił się z 5,5% na prawie 10!

oj tym razem potężnie przesadzili, ciekawe co na to UOKiK?

RobertS

Data: 2009-04-02 10:14:10
Autor: MarekZ
DB poszedł po bandzie!
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:gr1qu5$cma$1opal.icpnet.pl...

[...]

To już naprawdę przekracza granice dobrego smaku. Pocieszające jest to, że to ich ostatnie podrygi przed lipcem, czyli długo ta sytuacja nie potrwa. Ciekawi mnie czy zaraz odezwą się obrońcy wolnego rynku, głównie w osobie Obrońcy Citibanku. ;-) A UOKiK mam wrażenie wiele nie zdziała oprócz nagonki o charakterze medialnym.

Data: 2009-04-02 10:29:25
Autor: Michal Jankowski
DB poszedł po bandzie!
"MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> writes:

[...]

"Opłata za przyjęcie gotówkowej wpłaty w walucie obcej - 10%". I co
nam pan zrobisz?

  MJ

Data: 2009-04-02 10:36:04
Autor: MarekZ
DB poszedł po bandzie!
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjzzlezqx0a.fsfccfs1.fuw.edu.pl...

"Opłata za przyjęcie gotówkowej wpłaty w walucie obcej - 10%". I co
nam pan zrobisz?

Tak nie dadzą chyba rady. Przelewem z innego banku ludzie będą w takim przypadku wysyłać. Zresztą taka opłata chyba byłaby do uchylenia przez sąd po pozwie UOKiK, w przeciwieństwie do poziomu spreadu.

Naturalnie można sobie wyobrazić różnorakie szykany, ale jak będą zobowiązani przyjąć spłatę bezpośrednio w walucie, na dłuższą metę nie mają szans.

Data: 2009-04-02 10:40:57
Autor: Michal Jankowski
DB poszedł po bandzie!
"MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> writes:

Przelewem z innego banku ludzie będą w takim przypadku wysyłać.

A takie przelewy walutowe to nie sa jakos bardzo drogie? Nie wiem, nie
probowalem nigdy, ale cos tak slyszalem...

  MJ

Data: 2009-04-02 10:47:52
Autor: RobertS
DB poszedł po bandzie!

Przelewem z innego banku ludzie będą w takim przypadku wysyłać.

A takie przelewy walutowe to nie sa jakos bardzo drogie? Nie wiem, nie
probowalem nigdy, ale cos tak slyszalem...

  MJ

można przelewem z innego banku, ale nie wiadomo ile to kosztuje, bo operacja wykonywana jest swiftem

DB pobiera opłatę (10 zł) za przyjęcie takiego przelewu, bank z którego wysyłałbym przelew powiedzmy, że nie pobiera za to prowizji, ale pozostają jeszcze banki pośredniczące...jaką kwotę one pobiorą można się dowiedzieć dopiero post factum, przed wysłaniem przelewu ta wartość nie jest znana np. Citi określiło ją na kwotę 0 - 20 euro ;-(

RobertS

Data: 2009-04-02 20:26:22
Autor: Grzegorz M
DB poszedł po bandzie!

Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:gr1u40$g3q$1opal.icpnet.pl...

[...]

-- pozdrawiam
RobertS

Przelew SEPA - koszt kilku złotych (do kilkunastu), ale opórcz tego nie ma już potem opłat beneficjenta, czyli od razu wiadomo ile będzie kosztował

pozdrawiam
GM

Data: 2009-04-02 20:38:39
Autor: MarekZ
DB poszedł po bandzie!
Użytkownik "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl> napisał w wiadomości news:gr30hi$6qq$1nemesis.news.neostrada.pl...

Przelew SEPA - koszt kilku złotych (do kilkunastu), ale opórcz tego nie ma już potem opłat beneficjenta, czyli od razu wiadomo ile będzie kosztował

Tyle że SEPA dotrze w EUR.

Data: 2009-04-02 10:48:55
Autor: MarekZ
DB poszedł po bandzie!
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjzvdpnqwh2.fsfccfs1.fuw.edu.pl...

A takie przelewy walutowe to nie sa jakos bardzo drogie? Nie wiem, nie
probowalem nigdy, ale cos tak slyszalem...

Nie są. 10 CHF albo 15 CHF w zalezności od szczegółowych parametrów płacę ze Szwajcarii. Na pewno da się jeszcze taniej.

Data: 2009-04-02 10:59:53
Autor: RobertS
DB poszedł po bandzie!

Nie są. 10 CHF albo 15 CHF w zalezności od szczegółowych parametrów płacę ze Szwajcarii. Na pewno da się jeszcze taniej.

to może jakaś podpowiedź?
w którym banku warto założyć konto, aby wpłacić tam CHF w gotówce i następnie wykonać przelew walutowy do DB?

jeżeli DB pobierze 10 zł, a przelew będzie kosztował tylko 10 CHF to cała operacja będzie kosztowała ok. 40 zł (pomijam czas)

kurs kantorowy dzisiaj jest o ok. 12 gr niższy niż ten "nowy" bankowy, w moim przypadku bank zarabia na mnie extra prawie 83 zł miesięcznie więc przy kosztach rzędu 40 zł, cała operacja ma sens...

RobertS

Data: 2009-04-02 11:08:15
Autor: MarekZ
DB poszedł po bandzie!
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:gr1uqh$grm$1opal.icpnet.pl...

to może jakaś podpowiedź?
w którym banku warto założyć konto, aby wpłacić tam CHF w gotówce i następnie wykonać przelew walutowy do DB?

Oj w gotówce w PL to nie wiem, potencjalnie ING trzeba by rozważyć i Multibank. OKO CHF wydaje się produktem stworzonym do comiesięcznych spłat, tyle że nie istnieje jak na razie! Ale może w ramach zapotrzebowania klientów mogłoby zaistnieć, tak jak było z GBP.

Ja mam w www.swissquote.ch

Założysz zdalnie z PL (potrzebna będzie notarialnie poświadczona kopia paszportu) ale w gotówce CHF tam nie wplacisz w PL. To rozwiązanie tak dokońca nie nadaje się do tego co Ty potrzebujesz chyba (no chyba że masz już większą ilość CHF).

Data: 2009-04-02 11:16:48
Autor: RobertS
DB poszedł po bandzie!

[...]

no właśnie, niewiele banków przyjmuje CHF w gotówce, w Multi takiej możliwości na pewno nie ma, a kurs sprzedaży w ww. jest tylko o 4 gr lepszy niż w DB...

zobaczę jeszcze Citi, oni przyjmują CHF w gotówce, a przelew kosztuje 0 zł, tylko te koszty banku pośredniczącego mnie przerażają, to jest wielka niewiadoma

RobertS

Data: 2009-04-02 11:21:35
Autor: MarekZ
DB poszedł po bandzie!
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:gr1vq8$isj$1opal.icpnet.pl...

zobaczę jeszcze Citi, oni przyjmują CHF w gotówce, a przelew kosztuje 0 zł, tylko te koszty banku pośredniczącego mnie przerażają, to jest wielka niewiadoma

Sprobuj zrobic taki eksperyment - pusc za 5 zł Euroelixir na rachunek kredytu w CHF na jakąś niską kwotę, np. 10 EUR. Zobaczymy jaki będzie efektywny kurs przeliczenia, wbrew pozorom może się to oplacać. Walutą przelewu przychodzącego będzie EUR i zobaczymy co dalej. W najgorszym razie przelew zostanie odrzucony i stracisz 5 zł.

Oczywiścienie wiem czy DB przyjmuje te europrzelewy, więc to trzeba by sprawdzić.

Data: 2009-04-02 11:34:42
Autor: RobertS
DB poszedł po bandzie!

[...]

jeżeli przyjmuje to dokona przeliczenia EUR - PLN - CHF...oczywiście po własnym (niekorzystnym) kursie ;-( i wyjdzie na to samo czyli kupię od nich CHF na spłatę kredytu ;-(

rozmawiałem właśnie z Citi:
subkonto w CHF 0 zł,
przelew przez net 0 zł (+ ew. koszty banków pośredniczących)
wpłata gotówki w CHF w placówkach CitiGold bezpłatnie

to chyba najlepsza dla mnie opcja

RobertS

Data: 2009-04-02 11:39:11
Autor: MarekZ
DB poszedł po bandzie!
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:gr20rr$jd9$1opal.icpnet.pl...

jeżeli przyjmuje to dokona przeliczenia EUR - PLN - CHF...oczywiście po własnym (niekorzystnym) kursie ;-( i wyjdzie na to samo czyli kupię od nich CHF na spłatę kredytu ;-(

Różne cuda już widziałem, a to jest bank, który kiedyś cukrem handlował a nie tam o walutach myślal. Praktyka czasami od teorii się znacznie różni :-)

Ano, wygląda dobrze.

Data: 2009-04-02 11:46:00
Autor: RobertS
DB poszedł po bandzie!

[...]

to chyba czas na mały eksperyment, założę konto walutowe w Citi i w DB,
przeleję 100 CHF i zobaczę ile mi zaksięgują na koncie w DB...
inaczej nie dam rady sprawdzić ile wyniosą koszty banków pośredniczących, oczywiście w DB już nie jest tak fajnie jak w Citi, 2 zł za prowadzenie konta walutowego + 10 zł za przyjęcie przelewu!!! zdzierstwo na maksa

RobertS

Data: 2009-04-02 14:34:51
Autor: Marcin Lubojański
DB poszedł po bandzie!
RobertS wrote:

[...]

A jak przyjdize przelew o wartości poniżej 10zł to jesteś na minusie :D ?

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
jędrny biust

Data: 2009-04-02 14:42:35
Autor: RobertS
DB poszedł po bandzie!

A jak przyjdize przelew o wartości poniżej 10zł to jesteś na minusie :D ?

Pozdrawiam
Marcin Lubojański

niewątpliwie...

RobertS

Data: 2009-04-03 23:39:03
Autor: Tomasz
Koszty przelewów PL -> PL :: Było: DB poszedł po bandzie!
RobertS pisze:

[ ... ]

[...]

Clou sprawy są koszty banków pośredniczących.
Onegdaj likwidując konta w Citim zleciłem przekazanie ok. 106 USD i ok
86 EUR z kont walutowych na konta walutowe w Nordei.

USD "szły" przez bank pośredniczący (zwany bankiem korespondentem) -
uwaga - Citibank NY. Koszty tej zabawy to 18 USD (tyle mniej dotarło).
Przelew był w opcji koszty płaci nadawca.

W przypadku EUR szło Citi PL->Nordea PL i dotarło tyle, ile nadałem, ale
Nordea zabrała 5,47 EUR tytułem kosztów. Co więcej, Citi twierdził, że
przelew krajowy walutowy jest darmowy. Jak spytałem w Nordei dlaczego
mnie skasowali 5,47 EUR to otrzymałem info (od pani w słuchawce, nie na
piśmie), że takie są koszty. Najciekawsza była informacja, że połowę
musieli "odpalić" citkowi. Przelew był w opcji koszty płaci odbiorca.

Trza było wypłacić gotówkę. Nawet sprzedając walutę w jednym i kupując w
drugim było by taniej.

Jaki bank będzie bankiem korespondentem to decyzja należy chyba do banku
gdzie zlecasz przelew. Banki zwykle publikują listę banków
korespondentów i walutę jaką obsługuje dla nich bank korespondent - w
dużym uproszczeniu Citi Poland ma konto USD w Citi USA. No przecież nie
w Bank of America.
Zdzierstwo (IMO) realizowane przez Citi NY nasuwa mi myśli, być może
niesprawiedliwe, że jest to drenowanie kasy klientów spółki córki z
biednego kraju do spółki matki. Taka mglista analogia do opłat
licencyjnych za używanie słowa Orange ....

Na sieci wyklikałem listy banków korespondentów dla ING i Nordei. Dla DB
i Citi nie znalazłem :(

Więc, CHF pewnie będą wędrowały przez bank/i (zapewne w szwajcarii),
który prowadzi konta w CHF dla obu stron.
Dla przykładu Nordea jako główne banki korespondenci dla waluty CHF
wskazuje: CREDIT SUISSE, Zurich i RAIFFEISEN SCHWEIZ, ST. Gallen.
ING - UBS AG, Zurich.
Zatem przelew CHF z Nordea BP do ING BS będzie wędrował przez dwa banki
w Helvetii (nie mają wspólnego korespondenta) i oba zapewne pobiorą za
to opłatę. Chyba, że się mylę.

Do dziś nie rozumiem dlaczego banki w PL nie mogą przekazywać sobie
innej waluty niż PLN i EUR w normalny sposób. I w normalnej cenie za
przelew. Nie wiem czy wymóg prawa jest taki, że muszą dookoła globu.
Albo mają drogie (w obsłudze) rachunki u swoich korespondentów ....

Tomek

Powyższe opinie są moimi prywatnymi, nie związanymi z moim byłym,
obecnym lub przyszłym pracodawcą.

Data: 2009-04-15 21:14:40
Autor: ąćęłńóśźż
Koszty przelewów PL -> PL :: Było: DB poszed ł po bandzie!

Data: 2009-04-03 09:28:22
Autor: Beniowa
DB poszedł po bandzie!

Użytkownik "MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> napisał w wiadomości news:gr1vju$uns$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

A nie bedzie tak, ze jak na rachunek kredytu wplynie jakas nieregulaminowa kwota (niezwiazana z terminarzem splat), to bank wtedy sporzadzi nowy terminarz wplat oraz aneks do umowy, za ktory zainkasuje 200 zl? Wcale by mnie to nie zdziwilo ?

Beniowa

Data: 2009-04-03 09:31:37
Autor: MarekZ
DB poszedł po bandzie!
Użytkownik "Beniowa" <prosze.o.odpowiedz@in.public> napisał w wiadomości news:gr4drk$eo5$1news.onet.pl...

[...]

Nie wiem, ale wydaje się to mało prawdopodobne.

Jakbym powpłacał ludziom na ich numery rachunków po 1 eurocencie czy 1 groszu to od razu by ich bank poaneksował?

Data: 2009-04-03 23:03:50
Autor: Krzysztof Halasa
DB poszedł po bandzie!
"Beniowa" <prosze.o.odpowiedz@in.public> writes:

[...]

Bank sam z soba podpisze aneks? Hmm...
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-04-02 14:48:22
Autor: mysiar
DB poszedł po bandzie!
RobertS wrote:

Nie są. 10 CHF albo 15 CHF w zalezności od szczegółowych parametrów płacę ze Szwajcarii. Na pewno da się jeszcze taniej.
UBS 5 CHF

Data: 2009-04-02 23:51:57
Autor: xbartx
DB poszedł po bandzie!
On Thu, 02 Apr 2009 14:48:22 +0200
mysiar <psynowiec@WYTNIJTOop.pl> wrote:

RobertS wrote:
UBS 5 CHF

United Bandits of Switzerland?
O nich Ci chodzi?

http://przekroj.pl/work/privateimages/formats/D/4347.jpg

;)

Xenocide

Data: 2009-04-02 10:15:06
Autor: K.K.
DB poszedł po bandzie!
oj tym razem potężnie przesadzili, ciekawe co na to UOKiK?

W kwartalnym sprawozdaniu pochwalą DB za wzorowe wywiązanie się z obowiązków informacyjnych wynikłych z rekomendacji KNF. Rekomndacje nie wnikają w widełki spreadu i Urząd nie zakwestionuje samej wysokości spreadów.
- "Nie możemy tego robić, tak samo jak nie możemy kwestionować wysokości marży sklepowej" - stwierdziła prezes Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel.
Podobnie sprawę ocenia KNF.
- "Rekomendacja nie wyznacza maksymalnego poziomu spreadu" - informuje Marta Chmielewska-Racławska z KNF.

Data: 2009-04-02 10:19:53
Autor: RobertS
DB poszedł po bandzie!

[...]

mogłem negocjować z bankiem marżę, prowizję, ubezpieczenia itp... tylko spread pozostał poza zasięgiem, bank go ustala i już, do tej pory był na znośnym poziomie, ale teraz to już naprawdę przesada, dlaczego 10 a nie np. 20%? czy coś lub ktoś mógłby bank powstrzymać?

RobertS

Data: 2009-04-02 08:22:01
Autor: Wojciech Bancer
DB poszedł po bandzie!
On 2009-04-02, RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

[...]

[...]

Konkurencja.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-04-02 10:27:27
Autor: RobertS
DB poszedł po bandzie!

Konkurencja.

tak, ale to bardziej dotyczyłoby nowych klientów, starzy mają nieco gorzej, bo refinansowanie kredytu walutowego tanie nie jest...

RobertS

Data: 2009-04-02 10:28:11
Autor: MarekZ
DB poszedł po bandzie!
Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrngt4j70.44u.proteuspl-test.org...

Konkurencja.

Tu nie zadziała automatycznie. Kredytobiorcy walutowi w znakomitej większości nie będą się w stanie refinansować (wartość nieruchomości i zdolność kredytowa), no chyba że banki zdecydują się na świadome odstępstwo od zasad.

Powiedzmy to sobie wprost: przy inteligentnej strategii postępowania banków, kredytobiorcy będą całkowicie bezradni.

Data: 2009-04-02 10:37:32
Autor: K.K.
DB poszedł po bandzie!
Powiedzmy to sobie wprost: przy inteligentnej strategii postępowania
banków,  kredytobiorcy będą całkowicie bezradni.

Nie wymagaj od banków inteligencji. Nie przesadzaj, wystarczy odrobina solidarności bankowej, a cel będzie osiągnięty.

Data: 2009-04-02 10:49:27
Autor: MarekZ
DB poszedł po bandzie!
Użytkownik "K.K." <zostaw.tylko.news_pl@homemedia.oraz.pl> napisał w wiadomości news:49d47954$1news.home.net.pl...

Nie wymagaj od banków inteligencji. Nie przesadzaj, wystarczy odrobina solidarności bankowej, a cel będzie osiągnięty.

Solidarność w tym towarzystwie nie występuje w większych ilościach. :)

Data: 2009-04-02 10:26:43
Autor: george
DB poszedł po bandzie!

"RobertS" <bob75@xpostx.pl> wrote in message news:gr1sfh$f1q$1opal.icpnet.pl...

[...]

jak juz bedzie możliwość spłaty w walucie -> kup w kantorze.

Data: 2009-04-02 10:48:39
Autor: RobertS
DB poszedł po bandzie!

jak juz bedzie możliwość spłaty w walucie -> kup w kantorze.
DB nie prowadzi obsługi gotówkowej w CHF...;-(

RobertS

Data: 2009-04-02 11:33:36
Autor: sorden
DB poszedł po bandzie!
RobertS wrote:

DB nie prowadzi obsługi gotówkowej w CHF...;-(

No to sie nauczy.

--
in

Data: 2009-04-02 14:35:41
Autor: Marcin Lubojański
DB poszedł po bandzie!
RobertS wrote:

jak juz bedzie możliwość spłaty w walucie -> kup w kantorze.
DB nie prowadzi obsługi gotówkowej w CHF...;-(

Będzie musiał zacząć...

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
jędrny biust

Data: 2009-04-02 14:43:01
Autor: RobertS
DB poszedł po bandzie!

DB nie prowadzi obsługi gotówkowej w CHF...;-(

Będzie musiał zacząć...

Pozdrawiam
Marcin Lubojański

i kto go do tego zmusi?

RobertS

Data: 2009-04-02 16:26:07
Autor: Marcin Lubojański
DB poszedł po bandzie!
RobertS wrote:

DB nie prowadzi obsługi gotówkowej w CHF...;-(

Będzie musiał zacząć...

Pozdrawiam
Marcin Lubojański

i kto go do tego zmusi?

KNF

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
jędrny biust

Data: 2009-04-02 17:16:28
Autor: Samotnik
DB poszedł po bandzie!
Dnia 02.04.2009 Marcin Lubojański <konto_tylko_do_usenetu@op.pl> napisał/a:
[...]

Bulszit, wskaż mi przepis, który nakazuje bankowi podporządkować się
wprost zaleceniom KNF.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2009-04-02 15:11:37
Autor: dadalsky@gmail.com
DB poszedł po bandzie!
On 2 Kwi, 19:16, Samotnik <samot...@WYTNIJ.samotnik.art.pl> wrote:
Dnia 02.04.2009 Marcin Lubojański <konto_tylko_do_usen...@op.pl> napisał/a:

> KNF

Bulszit, wskaż mi przepis, który nakazuje bankowi podporządkować się
> [...]

Art 137 i 138 ustawy o której mowa we wstępie do wspomnianej
rekomendacji - czyli ustawa Prawo Bankowe

Data: 2009-04-02 16:29:46
Autor: oliveira
DB poszedł po bandzie!
RobertS pisze:

DB nie prowadzi obsługi gotówkowej w CHF...;-(

Będzie musiał zacząć...

Pozdrawiam
Marcin Lubojański

i kto go do tego zmusi?

Od lipca KNF.

--

marcin

Day, ut ia pobrusa, a ti poziwai.

Data: 2009-04-02 14:45:23
Autor: Valdi.Pavlack
DB poszedł po bandzie!
"RobertS" news:gr1u5f$g3q$2opal.icpnet.pl

> jak juz bedzie możliwość spłaty w walucie -> kup w kantorze.

DB nie prowadzi obsługi gotówkowej w CHF...;-(

Ale ustawowo ma zostać to zmienione - jeżeli mnie wiedza na okłamuje to coś
w okolicach lipca bieżącego roku.

Data: 2009-04-02 15:01:07
Autor: K.K.
DB poszedł po bandzie!
jak juz bedzie możliwość spłaty w walucie -> kup w kantorze.
DB nie prowadzi obsługi gotówkowej w CHF...;-(
Ale ustawowo ma zostać to zmienione - jeżeli mnie wiedza na okłamuje
to coś w okolicach lipca bieżącego roku.
Z tym lipcem nawet się zgodzę, ale nie z resztą.
Jeśli klient zdecyduje się nieodwołalnie zmienić umowę, to DB nawet będzie musiał przyjmować CHF do ostatniej raty, ale kto go zmusi by i gotówkę? Rekomendacja KNF takiego wymogu nie stawia. CHF będą musiały trafić na rachunek powiązany z KH, ale to może być także przelew.

Data: 2009-04-02 16:42:48
Autor: Tomek.
DB poszedł po bandzie!

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:gr2b5u$q11$1news.interia.pl...
> [...]

DB nie prowadzi obsługi gotówkowej w CHF...;-(

Ale ustawowo ma zostać to zmienione - jeżeli mnie wiedza na okłamuje to coś

nie ustawowo, to tylko rekomendacja KNF, która nie ma żadnej mocy prawnej.
Jak bank powie "nie" to KNF nic mu nie zrobi.

t.

Data: 2009-04-02 15:09:52
Autor: dadalsky@gmail.com
DB poszedł po bandzie!
On 2 Kwi, 16:42, "Tomek." <picoloboy...@op.pl> wrote:
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> napisał w
wiadomościnews:gr2b5u$q11$1news.interia.pl...> "RobertS"news:gr1u5f$g3q$2opal.icpnet.pl

Bzdura.

Data: 2009-04-02 16:45:02
Autor: Tomek.
DB poszedł po bandzie!

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:gr1t35$1s5$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

a kantory to mają nieograniczony dostęp do gotówki.
gotówka CHF nie jest w Polsce zbyt popularna.
Więc jak ludzie zaczną kupować franki w kantorach
to skąd te wezmą gotówkę? Kupią w bankach
po takim spreadzie jaki ma bank.

t.

Data: 2009-04-02 10:34:22
Autor: K.K.
DB poszedł po bandzie!
[...]

Konkurencja i dlatego 20% póki co nie wchodzi w rachubę. Może w dalszej przyszłości i jeśli już więcej, to raczej bliżej 10% niż 20%, by tym spreadem nie tracić klientów, ale i nie ma sesnsu być za bardzo konkurencyjnym. Trzeba trochę zarobić.

Data: 2009-04-02 10:39:23
Autor: MarekZ
DB poszedł po bandzie!
Użytkownik "K.K." <zostaw.tylko.news_pl@homemedia.oraz.pl> napisał w wiadomości news:49d47897$1news.home.net.pl...

[...]

Takie spready w ogólności nie mają szans się utrzymać dłużej, to zagranie na krótką metę.

Inaczej cały obrót gotówkowy przeniósłby się z banków do kantorów, a cały bezgotówkowy do banków zagranicznych lub do pierwszego banku, który się wyłamie ze stowarzyszenia wysokich spridów.

Pytanie czy na dłuższą metę mogą być inne spready dla kredytobiorców hipotecznych a inne dla reszty obrotu.

Data: 2009-04-02 16:22:29
Autor: Krzysztof Halasa
DB poszedł po bandzie!
"K.K." <zostaw.tylko.news_pl@homemedia.oraz.pl> writes:

- "Nie możemy tego robić, tak samo jak nie możemy kwestionować
wysokości marży sklepowej" - stwierdziła prezes Małgorzata
Krasnodębska-Tomkiel.

I slusznie. Wystarczy by mozna bylo splacac raty w ich walucie, i bez
dodatkowych oplat pobieranych przez wierzyciela (w przypadku wplaty
w siedzibie/oddziale albo innym "miejscu prowadzenia dzialalnosci", albo
np. przy zaplacie przelewem).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-04-03 09:34:07
Autor: Baloo
DB poszedł po bandzie!

Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości news:m363hnxhi2.fsfintrepid.localdomain...
[...]

No nie wiem, czy tak słusznie i czy przytoczony argument UOKiK o marżach sklepowych jest zasadny.
W umowie kredytowej jest zapis o stałej marży i zmiennym LIBORze. I to jest przypieczętowane i nie ma co dyskutować. Nie ma natomiast mowy o_dowolnie_zmiennym_spreadzie. Zatem bank ma w obliczu "prawa" możliwość zmiany wysokości spreadu w sposób całkowicie dowolny (nawet do 100%) i bez konieczności wyrażenia zgody przez klienta. Na mój gust jest to cokolwiek niedorzeczne. Gdybym umówił się z cegielnią na roczne dostawy cegieł po określonej kwocie, to w przypadku braku odpowiedniej klauzuli w umowie o możliwości zmiany cen, dostawca nie miałby prawa tych cen zmieniać bez mojej zgody. Dlaczego inaczej miałoby być w przypadku banków?

Data: 2009-04-03 23:09:20
Autor: Krzysztof Halasa
DB poszedł po bandzie!
"Baloo" <baluu@onet.eu> writes:

[...]

Dlaczego? Zakup i sprzedaz waluty to sa operacje momentalne, o ile nikt
nikomu ich nie narzuca, to bank moze sobie stosowac dowolny spread.
Najwyzej nikt z jego oferty nie skorzysta.

Z tym, ze - tak jak napisalem - kazdy powinien miec prawo do splaty
naleznosci w jej walucie i wysokosci, w normalny sposob (tj. gotowka
w siedzibie itp. wierzyciela - z wyjatkiem limitow przy dzialalnosci
gospodarczej moze - oraz (bez ograniczen) przelewem na jego konto
bankowe). A jesli wierzyciel odmawia ujawnienia swojego konta bankowego
oraz przyjecia gotowki, to np. za posrednictwem depozytu sądowego.

Dokladnie tak, jak to jest zrobione z naleznosciami zlotowkowymi.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-04-02 10:18:57
Autor: Ghost
DB poszedł po bandzie!

[...]

Najwyzszy czas by konsumenci zaczeli bronic sie sami - jakis servis by sie przydal.

Data: 2009-04-02 20:05:08
Autor: Andrzej
DB poszedł po bandzie!
Użytkownik Ghost napisał:

[...]

najlepsze ze w db wszyscy kredytobiorcy mają w tym samym dniu spłatę. ciekwae czy w tym dniu nie dzieja sie jakies dziwne rzeczy z kursami...

Data: 2009-04-02 20:58:18
Autor: RobertS
DB poszedł po bandzie!

najlepsze ze w db wszyscy kredytobiorcy mają w tym samym dniu spłatę. ciekwae czy w tym dniu nie dzieja sie jakies dziwne rzeczy z kursami...

czasem się dzieją i kredytobiorcy na tym na pewno nie zyskują

RobertS

DB poszedł po bandzie!