DDE + Amibroker + BOŚ

Data: 2009-08-04 10:06:27
Autor: Endriu
DDE + Amibroker + BOŚ
Naszło mnie żeby odpalić przez Amibrokera pliki intraday z Boś-ia eksportowane przez DDE.

Postępuje ŚCIŚLE wg poniższej rozpiski:

http://www.amibroker.com/pl/faq/ podpunkt (Jak skonfigurować program AmiBroker do pracy z aplikacją NOL3 (bossa.pl) w trybie DDE?)

ale oczywiście nie działa (a jakże by mogło być inaczej).
Wyskakuje:

"Not enough data available.
To plot any chart at least 3 data bars are needed, but there are only 0 bars in ...".

znane już na grupach dyskusyjnych np:
http://www.forex.nawigator.biz/dyskusje/viewtopic.php?t=1884

Czemu on jeszcze potrzebuje oprócz tego co jest napisane w rozpisce (jakoś na necie nie umiałem znaleźć odpowiedzi)?.

P.S. Jeżeli będzie trzeba (wieczorem) zapodam filmik z moimi nieudanymi próbami podłączenia się Amibrokera pod DDE....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-04 10:16:15
Autor: RySZARd
DDE + Amibroker + BOŚ
mi bossa chodzi na takich ustawieniach jeden znak "_" wiecej niż w faq
http://kornik.nazwa.pl/dde_bossa.png

-oczywiście w nol'u zaznaczyłęś jakie walory mają iść w DDE

daj znać czy tak poszło
pozdrawiam
RySZARd __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4302 (20090803) __________

Data: 2009-08-04 18:49:44
Autor: Endriu
DDE + Amibroker + BOŚ
daj znać czy tak poszło

Wstępnie dziękuje za podpowiedź.
Sprawdzę jutro rano. (Dzisiaj nie miałem na to czasu).

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-05 09:04:59
Autor: Endriu
DDE + Amibroker + BOŚ
daj znać czy tak poszło

Wstępnie dziękuje za podpowiedź.
Sprawdzę jutro rano. (Dzisiaj nie miałem na to czasu).

Zadziałało.
Wielkie dzięki.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-06 11:23:01
Autor: Endriu
DDE + Amibroker + BOŚ
daj znać czy tak poszło

Wstępnie dziękuje za podpowiedź.
Sprawdzę jutro rano. (Dzisiaj nie miałem na to czasu).

Zadziałało.
Wielkie dzięki.

Zadziałało ale nie do końca .... cholerne  komputery mogą człowieka doprowadzić do szewskiej pasji.
Dalej czegoś mu brakuje....

Wykres FW pięknie się rysuje, ale już wykres akcji ... się nie rysuje....
(Oczywiście w Menadżerze DDE wszytsko ładnie pozałączane.)

Pomimo że Connect ładnie na zielono, to dalej wyskakuje znane nam wscześniej:

"Not enough data available.
To plot any chart at least 3 data bars are needed, but there are only 0 bars
in ...".

Gdy daje reconnect to przez chwilę wyskakuje:

"(nazwa waloru) 20 tick -nieprawidłowa Data/Godzina. Open 0.0 Lo 0.0 Close 0.0"

a później znowu:

"Not enough data available.
To plot any chart at least 3 data bars are needed, but there are only 0 bars
in ...".

Cóż temu dziadowi brakuje że dla tych samych ustawień databazy i menadżera DDE futures się łądnie rysują, akcje już nie chcą ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-06 13:25:01
Autor: Endriu
DDE + Amibroker + BOŚ

Cóż temu dziadowi brakuje że dla tych samych ustawień databazy i menadżera
DDE futures się łądnie rysują, akcje już nie chcą ?.

Zadzwoniłem do BOŚ-ia.
Tam pomogli:

Trzeba było w NOL-u odznaczyć, Właściwości/Ustawienia/DDE/Zawsze Stosuj pełne nazwy w regułach.

No i jeszcze w Panelu Streowania/Opcje regionalne i językowe/Dostosuj/System dziesiętny - z przecinka zrobić kropkę.... (bo ucina części dziesiętne).

Teraz wszystko działa (ech te komputery) ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-08-06 16:00:27
Autor: george
DDE + Amibroker + BOŚ

--

mam prośbe, móglbys sprawdzić u siebie czy NOL3 u Ciebie "gubi" transakcje ?
W chwili ruchu na kontraktach nie wszystkie ticki / transakcje są przekazywane przez DDE.

george

Data: 2009-08-06 16:22:34
Autor: RySZARd
DDE + Amibroker + BOŚ

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:h5eo9q$lov$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

tak, zgadza się, czasami np. jak lecą stopy to nie ma nie tylko transakcji, ale np. na wykresie masz szczyt o punk niższy niż było w realu
- ale to w sumie nie wiadomo czy soft nie odbiera takiej ilości danych czy NOL (DDE) coś pomija.

pozdrawiam
RySZARd __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4311 (20090806) __________

Data: 2009-08-06 16:38:54
Autor: george
DDE + Amibroker + BOŚ

"RySZARd" <ryszardszarspam,@restauracja-casablanca.spam.pl> wrote in message news:h5eoug$2in$1news.onet.pl...

[...]

dzieki, myślałem że mi sie w oczach mieni,
używam własnego softu do zbierania i kompresji tych danych i jako że napisałem kawałek co tylko to zrzuca do pliku to jest to max speed, wiec nie powinno byc problemu. Niestety wychodzi na to że odbierając jedynie
_FW20U09_woltrans1, _FW20U09_czastrans1;
nie da sie poprawie złożyc ticków / transakcji, ponieważ NOL3 nie nadąża nadawać na tej pozycji wszystkich tickow w momentach "szybkich"

Własnie robiłem eksperyment zrzucając wszystkie :
_FW20U09_woltrans1, _FW20U09_czastrans1;
_FW20U09_woltrans2, _FW20U09_czastrans2;
_FW20U09_woltrans3, _FW20U09_czastrans3;
_FW20U09_woltrans4, _FW20U09_czastrans4;
_FW20U09_woltrans5, _FW20U09_czastrans5;

i tu wychodzi że te "pominiete" wskakują czasami od razu na pozycje np : 3 lub 4, wiec jesli soft polega jedynie na pozycji _FW20U09_woltrans1, _FW20U09_czastrans1 do składania tickow to sie niestety troche ich  zgubi.

Nie używam Amibrokera wiec nie wiem czy on "potrafi" poskładac to z pozostałych pozycji i jakoś inteligentnie pominąc te które juz raz zostały nadane.

george

Data: 2009-08-04 10:24:12
Autor: george
DDE + Amibroker + BOŚ

"Endriu" <nmpWYTNIJTO@interia.pl> wrote in message news:h58p1u$iib$1news.interia.pl...
Naszło mnie żeby odpalić przez Amibrokera pliki intraday z Boś-ia eksportowane przez DDE.

z tego co wiem NOL3 nie eksportuje żadnych plików intraday przez DDE.
Jedyne co robi to wysyła aktualne ticki przez DDE i po stronie Amibrokera te dane moga być zgromadzone i ewentualnie wyświetlone jako wykres (nie znam amibrokera, ale pewnie tak robi). Warunek jest taki że amibroker musi troche pochodzic aby dane zgromadzić. Jeśli właczysz NOL'a np po 10:00 to ticków od otwarcia do godziny 10:00 nie dostaniesz przez DDE. Ten fragment danych zostanie utracony i musi być uzupełniony z innego źródła (jakiego - nie wiem). Jeśli ktoś zna sposób aby z NOL'a wyciśnąc ticki 'historyczne' (wystarczy z dziś) byłbym wdzięczny za info...

george

Data: 2009-08-04 10:31:16
Autor: george
DDE + Amibroker + BOŚ

[...]

pewnie to robiłeś ale sprawdz czy w NOL3 -> Narzedzia -> DDE manager widzisz te ticki ktore chcesz "zobaczyć" w amibrokerze. Jesli nie to musisz zaznaczyć komórke w applecie w którym są te dane wyświetlane (np: FW20U09 -> "kurs trans" i naciśnąć CTRL-SHIFT-C. Ponownie wejdz do DDE managera i sprawdz czy sie ten symbol pojawił... Jesli nie spróbuj zrestartowac NOL'a.

george

DDE + Amibroker + BOŚ