DDR - Sygnalizujmy manewry!

Data: 2012-03-27 20:18:04
Autor: Publius
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Ju偶 kiedy艣 o tym wspomina艂em na grupie, ale przysz艂a wiosna wi臋c zn贸w rzecz staje si臋 widoczna. Nie wiem sk膮d taka niech臋膰 rowerzyst贸w do sygnalizowania manewr贸w na drogach dla rower贸w. Rozumiem 偶e mo偶na nie macha膰 do siebie na pustej drodze, ale jak jedzie si臋 w ma艂ym t艂umie, to pokazanie gdzie si臋 skr臋ca to naprawd臋 ma艂o zachodu, a o ile 艂atwiej si臋 wtedy potasowa膰 na rozjazdach.

Jasnowidzenie to rzadki dar, wi臋c apeluj臋 SYGNALIZUJMY MANEWRY tak偶e na DDRach. Wystarczy, 偶e niekt贸rzy kierowcy nam utrudniaj膮 偶ycie, nie musimy tego robi膰 dodatkowo sobie nawzajem :)

pzdr

Data: 2012-03-27 21:10:28
Autor: Liwiusz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
W dniu 2012-03-27 20:18, Publius pisze:
[...]

Ale co, chcesz mie膰 ten luksus i wyprzedza膰 na skrzy偶owaniach? :)

--
Liwiusz

Data: 2012-03-27 22:01:11
Autor: Tomasz Minkiewicz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Tue, 27 Mar 2012 21:10:28 +0200
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> 偶ycie, nie musimy tego robi膰 dodatkowo sobie nawzajem :)

Ale co, chcesz mie膰 ten luksus i wyprzedza膰 na skrzy偶owaniach? :)

Niekoniecznie. Jak radosna banda rowerzyst贸w doje偶d偶a do skrzy偶owania
czy rozjazdu, to ma艂o kto si臋 z g贸ry ustawia po tej stronie, w kt贸r膮
zamierza jecha膰 i wtedy dobrze wiedzie膰, kto b臋dzie usi艂owa艂 wykona膰
rozpaczliwy lewoskr臋t z prawego skraju 艣cie偶ki.

A jak ju偶 mowa o nowych, niespotykanych dot膮d sytuacjach, bior膮cych
si臋 ze zwi臋kszenia liczby bajker贸w na drogach: drodzy rowerzy艣ci obyci
w wielkim cywilizowanym 艣wiecie 鈥 jak mnie wymijacie stoj膮cego na
skrzy偶owaniu _przed_ przej艣ciem dla pieszych, po to 偶eby si臋 ustawi膰
_za_ tym przej艣ciem (w miejscu w艂a艣ciwym i optymalnym dla rower贸w,
偶eby nie by艂o, 偶e pi臋tnuj臋 sam膮 idej臋), b膮d藕cie uprzejmi po zmianie
艣wiate艂 startowa膰 tak sprawnie, 偶ebym nie musia艂 na was czeka膰
i zastanawia膰 si臋, czy wy tam aby nie planujecie koczowa膰 do jutra.
A je艣li stamt膮d nie wida膰 zmian tych czerwonych i zielonych 艣wiate艂ek
na s艂upkach, to mo偶e si臋 jednak dostosujcie do smutnych
艣rodkowoeuropejskich reali贸w i nie pchajcie si臋 tam. OK?
Mam wewn臋trzne opory przed wyprzedzaniem innych rowerzyst贸w na
skrzy偶owaniu i po prawej.

--
Tomasz Minkiewicz
tommink@gmail.com

Data: 2012-03-27 22:10:06
Autor: Micha艂 Pysz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
[...]
Wybacz ale tego nie akceptuj臋.
To tak samo jak z kierowcami, kt贸rzy maj膮 mi za z艂e, 偶e ustawiam si臋 na samym pocz膮tku po omini臋ciu oczekuj膮cych na czerwonym. Zajmuj臋 sobie wygodn膮 pozycj臋 i tyle.

mp.

Data: 2012-03-27 22:37:25
Autor: Tomasz Minkiewicz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Tue, 27 Mar 2012 22:10:06 +0200
Micha艂 Pysz <pysz.michal@wp.pl> wrote:

> [...]
To tak samo jak z kierowcami, kt贸rzy maj膮 mi za z艂e, 偶e ustawiam si臋
na samym pocz膮tku po omini臋ciu oczekuj膮cych na czerwonym. Zajmuj臋

Ale偶 zajmuj! Sam wprawdzie jako艣 tego nie zwyk艂em robi膰, ale Twojego
prawa do tego b臋d臋 broni膰 jak niepodleg艂o艣ci. Tylko r贸b to tak, 偶eby to
mia艂o sens 鈥 po to by opu艣ci膰 skrzy偶owanie mo偶liwie najszybciej, zanim
si臋 tam m臋tlik lewoskr臋towy zacznie, utrzymuj膮c samochody za sob膮 i
pozwalaj膮c si臋 im wyprzedzi膰 dopiero za skrzy偶owaniem.
Jednak je艣li o zmianie 艣wiate艂 dowiadujesz si臋 z 15-sekundowym
op贸藕nieniem, po tym, 偶e na Ciebie z ty艂u zaczynaj膮 tr膮bi膰/dzwoni膰
(jad膮cy z przeciwka dawno ruszyli), to nie tylko takie ustawienie traci
ca艂y sens, ale robisz mi bezpo艣rednio ko艂o pi贸ra, bo ja (startuj膮c
z dalszej pozycji, a czemu艣 tak si臋 przyzwyczai艂em) te偶 bym chcia艂
sprawnie przemkn膮膰 przez skrzy偶owanie, a przez Ciebie nie mog臋. Nie mam
nic przeciwko temu, 偶eby艣 si臋 tam ustawia艂, o ile mi nie op贸藕niasz
startu.

--
Tomasz Minkiewicz
tommink@gmail.com

Data: 2012-03-28 07:08:19
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Tue, 27 Mar 2012 22:10:06 +0200, =?UTF-8?B?TWljaGHFgiBQeXN6?= naskroba/a:

[...]

Obawiam sie, ze "robie jak mi wygodnie, a Wy sie dostosujcie" jest kwintesencja
bucery. Kierowcom tez jest wygodnie parkowac na DDR.

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-03-28 10:14:17
Autor: johnkelly
DDR - Sygnalizujmy manewry!
W dniu 2012-03-28 09:08, rmikke pisze:

[...]

Tia. A mnie zastanawia na czym polega wygoda ustawiania si臋 w miejscu z kt贸rego nie wida膰 sygnalizator贸w.

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2012-03-28 08:27:40
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Wed, 28 Mar 2012 10:14:17 +0200, johnkelly naskroba/a:

[...]

A, to akurat moge Ci wyjasnic.

Mijam samochody i... pierwsze stoja z nosem na pasach. Mam do wyboru - stanac
miedzy nimi i ruszac razem z nimi i pomiedzy nimi (a rower akurat w momencie
ruszania jest najmniej stabilny); stanac na pasach; albo przejechac za pasy,
ruszyc pierwszy i niech mnie wyprzedzaja, jak juz sobie rowno jade. Ja wybieram
ostatnia opcje, w znakomitej wiekszosci przypadkow moge sie zorientowac, kiedy
mozna ruszac mimo braku widocznosci sygnalizatorow.

Mozna tez nie mijac samochodow, ustawic sie na srodku pasa za tym na koncu
kolejki do swiatel i odstac tak trzy cykle swiatel, tylko w tym momencie rower
przestaje byc najszybszym srodkiem lokomocji w miescie...

Data: 2012-04-19 22:50:19
Autor: Bart硂miej Zieli駍ki
DDR - Sygnalizujmy manewry!
U縴tkownik rmikke napisa:
[...]

Zauwa縴砮m, 縠 w wi阫szo禼i przypadk體 sznur samochod體 stoi "w kratk". Na og蟪 bywa to wkurzaj眂e, szczeg髄nie gdy stoj tak na prawym pasie i 縠by dotrze do skrzy縪wania, trzeba nieraz jecha slalomem. Ale na pasie 秗odkowym czasami dzi阫i temu znajdzie si auto 2., 3. w kolejce, kt髍e akurat stoi przy lewej stronie pasa. I wtedy ja mam miejsce z prawej.

* Bart硂miej Zieli駍ki            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2012-04-19 13:58:54
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Thursday, April 19, 2012 10:50:19 PM UTC+2, Bart硂miej Zieli駍ki wrote:
U縴tkownik rmikke napisa:
> [...]

Zauwa縴砮m, 縠 w wi阫szo禼i przypadk體 sznur samochod體 stoi "w kratk". Na og蟪 bywa to wkurzaj眂e, szczeg髄nie gdy stoj tak na prawym pasie i 縠by dotrze do skrzy縪wania, trzeba nieraz jecha slalomem. Ale na pasie 秗odkowym czasami dzi阫i temu znajdzie si auto 2., 3. w kolejce, kt髍e akurat stoi przy lewej stronie pasa. I wtedy ja mam miejsce z prawej.

Jako 縠 codziennie je縟筷 do pracy, na og蟪 w godzinach szczytu, zd笨y砮m sobie wybi z g硂wy jazd praw stron. Znacznie sprawniej jedzie si mi阣zy pierwszym, a drugim pasem. A i to czasem trzeba brykn辨 mi阣zy drugi, a trzeci na chwil.

Data: 2012-04-21 20:53:16
Autor: Bart硂miej Zieli駍ki
DDR - Sygnalizujmy manewry!
[...]

Rozumiem, 縠 masz po kilka pas體 w jedn stron? Na mojej drodze do pracy nie ma niestety takich luksus體, w najlepszym razie mo縩a liczy na pas tak szeroki, 縠 osob體ka a nawet co wi阫szego wyprzedza mnie bez problem體 (i vice versa, gdy potem stoi w korku).

* Bart硂miej Zieli駍ki            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2012-03-28 21:27:58
Autor: Micha艂 Pysz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Obawiam sie, ze "robie jak mi wygodnie, a Wy sie dostosujcie" jest
kwintesencja
bucery. Kierowcom tez jest wygodnie parkowac na DDR.
Zaraz zaraz, parkowanie na DDR jest niezgodne z przepisami. Zajmowanie dobrego miejsca do startu jest zgodne z przepisami!
I to by by艂o tyle w temacie.

mp.

Data: 2012-03-28 21:57:59
Autor: Tomasz Minkiewicz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Wed, 28 Mar 2012 21:27:58 +0200

Zaraz zaraz, parkowanie na DDR jest niezgodne z przepisami.
Zajmowanie dobrego miejsca do startu jest zgodne z przepisami!

Ekhm鈥 Czy偶by? A co wg Ciebie znaczy czerwone 艣wiat艂o na sygnalizatorze?
I gdzie sygnalizatory s膮 stawiane? Na samych rogach, czy jednak przed
zebrami dla pieszych?

--
Tomasz Minkiewicz
tommink@gmail.com

Data: 2012-03-29 10:49:26
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Wed, 28 Mar 2012 21:27:58 +0200, =?UTF-8?B?TWljaGHFgiBQeXN6?= naskroba/a:

[...]

No to moze zajrzyj do ustawy. Mijasz sygnalizator z czerwonym swiatlem...

Data: 2012-03-29 17:09:09
Autor: Ignac
DDR - Sygnalizujmy manewry!
rmikke <Rot13.Elfmneq.Zvxxr@tznvy.pbz> napisa(a): Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy

 ...a pr骲owa砮 skopiowa czyj post potem klikasz odpowiedz,
 nast阷nie czy禼isz zawarto禼 tej odpowiedzi i na to kopiujesz
 ten czyj post...i to sobie obrabiasz jak chcesz.
 Tak zrobi砮m z Twoim postem...mo縠 by

 Ignac --

Data: 2012-03-29 17:13:04
Autor: rmikke
Sposob na webreader
Dnia Thu, 29 Mar 2012 17:09:09 +0000 (UTC),  Ignac naskroba/a:

[...]

To jest jakies rozwiazanie, ino jeszcze przydalby sie skrypt dopisujacy '>' z
przodu...

Co nie zmienia faktu, ze wolalbym, zeby webreader po prostu dzialal prawidkowo
:D

Data: 2012-03-29 22:28:55
Autor: Akarm
DDR - Sygnalizujmy manewry!
U縴tkownik "rmikke" napisa:
[...]

I to by by硂 tyle w temacie.

No to moze zajrzyj do ustawy.

A po co? Przecie on jest rowerzyst!

Mijasz sygnalizator z czerwonym swiatlem...

Dzisiaj spotka砮m trzech rowerzyst體 w samochodach. Dw骳h przejecha硂 na czerwonym, chc阠 waln辨 we mnie kiedy ja jecha砮m maj眂 zielone. Dzi阫uj Bogu, 縠 mam jeszcze dobre hamulce. Jedna rowerzystka w aucie skr阠a砤 w lewo w t sam ulic, w kt髍 ja skr阠a砮m w prawo. Jej opinia: "przecie widzia Pan, 縠 jad i Pan si pcha", r阠e opadaj. Codziennie trafia mi si przynajmniej dw骳h zmotoryzowanych rowerzyst體. :(

--
              Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2012-03-29 23:14:34
Autor: Tomasz Minkiewicz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Thu, 29 Mar 2012 22:28:55 +0200
"Akarm" <akarmUSUN@wp.pl> wrote:

U偶ytkownik "rmikke" napisa艂:
> Dnia Wed, 28 Mar 2012 21:27:58 +0200, =?UTF-8?B?TWljaGHFgiBQeXN6?= > naskroba艂/a:

> No to moze zajrzyj do ustawy.

A po co? Przecie偶 on jest rowerzyst膮!

> Mijasz sygnalizator z czerwonym swiatlem...

Dzisiaj spotka艂em trzech rowerzyst贸w w samochodach. Dw贸ch przejecha艂o
na czerwonym, chc臋c waln膮膰 we mnie kiedy ja jecha艂em maj膮c zielone.
Dzi臋kuj臋 Bogu, 偶e mam jeszcze dobre hamulce. Jedna rowerzystka w
aucie skr臋ca艂a w lewo w t臋 sam膮 ulic臋, w kt贸r膮 ja skr臋ca艂em w prawo.
Jej opinia: "przecie偶 widzia艂 Pan, 偶e jad臋 i Pan si臋 pcha", r臋ce
opadaj膮. Codziennie trafia mi si臋 przynajmniej dw贸ch zmotoryzowanych
rowerzyst贸w. :(

Marny trolling.

--
Tomasz Minkiewicz
tommink@gmail.com

Data: 2012-03-30 10:27:31
Autor: Fabian
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 29.03.2012 22:28, Akarm wrote:
[...]

Rowerzy禼i? Tak si zachowuj w砤秐ie kierowcy samochod體 (i bus體, hehe). Rowerzysta wymusza pierwsze駍two na blachosmrodach?! 痑rty jakie ma硂 秏ieszne.

Fabian.

Data: 2012-03-30 02:39:19
Autor: Gom
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Mar 30, 10:27燼m, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:
Rowerzysta wymusza pierwsze駍two na blachosmrodach?! 痑rty jakie
ma硂 秏ieszne.

Mnie si kilka razy w tym roku ju zdarzy硂 ;-)

Data: 2012-03-30 23:49:07
Autor: Marcin Hy艂a
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 2012-03-28 09:08, rmikke wrote:
To tak samo jak z kierowcami, kt脙鲁rzy maj脛鈥 mi za z脜鈥歟, 脜录e ustawiam si脛鈩 na
samym pocz脛鈥ku po omini脛鈩iu oczekuj脛鈥ych na czerwonym. Zajmuj脛鈩 sobie
wygodn脛鈥 pozycj脛鈩 i tyle.

Obawiam sie, ze "robie jak mi wygodnie, a Wy sie dostosujcie" jest kwintesencja
bucery. Kierowcom tez jest wygodnie parkowac na DDR.

Parkowanie jest nielegalne i stanowi wykroczenie, a omijanie stoj膮cych kierowc贸w i ustawianie si臋 przed nimi na skrzy偶owaniu jest legalne i nie stanowi 偶adnego problemu, o ile oczywi艣cie rowerzysta nie przekroczy linii zatrzyma艅. Widzisz r贸偶nic臋?

marcin ha
--
Miasta dla rower贸w http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-04-02 11:38:32
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Fri, 30 Mar 2012 23:49:07 +0200, =?UTF-8?B?TWFyY2luIEh5xYJh?=
naskroba锟/a:

On 2012-03-28 09:08, rmikke wrote:
[...]

O ile dobrze zrozumialem, mowa byla o zatrzymaniu sie za pasami.
Co uwazam za generalnie dobry pomysl i sam robie, ale warto sobie zdawac sprawe,
ze z PoRD to to zgodne nie jest. I nawet nie tak dawno ktos tu sie chwalil
bliskim spotkaniem trzeciego stopnia z polcja z tej wlasnie okazji.

Data: 2012-04-02 14:15:10
Autor: Marcin Hy砤
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 2012-04-02 13:38, rmikke wrote:

[...]

A niekoniecznie i nie zawsze. Mog硂 si zdarzy, ze przejecha砮 na 矿硉ym (!) bo nie zd笨y砮 wyhamowa, _ALE_ zatrzyma砮 si na linii P-13 przed znakiem A-7 i nie wjecha砮 na skrzy縪wanie.

Jest te wiele skrzy縪wa, na kt髍ych w wielu przypadkach inaczej si nie da - np. masz przejazd dla rowerzyst體 i skr阠asz w stron skrzy縪wania: musisz zatrzyma si "za" sygnalizatorami i lini zatrzyman P-14, a przed A-7 i P-13 (np. skrzy縪wanie Lubomirskiego/Rakowicka w KRK) ale to oczywiscie nieco inna sytuacja, bo dotyczy dojazdu do skrzy縪wania drog dla rower體 a nie jezdni na wlocie.

marcin ha
--
Miasta dla rower體 http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-04-02 13:18:08
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Mon, 02 Apr 2012 14:15:10 +0200, =?ISO-8859-2?Q?Marcin_Hy=B3a?=
naskroba锟/a:

On 2012-04-02 13:38, rmikke wrote:

[...]

A niekoniecznie i nie zawsze. Mog锟給 si锟 zdarzy锟, ze przejecha锟絜锟 na 锟斤拷tym (!) bo nie zd锟斤拷y锟絜锟 wyhamowa锟, _ALE_ zatrzyma锟絜锟 si锟
na linii
P-13 przed znakiem A-7 i nie wjecha锟絜锟 na skrzy锟給wanie.

Jest te锟 wiele skrzy锟給wa锟, na kt锟絩ych w wielu przypadkach inaczej si锟
nie da - np. masz przejazd dla rowerzyst锟絯 i skr锟絚asz w stron锟 skrzy锟給wania: musisz zatrzyma锟 si锟 "za" sygnalizatorami i lini锟 zatrzyman P-14, a przed A-7 i P-13 (np. skrzy锟給wanie Lubomirskiego/Rakowicka w KRK) ale to oczywiscie nieco inna sytuacja, bo dotyczy dojazdu do skrzy锟給wania drog锟 dla rower锟絯 a nie jezdni锟 na
wlocie.

Tak, sytuacje mozna mnozyc. Tym niemniej, w sytuacji, o ktorej tu jest mowa,
najzwyczajniej lamiemy PoRD. I - moim zdaniem - nie nalezy sie tym przejmowac,
bo tak jest najbezpieczniej. Warto jednak brac pod uwage, ze w razie czego nie
mamy o czym dyskutowac z policja. I tyle.

Data: 2012-04-02 15:35:55
Autor: Marcin Hy砤
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 2012-04-02 15:18, rmikke wrote:

[...]

Przedpi禼a bynajmniej nie napisa, 縠 przekracza lini zatrzyma. Ja te omijam stoj眂ych na czerwonym 秝ietle i zatrzymuj si przed skrzyzowaniem. I nie 砤mi tym ani jednego przepisu. Je秎i wydaje ci si 縠 jest inaczej - musisz wykaza, jaki to mianowicie przepis naruszam.

A, pardonsik, jest w w眛ku post <20120327220111.7372f286@khagan> kt髍y mi si nie wy秝ietla a kt髍y teraz widze tylko _cytowany_ przez Micha砤 Pysza - owszem, taka sytuacja jest niezgodna z przepisami. Ale jak pisa砮m wcze秐iej - _niekoniecznie_zawsze_ :-)

marcin ha
--
Miasta dla rower體 http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-03-28 07:05:52
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Tue, 27 Mar 2012 22:01:11 +0200, Tomasz Minkiewicz naskroba/a:

[...]

[...]

Mam nadzieje, ze to nie o mnie chodzi, sporadycznie zdarza mi sie nie wylapac
wlasciwego momentu, zeby ruszyc :D

Data: 2012-03-29 10:54:47
Autor: Oliwander
DDR - Sygnalizujmy manewry!
C罂, tak ju jest, 縠 wiosn wszyscy sezonowi rowerzy禼i wszystkiego ucz si
od nowa.

Malownicze czo丑wki z OTB bo rowerzystka jad眂a naprzeciw chcia si mija
"prawy-do-prawego , "po angielsku", na wyboistej i hardcorowej drodze "przy
kuniu" w Sopocie (pi赕 szw體 na nas oboje) by硂 w砤秐ie w kwietniu.

Ale podobnie b阣zie 1.wrze秐ia, jak nagle dzieciaki po wakacjach rusza do
szk蟪, wleczeni przemoc za 砤p przez swych dziadk體/rodzic體 秗odkiem DDRa
(bo na chodniku t硂k). W ten spos骲 fikn背em na Armii Polskiej w Sopocie,
wprost pod ko砤 autka, brr.

Trzeba uwa縜. Zawsze. Taka karma :-) --

Data: 2012-03-29 13:11:45
Autor: cytawa
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Oliwander pisze:

[...]

I trzeba myslec. Jak ida dzieci w poblizu i po DDR to znaczy, trzeba zwolnic.
Widzisz tlok na drodze - zwolnij. Dotyczy to wszystkich pojazdow, czy to samochodow czy rowerow. No, moze nie dotyczy samolotow.

Jan Cytawa

Data: 2012-03-29 13:40:41
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Thu, 29 Mar 2012 13:11:45 +0200, cytawa napisa(a):

Oliwander pisze:

[...]

Gorzej 縠 cz阺to na DDR dzieci s wyprowadzane przez doros硑ch. Na ulic
nie wyjdzie bo samochody, ale rowerzy禼i takiemu nie przeszkadzaj. Jad眂
rowerem po DDR przyklejonych do chodnika musisz traktowa ka縟ego jak
potencjalnego wroga ;)

--
Pozdrawiam z Wroc砤wia
Marek Potocki

Data: 2012-03-29 17:04:58
Autor: Tomasz Chodnik
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Marek 'Qrczak' Potocki <brak@maila.pl> napisa(a):
> Jak ida dzieci w poblizu i po DDR to znaczy, trzeba zwolnic.
Gorzej 縠 cz阺to na DDR dzieci s wyprowadzane przez doros硑ch.
No tak. S硊sznie pot阷iasz bezmy秎ne ryzyko, ale nie znasz reali體.

ie縦a na Armii Polskiej w Sopocie jest tu s硑nna/notoryczna. To labiryncik, meander, wiedzie raz jezdni raz chodnikiem, poprzeplatana parkingami, drzewami. Jak jedziesz z g髍y, nie musisz wcale si przy硂縴, by jecha spokojnym spacerowym 15kmh, a jak wyjedziesz zza kolejnej zaparkowanej ci昕ar體ki i masz w ostatniej
chwili widok taki, 縠 na 禼ie縞e stoi rozkraczona, sparali縪wana twoim
widokiem i dzyndzoleniem babcia powstrzymuj眂a wyrywaj眂e si dzieci, na
chodniku po jednej stronie t硊m, a na jezdni po drugiej autka sun jak w禼iek砮, to ...  czasem przydaj si nie tylko kaski, ale i pampersy...
doros砮 takie... ;-)

Tak 禼ie縦a je縟筷 co dzie. Zwykle jest sielanka, pustawo. --

Data: 2012-03-30 10:32:55
Autor: Fabian
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 29.03.2012 19:04, Tomasz Chodnik wrote:
ie縦a na Armii Polskiej w Sopocie jest tu s硑nna/notoryczna.

Armii Krajowej

[...]

W d蟪 je縟筷 z samochodami z pr阣ko禼i 30-40 km/h, bo jazda tym tworem szybciej ni te 15km/h jest niebezpieczna. Poza tym, nie wiem czy zwr骳i砮 uwag, ten ci眊 pieszorowerowy nie jest prawie oznaczony. Raz mnie zatrzyma砤 policja i kazali tym jecha to ja si pytam, gdzie maj znak kt髍y by m體i, 縠 tam jest jaki tw髍 dla rower體, nie potrafili pokaza, ale zjecha na chwil musia砮m.

Fabian.

Data: 2012-03-31 20:54:35
Autor: Oliwander
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisa(a):
Armii Krajowej
Raz mnie zatrzyma砤 policja i kazali tym jecha to ja si pytam, gdzie maj znak kt髍y by m體i, 縠 tam jest jaki tw髍 dla rower體, nie potrafili pokaza, ale zjecha na chwil musia砮m.
no, policja mnie tam nigdy, chocia ko硂 uniwerku, naprzeciw komendy, NIGDY nie je縟筷 DDRem, ty pewnie te, wiadomo dlaczego... geometria zmusza
tam stada student體 do marszu DDRem, zostawiaj眂 chodnik pustawy. Oj nie uda
si Sopotowi architekt.

Natomiast par razy tylko charakter w nogach i zdecydowany skok przez
kraw昕nik i czmych po schodach uratowa硑 mnie przed krewkimi kerowcami, kt髍zy
糽e znosz jak si w秗骴 nich pr骲uje jecha w stron Gda. :-(

Data: 2012-03-30 11:57:31
Autor: Coaster
[OT] Re: DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 3/29/12 1:11 PM, cytawa wrote:
[...]
Widzisz tlok na drodze - zwolnij. Dotyczy to wszystkich pojazdow, czy to
samochodow czy rowerow. No, moze nie dotyczy samolotow.

No wlasnie. Samoloty, awionetki. Zawsze zastanawialem sie, jak by sobie poradzili urzednicy z checia ograniczania predkosci, gdyby ruch ladowy przeniosl sie calkiem w powietrze ;-)

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-03-29 00:32:08
Autor: jg
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Tue, 27 Mar 2012 22:01:11 +0200, Tomasz Minkiewicz napisa艂(a):

w wielkim cywilizowanym 艣wiecie 鈥 jak mnie wymijacie stoj膮cego na

ok. a jak Cie rozpoznam?

--
jg

Data: 2012-03-29 11:37:48
Autor: Tomasz Minkiewicz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Thu, 29 Mar 2012 00:32:08 +0200
jg <fake@fake.pl> wrote:

Dnia Tue, 27 Mar 2012 22:01:11 +0200, Tomasz Minkiewicz napisa艂(a):

> w wielkim cywilizowanym 艣wiecie 鈥 jak mnie wymijacie stoj膮cego na

ok. a jak Cie rozpoznam?

Nie rozpoznasz, jestem zmiennokszta艂tny. Ta cycata blondynka na 艂ab膮dku
to mog臋 by膰 ja, i ta szczup艂a brunetka na kolarce to te偶 mog臋 by膰 ja,
i ten kapeluszasty hipster na fietsie mo偶e by膰 mn膮, i tamten licealista
na BMXie r贸wnie偶.
Po prostu nie blokuj 偶adnego z moich awatar贸w. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-03-27 21:36:30
Autor: Tomasz Minkiewicz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Tue, 27 Mar 2012 20:18:04 +0200
Publius <"publius-enigma[usunto]"@o2.pl> wrote:

[...]

W pe艂ni popieram wniosek Publiusa Enigmusa. :) Nawet jak kawa艂ek przemykam chodnikiem, to staram si臋 macha膰 艂ap膮
w stron臋 planowanego skr臋tu (w ko艅cu nawet piesi s膮 ludzie i maj膮
prawo do informacji). --
Tomasz Minkiewicz
tommink@gmail.com

Data: 2012-03-27 21:49:06
Autor: Akarm
DDR - Sygnalizujmy manewry!
U偶ytkownik "Publius" napisa艂:
apeluj臋 SYGNALIZUJMY MANEWRY

Ten apel nale偶a艂oby wystosowa膰 do wi臋kszo艣ci Polak贸w, bo nie ma znaczenia czym si臋 jedzie. Je艣li jedzie cham, 膰wok, nieuk, debil, swo艂ocz lub inna 艂achudra, to i tak nie b臋dzie sygnalizowa艂 zmiany kierunku, bo przecie偶 on wie gdzie chce skr臋ci膰.

--
              Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2012-03-28 07:01:16
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Tue, 27 Mar 2012 20:18:04 +0200, Publius <"publius-enigma[usunto]"@o2.pl>
naskroba/a:

[...]

Sie przylacze. W zeszlym roku sam nie zasygnalizowalem, odbilem od kraweznika i
jak zaczalem skrecac w prawo z DDR w sciezynke, to juz tam sie probowal jakis
wycinak zmiescic. Moze sekunde na to mial...

SYGNALIZUJ MANEWRY. WYCINAKI SA WSZEDZIE!

Data: 2012-03-28 07:49:57
Autor: Ignac
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Publius <publius-enigma[usunto]@o2.pl> napisa(a):   SYGNALIZUJMY MANEWRY

  Ja sygnalizuj natychmiastowo je縠li inny kierowca odwraca g硂w
  w moj stron i zanim dojad do skrzy縪wania ono jest ju najcz甓ciej
  puste...a zaobserwujcie jak to dzia砤 odwrotnie.

  Ignac --

Data: 2012-03-28 08:29:49
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Wed, 28 Mar 2012 07:49:57 +0000 (UTC),  Ignac naskroba/a:

[...]

Chyba musisz rozwinac mysl. Sygnalizujesz na DDR kierowcom? Tym, ktorzy sa przed
Toba na DDR i musza sie obejrzec, zebys zasygnalizowal?

Data: 2012-03-28 22:11:48
Autor: Ignac
DDR - Sygnalizujmy manewry!
[...]

  No tak...z t tylko r罂nic 縠 chodzi硂 mi o normalne drogi(nie DDR)
  a bardziej skrzy縪wania...macham wtedy 砤pkami jak si delikwent na mnie
  patrzy (je縠li mam co sygnalizowa)bo je縠li nie patrzy na mnie to nawet
  nie wie gdzie ja jestem nie m體i眂 o tym 縠by wiedzia gdzie ja chc jecha
  Jak tylko odwraca g硂w w moj stron to macham mu sw骿 manewr a jak   nie patrzy to machanie nie ma sensu bo to nie zmienia sytuacji logicznej na
  skrzy縪waniu...ale takie machanie poprawia p硑nno禼 bo niezale縩ie kto ma
  pierwsze駍two najcze禼iej przed moim dojechaniem do skrzy縪wania delikwenta
  ju nie ma...i poprawia oczywi禼ie bezpiecze駍two.

  Ignac

Data: 2012-03-29 10:47:33
Autor: Fabian
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 29.03.2012 00:11,  Ignac wrote:
Dnia Wed, 28 Mar 2012 07:49:57 +0000 (UTC),  Ignac naskroba艂/a:

Publius<publius-enigma[usunto]@o2.pl>  napisa艂(a):

SYGNALIZUJMY MANEWRY

  Ja sygnalizuj臋 natychmiastowo je偶eli inny kierowca odwraca g艂ow臋
  w moj膮 stron臋 i zanim dojad臋 do skrzy偶owania ono jest ju偶 najcz臋艣ciej
  puste...a zaobserwujcie jak to dzia艂a odwrotnie.

Chyba musisz rozwinac mysl. Sygnalizujesz na DDR kierowcom? Tym, ktorzy sa
przed Toba na DDR i musza sie obejrzec, zebys zasygnalizowal?

   No tak...z t膮 tylko r贸偶nic膮 偶e chodzi艂o mi o normalne drogi(nie DDR)
   a bardziej skrzy偶owania...macham wtedy 艂apkami jak si臋 delikwent na mnie
   patrzy (je偶eli mam co sygnalizowa膰)bo je偶eli nie patrzy na mnie to nawet
   nie wie gdzie ja jestem nie m贸wi膮c o tym 偶eby wiedzia艂 gdzie ja chc臋 jecha膰
   Jak tylko odwraca g艂ow臋 w moj膮 stron臋 to macham mu sw贸j manewr a jak
   nie patrzy to machanie nie ma sensu bo to nie zmienia sytuacji logicznej na
   skrzy偶owaniu...ale takie machanie poprawia p艂ynno艣c bo niezale偶nie kto ma
   pierwsze艅stwo najcze艣ciej przed moim dojechaniem do skrzy偶owania delikwenta
   ju偶 nie ma...i poprawia oczywi艣cie bezpiecze艅stwo.

I co, my艣lisz, 偶e jak kogo艣 nie widzisz, to on te偶 Ciebie nie widzi? Uwaga! Za Tob膮 te偶 mo偶e kto艣 jecha膰, kto ch臋tnie by si臋 wcze艣niej dowiedzia艂 czy na skrzy偶owaniu skr臋casz w lewo lub w prawo.

Kierowcy te偶 pewnie nie widz膮 sensu w艂膮cza膰 kierunku jak nie widz膮 innego samochodu. A to, 偶e rowerzysta czy pieszy czeka bez sensu to ju偶 go nie obchodzi.

Fabian.

Data: 2012-03-29 16:58:30
Autor: Ignac
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisa(a):  I co, my秎isz, 縠 jak kogo nie widzisz, to on te Ciebie nie widzi? Uwaga! Za Tob te mo縠 kto jecha, kto ch阾nie by si wcze秐iej dowiedzia czy na skrzy縪waniu skr阠asz w lewo lub w prawo.
   ...najcz甓ciej wiem gdzie jad i dla niego mam specjalny losowy
  niestety zestaw machania kt髍y jest/mo縠 by mniej skuteczny.
  Niemniej jednak zawsze pami阾am 縠 machanie to tylko sygnalizowanie
  a nie z automatu wymuszanie pierwsze駍twa zasygnalizowanego manewru.

Kierowcy te pewnie nie widz sensu w潮cza kierunku jak nie widz innego samochodu. A to, 縠 rowerzysta czy pieszy czeka bez sensu to ju go nie obchodzi.

  ... nie obchodzi i robi tak permanentnie

  Ignac

Data: 2012-03-28 22:22:19
Autor: emil
DDR - Sygnalizujmy manewry!
[...]

Etam, DDR s膮 w膮skie maj膮 ma艂e promienie zakr臋t贸w wi臋c czy chcesz czy nie to przed skr臋tem w prawo doje偶d偶asz do lewej kraw臋dzi  艣cie偶ki i robisz zakr臋t po maksymalnym mo偶liwym 艂uku, w lewo analogicznie.

Wi臋c jak widzisz go艣cia kt贸ry si臋 przykleja np. do prawej kraw臋dzi to nie trzeba jasnowidzenia 偶eby si臋 domy艣li膰 偶臋 go艣膰 zaraz po艂ozy i skr臋ci w lewo!

Wiem 偶e to nie bardzo z PORD ale promienie zakr臋t贸w na DDR ni choinki do tych rowerowych 30-40 km/h nie dostosowane...

Data: 2012-03-29 10:49:38
Autor: Fabian
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 28.03.2012 22:22, emil wrote:
[...]

A jak jedzie kto艣 z naprzeciwka to ma si臋 teleportowa膰 bo ja艣nie pan "bierze zakr臋t"? W GDA s膮 takie zakr臋ty na DDR bez widoczno艣ci i fajnie si臋 wpada na takiego delikwenta co bierze zakr臋t jak w F1 po naj艂agodniejszym 艂uku.

Fabian.

Data: 2012-03-29 10:17:06
Autor: Jacek Maciejewski
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Tue, 27 Mar 2012 20:18:04 +0200, Publius napisa(a):

wi阠 apeluj SYGNALIZUJMY MANEWRY tak縠 na DDRach.

Ja to troche rozwin. Przed manewrem rozpoznajemy sytuacj z ty硊 i dopiero
jak widzimy kogo komu nasza sygnalizacja by si przyda砤 to sygnalizujemy.
To jest "manewrowa" wersja znanej zasady - jed jaby by niewidzialny.
--
Jacek

Data: 2012-03-29 10:51:20
Autor: Fabian
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 29.03.2012 10:17, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Problem w tym, 縠 nie zawsze zobaczysz wszystkich, kt髍zy Ci widz. Poza tym IMHO lepiej mie nawyk machania (w潮czania kierunkowskaz體) ni go nie mie. Dlatego jak je縟筷 samochodem to ZAWSZE migam, nawet jak jestem sam na parkingu, dlatego nigdy nie zdarza mi si zapomnie. Jak je縟筷 rowerem jest gorzej, ale powoli si ucz :)

Fabian.

Data: 2012-03-29 10:55:03
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Thu, 29 Mar 2012 10:51:20 +0200, Fabian naskroba/a:

Dobrze mowi, wodki mu dac!

Data: 2012-03-29 16:40:01
Autor: Ignac
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisa(a):

Problem w tym, 縠 nie zawsze zobaczysz wszystkich, kt髍zy Ci widz.   ...to wszystko przez tzw.zakrzywienie czasoprzestrzeni w og髄nej teorii
  wzgl阣no禼i A.Einsteina
 Dlatego jak je縟筷 samochodem to ZAWSZE migam, nawet jak jestem sam na parkingu

  ...te tak mia砮m ale przesta砮m bra te "矿硉e" tabletki i mi przesz硂

  Ignac

Data: 2012-03-29 17:15:50
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Thu, 29 Mar 2012 16:40:01 +0000 (UTC),  Ignac naskroba/a:

Kiedy to JEST dobra metoda.

Data: 2012-03-30 12:07:45
Autor: Coaster
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 3/29/12 7:15 PM, rmikke wrote:
[...]

To jest jedyna, najlepsza metoda ale wtedy nie jestes 'luzak'. ;-)

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-03-30 12:52:21
Autor: Fabian
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 30.03.2012 12:07, Coaster wrote:
On 3/29/12 7:15 PM, rmikke wrote:
Dnia Thu, 29 Mar 2012 16:40:01 +0000 (UTC), Ignac naskroba鲁/a:

Fabian<fabian1234567890@gazeta.pl> napisa鲁(a):
Dlatego jak je驴d驴锚 samochodem to ZAWSZE migam, nawet jak jestem sam na
parkingu

...te驴 tak mia鲁em ale przesta鲁em bra忙 te "驴贸鲁te" tabletki i mi przesz鲁o

Kiedy to JEST dobra metoda.

To jest jedyna, najlepsza metoda ale wtedy nie jestes 'luzak'. ;-)

Chyba nie widzia艂e艣 jak ja macham, znaczy sygnalizuj臋 skr臋t :D Zdecydowanie luzacko ;)

Fabian.

Data: 2012-03-30 13:09:47
Autor: Coaster
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 3/29/12 7:15 PM, rmikke wrote:
[...]

Coz, ja kladlem akcent bardziej na 'machanie' w czterech kolkach. ;-)
Z miesiac temu jak (rzetelnie, nie luzacko) machalem-sygnalizowalem 'dwokolkowo' skret w prawo, koles stojacy z dziewczyna na chodniku na niby wyciagnal do mnie reke (nawet w tym momencie tak wygladalo, jakbym mu podawal reke). Jakby posunal sie w dowcipie o dlon dalej, a ja bym tez 'przybil piatke', to moglo by byc interesujaco. Jechalem dosyc szybko - ciekawie jak bysmy sie 'zawineli'. ;-)

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-03-30 10:34:22
Autor: Fabian
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 29.03.2012 18:40,  Ignac wrote:
Fabian<fabian1234567890@gazeta.pl>  napisa(a):

Problem w tym, 縠 nie zawsze zobaczysz wszystkich, kt髍zy Ci widz.

   ...to wszystko przez tzw.zakrzywienie czasoprzestrzeni w og髄nej teorii
   wzgl阣no禼i A.Einsteina

A co z sensem mo縠 masz do powiedzenia?

Dlatego jak je縟筷 samochodem to ZAWSZE migam, nawet jak jestem sam na
parkingu

   ...te tak mia砮m ale przesta砮m bra te "矿硉e" tabletki i mi przesz硂

j. w.?

Fabian.

Data: 2012-03-30 12:04:00
Autor: Ignac
DDR - Sygnalizujmy manewry!
> [...]

> parkingu
>
>    ...te tak mia砮m ale przesta砮m bra te "矿硉e" tabletki i mi

   ...nie widzisz w tym 縜rtobliwego kontekstu...to Ci nie zazdroszcze

   Ignac

Data: 2012-03-30 11:52:27
Autor: Coaster
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 3/29/12 10:51 AM, Fabian wrote:
Poza tym IMHO lepiej mie nawyk machania (w潮czania kierunkowskaz體) ni
go nie mie. Dlatego jak je縟筷 samochodem to ZAWSZE migam, nawet jak
jestem sam na parkingu, dlatego nigdy nie zdarza mi si zapomnie

Bardzo slusznie - reprezentujesz w ten sposob prawidlowe podejscie do tematu. To 'stara szkola'. :-) Ja 'migam' rowniez przy skrecie na pustym skrzyzowaniu polnych drog w nocy - bo tu nie chodzi o _rgule_ a nie o zastanawianie sie. Nalezy zasygnalizowac zamiar dokonania manewru. Koniec, kropka.

TNM - dawniej bylo w zwyczaju kilkukrotne uzycie sygnalu dzwiekowego na zakrecie waskiejlesnej drogi.

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-03-30 12:11:52
Autor: Coaster
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 3/30/12 11:52 AM, Coaster wrote:
[...]

Oczywiscie mialo byc: "[...] bo tu chodzi o _regule_ a nie o zastanawianie sie [...]"
"

Data: 2012-03-30 10:43:16
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Fri, 30 Mar 2012 12:11:52 +0200, Coaster naskroba/a:

[...]

Korekta: lepsze od "pamietania reguly" jest wyrobienie sobie nawyku.
Zeby po prostu automat dzialal. Jak reka przed kazdym skretem leci sama do
wajchy - nie ma sily, zeby zapomniec akurat wtedy, kiedy to potrzebne.

Miganie zawsze i wszedzie, niezaleznie czy kto patrzy najpierw taki nawyk
wyrabia, potem juz jest automatyczne.

A tak tylko troche a propos: wiedzieliscie, ze wyrobienie nawyku zajmuje
czlowiekowi zwykle okolo szesciu tygodni?

Data: 2012-03-30 13:00:06
Autor: Coaster
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 3/30/12 12:43 PM, rmikke wrote:
[...]

Alez oczywiscie. Piszac o regule, nie mialem na mysli paragrafu a wlasnie 'automat'. To, ze teraz opisuje 'jak bylo, kiedy skrecalem' nie oznacza, ze sie nad tym zastanawiam w trakcie. 'Troche' kilometrow juz nawinalem.

Miganie zawsze i wszedzie, niezaleznie czy kto patrzy najpierw taki nawyk
wyrabia, potem juz jest automatyczne.

Kiedys tak uczyli na kursach. Teraz jest inna 'filozofia'? ;-)

A tak tylko troche a propos: wiedzieliscie, ze wyrobienie nawyku zajmuje
czlowiekowi zwykle okolo szesciu tygodni?

Dawno, dawno temu, wyrobilem sobie nawyk wyjmowania kluczykow ze stacyjki _zawsze_, kiedy wysiadam z auta. Bez wzgledu na to, czy zamykam auto czy nie. Stalo sie po tym, jak ze dwa razy zamknalem auto z kluczami w tejze stacyjce. Teraz _w_ogole_ nie rejestruje tego, kiedy rzecz ma miejsce - wysiadam z samochodu a kluczyki pojawiaja sie w kieszeni ;-)

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-03-30 12:20:41
Autor: Ignac
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Coaster <manypeny@mac.com> napisa(a):
> [...]

Dawno, dawno temu, wyrobilem sobie nawyk wyjmowania kluczykow ze stacyjki _zawsze_, kiedy wysiadam z auta. Bez wzgledu na to, czy zamykam auto czy nie. Stalo sie po tym, jak ze dwa razy zamknalem auto z kluczami w tejze stacyjce. Teraz _w_ogole_ nie rejestruje tego, kiedy rzecz ma miejsce - wysiadam z samochodu a kluczyki pojawiaja sie w kieszeni ;-)

  ...odpowiem do Wszystkich...co do automatu pe硁a zgoda tylko pytanie
  brzmi kiedy macha,ja wybieram na to moment jak delikwent odwr骳i
  swoj kapust w moj ston...poprawia to komunikacj werbaln mi阣zy
  nami i timeing p硑nno禼i ruchu na skrzy縪waniu.
  Z innych automat體 wymieni砨ym jeszcze hamowanie zawsze z u縴ciem
  oby hamulc體,czy jazd w ka縟ych mo縧iwych warunkach po prawej stronie   A czy wiecie 縠 kierowca bardzo nie do秝iadczony jak i bardzo do秝iadczony
  pope硁iaj por體nywaln liczb wypadk體.

  Ignac

Data: 2012-03-30 14:39:17
Autor: Tomasz Minkiewicz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Fri, 30 Mar 2012 12:20:41 +0000 (UTC)
" Ignac" <ignac88@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Coaster <manypeny@mac.com> napisa艂(a): > Dawno, dawno temu, wyrobilem sobie nawyk wyjmowania kluczykow ze > stacyjki _zawsze_, kiedy wysiadam z auta. Bez wzgledu na to, czy zamykam > auto czy nie. Stalo sie po tym, jak ze dwa razy zamknalem auto z > kluczami w tejze stacyjce. Teraz _w_ogole_ nie rejestruje tego, kiedy > rzecz ma miejsce - wysiadam z samochodu a kluczyki pojawiaja sie w > kieszeni ;-)

>   ...odpowiem do Wszystkich...co do automatu pe艂na zgoda tylko pytanie
  brzmi kiedy macha膰,ja wybieram na to moment jak delikwent odwr贸ci艂
  swoj膮 kapust臋 w moj膮 ston臋...poprawia to komunikacj臋 werbaln膮 mi臋dzy
  nami i timeing p艂ynno艣ci ruchu na skrzy偶owaniu.
  Z innych automat贸w wymieni艂bym jeszcze hamowanie zawsze z u偶yciem
  oby hamulc贸w,czy jazd臋 w ka偶dych mo偶liwych warunkach po prawej stronie   A czy wiecie 偶e kierowca bardzo nie do艣wiadczony jak i bardzo do艣wiadczony
  pope艂niaj膮 por贸wnywaln膮 liczb臋 wypadk贸w.

Letki oftop, ale ju偶 nie mog臋.

M贸g艂by艣 przesta膰 si臋 sili膰 na kwiecisto艣膰? 呕eby m贸wi膰 鈥炁俛dnie
i melodyjnie, s艂owa perli膰 jak z pere艂 koli臋鈥 trzeba by膰 naprawd臋
dobrym j臋zykowo (nie, nie 艂ud藕 si臋 鈥 Ty nie jeste艣), a ju偶 na pewno
trzeba rozumie膰 znaczenie u偶ywanych s艂贸w i wiedzie膰, jak ich u偶y膰
w zdaniu. 鈥濿erbalna鈥 to znaczy co innego, ni偶 Ci si臋 wydaje (patrzenie
w oczy kierowcy to akurat komunikacja niewerbalna), 鈥瀟imeing p艂ynno艣ci鈥
to koszmarek pod ka偶dym wzgl臋dem, wypadk贸w si臋 nie pope艂nia (rozumiem
skr贸t my艣lowy, ale on nadal jest brzydki), a wielokropki trac膮 wiele
ze swego uroku, je艣li si臋 ich nadu偶ywa i je艣li nie maj膮 spacji po
w艂a艣ciwej stronie (w艂a艣ciwa strona niestety jest kontekstowa, wi臋c du偶o
nauki przed Tob膮; je艣li nie masz na ni膮 ochoty, trzymaj si臋 zasady, 偶e
stawia si臋 je tylko na ko艅cu zdania).
I usu艅 ten krety艅ski margines z lewej strony.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-03-30 12:57:09
Autor: Olgierd
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Fri, 30 Mar 2012 14:39:17 +0200, Tomasz Minkiewicz wrote:

I usu艅 ten krety艅ski margines z lewej strony.

Pojecha艂e艣! ;-) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-03-30 14:24:58
Autor: Ignac
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisa(a): Letki oftop, ale ju nie mog.

Skorzystaj z wc

M骻砨y przesta si sili na kwiecisto舵? 痚by m體i ?砤dnie
i melodyjnie, s硂wa perli jak z pere koli? trzeba by naprawd
dobrym j陑ykowo (nie, nie 硊d si ? Ty nie jeste), a ju na pewno
trzeba rozumie znaczenie u縴wanych s丑w i wiedzie, jak ich u縴
w zdaniu. ?Werbalna? to znaczy co innego, ni Ci si wydaje (patrzenie
w oczy kierowcy to akurat komunikacja niewerbalna), ?timeing p硑nno禼i?
to koszmarek pod ka縟ym wzgl阣em, wypadk體 si nie pope硁ia (rozumiem
skr髏 my秎owy, ale on nadal jest brzydki), a wielokropki trac wiele
ze swego uroku, je秎i si ich nadu縴wa i je秎i nie maj spacji po
w砤禼iwej stronie (w砤禼iwa strona niestety jest kontekstowa, wi阠 du縪
nauki przed Tob; je秎i nie masz na ni ochoty, trzymaj si zasady, 縠
stawia si je tylko na ko馽u zdania).
I usu ten krety駍ki margines z lewej strony.

Z pokor przyjmuj s硊szn krytyk,poprawi si!

Na swoje usprawiedliwienie powiem 縠 humanist nie
jestem ale dla ignorant體 technicznych mam zdecydowanie
wiecej tolerancji i zrozumienia ni kolega do mnie.
Na tej grupie si nie dyskutuje tylko wzajemnie napier**la,
ignoruje si czyje zapytania przed obaw kompromitacji czy
niekompetencji,hipokryzja jest nieod潮cznym elementem naszych
wzajemnych relacji.

Nikt nie jest doskona硑-no mo縠 z wyj眛kiem kolegi!
Zrobi jak obieca砮m sta mnie na to!

Ignac

Data: 2012-03-30 15:14:52
Autor: Coaster
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 3/30/12 2:20 PM,  Ignac wrote:
[...]

Masz prawko?
"Art. 22 5. Kieruj眂y pojazdem _jest_obowi眤any_zawczasu_ i wyra糿ie sygnalizowa zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzesta sygnalizowania niezw硂cznie po wykonaniu manewru."

   ja wybieram na to moment jak delikwent odwr骳i
   swoj kapust w moj ston...

Zamiast tracic czas i uwage na szukanie 'kapust' czesto niewidocznych za rfleksami na szybie, po prostu zastosuj sie do Art. 22 5.

ROFTL

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-04-02 10:18:56
Autor: Fabian
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 30.03.2012 15:14, Coaster wrote:
On 3/30/12 2:20 PM, Ignac wrote:
[...]

Ok! Pytanie co to znaczy "wyra糿ie sygnalizowa" jad眂 na rowerze? Ja wyra糿ie sygnalizuj np. zje縟縜j眂 na 秗odek lub lew cz甓 pasa, 縠 chc skr阠i lub zmieni pas na lewy, albo znacz眂o patrz si w lewo sygnalizuj眂 tym samym zamiar skr阾u. Mo縠 by?

Fabian.

Data: 2012-04-02 14:11:16
Autor: Marcin Hy砤
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 2012-04-02 10:18, Fabian wrote:

Masz prawko?
[...]

Nie mo縠. Konwencja Wiede駍ka o ruchu drogowym, Dz.U. nr 5 poz. 40 i 44 z 1988 roku, art. 14 ust. 3.: masz obowi眤ek wyci眊n辨 w bok r阫, paczanie nie wystarczy ;-)

Konwencja stosuje sie _bezpo秗ednio_

marcin ha
--
Miasta dla rower體 http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-04-02 14:45:21
Autor: Coaster
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 3/30/12 2:20 PM, Ignac wrote:
[...]

Dlaczego nie pojsc dalej - co to znaczy 'wyraznie', co to znaczy 'sygnalizowac' i co to znaczy 'co to znaczy'?

Ja wyra糿ie sygnalizuj np. zje縟縜j眂 na 秗odek lub lew cz甓 pasa, 縠
chc skr阠i lub zmieni pas na lewy, albo znacz眂o patrz si w lewo
sygnalizuj眂 tym samym zamiar skr阾u. Mo縠 by?

Jakby kierowca samochodu/motocykla Tobie tak by 'sygnalizowal' swoje zamiary ('sobie zjezdzal', 'patrzyl znaczaco'), to jak bys go nazwal? ;-)

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-03-30 14:50:09
Autor: Jacek Maciejewski
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia 30 Mar 2012 03:43:16 -0700, rmikke napisa(a):

A tak tylko troche a propos: wiedzieliscie, ze wyrobienie nawyku zajmuje
czlowiekowi zwykle okolo szesciu tygodni?

I wszystko by by硂 cacy gdyby nie to 縠 raz na 100 czynno禼i automatycznych
cz硂wiek si myli.
--
Jacek

Data: 2012-03-30 13:45:35
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Fri, 30 Mar 2012 14:50:09 +0200, Jacek Maciejewski naskroba/a:

[...]

Uwaga na nisko przelatujace kwantyfikatory.

Zapewniam Cie, wierz lub nie, ze na wyrobionym odruchu wlaczania migacza przed
skretem moge spokojnie polegac. Wlaczam zawsze i zawsze wlasciwy. Jedyna
"pomylka", jaka moze sie zdarzyc, to sytuacja, gdzie skrzyzowanie ma tylko dwa
dojazdy i teoretycznie nie ma potrzeby wlaczania migacza - a ja go wlacze. I
jest to znacznie mniej, niz jedno miganie na sto.

Data: 2012-03-30 16:33:44
Autor: Coaster
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 3/30/12 3:45 PM, rmikke wrote:
[...]

Tak na marginesie - w ostatnich dwoch, trzech latach zauwazylem wysyp oslow, ktorzy zamiast sygnalizowac normalnie zjazd z ronda ('normalnego') - (czyli wlaczyc _prawy_ kierunkowskaz w _odpowiednim_ momencie - bez sensu uzywaja _lewego_ kierunkowskazu deziinformuja i powoduja zamieszanie. Raz jeden 'kerowca' jadacy przede mna przez male rondo wlaczyl lewy kierunek jadac prosto. I chyba nie jest to sprawa marginalna - dosyc czesto zaczalem spotykac takich 'mistrzow' na kilku rondach 'mojej' trasy a co dziwne rozpietosc wieku byla duza, plec i jedna i druga... Jakis wirus HAHA-2NA3-RONDO, czy jak? ;-)

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-03-30 17:34:20
Autor: Tomasz Minkiewicz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Fri, 30 Mar 2012 16:33:44 +0200
Coaster <manypeny@mac.com> wrote:

On 3/30/12 3:45 PM, rmikke wrote:
> [...]
Tak na marginesie - w ostatnich dwoch, trzech latach zauwazylem wysyp oslow, ktorzy zamiast sygnalizowac normalnie zjazd z ronda ('normalnego') - (czyli wlaczyc _prawy_ kierunkowskaz w _odpowiednim_ momencie - bez sensu uzywaja _lewego_ kierunkowskazu deziinformuja i powoduja zamieszanie. Raz jeden 'kerowca' jadacy przede mna przez male rondo wlaczyl lewy kierunek jadac prosto. I chyba nie jest to sprawa marginalna - dosyc czesto zaczalem spotykac takich 'mistrzow' na kilku rondach 'mojej' trasy a co dziwne rozpietosc wieku byla duza, plec i jedna i druga... Jakis wirus HAHA-2NA3-RONDO, czy jak? ;-)

Bo na kursach PJ ucz膮 popieprzonych zasad sygnalizacji na rondzie.
呕eby przed wjechaniem na rondo w艂膮cza膰 kierunkowskaz, pokazuj膮c kt贸rym
wylotem zamierza si臋 z niego zjecha膰, 偶eby wje偶d偶aj膮c na rondo z wi臋cej
ni偶 jednym pasem mryga膰 lewym, je艣li si臋 zamierza pojecha膰 pasem
nieskrajnym i jeszcze jakich艣 innych takich chorych zasad.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-03-30 17:48:03
Autor: Ignac
DDR - Sygnalizujmy manewry!

Co si ponuro zrobi硂 i 縠by doda otuchy grupie powiem
tak:tu jest miejsce dla wszystkich.

Ignac

Data: 2012-03-31 00:47:30
Autor: Krzysztof Olszak
DDR - Sygnalizujmy manewry!
W dniu 2012-03-30 17:34, Tomasz Minkiewicz pisze:

[...]

Je偶eli na rondzie s膮 np. dwa pasy ruchu, zmieniaj膮c pas ze skrajnego na ten bli偶ej 艣rodka ronda nale偶y manewr sygnalizowa膰, tak samo jak na ka偶dej innej drodze. Jest to jedyna sytuacja gdy na rondzie sygnalizuje si臋 manewr w lew膮 stron臋. To co uprawia cz臋艣膰 kierowc贸w a gorsza instruktor贸w nauki jazdy gdy wje偶d偶aj膮c na rondo zaczynaj膮 sygnalizowa膰 skr臋t w lewo jest b艂臋dem.

Krzysztof

Data: 2012-03-31 01:10:12
Autor: Tomasz Minkiewicz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Sat, 31 Mar 2012 00:47:30 +0200
Krzysztof Olszak <oelka_AAA@koelj.pl> wrote:

> [...]

Je偶eli na rondzie s膮 np. dwa pasy ruchu, zmieniaj膮c pas ze skrajnego
na ten bli偶ej 艣rodka ronda nale偶y manewr sygnalizowa膰, tak samo jak

Tak, je艣li jeste艣 ju偶 na zewn臋trznym pasie ronda i zmieniasz go na
艣rodkowy. Ale je艣li wje偶d偶asz na dwupasmowe rondo (wszystko jedno na
kt贸ry pas) z jednopasmowej ulicy, to nie sygnalizujesz. To nie jest
manewr zmiany pasa.

--
Tomasz Minkiewicz
tommink@gmail.com

Data: 2012-03-31 12:44:02
Autor: Gotfryd Smolik news
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Sat, 31 Mar 2012, Krzysztof Olszak wrote:

W dniu 2012-03-30 17:34, Tomasz Minkiewicz pisze:

Bo na kursach PJ ucz popieprzonych zasad sygnalizacji na rondzie.
痚by przed wjechaniem na rondo w潮cza kierunkowskaz, pokazuj眂 kt髍ym
wylotem zamierza si z niego zjecha, 縠by wje縟縜j眂 na rondo z wi阠ej
ni jednym pasem mryga lewym, je秎i si zamierza pojecha pasem
nieskrajnym i jeszcze jakich innych takich chorych zasad.

Je縠li na rondzie s np. dwa pasy ruchu, zmieniaj眂 pas ze skrajnego na ten bli縠j 秗odka ronda nale縴 manewr sygnalizowa, tak samo jak na ka縟ej innej drodze. Jest to jedyna sytuacja gdy na rondzie sygnalizuje si manewr w lew stron.

  Uwaga na nisko latajace kwantyfikatory :)
  Twardo b阣 si trzyma tezy, 縠 jak kierujacy *naprawd* skr阠a
w lewo na rondzie (przypomniec link?) to *zdecydowanie* powinien
*jednak* prawid硂wo sygnalizowac to co chce zrobic (czyli skr阾
w lewo). Przynajmniej ostrze縠 innych jadacych co ich czeka.
  Mniej drastyczny przypadek to wjazd na wysp centralna, zak砤dajac
縠 jest mo縧iwy, ba - nie znam przepisu kt髍y by tego zabrania
(ktos zna?)

To co uprawia cz甓 kierowc體 a gorsza instruktor體 nauki jazdy gdy wje縟縜j眂 na rondo zaczynaj sygnalizowa skr阾 w lewo jest b酬dem.

....zak砤dajac 縠 w lewo nie jada, oczywiscie :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-30 22:34:36
Autor: Michoo
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 30.03.2012 16:33, Coaster wrote:
On 3/30/12 3:45 PM, rmikke wrote:
[...]

Ale to co g艂osisz jest niesp贸jne z reszt膮 sygnalizacji na drodze - NIE sygnalizuje si臋 jazdy prosto (a gdy zje偶d偶asz z ronda to jest to dla Ciebie w艂a艣nie "na wprost" a nie "w prawo" - zobacz znaki poziome) za to sygnalizujesz, 偶e jedziesz "w lewo" gdy obje偶d偶asz wysp臋. "W prawo" sygnalizujesz, gdy zmieniasz pas z wewn臋trznego na bardziej zewn臋trzny.

[...]
Mi na kursie na prawo jazdy m贸wi艂 instruktor, 偶e w Poznaniu i okolicy je藕dzi si臋 tak i tak i to jego zdaniem jest logiczne, ale ka偶da cz臋艣膰 polski ma jakie艣 w艂asne koncepcje. 艁膮cznie z np z tym, 偶e prawie mia艂 st艂uczk臋 po tym jak kto艣 postanowi艂 zjecha膰 z ronda z wewn臋trznego pasa, po czym w dyskusji z "miejscowym" wysz艂o, 偶e "tak si臋 tu je藕dzi".

Michoo

Data: 2012-03-31 01:31:17
Autor: Gotfryd Smolik news
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Fri, 30 Mar 2012, Michoo wrote:

[...]
Ale to co g硂sisz jest niesp骿ne z reszt sygnalizacji na drodze - NIE sygnalizuje si jazdy prosto (a gdy zje縟縜sz z ronda to jest to dla Ciebie w砤秐ie "na wprost" a nie "w prawo" - zobacz znaki poziome)

  Znaki sa do kitu ;> (to inna sprawa, ale na szybko nie umiem znalezc
zdj阠ia ze sprzecznymi z roporzadzeniem lecz zgodnymi z logika znakami :))

  Powa縩iej - przepis nie uzale縩ia sygnalizacji od tego "w kt髍a stron
chc wyjecha" (po polsku: nie uzale縩ia sygnalizacji od *skrzy縪wania*),
lecz:

- czy zmieniam pas (i na kt髍y)
- czy zmieniam *kierunek jazdy*, fizycznie, nie ma mowy
   o "kierunku wyjazdu".

  Do kompletu jeszcze szczeg蟪.
  PoRD zawiera dziur logiczna, kt髍a jest wype硁iona zapisem konwencji,
nakazujacej stosowa uznanie jazdy wzd硊 jezdni jako "jazdy wprost".
  Dla porzadku, by硂 (r體nie tu), a niedopatrzenie (konwencji) wytkni阾o
mi kiedys na .samochody :> (problem "migania na zakr阠ie", przepis
PoRD jest nielogiczny, ale zachowanie kierujacych prawid硂we dlatego
縠 konwencja nakazuje nie traktowac zakr阾u jako "zmiany kierunku").

za to
sygnalizujesz, 縠 jedziesz "w lewo" gdy obje縟縜sz wysp.

  Nie.
  W lewo sygnalizuje si taki manewr (manewr jest nieprawid硂wy rzecz
jasna, ale wykonywanie nieprawid硂wych manewr體 nie zwalnia od
prawid硂wego ich sygnalizowania :>):

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=IaFXYD8zTAM#t=17s

  No, jeszcze zjazd na "wysepk"... ;)

"W prawo" sygnalizujesz, gdy zmieniasz pas z wewn阾rznego na bardziej zewn阾rzny.

  Zmian pasa sygnalizuje si zawsze i zawsze z priorytetem nad
zmiana kierunku.
  Nie dam g硂wy, ale chyba przepis by poprawiany (i teraz jest dobrze,
pas wymieniony po zmianie kierunku, czyli jako bardziej szczeg蟪owy
ma priorytet).
  Nie ma wi阠 sensu por體nywania tych dwu sygnalizacji - skoro
wyje縟縜 z ronda, to nie zmienia pas體 na nim, co nie zwalnia
z sygnalizacji zmiany kierunku jazdy.

rondach 'mojej' trasy a co dziwne rozpietosc wieku byla duza, plec i
jedna i druga... Jakis wirus HAHA-2NA3-RONDO, czy jak? ;-)
Mi na kursie na prawo jazdy m體i instruktor, 縠 w Poznaniu i okolicy je糳zi si tak i tak i to jego zdaniem jest logiczne, ale ka縟a cz甓 polski ma jakie w砤sne koncepcje.

  A to chyba ju by硂 modne przed wojna :]
  R體nie dla porzadku - zdarza mi si sygnalizowac skret w prawo tu
przed wjazdem na rondo *jesli* jad w prawo, przyczyna oczywista (jesli
sygnalizacja ma obejmowac *zamiar*, a skr阾y sa ciasno przy sobie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-31 02:09:31
Autor: Michoo
DDR - Sygnalizujmy manewry!
[...]

Zobacz jak tu id linie wyznaczaj眂e pasy:
http://tnij.org/p291

Zak砤daj眂, 縠 jedziesz z Boles砤wa Krzywoustego (po prawej):
- wje縟縜sz na rondo bez sygnalizowania - jedziesz dalej swoim pasem.
- je縠li jedziesz w Jana Paw砤 II to nie migasz, bo dalej jedziesz swoim pasem
- je縠li jedziesz dalej w Krzywoustego to migasz lewym (zmiana pasa) przy zje糳zie w Jana Paw砤 i dalej nie migasz, bo jedziesz swoim pasem
- je縠li jedziesz w Zamenhofa to najpierw musisz zaj辨 skrajnie lewy pas (migasz) - tylko z niego mo縩a skr阠a w lewo, nast阷nie przy zje糳zie w Krzywoustego migasz znowu w lewo i zajmujesz dowolny z 3 pas體 i dalej jedziesz nim ju bez migania prosto
- je縠li zawracasz to trzymasz si ca硑 czas wewn阾rznego pasa i migasz przy kolejnych zjazdach, po czym przy WJE珼ZIE od Zamenhofa zmieniasz pas (migasz prawym) i zje縟縜sz prosto (nie migasz).

Michoo

Data: 2012-03-31 12:36:17
Autor: Gotfryd Smolik news
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Sat, 31 Mar 2012, Michoo wrote:

On Fri, 30 Mar 2012, Michoo wrote:
[...do Coastera...]
> [...]

przy
kolejnych zjazdach, po czym przy WJE珼ZIE od Zamenhofa zmieniasz pas

   No dobra, to w 100% si zgadzamy - migasz dlatego, 縠 ZMIENIASZ PAS
lub 縠 ZMIENIASZ KIERUNEK JAZDY, a *nie* dlatego, 縠 "obje縟縜sz wysp"!
(a tak w砤snie napisa砮s wczesniej).
   Kryterium jest z砮 - to czy przypadkiem "miganie" pokrywa si
z obje縟縜niem wyspy (lub nie) zale縴 od kontrukcji skrzy縪wania.
   R體nie na za硂縠niu sygnalizacji w prawo mo縩a si nacia, jesli
rondo jest turbina (i tu te sie zgadzam).
   Oczywiscie, gdzies mog砮m w innych postach pope硁ic uproszczenie,
stanowiace b砤d, ale akurat nie w miejscu zaprzeczenia 縠 to
obje縟縜nie wyspy stanowi kryterium "migania"!

BTW: najwyrazniej brakuje kr髏kiego okreslenia, kt髍e pozwala硂by
   jednoznacznie rozr罂nia konstrukcj "droga z pasami biegnacymi
   w k蟪ko" (*bez* wzgl阣u na to, czy jest skrzy縪waniem) od
   cechy "oznakowane jako o ruchu okre縩ym" (na kt髍ym pasy wcale
   nie musza byc "w k蟪ko").

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-02 11:47:24
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Fri, 30 Mar 2012 16:33:44 +0200, Coaster naskroba锟/a:

On 3/30/12 3:45 PM, rmikke wrote:
Dnia Fri, 30 Mar 2012 14:50:09 +0200, Jacek Maciejewski naskroba锟/a:

Dnia 30 Mar 2012 03:43:16 -0700, rmikke napisa锟(a):

A tak tylko troche a propos: wiedzieliscie, ze wyrobienie nawyku zajmuje
czlowiekowi zwykle okolo szesciu tygodni?

I wszystko by by锟給 cacy gdyby nie to 锟絜 raz na 100 czynno锟絚i
automatycznych
cz锟給wiek si锟 myli.

[...]

Chyba trzeba bedzie sie przyzwyczaic. Kolo mnie jest skrzyzowanie prawie
normalne, z czterema dojazdami, tyle, ze w widoczny sposob glowna droga skreca,
a pozostale sa mniejsze, o tak:

=====
     |    _____
     |   |
     |   |

I jadac "od dolu" na obrazku, bardzo czesto skrecajacy w prawo nie sygnalizuja,
jadacy prosto migaja w lewo, a co zrobia, jak beda chcieli skrecic w lewo - nie
wiem...