DDR - Sygnalizujmy manewry!

Data: 2012-03-27 21:10:28
Autor: Liwiusz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
W dniu 2012-03-27 20:18, Publius pisze:
Już kiedyś o tym wspominałem na grupie, ale przyszła wiosna więc znów
rzecz staje się widoczna. Nie wiem skąd taka niechęć rowerzystów do
sygnalizowania manewrów na drogach dla rowerów. Rozumiem że można nie
machać do siebie na pustej drodze, ale jak jedzie się w małym tłumie, to
pokazanie gdzie się skręca to naprawdę mało zachodu, a o ile łatwiej się
wtedy potasować na rozjazdach.

Jasnowidzenie to rzadki dar, więc apeluję SYGNALIZUJMY MANEWRY także na
DDRach. Wystarczy, że niektórzy kierowcy nam utrudniają życie, nie
musimy tego robić dodatkowo sobie nawzajem :)

Ale co, chcesz mieć ten luksus i wyprzedzać na skrzyżowaniach? :)

--
Liwiusz

Data: 2012-03-27 22:01:11
Autor: Tomasz Minkiewicz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Tue, 27 Mar 2012 21:10:28 +0200
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> życie, nie musimy tego robić dodatkowo sobie nawzajem :)

Ale co, chcesz mieć ten luksus i wyprzedzać na skrzyżowaniach? :)

Niekoniecznie. Jak radosna banda rowerzystów dojeżdża do skrzyżowania
czy rozjazdu, to mało kto się z góry ustawia po tej stronie, w którą
zamierza jechać i wtedy dobrze wiedzieć, kto będzie usiłował wykonać
rozpaczliwy lewoskręt z prawego skraju ścieżki.

A jak już mowa o nowych, niespotykanych dotąd sytuacjach, biorących
się ze zwiększenia liczby bajkerów na drogach: drodzy rowerzyści obyci
w wielkim cywilizowanym świecie – jak mnie wymijacie stojącego na
skrzyżowaniu _przed_ przejściem dla pieszych, po to żeby się ustawić
_za_ tym przejściem (w miejscu właściwym i optymalnym dla rowerów,
żeby nie było, że piętnuję samą ideję), bądźcie uprzejmi po zmianie
świateł startować tak sprawnie, żebym nie musiał na was czekać
i zastanawiać się, czy wy tam aby nie planujecie koczować do jutra.
A jeśli stamtąd nie widać zmian tych czerwonych i zielonych światełek
na słupkach, to może się jednak dostosujcie do smutnych
środkowoeuropejskich realiów i nie pchajcie się tam. OK?
Mam wewnętrzne opory przed wyprzedzaniem innych rowerzystów na
skrzyżowaniu i po prawej.

--
Tomasz Minkiewicz
tommink@gmail.com

Data: 2012-03-27 22:10:06
Autor: Michał Pysz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
[...]
Wybacz ale tego nie akceptujÄ™.
To tak samo jak z kierowcami, którzy mają mi za złe, że ustawiam się na samym początku po ominięciu oczekujących na czerwonym. Zajmuję sobie wygodną pozycję i tyle.

mp.

Data: 2012-03-27 22:37:25
Autor: Tomasz Minkiewicz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Tue, 27 Mar 2012 22:10:06 +0200
Michał Pysz <pysz.michal@wp.pl> wrote:

> [...]
To tak samo jak z kierowcami, którzy mają mi za złe, że ustawiam się
na samym początku po ominięciu oczekujących na czerwonym. Zajmuję
sobie wygodnÄ… pozycjÄ™ i tyle.

Ależ zajmuj! Sam wprawdzie jakoś tego nie zwykłem robić, ale Twojego
prawa do tego będę bronić jak niepodległości. Tylko rób to tak, żeby to
miało sens – po to by opuścić skrzyżowanie możliwie najszybciej, zanim
się tam mętlik lewoskrętowy zacznie, utrzymując samochody za sobą i
pozwalając się im wyprzedzić dopiero za skrzyżowaniem.
Jednak jeśli o zmianie świateł dowiadujesz się z 15-sekundowym
opóźnieniem, po tym, że na Ciebie z tyłu zaczynają trąbić/dzwonić
(jadÄ…cy z przeciwka dawno ruszyli), to nie tylko takie ustawienie traci
cały sens, ale robisz mi bezpośrednio koło pióra, bo ja (startując
z dalszej pozycji, a czemuś tak się przyzwyczaiłem) też bym chciał
sprawnie przemknąć przez skrzyżowanie, a przez Ciebie nie mogę. Nie mam
nic przeciwko temu, żebyś się tam ustawiał, o ile mi nie opóźniasz
startu.

--
Tomasz Minkiewicz
tommink@gmail.com

Data: 2012-03-28 07:08:19
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Tue, 27 Mar 2012 22:10:06 +0200, =?UTF-8?B?TWljaGHFgiBQeXN6?= naskroba³/a:

[...]

Obawiam sie, ze "robie jak mi wygodnie, a Wy sie dostosujcie" jest kwintesencja
bucery. Kierowcom tez jest wygodnie parkowac na DDR.

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-03-28 10:14:17
Autor: johnkelly
DDR - Sygnalizujmy manewry!
W dniu 2012-03-28 09:08, rmikke pisze:

Wybacz ale tego nie akceptujÄ™.
To tak samo jak z kierowcami, którzy mają mi za złe, że ustawiam się na
samym początku po ominięciu oczekujących na czerwonym. Zajmuję sobie
wygodnÄ… pozycjÄ™ i tyle.

Obawiam sie, ze "robie jak mi wygodnie, a Wy sie dostosujcie" jest kwintesencja
bucery. Kierowcom tez jest wygodnie parkowac na DDR.

Tia. A mnie zastanawia na czym polega wygoda ustawiania się w miejscu z którego nie widać sygnalizatorów.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2012-03-28 08:27:40
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Wed, 28 Mar 2012 10:14:17 +0200, johnkelly naskroba³/a:

[...]

A, to akurat moge Ci wyjasnic.

Mijam samochody i... pierwsze stoja z nosem na pasach. Mam do wyboru - stanac
miedzy nimi i ruszac razem z nimi i pomiedzy nimi (a rower akurat w momencie
ruszania jest najmniej stabilny); stanac na pasach; albo przejechac za pasy,
ruszyc pierwszy i niech mnie wyprzedzaja, jak juz sobie rowno jade. Ja wybieram
ostatnia opcje, w znakomitej wiekszosci przypadkow moge sie zorientowac, kiedy
mozna ruszac mimo braku widocznosci sygnalizatorow.

Mozna tez nie mijac samochodow, ustawic sie na srodku pasa za tym na koncu
kolejki do swiatel i odstac tak trzy cykle swiatel, tylko w tym momencie rower
przestaje byc najszybszym srodkiem lokomocji w miescie...

Data: 2012-04-19 22:50:19
Autor: Bart³omiej Zieliñski
DDR - Sygnalizujmy manewry!
U¿ytkownik rmikke napisa³:
[...]

Zauwa¿y³em, ¿e w wiêkszo¶ci przypadków sznur samochodów stoi "w kratkê". Na ogó³ bywa to wkurzaj±ce, szczególnie gdy stoj± tak na prawym pasie i ¿eby dotrzeæ do skrzy¿owania, trzeba nieraz jechaæ slalomem. Ale na pasie ¶rodkowym czasami dziêki temu znajdzie siê auto 2., 3. w kolejce, które akurat stoi przy lewej stronie pasa. I wtedy ja mam miejsce z prawej.

* Bart³omiej Zieliñski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2012-04-19 13:58:54
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Thursday, April 19, 2012 10:50:19 PM UTC+2, Bart³omiej Zieliñski wrote:
U¿ytkownik rmikke napisa³:
> [...]

Zauwa¿y³em, ¿e w wiêkszo¶ci przypadków sznur samochodów stoi "w kratkê". Na ogó³ bywa to wkurzaj±ce, szczególnie gdy stoj± tak na prawym pasie i ¿eby dotrzeæ do skrzy¿owania, trzeba nieraz jechaæ slalomem. Ale na pasie ¶rodkowym czasami dziêki temu znajdzie siê auto 2., 3. w kolejce, które akurat stoi przy lewej stronie pasa. I wtedy ja mam miejsce z prawej.

Jako ¿e codziennie je¿d¿ê do pracy, na ogó³ w godzinach szczytu, zd±¿y³em sobie wybiæ z g³owy jazdê praw± stron±. Znacznie sprawniej jedzie siê miêdzy pierwszym, a drugim pasem. A i to czasem trzeba brykn±æ miêdzy drugi, a trzeci na chwilê.

Data: 2012-04-21 20:53:16
Autor: Bart³omiej Zieliñski
DDR - Sygnalizujmy manewry!
[...]

Rozumiem, ¿e masz po kilka pasów w jedn± stronê? Na mojej drodze do pracy nie ma niestety takich luksusów, w najlepszym razie mo¿na liczyæ na pas tak szeroki, ¿e osobówka a nawet co¶ wiêkszego wyprzedza mnie bez problemów (i vice versa, gdy potem stoi w korku).

* Bart³omiej Zieliñski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2012-03-28 21:27:58
Autor: Michał Pysz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Obawiam sie, ze "robie jak mi wygodnie, a Wy sie dostosujcie" jest
kwintesencja
bucery. Kierowcom tez jest wygodnie parkowac na DDR.
Zaraz zaraz, parkowanie na DDR jest niezgodne z przepisami. Zajmowanie dobrego miejsca do startu jest zgodne z przepisami!
I to by było tyle w temacie.

mp.

Data: 2012-03-28 21:57:59
Autor: Tomasz Minkiewicz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Wed, 28 Mar 2012 21:27:58 +0200

Zaraz zaraz, parkowanie na DDR jest niezgodne z przepisami.
Zajmowanie dobrego miejsca do startu jest zgodne z przepisami!

Ekhm… Czyżby? A co wg Ciebie znaczy czerwone światło na sygnalizatorze?
I gdzie sygnalizatory sÄ… stawiane? Na samych rogach, czy jednak przed
zebrami dla pieszych?

--
Tomasz Minkiewicz
tommink@gmail.com

Data: 2012-03-29 10:49:26
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Wed, 28 Mar 2012 21:27:58 +0200, =?UTF-8?B?TWljaGHFgiBQeXN6?= naskroba³/a:

[...]

No to moze zajrzyj do ustawy. Mijasz sygnalizator z czerwonym swiatlem...

Data: 2012-03-29 17:09:09
Autor: Ignac
DDR - Sygnalizujmy manewry!
rmikke <Rot13.Elfmneq.Zvxxr@tznvy.pbz> napisa³(a): Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy

 ...a próbowa³e¶ skopiowaæ czyj¶ post potem klikasz odpowiedz,
 nastêpnie czy¶cisz zawarto¶c tej odpowiedzi i na to kopiujesz
 ten czyj¶ post...i to sobie obrabiasz jak chcesz.
 Tak zrobi³em z Twoim postem...mo¿e byæ

 Ignac --

Data: 2012-03-29 17:13:04
Autor: rmikke
Sposob na webreader
Dnia Thu, 29 Mar 2012 17:09:09 +0000 (UTC),  Ignac naskroba³/a:

[...]

To jest jakies rozwiazanie, ino jeszcze przydalby sie skrypt dopisujacy '>' z
przodu...

Co nie zmienia faktu, ze wolalbym, zeby webreader po prostu dzialal prawidkowo
:D

Data: 2012-03-29 22:28:55
Autor: Akarm
DDR - Sygnalizujmy manewry!
U¿ytkownik "rmikke" napisa³:
[...]

I to by by³o tyle w temacie.

No to moze zajrzyj do ustawy.

A po co? Przecie¿ on jest rowerzyst±!

Mijasz sygnalizator z czerwonym swiatlem...

Dzisiaj spotka³em trzech rowerzystów w samochodach. Dwóch przejecha³o na czerwonym, chcêc waln±æ we mnie kiedy ja jecha³em maj±c zielone. Dziêkujê Bogu, ¿e mam jeszcze dobre hamulce. Jedna rowerzystka w aucie skrêca³a w lewo w tê sam± ulicê, w któr± ja skrêca³em w prawo. Jej opinia: "przecie¿ widzia³ Pan, ¿e jadê i Pan siê pcha", rêce opadaj±. Codziennie trafia mi siê przynajmniej dwóch zmotoryzowanych rowerzystów. :(

--
              Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2012-03-29 23:14:34
Autor: Tomasz Minkiewicz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Thu, 29 Mar 2012 22:28:55 +0200
"Akarm" <akarmUSUN@wp.pl> wrote:

Użytkownik "rmikke" napisał:
> Dnia Wed, 28 Mar 2012 21:27:58 +0200, =?UTF-8?B?TWljaGHFgiBQeXN6?= > naskrobał/a:

> No to moze zajrzyj do ustawy.

A po co? Przecież on jest rowerzystą!

> Mijasz sygnalizator z czerwonym swiatlem...

Dzisiaj spotkałem trzech rowerzystów w samochodach. Dwóch przejechało
na czerwonym, chcęc walnąć we mnie kiedy ja jechałem mając zielone.
Dziękuję Bogu, że mam jeszcze dobre hamulce. Jedna rowerzystka w
aucie skręcała w lewo w tę samą ulicę, w którą ja skręcałem w prawo.
Jej opinia: "przecież widział Pan, że jadę i Pan się pcha", ręce
opadają. Codziennie trafia mi się przynajmniej dwóch zmotoryzowanych
rowerzystów. :(

Marny trolling.

--
Tomasz Minkiewicz
tommink@gmail.com

Data: 2012-03-30 10:27:31
Autor: Fabian
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 29.03.2012 22:28, Akarm wrote:
[...]

Rowerzy¶ci? Tak siê zachowuj± w³a¶nie kierowcy samochodów (i busów, hehe). Rowerzysta wymusza pierwszeñstwo na blachosmrodach?! ¯arty jakie¶ ma³o ¶mieszne.

Fabian.

Data: 2012-03-30 02:39:19
Autor: Gom
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Mar 30, 10:27 am, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:
Rowerzysta wymusza pierwszeñstwo na blachosmrodach?! ¯arty jakie¶
ma³o ¶mieszne.

Mnie siê kilka razy w tym roku ju¿ zdarzy³o ;-)

Data: 2012-03-30 23:49:07
Autor: Marcin Hyła
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 2012-03-28 09:08, rmikke wrote:
[...]

Parkowanie jest nielegalne i stanowi wykroczenie, a omijanie stojących kierowców i ustawianie się przed nimi na skrzyżowaniu jest legalne i nie stanowi żadnego problemu, o ile oczywiście rowerzysta nie przekroczy linii zatrzymań. Widzisz różnicę?

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-04-02 11:38:32
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Fri, 30 Mar 2012 23:49:07 +0200, =?UTF-8?B?TWFyY2luIEh5xYJh?=
naskroba�/a:

On 2012-03-28 09:08, rmikke wrote:
To tak samo jak z kierowcami, którzy mają mi za złe, że ustawiam
siÄ™ na
[...]

O ile dobrze zrozumialem, mowa byla o zatrzymaniu sie za pasami.
Co uwazam za generalnie dobry pomysl i sam robie, ale warto sobie zdawac sprawe,
ze z PoRD to to zgodne nie jest. I nawet nie tak dawno ktos tu sie chwalil
bliskim spotkaniem trzeciego stopnia z polcja z tej wlasnie okazji.

Data: 2012-04-02 14:15:10
Autor: Marcin Hy³a
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 2012-04-02 13:38, rmikke wrote:

[...]

A niekoniecznie i nie zawsze. Mog³o siê zdarzyæ, ze przejecha³e¶ na ¿ó³tym (!) bo nie zd±¿y³e¶ wyhamowaæ, _ALE_ zatrzyma³e¶ siê na linii P-13 przed znakiem A-7 i nie wjecha³e¶ na skrzy¿owanie.

Jest te¿ wiele skrzy¿owañ, na których w wielu przypadkach inaczej siê nie da - np. masz przejazd dla rowerzystów i skrêcasz w stronê skrzy¿owania: musisz zatrzymaæ siê "za" sygnalizatorami i lini± zatrzyman P-14, a przed A-7 i P-13 (np. skrzy¿owanie Lubomirskiego/Rakowicka w KRK) ale to oczywiscie nieco inna sytuacja, bo dotyczy dojazdu do skrzy¿owania drog± dla rowerów a nie jezdni± na wlocie.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-04-02 13:18:08
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Mon, 02 Apr 2012 14:15:10 +0200, =?ISO-8859-2?Q?Marcin_Hy=B3a?=
naskroba�/a:

On 2012-04-02 13:38, rmikke wrote:

[...]

A niekoniecznie i nie zawsze. Mog�o si� zdarzy�, ze przejecha�e� na ��tym (!) bo nie zd��y�e� wyhamowa�, _ALE_ zatrzyma�e� si�
na linii
P-13 przed znakiem A-7 i nie wjecha�e� na skrzy�owanie.

Jest te� wiele skrzy�owa�, na kt�rych w wielu przypadkach inaczej si�
nie da - np. masz przejazd dla rowerzyst�w i skr�casz w stron� skrzy�owania: musisz zatrzyma� si� "za" sygnalizatorami i lini� zatrzyman P-14, a przed A-7 i P-13 (np. skrzy�owanie Lubomirskiego/Rakowicka w KRK) ale to oczywiscie nieco inna sytuacja, bo dotyczy dojazdu do skrzy�owania drog� dla rower�w a nie jezdni� na
wlocie.

Tak, sytuacje mozna mnozyc. Tym niemniej, w sytuacji, o ktorej tu jest mowa,
najzwyczajniej lamiemy PoRD. I - moim zdaniem - nie nalezy sie tym przejmowac,
bo tak jest najbezpieczniej. Warto jednak brac pod uwage, ze w razie czego nie
mamy o czym dyskutowac z policja. I tyle.

Data: 2012-04-02 15:35:55
Autor: Marcin Hy³a
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 2012-04-02 15:18, rmikke wrote:

[...]

Przedpi¶ca bynajmniej nie napisa³, ¿e przekracza liniê zatrzymañ. Ja te¿ omijam stoj±cych na czerwonym ¶wietle i zatrzymujê siê przed skrzyzowaniem. I nie ³amiê tym ani jednego przepisu. Je¶li wydaje ci siê ¿e jest inaczej - musisz wykazaæ, jaki to mianowicie przepis naruszam.

A, pardonsik, jest w w±tku post <20120327220111.7372f286@khagan> który mi siê nie wy¶wietla a który teraz widze tylko _cytowany_ przez Micha³a Pysza - owszem, taka sytuacja jest niezgodna z przepisami. Ale jak pisa³em wcze¶niej - _niekoniecznie_zawsze_ :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-03-28 07:05:52
Autor: rmikke
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Tue, 27 Mar 2012 22:01:11 +0200, Tomasz Minkiewicz naskroba³/a:

[...]

[...]

Mam nadzieje, ze to nie o mnie chodzi, sporadycznie zdarza mi sie nie wylapac
wlasciwego momentu, zeby ruszyc :D

Data: 2012-03-29 10:54:47
Autor: Oliwander
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Có¿, tak ju¿ jest, ¿e wiosn± wszyscy sezonowi rowerzy¶ci wszystkiego ucz± siê
od nowa.

Malownicze czo³ówki z OTB bo rowerzystka jad±ca naprzeciw chcia³ siê mijaæ
"prawy-do-prawego , "po angielsku", na wyboistej i hardcorowej drodze "przy
kuniu" w Sopocie (piêæ szwów na nas oboje) by³o w³a¶nie w kwietniu.

Ale podobnie bêdzie 1.wrze¶nia, jak nagle dzieciaki po wakacjach rusza do
szkó³, wleczeni przemoc± za ³apê przez swych dziadków/rodziców ¶rodkiem DDRa
(bo na chodniku t³ok). W ten sposób fikn±³em na Armii Polskiej w Sopocie,
wprost pod ko³a autka, brr.

Trzeba uwa¿aæ. Zawsze. Taka karma :-) --

Data: 2012-03-29 13:11:45
Autor: cytawa
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Oliwander pisze:

[...]

I trzeba myslec. Jak ida dzieci w poblizu i po DDR to znaczy, trzeba zwolnic.
Widzisz tlok na drodze - zwolnij. Dotyczy to wszystkich pojazdow, czy to samochodow czy rowerow. No, moze nie dotyczy samolotow.

Jan Cytawa

Data: 2012-03-29 13:40:41
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Thu, 29 Mar 2012 13:11:45 +0200, cytawa napisa³(a):

Oliwander pisze:

[...]

Gorzej ¿e czêsto na DDR dzieci s± wyprowadzane przez doros³ych. Na ulicê
nie wyjdzie bo samochody, ale rowerzy¶ci takiemu nie przeszkadzaj±. Jad±c
rowerem po DDR przyklejonych do chodnika musisz traktowaæ ka¿dego jak
potencjalnego wroga ;)

--
Pozdrawiam z Wroc³awia
Marek Potocki

Data: 2012-03-29 17:04:58
Autor: Tomasz Chodnik
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Marek 'Qrczak' Potocki <brak@maila.pl> napisa³(a):
> Jak ida dzieci w poblizu i po DDR to znaczy, trzeba zwolnic.
Gorzej ¿e czêsto na DDR dzieci s± wyprowadzane przez doros³ych.
No tak. S³usznie potêpiasz bezmy¶lne ryzyko, ale nie znasz realiów.

¦cie¿ka na Armii Polskiej w Sopocie jest tu s³ynna/notoryczna. To labiryncik, meander, wiedzie raz jezdni± raz chodnikiem, poprzeplatana parkingami, drzewami. Jak jedziesz z góry, nie musisz wcale siê przy³o¿yæ, by jechaæ spokojnym spacerowym 15kmh, a jak wyjedziesz zza kolejnej zaparkowanej ciê¿arówki i masz w ostatniej
chwili widok taki, ¿e na ¶cie¿ce stoi rozkraczona, sparali¿owana twoim
widokiem i dzyndzoleniem babcia powstrzymuj±ca wyrywaj±ce siê dzieciê, na
chodniku po jednej stronie t³um, a na jezdni po drugiej autka sun± jak w¶ciek³e, to ...  czasem przydaj± siê nie tylko kaski, ale i pampersy...
doros³e takie... ;-)

Tak± ¶cie¿ka je¿d¿ê co dzieñ. Zwykle jest sielanka, pustawo. --

Data: 2012-03-30 10:32:55
Autor: Fabian
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 29.03.2012 19:04, Tomasz Chodnik wrote:
¦cie¿ka na Armii Polskiej w Sopocie jest tu s³ynna/notoryczna.

Armii Krajowej

[...]

W dó³ je¿d¿ê z samochodami z prêdko¶ci± 30-40 km/h, bo jazda tym tworem szybciej ni¿ te 15km/h jest niebezpieczna. Poza tym, nie wiem czy zwróci³e¶ uwagê, ten ci±g pieszorowerowy nie jest prawie oznaczony. Raz mnie zatrzyma³a policja i kazali tym jechaæ to ja siê pytam, gdzie maj± znak który by mówi³, ¿e tam jest jaki¶ twór dla rowerów, nie potrafili pokazaæ, ale zjechaæ na chwilê musia³em.

Fabian.

Data: 2012-03-31 20:54:35
Autor: Oliwander
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisa³(a):
Armii Krajowej
Raz mnie zatrzyma³a policja i kazali tym jechaæ to ja siê pytam, gdzie maj± znak który by mówi³, ¿e tam jest jaki¶ twór dla rowerów, nie potrafili pokazaæ, ale zjechaæ na chwilê musia³em.
no, policja mnie tam nigdy, chocia¿ ko³o uniwerku, naprzeciw komendy, NIGDY nie je¿d¿ê DDRem, ty pewnie te¿, wiadomo dlaczego... geometria zmusza
tam stada studentów do marszu DDRem, zostawiaj±c chodnik pustawy. Oj nie uda³
siê Sopotowi architekt.

Natomiast parê razy tylko charakter w nogach i zdecydowany skok przez
krawê¿nik i czmych po schodach uratowa³y mnie przed krewkimi kerowcami, którzy
¼le znosz± jak siê w¶ród nich próbuje jechaæ w stronê Gda. :-(

Data: 2012-03-30 11:57:31
Autor: Coaster
[OT] Re: DDR - Sygnalizujmy manewry!
On 3/29/12 1:11 PM, cytawa wrote:
[...]
Widzisz tlok na drodze - zwolnij. Dotyczy to wszystkich pojazdow, czy to
samochodow czy rowerow. No, moze nie dotyczy samolotow.

No wlasnie. Samoloty, awionetki. Zawsze zastanawialem sie, jak by sobie poradzili urzednicy z checia ograniczania predkosci, gdyby ruch ladowy przeniosl sie calkiem w powietrze ;-)

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-03-29 00:32:08
Autor: jg
DDR - Sygnalizujmy manewry!
Dnia Tue, 27 Mar 2012 22:01:11 +0200, Tomasz Minkiewicz napisał(a):

w wielkim cywilizowanym świecie – jak mnie wymijacie stojącego na

ok. a jak Cie rozpoznam?

--
jg

Data: 2012-03-29 11:37:48
Autor: Tomasz Minkiewicz
DDR - Sygnalizujmy manewry!
On Thu, 29 Mar 2012 00:32:08 +0200
jg <fake@fake.pl> wrote:

Dnia Tue, 27 Mar 2012 22:01:11 +0200, Tomasz Minkiewicz napisał(a):

> w wielkim cywilizowanym świecie – jak mnie wymijacie stojącego na

ok. a jak Cie rozpoznam?

Nie rozpoznasz, jestem zmiennokształtny. Ta cycata blondynka na łabądku
to mogę być ja, i ta szczupła brunetka na kolarce to też mogę być ja,
i ten kapeluszasty hipster na fietsie może być mną, i tamten licealista
na BMXie również.
Po prostu nie blokuj żadnego z moich awatarów. :)