DDR w Krakowie - edukacja od zera?

Data: 2011-03-29 15:26:18
Autor: Tomasso
DDR w Krakowie - edukacja od zera?
Minęła zima, podczas której mróz i silny wiatr wywiały wielu kierowcom z głów wątłą wiedzę na temat współżycia z innymi użytkownikami drogi.

Całkowicie beztrosko traktują uruchomione z wielką pompą kontrapasy na Smoleńsk, Wiślnej, Mikołajskiej czy Kopernika jak swoją wyłączna własność. Parkują na nich lub na jezdni, zmuszając innych do omijania po DDR, używają ich jak dodatkowego pasa do wyprzedzania, wymuszają pierwszeństwo, jednym słowem - panoszą się.

Właściwie jestem już mentalnie przygotowany, że w końcu ustrzeli mnie taki jeden z drugim - jak nie weźmie na maskę, to przynajmniej zahaczy lusterkiem.

Z drugiej strony - jak kierowcy mają pamiętać o kontrapasach, skoro np. na Smoleńsk farba zlazła wraz z ostatnim śniegiem, a na Mikołajskiej odblaskowe plastry złuszczyły się w parę tygdni po naklejeniu?

Pozdrawiam Was - zdegustowany Tomasso

P.S. A'propos: http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,9337361,List__Dewastacja_sciezki_rowerowej_pod_peronami.html

Data: 2011-03-29 18:24:44
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
DDR w Krakowie - edukacja od zera?
Tomasso, Tue, 29 Mar 2011 15:26:18 +0200, pl.rec.rowery:
Całkowicie beztrosko traktują uruchomione z wielką pompą kontrapasy na Smoleńsk, Wiślnej, Mikołajskiej czy Kopernika jak swoją wyłączna własność. Parkują na nich lub na jezdni,

986?

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-03-30 10:33:57
Autor: Tomasso
DDR w Krakowie - edukacja od zera?
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" napisał:

986?

Jasne, zanim przyjadą to delikwenta już nie będzie, "bo ja tylko dziecko przywiozłam".

SM musiałaby stać i pilnowac non stop, żeby to przyniosło jakikolwiek skutek.

A piesi, stadami wędrujący po pasach dla rowerów? Pora kupić airzounda.

Data: 2011-03-31 20:18:10
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
DDR w Krakowie - edukacja od zera?
Tomasso, Wed, 30 Mar 2011 10:33:57 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

Kiedyś po internecie wędrowały takie "mandaty" za parkowanie na DDR i
informacje na pieszych do rozdawania, było na nich napisane, że chodzenie
po DDR może powodować śmierć i kalectwo. Nie wiem, czy to skuteczne, ale
jak kiedyś trzem dziewojkom dałem na DDR to se wzięły w rozumki i
przeniosły się na chodnik.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-03-30 11:07:53
Autor: Marcin Hyła
On 2011-03-29 15:26, Tomasso wrote:

Całkowicie beztrosko traktują uruchomione z wielką pompą kontrapasy na
Smoleńsk, Wiślnej, Mikołajskiej czy Kopernika jak swoją wyłączna własność.

Więcej luzu - te kontrapasy służą depenalizacji jazdy rowerem pod prąd, żeby rowerzysta z prawem jazdy nie tracił 5 punktów karnych w razie czego. Mnie zastawianie aż tak bardzo nie przeszkadza - czasem wręcz widać, że kierowcy się starają. No może z wyjątkiem jednej idiotki, która zastawiła centralnie Smoleńsk wysepkę dzielącą i zrobiła wielkie halo, że się ma do niej pretensje :-)

P.S. A'propos:
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,9337361,List__Dewastacja_sciezki_rowerowej_pod_peronami.html

A to już w ogole dramat. To nie jest droga publiczna, nikt się do tego nie przyznaje - ani gmina Kraków, ani ECE Projektmanagement (ci od Galerii Krakowskiej i okolicznych nieruchomości) ani PKP, brud, smród, ubóstwo, w zimie w tunelu trzeba było rower prowadzić przez zaspy, potem to było zalane po kostki, czerwona nawierzchnia jest przeraźliwie śliska jak mokra. W ogóle nie ma mocnych na ten problem :-/

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2011-03-30 11:51:40
Autor: Tomasso
Użytkownik "Marcin Hyła" napisał:

Więcej luzu - te kontrapasy służą depenalizacji jazdy rowerem pod prąd,

Jeśli jest wydzielony pas, to zastawienie go zmusza nas do penalizowanego jak najbardziej łamania przepisów, nieprawdaż?

Ciężko też luźno traktować prące na czołówkę taksówki na Mikołajskiej lub dostawczaki na Kopernika - mamy się teleportować, żeby uniknąć rozsmarowania?

Dyżurny (świadomy) strażnik odświeżyłby wszystkim pamięć w tydzień. Cóż jednak poradzić, jeśli świadkami jednej z takich sytuacji z udziałem taryfy i młodziutkiej rowerzystki miejskiej był delektujący się batonikami patrol policji. Ich beztroska nie została zmącona.

Data: 2011-03-30 10:47:28
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-03-30, Tomasso wrote:
[...]

Trza było wymóc interwencję. Ale lepiej zrzędzić, co?

Data: 2011-03-30 14:51:47
Autor: Tomasso
Użytkownik "Jan Srzednicki" napisał:

Trza było wymóc interwencję. Ale lepiej zrzędzić, co?

Oczywiście masz rację. Trzeba było.

Ja nie zrzędzę, ja relacjonuję sytuację.

Data: 2011-03-30 14:55:16
Autor: Tomasso
DDR w Krakowie - edukacja od zera?
Użytkownik "Jan Srzednicki" napisał:

Ale lepiej zrzędzić, co?

Poza tym, pomarudzić już sobie nie można?

Data: 2011-03-31 02:08:26
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 30 Mar 2011, Tomasso wrote:

[...]

  Ta penalizacja po cichu wdraża mechanizm "nieszkodliwości społecznej"
przez depenalizację właśnie ;)
  Wyrażę to na przykładzie podpisanym osobiście przez ministra (nie wiem
którego):
http://www.v10.pl/prawo/Taryfikator,mandatow,10.html
  Pozycja 130.
  Proszę o uważne przeczytanie i wyciągnięcie wniosku ;)
(minister *nie* oczekuje, że pozostali będą bezwzględnie przestrzegać
przepisu)

Ciężko też luźno traktować prące na czołówkę taksówki

  Żeby nie było - nie generalizuję :)
  Stwierdzam fakt, jest pas - argument "ale musiałem jechać obok
bo był zastawiony" na jakieś skromne 100% zadziała.

  Wy to się dobrze macie - a mi śmieszkę wybudowali, wrrr....
(i tylko zimą można spokojnie jeździć jezdnią, w myśl zasady j.w.)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-30 13:36:11
Autor: Daw!d J@$
DDR w Krakowie - edukacja od zera?
On 29.03.2011 15:26, Tomasso wrote:

[ciach]

Wczoraj w radiu Roxy McWieśniak fajną piosnkę zapodał...a przy okazji patent na ludzi "śmigających" po DDR... mianowicie trąbka na sprężone powietrze... tylko jak to zamontować na kierownicy... kombinujuę...

--
Nawet szaleństwo ma swoją logikę
http://xwindowsmen.bikestats.pl

DDR w Krakowie - edukacja od zera?