DDR2 - ECC czy nie ECC?

Data: 2013-10-24 18:34:42
Autor: Adam Wysocki
DDR2 - ECC czy nie ECC?
Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:

I teraz co ciekawe. Z kością nr 1 płyta startuje i poprawnie wykrywa 1 GB.

Dobra, problem się rozwiązał. Chyba z tamtymi pamięciami było coś nie tak. Odesłałem je i kupiłem cztery inne od kogoś innego (też Microny, to samo oznaczenie, co te trzy, co nie działały) i płyta (póki co) śmiga aż miło.

Zastanawia mnie tylko coś innego. Płyta startując wypisuje:

Memory consumed by system resources: 768MB
Available memory: 3327MB System RAM

Tyle też widzi system:

$ grep MemTotal /proc/meminfo
MemTotal:        3372184 kB

$ dmesg | grep available
[    0.000000] 2438MB HIGHMEM available.
[    0.000000] 887MB LOWMEM available.
[    0.000000] e820: [mem 0xcff00000-0xdfffffff] available for PCI devices
[    0.000000] Memory: 3371792K/3405620K available (3505K kernel code, 227K rwdata, 792K rodata, 372K init, 1200K bss, 33828K reserved, 2496708K highmem)

Co to są za system resources, które zabierają tyle pamięci? W BIOS-ie nie znalazłem nic, co mogłoby tego dotyczyć.

--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/

Data: 2013-10-24 21:36:03
Autor: qwerty
DDR2 - ECC czy nie ECC?
Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gof.pcp.1382639682@news.chmurka.net...
Memory consumed by system resources: 768MB
Available memory: 3327MB System RAM

Intel Graphics Media Accelerator 900 ci zjada ram. :P

Data: 2013-10-24 20:31:06
Autor: Adam Wysocki
DDR2 - ECC czy nie ECC?
qwerty <qwerty01@poczta.fm> wrote:

Memory consumed by system resources: 768MB
Available memory: 3327MB System RAM

Intel Graphics Media Accelerator 900 ci zjada ram. :P

A da mu się coś zrobić żeby nie zjadał? :) Wrzucić zewnętrzną grafikę na PCI i ustawić jej priorytet? To serwer, tam grafika w ogóle nie jest potrzebna (jedynie konsola 80x25 od czasu do czasu).

Data: 2013-10-24 23:14:26
Autor: qwerty
DDR2 - ECC czy nie ECC?
Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gof.pcp.1382646666@news.chmurka.net...
A da mu się coś zrobić żeby nie zjadał? :) Wrzucić zewnętrzną grafikę na
PCI i ustawić jej priorytet? To serwer, tam grafika w ogóle nie jest
potrzebna (jedynie konsola 80x25 od czasu do czasu).

Wszystko się da. Powinna być odpowiednia funkcja w biosie. Ew. jakaś zewnętrzna karta graficzna). Do pracy komputera nie jest wymagana karta graficzna (nawet jak nie ma zintegrowanej).

DDR2 - ECC czy nie ECC?