DDR2 do pary

Data: 2012-09-28 00:12:30
Autor: PK
DDR2 do pary
Zwlekałem i zwlekałem... i zaspałem.
Chciałem dokupić 2GB RAMu, ale okazuje się, że kości takie jak moje
(KVR800D2N5) już wyszły z produkcji (N6 oczywiście są).
No i mam 2 oczywiste warianty:

1) prostszy: dokupienie innej kości 2GB. Do wyboru:
Corsair CM2X2048-6400C5
Kingston KHX6400D2/2G
Geil GX22GB6400DC

Czy ktoĹ› siÄ™ jeszcze orientuje w takiej prehistorii i moĹĽe mi od razu
powiedzieć, że będą problemy? :)

[ Kingston ~130 zł, pozostałe po 110. Oczywiście wszystkie są (wg. Asus)
kompatybilne z mojÄ… mobo. ]

2) "skomplikowańszy": kupienie 4GB i wrzucenie mojej na allegro.
Pewnie wziąłbym Geil jak wyżej, bo jest w zestawach. Wyszłoby około
30 zł drożej, ale miałbym spokój.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-09-28 15:57:32
Autor: Przemysław Ryk
DDR2 do pary
Dnia 28 Sep 2012 00:12:30 GMT, PK napisał(a):

(ciach…)

WeĹş to proszÄ™ napisz jeszcze raz, ale z normalnym kodowaniem i jego
deklaracją w nagłówkach.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ JeĹ›li uwaĹĽasz, ĹĽe wszyscy sÄ…  przeciwko tobie, to jest to zdrowy         ]

Data: 2012-09-28 17:18:36
Autor: PK
DDR2 do pary
On 2012-09-28, Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:
Dnia 28 Sep 2012 00:12:30 GMT, PK napisał(a):

(ciach…)

WeĹş to proszÄ™ napisz jeszcze raz, ale z normalnym kodowaniem i jego
deklaracją w nagłówkach.

Zacznijmy od tego, że kodowanie jest zadeklarowane w nagłówku.
Oczywiście brakuje tam myślnika (slrn sugeruje niepoprawny zapis,
zapomniałem zmienić). Nie mniej jeszcze nie spotkałem się z czytnikiem,
który by nie zrozumiał "utf8". Nawet google groups sobie poradziło :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-09-28 20:01:41
Autor: Przemysław Ryk
DDR2 do pary
Dnia 28 Sep 2012 17:18:36 GMT, PK napisał(a):

[...]

Sorry - faktycznie deklaracja była.

Google Groups jako wyznacznika bym nie stosował biorąc pod uwagę, jak sami
podchodzą do standardów… ;) Niemniej jednak 40tude mi skretyniał, choć
raczej nie mam powodu do narzekania na niego.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobieta jest najlepszym psychoanalitykiem dopĂłki siÄ™ nie zakocha.        ]

Data: 2012-09-28 21:44:09
Autor: Michal
DDR2 do pary
W dniu 2012-09-28 20:01, Przemysław Ryk pisze:

> Sorry - faktycznie deklaracja była.

To oznaka starzenia się readerów - 40tude AFAIK nie był aktualizowany od
2008 r. Z tego względu m.in. pożegnałem się z xnews - nie mam już czasu
i zdrowia bawić się z lokalnym serwerem i transkowowaniem charsetu tylko
dlatego, że developer z oślim uporem nie chce wprowadzić obsługi niczego
poza ASCII 7 bit, a kodu w delphi zazdrośnie strzeże, by nikt
przypadkiem tego nie poprawił. Taki urok zamkniętego oprogramowania -
przez to zrezygnowałem z xnews, mimo że miałem dopieszczoną konfigurację
i jego obsługa bardzo mi pasowała - to już nie czasy modemów
telefonicznych i ssania newsĂłw na 1 impulsie.
Xnews praktycznie się skończył, z 40-tude pewnie niedługo będzie podobnie.

A co do pytania o RAM - jak komuĹ› nie spieszy siÄ™ bardzo, to bym jednak
kupił gotowy kit z 2 identycznych modułów i obecny moduł sprzedał.
"Niedogadywanie" się modułów przy trybie 128bitowym kontrolera RAM
potrafi skutecznie utruć życie objawiając się BSODami w najmniej
spodziewanych momentach.

--
/MB

Data: 2012-09-29 00:01:00
Autor: PiteR
DDR2 do pary [OT]
Michal pisze tak:

nie mam już czasu i zdrowia bawić się z lokalnym serwerem i
transkowowaniem charsetu

ale co Ty przy mproxy ci±gle robiłe¶? Błyska ono tylko oknem cmd przy starcie windowsa. Bo ja nic od roku (nie licz±c wywalenia serwerów onetu i gazety ;)

eveloper z o¶lim uporem nie chce wprowadzić obsługi niczego poza ASCII 7 bit, a kodu w delphi zazdro¶nie strzeże, by nikt
przypadkiem tego nie poprawił

to jaki¶ dziwak, z raz mi odpisał a potem zaprzeczył sam sobie.

--
Piter

Data: 2012-09-30 14:04:04
Autor: Michal
DDR2 do pary [OT]
W dniu 29 wrze¶nia 2012 (sobota) o godzinie 13:57:14 napisano:

[...]

Raz, że trzeba wrzucić do uruchamiania i siedzi cały czas w pamięci
(mniejsza o zajęto¶ć - nie lubię jak za dużo programów jest w tle - to
czasem powoduje niezgodno¶ci).
Dwa - miałem skonfigurowane mproxy pod xnews z hamsterem. Nie chciało mi
się po prostu tego ustawiać ponownie, a z tego co wdziałem jak kto¶
czasem pomyli się odrobinę w deklaracji kodowania, mproxy z xnews
głupieje kompletnie i wyrzuca sieczkę.

[...]

Sledz±c swego czasu formum też odniosłem wrażenienie, że jest ...hmmm,
specyficzny. Kij mu w oko - xnews bardzo mi pasowało ze względu na
klawiszologię, tryb rozdzielonych okien pełnoekranowych podobny do
slnr'a i już nabyte przyzwyczajenia. Owszem - autor udostępnił czytnik
za darmo więc to jego dobra wola i nic nie jest winien, ale nie mam
zdrowia użerać się z kodowaniem przez protezy w stylu mproxy - jest rok
2012 a nie 2002 i modemy V90. Na staro¶ć wygodny się robię...

--
/MB

Data: 2012-09-30 16:14:32
Autor: PiteR
DDR2 do pary [OT]
Michal pisze tak:

jest rok 2012 a nie 2002 i modemy V90.

nie chcę ci±gn±ć off topa (ostatni post :) ale jeszcze mnie nurtuje co maj± modemy v90 do Xnews? Bo znów s± modemy tylko że HSDPA

Na staro¶ć wygodny się robię...

Czyli co używasz Thunderbird i jest wygodniejszy od 40tude?
Czy czego używasz teraz?

--
Piter

Data: 2012-09-30 23:18:55
Autor: Michal
DDR2 do pary [OT]
W dniu 30 wrze¶nia 2012 (niedziela) o godzinie 21:21:07 napisano:

jest rok 2012 a nie 2002 i modemy V90.
nie chcę ci±gn±ć off topa (ostatni post :) ale jeszcze mnie nurtuje co maj± modemy v90 do Xnews?
 Mniej do xnews, bardziej do hamstera z mproxy spiętego z xnews.
Jak doskonale wiesz, to jest typowy czytnik online, a na v90 ssasło się
ile dało się grup w te 6 min po 18/20, odpisywało offline i potem
wysyłało hurtem na kolejnym impulsie doci±gaj±c co przybyło w
międzyczasie.

Bo znów s± modemy tylko że HSDPA

Owszem, ale na nich nie jeste¶ taryfikowany za czas poł±czenia. Zreszt±
jak ćwiczyłem HSDPA to do czytania newsów w co bardziej zatłoczonych
BTSach tak ¶rednio wygodnie wychodziło. Szybkie (brak opóĽnień) ł±cze
kablowej jednak lepiej służy czytnikom online.

Na staro¶ć wygodny się robię...

Czyli co używasz Thunderbird i jest wygodniejszy od 40tude?
Czy czego używasz teraz?

W znaczeniu, że po prostu nie chce mi się przy zmniejszaj±cym się
sukcesywnie ruchu usenetowym odpalać osobnego programu do newsów.
Z usenetu korzystam terach w zasadzie mimochodem obok poczty. Jakbym
miał teraz uruchamiać osobny program [jako stałe rozwi±zanie, a nie do
testów], to pewnie nawet by mi się nie chciało.
Jak miałem problem z kodami POST na wy¶wietlaczu wbudowanym w pytę,
w±tpliwo¶ci co do kabla HDMI 1.4 vs 1.3 to prędzej sam kupiłem na
intuicję sprzęt i sam sobie odpowiedziałem. Pytanie czy macierz
host-RAID przeżywa przesiadkę z southbridge AMD710 na AMD950, mimo że
pytałem chyba jeszcze w zimie, odpowiedzi nie doczekałem się (pewnie nie
przeżyje - dlatego nie spieszy mi się ze zmian± płyty).
Taki niestety skutek zmniejszaj±cego się ruchu w usenecie - pecet i tak
jest duż± grup±, a i tak czyta go na tyle mało ludzi, że
prawdopodobieństwo, że kto¶ W PRAKTYCE (a nie teoretycznie) przećwiczył
dan± kwestię jest coraz mniejsze). Nastolatki od bicia rekordów w
3Dmarkach i OC przeniosły się na fora php, co prędziej czy póĽniej
skończy się wył±czeniem/padem serwera jak komu¶, kto to rozkręcił sprawa
się znudzi i cała baza wiedzy tam zgromadzona pójdzie do piachu.
O wygodzie szukania informacji na formach nawet nie wspominam, bo jest
to powszechnie znane.

--
/MB

Data: 2012-09-30 16:06:15
Autor: Corran
DDR2 do pary [OT]
W dniu niedziela, 30 wrze¶nia 2012 23:18:56 UTC+2 użytkownik Michal napisał:
W dniu 30 wrze¶nia 2012 (niedziela) o godzinie 21:21:07 napisano:

W znaczeniu, że po prostu nie chce mi się przy zmniejszaj±cym się

sukcesywnie ruchu usenetowym odpalać osobnego programu do newsów.

Ja do newsów wróciłem bo dodałem w Chromie "aplikację" newsow± (Google News) na stronę startow±.

Wcze¶niej siedział gdzie¶ zakopany w zakładkach, nie ruszany latami..

Data: 2012-09-29 00:20:16
Autor: Krystek
DDR2 do pary
W dniu 2012-09-28 21:44, Michal pisze:
[...]

Jeśli pod Windows to może "czytnik z piekła rodem": Hellcore Mailer Piotra Dałka - <http://www.hellcore-mailer.pl/>? Chyba będzie lepszy, niż przestarzałe (już) programy do newsów.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-09-30 15:01:48
Autor: Michal
DDR2 do pary
W dniu 29 wrze¶nia 2012 (sobota) o godzinie 14:13:52 napisano:

Je¶li pod Windows to może "czytnik z piekła rodem": Hellcore Mailer Piotra Dałka - <http://www.hellcore-mailer.pl/>? Chyba będzie lepszy, niż przestarzałe (już) programy do newsów.

Co by nie mówić o Thunderbirdzie, to jednak jest na bież±co
aktualizowany i trzyma standardy. W czasach zmniejszaj±cego się
sukcesywnie korzystania z usenetu jest IMHO OK, choć wcze¶niej byłem Ľle
nastawiony do combo usenet/mail. Ale to były czasy gdy 1 dnia byłem w
stanie napisać 100 postów na różnych grupach, teraz pisze się jeden na
parę dni albo i tygodni.

Dzięki za cynk - wła¶nie testuję sobie HM i wygl±da obiecuj±co. Co
prawda sporo pracy będzie z ustawieniami by dostosować go do swoich
wymagań, ale program wygl±da na elastyczny i dostosowany do PL wymogów,
bo to w końcu "made in Poland". Niestety pod Win7 64bit jest strasznie
niestabilny, zobaczę jeszcze jak sprawa ma się w trybach zgodno¶ci.

BTW:
Da się go zmusić do tego by na starcie otwierał się w trybie 2 okien
albo 1 okna z domy¶lnie otwart± ostatni± grup± i kursorem na ostatnim
aktywnym po¶cie jak np: na tym zrzucie?

http://fotozrzut.pl/zdjecia/560340a3af.png

--
/MB

Data: 2012-10-01 06:36:45
Autor: jureq
DDR2 do pary
Dnia Sun, 30 Sep 2012 15:01:48 +0200, Michal napisał(a):

Co by nie mówić o Thunderbirdzie, to jednak jest na bieżąco
aktualizowany

Jak długo jeszcze?
http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Koniec-Mozilla-Thunderbird-czyli-
ponad-20-mln-uzytkownikow-ma-problem,wid,14741573,wiadomosc.html?
ticaid=1f440

Data: 2012-10-02 10:02:23
Autor: Michal
DDR2 do pary
W dniu 1 paĽdziernika 2012 (poniedziałek) o godzinie 09:56:36 napisano:

[...]

Akurat o to jestem spokojny. Raz, że wbrew temu co wiesci WP czy Onet
(btw: wstawili w info o thunderbirdzie cycki jakiej¶ celebrytki  - jak
nie to czytelnicy pewnie byli mocno zawiedzeni ;> Mozilla fund. nadal
będzie zapewniać aktualizację bezpieczeństwa i komatybilno¶ć, dadz±
sobie spokój z nowymi funkcjami, które od dawna mnie nie interesuj±, dwa
że tu jest cała zaleta oprogramowania na GPL - projekt o takim znaczeniu
nie zginie nawet jakby Mozilla tego wprost chciała - przejmie go inna
grupa developerów, podobnie jak ma to miejsce z o wiele większym
LibreOffice itp. po zawirowaniach wokół OpenOffcie.
To jest wła¶nie róznica w stosunku do zamkniętych projektów jak xnews
czy dialog - jak developerowi się znudzi to program umiera.

--
/MB

Data: 2012-10-02 23:16:59
Autor: PiteR
DDR2 do pary
jureq pisze tak:

Koniec-Mozilla-Thunderbird-czyli ponad-20-mln-uzytkownikow-ma-problem

Bo nie znaj± Sylpheeda ;)

Kiedy go odkryłem i skasowałem Kobyłłe to jakby za¶wieciło Słońce
w pochmurny dzień.

--
Piter

Data: 2012-10-06 02:47:48
Autor: Przemysław Ryk
DDR2 do pary
Dnia Tue, 02 Oct 2012 23:16:59 +0200, PiteR napisał(a):

jureq pisze tak:

Koniec-Mozilla-Thunderbird-czyli ponad-20-mln-uzytkownikow-ma-problem

Bo nie znajÄ… Sylpheeda ;)

Kiedy go odkryłem i skasowałem Kobyłłe to jakby zaświeciło Słońce
w pochmurny dzień.

Koleżance swego czasu wrzuciłem - po tym, jak Thunderbird stwierdził, że tym
razem entliczek pentliczek w kolejnym folderze wiadomości zniknie, choć
grzebanie po plikach na dysku wskazywało, że wiadomości jak najbardziej
były. I tak sobie losowo co kilkanaście dni znikał wiadomości z danego
folderu…

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Chase: How would you feel if I interfered in your personal life?         ]

Data: 2012-10-06 02:47:48
Autor: Przemysław Ryk
DDR2 do pary
Dnia Sun, 30 Sep 2012 15:01:48 +0200, Michal napisał(a):

W dniu 29 września 2012 (sobota) o godzinie 14:13:52 napisano:

[...]

Za to pier***** jaki potrafi odstawić, to już inna kwestia. Swego czasu
używałem - nawet ładnych kilka lat (też mi się opcja mail / usenet / rss w
jednym podobała). Aż mnie szlag trafił i przesiadłem się na 40tude.

Szlag mnie trafił w momencie, kiedy mi potrafił zwielokrotnić drzewko
wiadomości. Ale uwaga - wyświetlał te same podgałęzie (sprawdzane co do
Message-ID), ale traktował je tak, jak by to były całkowicie różne
ogałęzienia wątku… Po raz kolejny już mi się od nowa profilu stawiać nie
chciało, przysiadłem do 40tude i jestem bardzo, ale to bardzo zadowolony.
Choć - oczywiście - też swoje wady ma. :D

(ciach…)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ gdzie Ĺ›wiat ma ten otwĂłr...                         (znalezione w necie) ]

Data: 2012-10-06 02:47:48
Autor: Przemysław Ryk
DDR2 do pary
Dnia Fri, 28 Sep 2012 21:44:09 +0200, Michal napisał(a):

 > Sorry - faktycznie deklaracja byĹ‚a.

To oznaka starzenia się readerów - 40tude AFAIK nie był aktualizowany od
2008 r.

Niestety. Choć prawdę mówiąc, to odkąd 40tude używam, to muszę mocno
pogłówkować, co by mi się w nim jeszcze przydało, jeżeli chodzi o czytnik
news. Pierwsze co mi przychodzi na myśl, to poprawne rozumienie
format=flowed.

[...]

Xnews próbowałem chyba dwa razy i przeszło mi bardzo szybko, choć jedną
kwestię w zasadzie miałem załatwioną - odkąd pierwszy raz mi ktoś podrzucił
link do Hamstera, tak go używam cały czas. I nieważne, jakim łączem
dysponujÄ™. :D

[...]

Z tym też bywa różnie. Ot - miałem swego czasu płytę, na której
przetrzepałem kilka różnych zestawów modułów (jeszcze AFAIR SDRAM lub DDR1).
I cały czas jakieś problemy były. Aż głębiej zacząłem grzebać po BIOS i
okazało się, że mimo faktu, że moduły były CL3, płyta radośnie ustawiała by
default CL 2,5. :)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ MaĹ‚a pociecha - Ĺ›wiadomość wĹ‚asnej gĹ‚upoty.        (K. Przerwa-Tetmajer) ]

Data: 2012-09-28 23:54:27
Autor: PiteR
DDR2 do pary
Przemysław Ryk pisze tak:

Sorry - faktycznie deklaracja była.

no dobra ale ma być utf-8 z my¶lnikiem czy bez?

--
Piter

Data: 2012-09-29 00:04:30
Autor: PiteR
DDR2 do pary
PiteR pisze tak:

Sorry - faktycznie deklaracja była.

no dobra ale ma być utf-8 z my¶lnikiem czy bez?

już doczytałem ma być z :)

--
Piter

Data: 2012-09-29 08:00:53
Autor: PK
DDR2 do pary
On 2012-09-28, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
no dobra ale ma być utf-8 z myślnikiem czy bez?

Z myślnikiem, a jakby się ktoś/coś bardzo chciało przyczepić, to także
wielkimi literami :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-09-29 10:47:21
Autor: JoteR
DDR2 do pary
"PK" napisał:

no dobra ale ma być utf-8 z myślnikiem czy bez?

Z myślnikiem, a jakby się ktoś/coś bardzo chciało przyczepić, to

z dywizem.

JoteR

Data: 2012-09-29 08:58:40
Autor: PK
DDR2 do pary
On 2012-09-29, JoteR <joter@pf.pl> wrote:
z dywizem.

Tak, z dywizem :).
(Zazwyczaj używam słowa hyphen i jakoś nie mogę sobie utrwalić polskiego
nazewnictwa :/. Tak czy siak wstyd.)

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-09-29 13:53:40
Autor: Leszek K.
DDR2 do pary
Dnia Sat, 29 Sep 2012 10:47:21 +0200, JoteR napisał(a):

"PK" napisał:

no dobra ale ma być utf-8 z my¶lnikiem czy bez?

Z my¶lnikiem, a jakby się kto¶/co¶ bardzo chciało przyczepić, to

z dywizem.

JoteR

Z ł±cznikiem.
Wikipedia:
"Dywiz, jak jego nazwa wskazuje (?), służy do dzielenia wyrazu w celu
przenoszenia jego czę¶ci między wierszami. W tym użyciu znak ten pozostaje
na końcu wcze¶niejszego wiersza, ł±cz±c się bezpo¶rednio z pierwsz± czę¶ci±
podzielonego wyrazu"

Data: 2012-10-04 13:36:11
Autor: I.Tichy
DDR2 do pary
PK <PK@nospam.pl> napisał(a):

On 2012-09-28, Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:
[...]

no to juz spotkales - forte agent

Data: 2012-09-28 17:28:03
Autor: ...:::WISKOLER:::...
DDR2 do pary
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieni±cy się nazw± Przemysław Ryk
naskrobał(a):

WeĽ to proszę napisz jeszcze raz, ale z normalnym kodowaniem i jego
deklaracj± w nagłówkach.

A już my¶lałem że tylko ja taka oferma i czytać po polsku nie potrafię...
--
....:::WISKOLER:::...

W trakcie pisania tekstu nie
ucierpiały żadne zwierzęta,
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -z pisz±cym wł±cznie :)

Data: 2012-09-28 18:42:16
Autor: PiteR
DDR2 do pary
PK pisze tak:

Zwlekałem i zwlekałem... i zaspałem. Chciałem dokupić 2GB RAMu,
ale okazuje się, że ko¶ci takie jak moje (KVR800D2N5) już wyszły z
produkcji (N6 oczywi¶cie s±). No i mam 2 oczywiste warianty: 1)
prostszy: dokupienie innej ko¶ci 2GB. Do wyboru: Corsair
CM2X2048-6400C5 Kingston KHX6400D2/2G Geil GX22GB6400DC Czy kto¶
się jeszcze orientuje w takiej prehistorii i może mi od razu
powiedzieć, że będ± problemy? :) [ Kingston ~130 zł, pozostałe po
110. Oczywi¶cie wszystkie s± (wg. Asus) kompatybilne z moj± mobo.
] 2) "skomplikowańszy": kupienie 4GB i wrzucenie mojej na allegro.
Pewnie wzi±łbym Geil jak wyżej, bo jest w zestawach. Wyszłoby