Data: 2009-05-27 20:09:17 | |
Autor: Seweryn | |
DELL D430 | |
Cześć! Po przemyśleniach postanowiłem przesiąść się z assusa, 15,4" błysk na mobilny 12" i obecnie najwyżej stoi DELL D430. Czytałem poprzednie posty i rozważania innych, ale b. proszę Kolegów, mających taki sprzęt lub znających go o opinię. Matowa 1280x800, zewn. napęd DVD, dostępne chyba tylko używane. Pod względem mocy jest wystarczający, ale co sądzicie o ergonomii, wytrzymałości i solidności? Długo taki jeszcze pociągnie? :)
-- |
|
Data: 2009-05-28 04:26:30 | |
Autor: Marcin Zawadzki | |
DELL D430 | |
On May 27, 7:09 pm, "Seweryn" <aa.krWYTNI...@onet.eu> wrote:
[...] [...] W moim przekonaniu trudno będzie PRZECIĘTNEMU użytkownikowi znaleźć wady w laptopach Della serii Latitude (właściwie, to mam na myśli wszystkie biznesowe laptopy Della, w tym także serię Precision). Do oceny marki dodałbym również jakość i dostępność obsługi posprzedażnej, częstość wydawania aktualizacji software'u (BIOS, drivery itp.), wyjątkowa łatwość wymiany dowolnego komponentu (za czym idzie solidność części, które wyjmuje się i wkłada czasem wiele razy), dostępność tychże części na rynku wtórnym. Powyższy post brzmi pewnie jak reklama Della (nawet nie krypto-), ale nie wycofałbym żadnej z tych pochwał, nawet jeśli ktoś przytoczy mi pojedyncze przypadki przeczące mojej dobrej opinii o Dellu. BTW - wczoraj kupiłem sobie do domu kolorowy laser Della 1320n - zapłaciłem 500PLN u resellera; w standardzie przyszły PEŁNE tonery (a nie zestaw startowy), a drukarka, po zainstalowaniu, sama ściągnęła firmware + drivery i spytała czy zainstalować. I najważniejsze - drukarka ta ma 3 lata gwarancji Next Business Day. Dobra, kończę, bo mam wrażenie, że schodzę nieco z tematu. -- pozdrawiam Marcin Zawadzki |
|
Data: 2009-05-28 15:20:50 | |
Autor: Animka | |
DELL D430 | |
Marcin Zawadzki pisze:
BTW - wczoraj kupiłem sobie do domu kolorowy laser Della 1320n - Możesz podać linka do tej drukarki? -- animka |
|
Data: 2009-05-28 06:32:14 | |
Autor: Marcin Zawadzki | |
DELL D430 | |
On May 28, 2:20 pm, Animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:
Marcin Zawadzki pisze:Jasne - http://tinyurl.com/5pc68f Teraz, kiedy sprawdzam ten link, widzę, że zmienili na 2Y NBD; jeszcze kilka dni temu było 3Y NBD. Drukarkę dostarczono mi na drugi dzień, a właściwie, to po ~16 godz.. Oferuję pomoc, bo domyślam się, że lokalizacja sklepu nie jest Ci szczególnie bliska :) -- pozdrawiam Marcin Zawadzki |
|
Data: 2009-05-28 06:34:40 | |
Autor: Marcin Zawadzki | |
DELL D430 | |
On May 28, 2:32 pm, Marcin Zawadzki <zaw...@gmail.com> wrote:
On May 28, 2:20 pm, Animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:> Marcin Zawadzki pisze:[...] Jasne -http://tinyurl.com/5pc68f[...] wůaúnie zauwaýyůem, ýe cena jest jeszcze niýsza - byă moýe wskutek redukcji z 3Y NBD do 2Y NBD. Ja půaciůem Ł99. -- pozdrawiam Marcin Zawadzki |
|
Data: 2009-05-28 16:04:35 | |
Autor: Animka | |
DELL D430 | |
Marcin Zawadzki pisze:
On May 28, 2:32 pm, Marcin Zawadzki <zaw...@gmail.com> wrote: WidzÄ, Ĺźe te tonery sÄ droĹźsze niĹź sama drukarka. Poza tym ta drukarka jest chyba strasznie duĹźa? -- animka |
|
Data: 2009-05-28 07:24:44 | |
Autor: Marcin Zawadzki | |
DELL D430 | |
On May 28, 3:04 pm, Animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:
Widzę, że te tonery są droższe niż sama drukarka. Poza tym ta drukarka[...] Jest duża, rzeczywiście. Odnośnie kosztów materiałów eksploatacyjnych, to w wielu przypadkach, zwłaszcza w zastosowaniach domowych, ceny tuszu/tonera przewyższają cenę drukarki. A tak poza tym - można kupić te tonery taniej, niż oferuje ten sklep :) -- pozdrawiam Marcin Zawadzki |
|
Data: 2009-05-28 16:33:27 | |
Autor: Animka | |
DELL D430 | |
Marcin Zawadzki pisze:
On May 28, 3:04 pm, Animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote: Dzięki :-) -- animka |
|
Data: 2009-05-28 23:35:16 | |
Autor: Michal AKA Miki | |
DELL D430 | |
Użytkownik "Marcin Zawadzki" <zawias@gmail.com> napisał w wiadomości news:b1903525-832d-483b-bb24-76bee67d5fa5q14g2000vbn.googlegroups.com... Teraz, kiedy sprawdzam ten link, widzę, że zmienili na 2Y NBD; jeszcze Wiesz, ale tam jest wersja z koncowka C (zazwyczaj oznacza kolor), a nie N (zazwyczaj oznacza network). Jak rozumiem, nie masz karty sieciowej? Co do drukarek DELLa, to jestem troche krytyczny - mam starego wielofunkcyjnego lasera 1600n (ksero, skaner, drukarka, karta sieciowa, fax), uzywam go rowniez w biurze (wlasciwie 3 sztuki w roznych biurach). Drukarka okazuje sie byc przerobionym samsungiem... Podstawowa wada to ich glosnosc - chodzi jak maly czolg, wiatrak bardzo glosny, Poza tym dlugo sie rozgrzewaja, drukarki HP z analogicznego okresu (i starsze) sa pod tym wzgledem duzo szybsze.. Jakosc drukowania porownywalna z HP, kserowania/skanowania - HP czy Canon wypada duzo lepiej... Moze sie poprawili w tych drukarkach, ale generalnie po kupieniu dla siebie i uzytkowaniu 3 innych patrze nieco inaczej... Pozdrawiam Michal |
|
Data: 2009-05-29 04:41:01 | |
Autor: Marcin Zawadzki | |
DELL D430 | |
On May 28, 10:35 pm, "Michal AKA Miki" <jakistammic...@z.onetu.pl>
wrote: [...] Wiesz, ale tam jest wersja z koncowka C (zazwyczaj oznacza kolor), a nie N Ależ oczywiście, że mam w niej kartę sieciową. Na obudowie widnieje 1320cn. Nie wiem nawet czy istnieje niesieciowa wersja tej drukarki; może to jakieś niedopatrzenie w opisie produktu na tej stronie. Właśnie m.in. dlatego ją wybrałem, żeby reszta tzw. członków rodziny mogła drukować, kiedy mój PC jest wyłączony. Co do drukarek DELLa, to jestem troche krytyczny[...] Być może masz rację. Nie znam ich drukarek na tyle dobrze, żeby się wypowiadać. Ta, którą właśnie kupiłem, w zupełności mnie satysfakcjonuje. Poziom hałasu na pewno nie jest wyższy od porównywalnej HP CP1515, których kilka mam w pracy. No i oczywiście jestem przekonany, że ktoś je robi Dellowi - przecież sam Dell niczego nie produkuje, a tylko składa do kupy, "trzyma patronat" nad kontrolą jakości, żeby im nikt "mary nie zrypał", a także wytycza standardy obsługi, interfejsów, sterowników etc. Np. monitory robi im m.in. Samsung i BenQ, płyty główne chyba Foxconn, Intel i inni, karty graficzne biorą jaki leci, czyli Sapphire, MSI itd. Dla mnie najważniejsze, że to wszystko trzyma się jakoś kupy, sterowniki do poszczególnych urządzeń nie gryzą się ze sobą, ani z OS. Gdzieś niedawno słyszałem, że tak właściwie, to wszystkie laptopy świata produkowane są tak naprawdę w dwóch tylko fabrykach, gdzieś w Korei. Robią je dla wszystkich wielkich i małych marek, według ich wytycznych. Nawet przez jakiś czas pamiętałem nazwy tych fabryk, ale brzmiały jakoś tak egzotycznie, że już mi wyleciały z pamięci. Ale nie wiem, ile w tym prawdy. W każdym razie nowy zakład Della w Łodzi powinien się chyba bardziej nazywać "składalnią" niż fabryką :) -- pozdrawiam Marcin Zawadzki |
|
Data: 2009-05-28 08:49:12 | |
Autor: Michal AKA Miki | |
DELL D430 | |
Użytkownik "Seweryn" <aa.krWYTNIJTO@onet.eu> napisał w wiadomości news:19bc.000000c5.4a1d81cdnewsgate.onet.pl... Cześć! Po przemyśleniach postanowiłem przesiąść się z assusa, 15,4" błysk na dopoki go nie ukradna :) A tak powaznie - mamy w firmie 6 sztuk modelu D420/430. Uzywa go dyrekcja i prezes... pod wzgledem ergonomii i wygody jest bardzo dobry, chociaz nie mam porownania z konkurencja... Jedyne, na co narzekaja od czasu do czasu to slabe glosniki... Bardzo sobie cenia port WWAN (czyli wbudowany modem gsm do internetu). Z mojego punktu widzenia (informatyka) mogliby poprawic oprogramowanie, ale tobie chyba to nie bedzie przeszkadzac, jesli nie jestes w domenie i masz uprawnienia administratora. Pozdrawiam Michal |
|
Data: 2009-05-29 10:47:00 | |
Autor: Adax | |
DELL D430 | |
Użytkownik "Michal AKA Miki" <jakistammichal@z.onetu.pl> napisał w wiadomości news:gvlc50$ac5$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Seweryn" <aa.krWYTNIJTO@onet.eu> napisał w wiadomości news:19bc.000000c5.4a1d81cdnewsgate.onet.pl... Też mi się 12" dellki podobają, ale kto pomoże jak jest z gwarancją? Zamierzam kupić w Angli i mam obawy o gwrancję. B. proszę o akierowanie jak to jest u Della? |
|
Data: 2009-05-29 04:49:54 | |
Autor: Marcin Zawadzki | |
DELL D430 | |
On May 29, 9:47 am, "Adax" <Adax_Tni...@op.pl> wrote:
[...]
Jeśli chodzi o laptopy Della, to ich gwarancja z założenia jest międzynarodowa. Czyli kupujesz lapka w UK, przywozisz do ojczyzny, dzwonisz do Della polskiego i prosisz o transfer gwarancji. Oczywiście gwarancję mogą Ci też przenieść przy okazji dzwonienia do nich z ewentualną usterką, ale trwa to chyba wówczas nieco dłużej, więc lepiej wyjdź sprawom naprzeciw i załatw to od razu. Z ciekawostek - kupiłem żonie Latitude D830 na rynku wtórnym i kiedy padła karta BT i zadzwoniłem do nich (mieszkam w Szkocji), poproszono mnie tylko o przefaksowanie dowodu zakupu, gdzie widniałoby moje nazwisko jako kupującego oraz nazwa firmy, od której kupiłem tego lapka, a która kupiła go wcześniej od Della i nadal figuruje w ich bazie pod numerem seryjnym tego lapka. Na drugi dzień w skrzynce znalazłem nową kartę BT. -- pozdrawiam Marcin Zawadzki |
|