DELL D430

Data: 2009-05-27 20:09:17
Autor: Seweryn
DELL D430
Cześć! Po przemyśleniach postanowiłem przesiąść się z assusa, 15,4" błysk na mobilny 12" i obecnie najwyżej stoi DELL D430. Czytałem poprzednie posty i rozważania innych, ale b. proszę Kolegów, mających taki sprzęt lub znających go o opinię. Matowa 1280x800,  zewn. napęd DVD, dostępne chyba tylko używane. Pod względem mocy jest wystarczający, ale co sądzicie o ergonomii, wytrzymałości i solidności? Długo taki jeszcze pociągnie? :)

Data: 2009-05-28 04:26:30
Autor: Marcin Zawadzki
DELL D430
On May 27, 7:09 pm, "Seweryn" <aa.krWYTNI...@onet.eu> wrote:
[...]

Pod względem mocy jest wystarczający, ale co sądzicie o ergonomii, wytrzymałości i
solidności? Długo taki jeszcze pociągnie? :)

[...]

W moim przekonaniu trudno będzie PRZECIĘTNEMU użytkownikowi znaleźć
wady w laptopach Della serii Latitude (właściwie, to mam na myśli
wszystkie biznesowe laptopy Della, w tym także serię Precision).
Do oceny marki dodałbym również jakość i dostępność obsługi
posprzedażnej, częstość wydawania aktualizacji software'u (BIOS,
drivery itp.), wyjątkowa łatwość wymiany dowolnego komponentu (za czym
idzie solidność części, które wyjmuje się i wkłada czasem wiele razy),
dostępność tychże części na rynku wtórnym.
Powyższy post brzmi pewnie jak reklama Della (nawet nie krypto-), ale
nie wycofałbym żadnej z tych pochwał, nawet jeśli ktoś przytoczy mi
pojedyncze przypadki przeczące mojej dobrej opinii o Dellu.
BTW - wczoraj kupiłem sobie do domu kolorowy laser Della 1320n -
zapłaciłem 500PLN u resellera; w standardzie przyszły PEŁNE tonery (a
nie zestaw startowy), a drukarka, po zainstalowaniu, sama ściągnęła
firmware + drivery i spytała czy zainstalować. I najważniejsze -
drukarka ta ma 3 lata gwarancji Next Business Day.
Dobra, kończę, bo mam wrażenie, że schodzę nieco z tematu.
Marcin Zawadzki

Data: 2009-05-28 15:20:50
Autor: Animka
DELL D430
Marcin Zawadzki pisze:

[...]

Możesz podać linka do tej drukarki?

--
animka

Data: 2009-05-28 06:32:14
Autor: Marcin Zawadzki
DELL D430
On May 28, 2:20 pm, Animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:
Marcin Zawadzki pisze:

> [...]
> firmware + drivery i spytała czy zainstalować. I najważniejsze -
> drukarka ta ma 3 lata gwarancji Next Business Day.

Jasne - http://tinyurl.com/5pc68f
Teraz, kiedy sprawdzam ten link, widzę, że zmienili na 2Y NBD; jeszcze
kilka dni temu było 3Y NBD.
Drukarkę dostarczono mi na drugi dzień, a właściwie, to po ~16 godz..
Oferuję pomoc, bo domyślam się, że lokalizacja sklepu nie jest Ci
szczególnie bliska :)
Marcin Zawadzki

Data: 2009-05-28 06:34:40
Autor: Marcin Zawadzki
DELL D430
On May 28, 2:32 pm, Marcin Zawadzki <zaw...@gmail.com> wrote:
On May 28, 2:20 pm, Animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:> Marcin Zawadzki pisze:
[...]
Jasne -http://tinyurl.com/5pc68f
Teraz, kiedy sprawdzam ten link, widzć, ýe zmienili na 2Y NBD; jeszcze
kilka dni temu byůo 3Y NBD.
[...]
wůaúnie zauwaýyůem, ýe cena jest jeszcze niýsza - byă moýe wskutek
redukcji z 3Y NBD do 2Y NBD. Ja půaciůem Ł99.
Marcin Zawadzki

Data: 2009-05-28 16:04:35
Autor: Animka
DELL D430
Marcin Zawadzki pisze:
[...]
właśnie zauważyłem, że cena jest jeszcze niższa - być może wskutek
redukcji z 3Y NBD do 2Y NBD. Ja płaciłem £99.

Widzę, że te tonery są droższe niż sama drukarka. Poza tym ta drukarka jest chyba strasznie duża?

--
animka

Data: 2009-05-28 07:24:44
Autor: Marcin Zawadzki
DELL D430
On May 28, 3:04 pm, Animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:

Widzę, że te tonery są droższe niż sama drukarka. Poza tym ta drukarka
jest chyba strasznie duża?
[...]

Jest duża, rzeczywiście. Odnośnie kosztów materiałów eksploatacyjnych,
to w wielu przypadkach, zwłaszcza w zastosowaniach domowych, ceny
tuszu/tonera przewyższają cenę drukarki.
A tak poza tym - można kupić te tonery taniej, niż oferuje ten
sklep :)
Marcin Zawadzki

Data: 2009-05-28 23:35:16
Autor: Michal AKA Miki
DELL D430

Użytkownik "Marcin Zawadzki" <zawias@gmail.com> napisał w wiadomości news:b1903525-832d-483b-bb24-76bee67d5fa5q14g2000vbn.googlegroups.com...
[...]

Wiesz, ale tam jest wersja z koncowka C (zazwyczaj oznacza kolor), a nie N (zazwyczaj oznacza network).
Jak rozumiem, nie masz karty sieciowej?

Co do drukarek DELLa, to jestem troche krytyczny - mam starego wielofunkcyjnego lasera 1600n (ksero, skaner, drukarka, karta sieciowa, fax), uzywam go rowniez w biurze (wlasciwie 3 sztuki w roznych biurach). Drukarka okazuje sie byc przerobionym samsungiem...
Podstawowa wada to ich glosnosc - chodzi jak maly czolg, wiatrak bardzo glosny,
Poza tym dlugo sie rozgrzewaja, drukarki HP z analogicznego okresu (i starsze) sa pod tym wzgledem duzo szybsze.. Jakosc drukowania porownywalna z HP, kserowania/skanowania - HP czy Canon wypada duzo lepiej...

Moze sie poprawili w tych drukarkach, ale generalnie po kupieniu dla siebie i uzytkowaniu 3 innych patrze nieco inaczej...

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-05-29 04:41:01
Autor: Marcin Zawadzki
DELL D430
On May 28, 10:35 pm, "Michal AKA Miki" <jakistammic...@z.onetu.pl>
wrote:
[...]
Wiesz, ale tam jest wersja z koncowka C (zazwyczaj oznacza kolor), a nie N
(zazwyczaj oznacza network).
Jak rozumiem, nie masz karty sieciowej?

Ależ oczywiście, że mam w niej kartę sieciową. Na obudowie widnieje
1320cn. Nie wiem nawet czy istnieje niesieciowa wersja tej drukarki;
może to jakieś niedopatrzenie w opisie produktu na tej stronie.
Właśnie m.in. dlatego ją wybrałem, żeby reszta tzw. członków rodziny
mogła drukować, kiedy mój PC jest wyłączony.

Co do drukarek DELLa, to jestem troche krytyczny
[...]

Być może masz rację. Nie znam ich drukarek na tyle dobrze, żeby się
wypowiadać.
Ta, którą właśnie kupiłem, w zupełności mnie satysfakcjonuje. Poziom
hałasu na pewno nie jest wyższy od porównywalnej HP CP1515, których
kilka mam w pracy.
No i oczywiście jestem przekonany, że ktoś je robi Dellowi - przecież
sam Dell niczego nie produkuje, a tylko składa do kupy, "trzyma
patronat" nad kontrolą jakości, żeby im nikt "mary nie zrypał", a
także wytycza standardy obsługi, interfejsów, sterowników etc. Np.
monitory robi im m.in. Samsung i BenQ, płyty główne chyba Foxconn,
Intel i inni, karty graficzne biorą jaki leci, czyli Sapphire, MSI
itd. Dla mnie najważniejsze, że to wszystko trzyma się jakoś kupy,
sterowniki do poszczególnych urządzeń nie gryzą się ze sobą, ani z OS.
Gdzieś niedawno słyszałem, że tak właściwie, to wszystkie laptopy
świata produkowane są tak naprawdę w dwóch tylko fabrykach, gdzieś w
Korei. Robią je dla wszystkich wielkich i małych marek, według ich
wytycznych. Nawet przez jakiś czas pamiętałem nazwy tych fabryk, ale
brzmiały jakoś tak egzotycznie, że już mi wyleciały z pamięci. Ale nie
wiem, ile w tym prawdy.
W każdym razie nowy zakład Della w Łodzi powinien się chyba bardziej
nazywać "składalnią" niż fabryką :)
Marcin Zawadzki

Data: 2009-05-28 08:49:12
Autor: Michal AKA Miki
DELL D430

Użytkownik "Seweryn" <aa.krWYTNIJTO@onet.eu> napisał w wiadomości news:19bc.000000c5.4a1d81cdnewsgate.onet.pl...
[...]

dopoki go nie ukradna :)

A tak powaznie - mamy w firmie 6 sztuk modelu D420/430. Uzywa go dyrekcja i prezes... pod wzgledem ergonomii i wygody jest bardzo dobry, chociaz nie mam porownania z konkurencja...
Jedyne, na co narzekaja od czasu do czasu to slabe glosniki... Bardzo sobie cenia port WWAN (czyli wbudowany modem gsm do internetu).
Z mojego punktu widzenia (informatyka) mogliby poprawic oprogramowanie, ale tobie chyba to nie bedzie przeszkadzac, jesli nie jestes w domenie i masz uprawnienia administratora.

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-05-29 10:47:00
Autor: Adax
DELL D430
Użytkownik "Michal AKA Miki" <jakistammichal@z.onetu.pl> napisał w wiadomości news:gvlc50$ac5$1inews.gazeta.pl...
[...]

Też mi się 12" dellki podobają, ale kto pomoże jak jest z gwarancją? Zamierzam kupić w Angli i mam obawy o gwrancję. B. proszę o akierowanie jak to jest u Della?

Data: 2009-05-29 04:49:54
Autor: Marcin Zawadzki
DELL D430
On May 29, 9:47 am, "Adax" <Adax_Tni...@op.pl> wrote:
[...]

Też mi się 12" dellki podobają, ale kto pomoże jak jest z gwarancją?
Zamierzam kupić w Angli i mam obawy o gwrancję. B. proszę o akierowanie
jak to jest u Della?

Jeśli chodzi o laptopy Della, to ich gwarancja z założenia jest
międzynarodowa. Czyli kupujesz lapka w UK, przywozisz do ojczyzny,
dzwonisz do  Della polskiego i prosisz o transfer gwarancji.
Oczywiście gwarancję mogą Ci też przenieść przy okazji dzwonienia do
nich z ewentualną usterką, ale trwa to chyba wówczas nieco dłużej,
więc lepiej wyjdź sprawom naprzeciw i załatw to od razu.
Z ciekawostek - kupiłem żonie Latitude D830 na rynku wtórnym i kiedy
padła karta BT i zadzwoniłem do nich (mieszkam w Szkocji), poproszono
mnie tylko o przefaksowanie dowodu zakupu, gdzie widniałoby moje
nazwisko jako kupującego oraz nazwa firmy, od której kupiłem tego
lapka, a która kupiła go wcześniej od Della i nadal figuruje w ich
bazie pod numerem seryjnym tego lapka. Na drugi dzień w skrzynce
znalazłem nową kartę BT.

Marcin Zawadzki

DELL D430