DELL Inspiron 5593 - USB Boot

Data: 2020-04-23 23:42:49
Autor: PiteR
DELL Inspiron 5593 - USB Boot
in <news:5ea20060$0$17359$65785112news.neostrada.pl>
user Arek pisze tak:

Tu coś mi się dalej linki nie otwierają...

https://tinyurl.com/y7h3mwyb

https://tinyurl.com/yatv9lur

Boot mode should be selected as UEFI (not legacy) within the BIOS go to the General > Boot Sequence click Apply.

Check that Secure Boot is set to Disabled. Within the BIOS go to Secure Boot > Secure Boot Enable, and set the checkbox to Disabled (Figure 2)

Go to the 'Boot Sequence' tab in the BIOS and select Add Boot Option.

A new window will appear with blank boot options.

--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

Data: 2020-04-25 11:44:16
Autor: Arek
DELL Inspiron 5593 - USB Boot
user Arek pisze tak:

[...]

  Dzięki ale to jest z inego modelu, np. w 5593 Boot Sequence
jest od razu na 1. poziomie menu.
  Owszem jest też Secure Boot, wszedłem, wyłączyłem.
  Ale w Boot Sequence się nie zmieniło - po Add Boot Optiion
nie pojawia nic co przypominałoby jakikolwiek sprzęt na USB.
Zresztą w Boot Option widzę złowrogi napis NOTE: legacy mode is
not supporten in this platform. Może jednak UEFI jakoś da się
przekonać?

Arek

Data: 2020-04-25 12:09:34
Autor: PiteR
DELL Inspiron 5593 - USB Boot
in <news:5ea4062b$0$514$65785112news.neostrada.pl>
user Arek pisze tak:

Dzięki ale to jest z inego modelu, np. w 5593 Boot Sequence
jest od razu na 1. poziomie menu.

ciekawe, daj foto

https://youtu.be/Kv82a1-TyqU

Data: 2020-04-26 18:04:13
Autor: Arek
DELL Inspiron 5593 - USB Boot
user Arek pisze tak:

Dzięki ale to jest z inego modelu, np. w 5593 Boot Sequence
jest od razu na 1. poziomie menu.

ciekawe, daj foto

https://youtu.be/Kv82a1-TyqU

Jak pisałem, filmu nie odtworzę, nawet reszty komentarzy...
Wg opisu 3593 a u mnie 5593.

Fotki, z lewej menu, po wejściu do BIOS (F2) jest wybrana
pierwsza zakładka (Overview - info o kompie)

System Configuration  USB odblokowane i Enable USB Boot Support
https://zapodaj.net/2a6d2272e1524.jpg.html

Boot Option, po wejściu widać 2 opcje i że Legacy Boot Mode
not Supported (czy ma w ogóle legacy BIOS nie wiem)
https://zapodaj.net/4b11d04a7e06f.jpg.html
po włączeniuEnable UEFI Network Stack (w System Configuration)
pojawiają się tu jeszcze 2 opcje bootowania IPV4 i IPV6

Boot Option po kliknieciu Add Boot Option i Browse File
(nie widać żadnego "boot device")
https://zapodaj.net/6a885a609de39.jpg.html
w okienku File Explorer czy mam podłączony DVD na USB
(s płytą) czy nie jest to samo, wygląda na ścieżki
na partycjach

W Secure Boot to "secure" wyłączyłem - bez rezultatu.
Wg rej. Windows, BIOS Vendor to DELL (nie AMI, Phoenix).

Arek

Data: 2020-04-26 17:56:36
Autor: PiteR
DELL Inspiron 5593 - USB Boot
in <news:5ea5b0b9$0$17356$65785112news.neostrada.pl>
user Arek pisze tak:

Boot Option, po wejściu widać 2 opcje i że Legacy Boot Mode
not Supported

imho na obecna to chwilę to myśle, że masz wszystko dobrze
zaptaszone. Legacy Boot Mode nie ma w tym laptopie.
Problemem jest, że nie wykrywa napędu dvd po usb.

Jeśli z tego napędu bootowałeś płytę na innych starych kompach
to jest pewność, że napęd obsługuje to i tylko w tym laptopie jest problem.

Czy napęd w ogole drgnie podłaczony do tego laptopa?
Może masz problem tylko z płytą dvd z ktorego chcesz zabootować.

Miałem podobny problem z pendrajwem ktory nie był wykrywany. Do czasu aż nie pożyczyłem do kolegi pewnej instalki win10 na pendrajwie.
Wtedy elegancko pendraj wpojawił sie w menu.

Dośc duze wyzwanie zabootowac z napedu dvd btw.

tu wątek <news:XnsAB48F20971283PanElektroniklocalhost.net>

Newsgroups: pl.comp.os.ms-windows.winnt
Subject: jak zabootować tablet z usb
Date: Sat, 18 Jan 2020 23:47:35 GMT

poczytaj co pisze heby

"Jak został wykonany pendrive? Może uzyłeś narzędzia ktore nie wgrało prawidłowych plików UEFI?"

"PS. Na zdjeciu nie ma uefi devices. Zazwyczaj tak jest jak instalka windowsa na USB jest pozbawiona waznych elementów niezbędnych do odpaleniua przez UEFI. Zrób pena media creatorem i zobacz ponownie."

imho powinieneś porzucić na razie bootowanie z napędu dvd a sprobować
zrobić bootowalnego pena.

będziesz zmniejszał partycję C i robił D i E? tak przy okazji zapytam

Data: 2020-04-26 23:47:52
Autor: Arek
DELL Inspiron 5593 - USB Boot
user Arek pisze tak:

[...]

Uruchamia się, specjalnie pożyczyłem. Razem z płytkami np. Hirens.

Czy napęd w ogole drgnie podłaczony do tego laptopa?
Może masz problem tylko z płytą dvd z ktorego chcesz zabootować.

  Coś się rusza, ale napęd nie ma swojego zasilacza więc może efekt
włączania. Po wyjściu z BIOS laptop jakby na chwilę się wyłącza
(gaśnie podświetlenie klawiatury) i po ok 2 sek. włącza się i
startuje ponownie.
  Po Uruchom ponownie z W10 nie ma efektu "wyłączenia". Można F12
zamiast F2 - wchodzi do One Time Boot ale opcje dwie jak poprzednio
bez USB. Po wyborze jednej z nich i tak zawsze startuje W10. Wtedy
też słychać płytkę w napędzie.
  Po załadowaniu W10 napęd normalnie działa, czyta, zapisuja.
  USB pena startowego nie mam, chwilowo nie zrobię.

Newsgroups: pl.comp.os.ms-windows.winnt
Date: Sat, 18 Jan 2020 23:47:35 GMT

poczytaj co pisze heby

[...]

Cztałem, to mnie martwi.
To jak można odpalić z CD/DVD dowolnym system/instalką/narzędziem?
Tam też powinny być spec-format dla UEFI czy w ogóle się nie da?

imho powinieneś porzucić na razie bootowanie z napędu dvd a sprobować
zrobić bootowalnego pena.

będziesz zmniejszał partycję C i robił D i E? tak przy okazji zapytam

Szukał frajera, który ten złom odkupi. Jeżeli nie da się
zabootować z zewn. USB to dla mnie bezużyteczny.
DVD miewały fochy ale się dawało, był Legacy BIOS, czy boot mode.
W lutym odpaliłem Getac-a X500 z dyskietki na USB z jakimś DOS-em
16 bitowym bo chciałem sprawdzić czy COM-y trzymają standard. :)
Windows10 też działał.

Na serio - chcę sprawdzić boot z DVD, zrobić ew. kopię co jest,
dodać moze linuxa, mieć możliwość odpalania live. Skracanie
partycji i robienie miejsca gdy może nie da się nic dograć? Tu
też jakieś pułapki, podobno W10 sobie radzi?

Szukam potwierdzenia: da się z DVD na USB - nie da się na tym
konkretnie modelu? Może upgrde/downgrade BIOS?

Arek

Data: 2020-04-27 00:34:46
Autor: PiteR
DELL Inspiron 5593 - USB Boot
in <news:5ea60140$0$545$65785112news.neostrada.pl>
user Arek pisze tak:

To jak można odpalić z CD/DVD dowolnym system/instalką/narzędziem?

tylko z napędu DVD podłączonego do sata jak na dzisiejszy stan naszej wiedzy ;) może wkrotce ktoś madrzejszy się wypowie. Podobno napędy są wtedy widoczne z CD na końcu.

http://piterpro.private.pl/img/20200427_002723.jpg

Tam też powinny być spec-format dla UEFI czy w ogóle się nie da?

imho płyta instalatora win ma być zrobiona dla UEFI

Na serio - chcę sprawdzić boot z DVD, zrobić ew. kopię co jest,
dodać moze linuxa, mieć możliwość odpalania live. Skracanie
partycji i robienie miejsca gdy może nie da się nic dograć?

nou z pena się da

też jakieś pułapki, podobno W10 sobie radzi?

przerabiałem wlaśnie

Szukam potwierdzenia: da się z DVD na USB - nie da się na tym
konkretnie modelu? Może upgrde/downgrade BIOS?

też mnie to bardzo interesuje. Ktos wie niech da cynk.

Data: 2020-04-27 08:04:59
Autor: ąćęłńóśźż
DELL Inspiron 5593 - USB Boot
Napisz do Della.